Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  608 393196
Sitat av Awayoflife
Speed er noe av det jeg er mest redd for, når jeg tenker på meg selv og alle rundt meg. Når jeg traff typen, så festa vi så å si hele det første året. Vi var å finne på de rareste festene, og de som traff meg der ble pratet hull i hodet på.. Det merklige er at jeg husker så godt at jeg faktisk -koste- meg. Men det var bare pga speeden. Nå blir jeg fysisk kvalm av å tenke på alle de som er så fucked og så "inni det" .. Folk som vi festa sammen med da, sitter og skyter pepper rett i årene nå. Jeg føler meg så heldig, og jeg tror nok det året der kunne ødelagt veldig mye.. Det HAR ødelagt veldig mye!

Jeg har aldri vært på pepper i mer enn 6 dager. I slutten av de seks dagene var jeg så utslitt som jeg aldri har vært før.. Men alikevel vil man ha mer. Man ønsker tilbake til de første dagene med rusen, og den utrolig gode følelsen. Etter dag 2 så surrer man jo egentlig bare rundt i sin egen verden, rydder og flytter på ting. Leter etter ting man ikke vet hva er, og styrer på en helt syk måte.. Avtenningene var det værste for meg. De var så utrolig deprimerende. Jeg ville bare ha mer, for å slippe unna det kjipe der og da. Avtenninger.. Plutselig daler alt sammen, og man sitter der som et tomt skall. "Hva skal jeg gjøre nå?"

ALT mister sin egen mening! Det er ikke mening med noenting, bortsett fra å få i seg litt til, selv om man veit at man bare utsetter det ekle.. For når det har gått noen dager uten søvn, så blir det aldri "den samme rusen" - uansett. Det blir bare utsetting, liksom..

Speed-vrak... Det er ingen jeg har så lyst til å gjøre noe for som dem. Men jeg kan ikke. Det er ingenting jeg kan gjøre, og det vet jeg så godt, siden jeg har vært inni det selv. Og HVORFOR sitter jeg her og skriver om alt det negative med pepper - og alikevel føler lysten til å kjenne det i blodet? Jeg ønsker ikke PEPPER, men det gode pepper gir. Pratsomheten, selvtilliten, å være så "glad i alle" og sette pris på alle. Selv de ekleste folk blir de flotteste diskusjonspartnere.

Og den følelsen i kroppen.. Å være tom å sliten, men alikevel litt "grei" .. Bortsett fra en svett kropp, så føler jeg meg "penere" i kroppen. En farlig følelse for et kvinnfolk, vil jeg si...

EDIT: ØRESUS! Dette fikk jeg ofte! Det hørtes ut som det var en eller annen gasslekkasje i nærheten av ørene mine. Jeg spurte ofte folk om de også hørte lyden, men den var visst bare inni ørene mine.. Hva kommer denne øresusen av?
Vis hele sitatet...
Når slik øresus inntreffer, kaller jeg det å bli gassa. Varmen, trykket i hodet og reise tv sus i bakgrunnen, akkurat som en får de dottene i øra som får lyden til å tynnes - allikevel så hører du tydelig, men allikevel no så merkelig - ikke er det hørselen, ikke huet, ,men det suser (jeg kaller det for tynnes) og du føler deg kanskje energisk, litt gal, uvant engasjert, plagsomt rastløs, litt sliten, litt våken, litt "gassa", som jeg kaller det.

Ta det med ro, det kan ta helt av. Er ikke godt å si hva det kan være for noe men jeg har opplevd det flere ganger ëtter hverandre. Senest mens jeg skrev svar til deg

Synd det går over så fort,,,
Utrolig bra skrevet!!
Og lykke til!
Øresus på speed skyldes nok at blodet blir tykkere/mer tregtflytende. I hvert fall så gis blodfortynnende middel som medisin for folk som tror de nettopp har fått kronisk øresus. Men jeg veit ikke, kan hende jeg har misforstått sammenhengen der.. Uansett, husk på å drikke MYE vann/væske når du speeder.
Hei!

I fjor høst/vinter var jeg en ivrig speed bruker som var våken 3-4-5 dager om gangen, var pepper så å si hver dag. Aldri 2 dager mellom en liner. Å var alltid flust med linere. Da gikk jeg ned kanskje bare ett par kilo på 3 dager. På det værste gikk jeg ned 5 kilo på 5 dager, å jegf drakk ikke noe særlig vann på den tiden hverken før eller etter jeg hadde speedet.

