Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2211
Heisann!

Kan starte med at jeg ikke er heeeelt sikker på om dette er rett underforum, men prøver like vel.

Jeg var på Midnight Sun Festival i 2016. Dette er en opplevelse som ikke kan settes ord på. Men jeg prøver.

Ryddig. Reint (Du kunne spise på festivaldoen, ellers unngår man festivaltoaletter) . Bare glade mennesker. Ingen bråk. Ingen slossing. Alle var imøtekommende og behjelpelige. Ingen søppel. Artige kostymer. Fantastiske visuelle opplevelser i form av kunst og natur. Fantastisk mat.

Jeg er ikke spesielt fan av psytrance, så likte spesielt godt at festivalen hadde flere scener med variert elektronisk musikk.

Jeg hadde håpet det ville bli en ny festival i 2018, siden det var en i 2014 (2år mellom hver). Slik ble d ikke, ifølge hjemmesiden dems.

Jeg tenkte så og dra på 'andre vaelden' festivalen i Sverige siden det visstnok er mye av det samme crewet som ved arrangeringen av Midnight Sun, samt at Midnight Sun reklamerte for den i fjor. Jeg kan dog ikke finne info om denne festivalen arrangeres i år.

Jeg var på Tomorrowland i fjor. Det var fint dette og, men rølpefyll og søppel, samt aaaaaalt For mye mennesker ødela litt av stemningen. Forøvrig kan ikke disse festivalene sammenlignes, men må inkludere dette så jeg ikke får forslag om og dra dit eller Roskilde etc.

Jeg har lest litt om skogtrollfestivalen. Men tror det kun spilles psytrance der?

Det jeg lurer på er om noen vet om alternativer til Midnight Sun Festival? Altså ca samme konseptet her i nordområdene? Jeg er jævla klar.

Tar også gjerne imot pm om det finnes litt mer lukkede varianter rundt samme konsept (om noen tør og gi dette til en random kar på ett freakforum).

Setter stor pris på tilbakemeldinger, så på forhånd takk
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Jeg støtter denne!
Vanskelig å finne noe som kan måle seg med Midnight sun. Settingen og naturen der er uten sidestykke. Det nærmeste er vel kanskje Skogtroll som du nevner.
http://www.norevent.com/events/213011/skogtroll-2018

Stockholm Electronic Festival 2018. Helt annen setting, men mange bra artister. Ser ut til å være hovedsakelig psy.
https://www.facebook.com/events/401342020268454/

Så er det jo mange mindre, private events, men de blir man gjerne invitert til av venner og bekjente.

I morgen er det forøvrig en public event i Oslo:
Psy Galaxy #1
https://www.facebook.com/events/272391963259343/
Psy events postes ofte på goabase. Vet at du ikke er helt fan av psy, men jeg opplever de fleste psy partyes slik som du opplevde Midnight Sun. Sjekk ut Ozora for eks. Jeg må si at en ny reise til værøy, egentlig hadde vært på sin plass i år også!
Trådstarter
Takker og bukker for tilbakemelding!

Kjipt og høre det er fint lite som kan måle seg med MSF.

Jeg bor nok litt for langt nord, og har nok litt for mange planer nå til helgen, for og kunne være med på den i Oslo.

Får litt 'Tomorrowlandwibe' av Stockholm Electronic Festival, bare med mindre utsmykking og fyrverkeri, kanskje? Antar også det er Sild i Tønne tendenser?

Har allerede vært litt med og planlagt iallefall ett lokalt skogsevent når resten av det lille miljøet her oppe har levert sine Bachelor og mastergrader.

Tråler både goabase og mushroom-magazine sine sider for og kanskje oppdage noe spennende. Har siklet på ozora, helt siden en bekjent gjorde meg familiær med den for en 4-5år siden. Har dog lest litt varierte tilbakemeldinger på Reddit om nettopp denne.
Har også siklet på Boom i Portugal. Men disse to er litt lengre unna enn det jeg leter etter.
Sist endret av Topkek; 5. april 2018 kl. 19:20.
Jeg kan gå god for at både Boom og Ozora er verdt å oppleve Skal faktisk på Boom igjen i år ��