Men kuttet ut speeden i Februar-mars. Men har nå de siste månedene kun speedet på fredager, noen ganger hele helga, men nå de siste gangene går jeg bare ned mer å mer for hver gang.
Denne helga som var gikk jeg ned 4.5 forbanna kilo på en natt!! Å de andre gangene 3-4 kilo på en dag på pepper. Bare pisser det ut eller svetter det ut, men drikker vann dagen derpå da etter jeg er ferdig med å speede. Mren det er ett helvetes slit å få opp vekta igjen.
Gikk ned 4-5 kilo på drøye 20 timer!! blir bare verre å verre for hver gang jeg speeder. Før gikk jeg bare ned maks ett par kilo på 3 dager. Men nå går det ned ekstremt mye bare på en dag å er ett helvetes slit å få kiloene opp igjen.

Noen som har bra tips til å holde vekta en fredag på speed uten å innta mat eller drikke?
Klarer ikke drikke eller spise på speed uansett så må vente til jeg har sovet å så våknet igjen.
Sitat av udugeligheten
Hei!

I fjor høst/vinter var jeg en ivrig speed bruker som var våken 3-4-5 dager om gangen, var pepper så å si hver dag. Aldri 2 dager mellom en liner. Å var alltid flust med linere. Da gikk jeg ned kanskje bare ett par kilo på 3 dager. På det værste gikk jeg ned 5 kilo på 5 dager, å jegf drakk ikke noe særlig vann på den tiden hverken før eller etter jeg hadde speedet.

Men kuttet ut speeden i Februar-mars. Men har nå de siste månedene kun speedet på fredager, noen ganger hele helga, men nå de siste gangene går jeg bare ned mer å mer for hver gang.
Denne helga som var gikk jeg ned 4.5 forbanna kilo på en natt!! Å de andre gangene 3-4 kilo på en dag på pepper. Bare pisser det ut eller svetter det ut, men drikker vann dagen derpå da etter jeg er ferdig med å speede. Mren det er ett helvetes slit å få opp vekta igjen.
Gikk ned 4-5 kilo på drøye 20 timer!! blir bare verre å verre for hver gang jeg speeder. Før gikk jeg bare ned maks ett par kilo på 3 dager. Men nå går det ned ekstremt mye bare på en dag å er ett helvetes slit å få kiloene opp igjen.

Noen som har bra tips til å holde vekta en fredag på speed uten å innta mat eller drikke?
Klarer ikke drikke eller spise på speed uansett så må vente til jeg har sovet å så våknet igjen.
Vis hele sitatet...
Yoghurt og banan. Eller kanskje mindre speed?
Du kan jo gå på en strikt kebab, hamburger, pizza, melk, biff, milkshake kur på ukedagene, men da kan du si hadebra til det stabile blodsukkeret ditt og helsa generelt. Jeg ville bare holdt meg unna makka'n.
Sitat av Drøggs
Øresus på speed skyldes nok at blodet blir tykkere/mer tregtflytende. I hvert fall så gis blodfortynnende middel som medisin for folk som tror de nettopp har fått kronisk øresus. Men jeg veit ikke, kan hende jeg har misforstått sammenhengen der.. Uansett, husk på å drikke MYE vann/væske når du speeder.
Vis hele sitatet...
Ok, jeg skjønner hva du mener. Men det er vel ikke snakk om kronisk øresus, bare enkelte ganger? Hvis ikke har jeg misforstått. Jeg hadde ingen god forklaring på det men har opplevd sånn øresus selv, og jeg kaller det gassa.

Har du en primus eller lignende og åpner opp den, hører du en svak lyd av gass som strømmer ut av primusen - slik beskriver jeg øresusen jeg opplever - hun kalte det sus, og jeg forstår den, jeg tenkte på gass første gang jeg opplevde det - fordi det både høres og kjennes slik ut. Men jeg skal bli med på presiseringen din Drøggs, selvom det ikke er tilfelle for meg så vidt jeg vet, er det kanskje tilfelle for andre?

udugeligheten - leser du Drøggs sitt innlegg, så merk deg poenget han fremhever med drikke
Dagen etter jeg har sovetetter endag på speed drikker jeg ett par-3 liter vann å merker at det legger seg på kroppen igjen. Men klarer ikke ikke få noe ned i halsen på speed, så må vente til dagen etter.

Får opp kiloene innen noen dager, men det mangler fortsatt ett par kilo.

Kroppen består jo av 70% vann.

Men helvetes mye stress for en festedag i uka:/
4-5 kilo på bare feste å drikke å speede i noen timer så rett hjem på ræva der jeg ligger stille til jeg sovner å mister så mye kropps veske
▼ ... over en uke senere ... ▼
jeg syns det var jævli bra skrivi! Dere som ikke har prøvd før, hør på han her! Han har rett.. La det ligge

Pepper kan sammenlignes med en slitsom Eks kjæreste du virkelig ikke tåler trynnet på men som du fortsatt er litt glad i å ikke klarer å gi helt slipp på..
(Sånn ser jeg på det som ikke har rørt pepper på ei stund)
Sånne ting som noia eller depping på avtenning lærer man seg fort å leve med eller mer eller mindre kvitte seg med. Det er klart at mennesker er litt forskjellige, men jeg har ikke hatt alvorlige nok plager forbundet med bruken at jeg vil advare folk mot amfetamin spesielt. En lever sunnere helt uten bruk av rusgifter, men hvis man vil ha litt moro med rusgifter er det mange dummere alternativer enn amfetamin man kan begynne med.

Drøggs, everlasting speedfreak!
Bra skrevet advarsel.
Bare stå på videre og tenk på familien!
ikke alle ender opp sånn. og dette høres kanskje ikke sant eller riktig ut. Men har man selvkontroll er det en god rus.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det er klart best å holde seg vekk fra stoff totalt hvis man tenker på helsa si og sånn, det er helt klart. Men hvis man er villig til å risikere litt senere helseplager, kan man bruke f eks amfetamin uten å få så enormt med andre slags plager også. Jeg har kjent mange i min tid som amfbruker som har kombinert et jevnt amfetaminforbruk med både ting som jobb, utdannelse og familie uten å ødelegge alt mulig. Det har også jeg gjort i opptil mange år. Jeg har brukt amfetamin (intravenøst forresten) i over tyve år, og vil påstå at det ikke har betydd verdens undergang for meg i hvert fall. Nå har jeg noen andre å tenke på og bruke penger på, så nå bruker jeg det som regel ikke daglig lenger, kanskje bare en/to ggr i måneden og sånn som regel, med mindre jeg er på ferie. På alene-ferie kan jeg ennå slå meg løs og gå døgnet rundt i ukesvis. Heldigvis, for det er jo ennå gøy.. Okay, jeg oppfordrer egentlig alle til å ikke ta stoffer. Livet til et menneske blir lengst og sunnest uten, men min erfaring er altså at alt heller ikke trenger å være så fryktelig fryktelig selv om man bruker stoff. Heller ikke med akkurat amfetamin.. Hilsen Drøggs, tidligere 100 prosent speedfreak
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ei venninne av meg sniffa amf i går og ligger as we speak og spyr blod og kaldsvetter og skjelver som faen. Noen som har opplevd lignende?
Hasher: Kalles nedtur.
Blod kommer fra for mye dropping/snorting.
Kaldsvette og skjelving får man ofte når man kommer ned på ting.
Noen får aldri nedtur på amf andre får.
Lurte litt på om det bare var en nedtur, men siden jeg ikke fikk nedtur i det hele tatt syntes jeg det hørtes feil ut.

Men greit å vite at det ikke var noe annet.
Sigurd4u har sikkert rett, tror ihvertfall ikke han tar feil - men jeg reagerte litt på blodoppkast. Har hun intoleranse for lactose eller lignende?

Så lenge siden jeg har droppet eller snortet at jeg ikke helt husker hvordan en nedtur på slikt var, men kaldsvetting er ikke noe ukjent fenomen da.

Tror uansett at blodoppkast ved snorte-inntak av speed rett og slett er uvanlig, så greit med en liten pause da - kanskje?
Jeg har mange ganger kastet opp blod dagen etter en heftig speedhelg med dropping. Mange som gjør det, ingenting og ha noia for.
Sist endret av rbt; 11. januar 2008 kl. 18:56.
Mente ikke å framstå som en dommedagsprofet denne gang heller, ville bare gjøre oppmerksom på at folk med laktose-intoleranse ofte kaster opp blod hvis pepperet er kuttet med laktose.

http://www.utenmelk.com/wiki/index.p...oseIntoleranse

Spørsmål om laktoseintoleranse på et lite barn/baby:

For et par uker siden var hun forkjølet og hostet mye. I forbindelse med det hørte vi hun fikk endel oppstøt, og hun brakk seg og kastet opp. Ved 2 anledninger da kastet hun opp både friskt og gammelt blod(kaffegrut).
Så ga barnehagen henne et glass melk en fredags ettermiddag og hele den helgen var preget av store smerter, mye oppstøt og hun kastet opp mye samt blodoppkast(kaffegrut). Ble bedre fra mandagen og utover..

Er det noen som har erfaringer med blodoppkast?? Hun har ikke time hos barnelegen på sykehuset før i midten av desember, men er jo bekymret. Men det er kanskje vanlig??
Vis hele sitatet...
Svar fra SiteAdmin:

Det er jo tydligvis ingen tvil om at hun ikke tåler melk.
Så fortsett med melkefritt kosthold.
Har dere også kuttet ut produkter som inneholder melkeandeler?
...
Jeg har dessverre sett slike tilfeller med blodig oppkast, men i en annen setting. Regelen fra leger på avdelingen var da; gi de det de vil ha, og lindre smertene i halsen med kaldt
Vis hele sitatet...
Sitat fra http://www.utenmelk.com/phpBB2/viewt...0bfd9bdb0d0b54

Jeg kunne sikkert funnet litt andre mer relevante lenker, men tenkte bare å illustrere at det faktisk kan være laktoseintoleranse (mye speed er kuttet med laktose her til lands) siden beskrivelsen var _en dags_ inntak av pepper via snorting, og nedtur endte med blodoppkast?

Hvis det er vanlig, er det blitt nå de senere årene - og det er jo litt bekymringsverdig da..
Sist endret av paranoy; 11. januar 2008 kl. 19:11.
Sitat av shithappends
Merker jo på dere som skriver hær at man kan tyde hvem som er/blir MISS bruker av dette stoffet!
med eget hus, eget firma, datter å samboer så klarer de med litt vett i knollen å holde seg til festene.

Men dere som fyller på utover uka til dere går tom! what are you thinking? sjønner dere ikke at den dagen det er tomt da klikker dere?
Fikk 5g på fredag. vi var 3 som tura hele døgnet på det å MYE er igjen enda! iallefall halve.
i dag slapp jeg nedpå 6 5mg valium å håper på det beste i forrhold til den "beryktede" nedturen.
Posen får pent ligge til neste gang samma fan hvor dårlig jeg eventuelt kommer til å bli!
Skal dere ta det så kos dere som om det var en normal alcohol fest å stopp etterpå! dere MÅ jo sjønne at folk ikke bare dikter opp at man blir avhengi! har sovet 5 timer siden fredags morgen klokka 10 å venter på kansje/kansje ikke kommer en forferdelig nedtur. Men fan! hold ut da folks å stopp mens leken er god!
Vis hele sitatet...

Oi, altså det setter mitt bruk litt i perspektiv. Jeg ordnet meg 3gram en onsdag, og søndag var det tomt.

Det som er så jævlig med det er at det blir tungt å gjøre skit som ellers ikke er noe problem, eller ihvertfall er gjennomførbart!
Har vært sykemeldt en lengre periode, og begynte på jobb igjen for ikke så lenge siden.
Jeg har "måttet" tatt meg en liten stripe etter lunsj de to siste dagene, for å ikke krepere, og for å komme meg gjennom resten av arbeidsdagen.

Men så tenker jeg litt spesielt på det, siden jeg har seriøse selvmordstanker hver dag, og bryr meg egentlig ikke så mye.
Eneste grunnen til at jeg ikke kjørte meg ihjel med vilje i tunnelen på vei hjem fra jobb idag var at det var så tett trafikk der :/
Brevet til de nærmeste ligger klart, og det er egentlig bare å gjøre det, men jeg tenker på familie som blir trist hvis jeg gjør det, og klarer bare akkurat å la være.

Jeg går på antideppresive piller, men de hjelper ikke noe særlig.
Det eneste som hjelper er å være sammen med venner, eller ihvertfall snille folk, i andre situasjoner enn på en pub, eller i en bule der det sitter folk og snorter, røyker og drikker.
Vanlig kompisbesøk rett og slett!

Det skal sies at jeg har vært suicidal lenge før jeg begynte med stoff, og tenkte at drogene ble en midlertidig redning (mest derfor jeg begynte), men de har egentlig bare gjort ting verre.

Mitt råd til deg som søker en opplevelse utenom det vanlige, eller prøver å komme deg bort fra en ellers vanskelig hverdag og har lyst å gjøre det med hjelp av droger er at du heller begynner med en sport av noe slag, får deg en sosial hobby, eller rett og slett bare drar til en kompis etter skole/jobb, istedet for å dra hjem og bli sittende og deppe...
Jeg ser at det er dette jeg burde gjøre, men det er litt vanskelig når jeg bare har lyst å stikke å dope meg eller drikke meg hinsides....
Sist endret av TinMan; 11. januar 2008 kl. 22:51.
Sitat av rbt
Jeg har mange ganger kastet opp blod dagen etter en heftig speedhelg med dropping. Mange som gjør det, ingenting og ha noia for.
Vis hele sitatet...
Hvis du regelmessig kaster opp blod som resultat av rusinntaket ditt så er det absolutt grunn til å ha noia, for ikke å snakke om grunn til å drastisk endre livsstil og generell holdning til rusmidler.

Det som er mest åpenlyst faretruende her er allikevel ikke det å kaset opp litt blod, men at det ikke blir annkerkjent som et alvorlig tegn på at noe er galt. Bare fordi mange har opplevd det så er det ikke noe å bry seg om? Right...

Om du kaster opp pga rusinntak så er du antageligvis forgiftet på en eller annen måte, og om det i tillegg er blod i oppkastet ditt så er dette en rimelig klar indikasjon på at du har utsatt kroppen din for en alvorlig situasjon..

I verste fall kan det være tegn på kreft, men i dette tilfellet er det jo ikke det. Amfetamin virker etsende på magen og resten av systemet, og det samme gjør saltsyre. Blodet kommer fra indre sår, og om disse sårene er store nok vil de kunne føre til såpass omfattende blodtap at vedkommende først blir svimmel, så bevisstløs, noe som igjen kan være livstruende..

Blodig oppkast kan med andre ord være et tegn på vedvarende problemer som må behandles, eller det kan være noe som går over av seg selv. Men uansett er det ikke noe man bør ta lett på..
Sist endret av mentalmelt; 12. januar 2008 kl. 05:47.
Sitat av DonVito
Heisann!

Jeg tenkte det var på tide jeg skrev litt. Merker at serotoninet og dopaminet kjører på reservetanken, og da er det greit å skrive, for å få ut stress og følelser.

Skriver dette til advarsel (og informasjon) for dere som sitter og vurderer å teste "speed", også kjent som amfetamin (+++). Bruk av "speed" er et stadig voksende problem blant norsk ungdom. Siden stoffet er meget enkelt å få tak i for de fleste, og gjerne det narkotiske(kjemiske) stoffet som "krever" minst av førstegangsbrukeren, før den tøyer sine egne grenser, og sier "Ja, takk!".

"Speed" virker såklart spennende for den som aldri har prøvd det. Men til tross fra stadige advarsler, virker det ikke som flere tenker seg om to ganger, før de begir seg utpå.

De aller fleste her inne, som sitter med noen form for erfaring, nøler ikke før de poster en advarsel mot stoffet, så fort en tråd angående det dukker opp.

Og derfor synes jeg det er på tide jeg og skriver hva jeg syns. Og gjerne gir en liten pekepinn til de som sitter inne med noen form for nysgjerrighet rundt "speed".

Har ikke planer om å skrive noe spesielt om selve stoffet. Til det har vi sider som Erowid .

Det er nå blitt 13. februar. Siste datoen jeg husker å ha fått med meg, var 1. februar. Da så jeg på kalenderen, og sa til meg selv (eventuelt en person jeg var med): "Oi, har det blitt februar allerede?"

Idag har jeg tilbringt hele dagen i senga, med depressiv musikk i ørene og pils på nattbordet. I dag er nemlig dagen jeg gikk tom for "speed".

Jeg kan ikke huske sist jeg ikke var ruset. Og med tanke på tidsperspektivet jeg prøvde å "illustrere" innledningsvis så tyder det på at det var en stund siden.

I dag har jeg ødelagt:
  • Fjernkontroll
  • Stol
  • Utallige lightere
  • Askebeger
  • Mobilen min (funker såvidt)
  • Datamaskinen (tålte sammenstøtet)
  • Dekoderen til parabolen
  • DVD-spiller (ser ut til å ha overlevd)
  • Dagen til familien min

Kort fortalt så er ikke humøret mitt på topp i dag, og temperamentet mitt preger vel det meste.

Dette er et resultat av at jeg daglig ruser meg på stoffer man (du, jeg og vi to) burde holde oss LANGT borte fra. De første gangene kan det alltids virke gøy og spennende. Men den følelsen man får av å ta det første gang, får man aldri igjen.

Jeg kan ikke lenger huske hvordan det var. Og de siste 9 månedene har jeg gått daglig rundt og lurt på om jeg ER ruset eller ei. Om jeg nå er normal eller ei. Om hvilken "versjon" av meg som er "normal". Fordi jeg husker ikke følelsen av å ikke være ruset, og samtidig glad.

Enkelt og greit: Meg på "speed" = min oppfattelse av normalt.

Fordi det er kun sånn jeg klarer å fungere normalt.

Uten "speed" sliter jeg på jobb. Tør ikke å oppholde meg på offentlige plasser (kjøpesentre, busser o.l) mer enn MAKSIMALT nødvendig. Og sosialt så er jeg et absolutt NULL uten amfetaminen min.

Dersom du fikk det for deg at jeg ruser meg for å gå ut å feste hver dag, så tok du feil der også. Det er sånn det gjerne er i begynnelsen. "Speed" er en sosial "aktivitet". Men det varer ikke lenge.
Jeg har det best, når jeg får sitte alene i stua mi, med musikk i ørene og bare tenke meg bort i "speed-verden".

Når jeg tenker meg om, så husker jeg ikke sist gang jeg spiste heller. Det må være over en uke siden, tror jeg.

Søvn blir det også dårlig med. Sov to timer her før helga en gang, men er ikke sikker på når. Og om jeg har sovet etterpå tør jeg heller ikke svare på.

Vet bare at jeg skal på jobb i morgen, og at dersom jeg ikke får skaffet noe "speed" før det, så går det ille. Ligger her på senga og drikker pils, for å bli ruset på en eller annen måte. Gjerne ikke det smarteste det heller med tanke på at klokka er 02:15 for øyeblikket, og det er natt til mandag.

Penger er det også tomt for, så jeg lurer virkelig på hvordan jeg skal få tak i den eventuelle "speeden". Men utfordringer kommer man jo alltids over.

I tillegg er jeg utrolig irritert på nesen min, som ser ut til å ha sluttet å fungere. Jeg gråter og blør nesten hver gang jeg "snorter" en strek. Det tar meg opp i mot 10 minutter før den intense smerten har roet seg.
Og her for et par uker siden, så greide jeg ikke lukte ren salmiak som ei kjerring drev å vaska et gulv med. Lovende...

Så nå "dropper" jeg "speeden" i Rizla papir. Det vil si at jeg svelger driten, og venter ekstra lenge på virkning. Hadde jeg hatt litt varme i kroppen, og kunne sett blodårene mine, så hadde jeg "skutt" den. Men av ymse grunner, så lar jeg den tanken ligge.

Så mine kjære sjeler:
Dersom dette høres ut som en fristende livsstil, så vennligst gi meg beskjed før du kaster deg utpå den. Slik at jeg kan sende deg et brev hvor det står: "Ikke si at JEG ikke advarte deg hvertfall."

Utforsk heller psykedeliske stoffer, og ikke la disse sentralstimulerende greiene øedelegge livet deres sakte men sikkert.

Til dere som nå tenker: "Hvorfor i alle dager gadd han fyren skrive alt dette her?"
Hadde jeg ikke fått ut noen tanker på en eller annen måte, så aner jeg ikke hva jeg hadde gjort. For jeg er snart tom for pils.

Til opplysning så har jeg søkt hjelp for lenge siden, og venter svar fra PUT i april regner jeg med.

Fortsatt god natt, og god mental helse!


Hilsen han som stadig sliter, men ALDRI gir opp


DonVito
Vis hele sitatet...
Det er så sant som det er sagt. Men når du sitter midt i det. og er fullstendig avhengig av speed så er det ikke no morro i det hele tatt. jeg har kjent det på kroppen mang en gang. oppturer som nedturer. bra makka, og dårlig makka. U name it!

Det er ikke bra for verken kroppen eller psyken i det hele tatt, og dere som ikke har testa det på kroppen deres, vær så snill, for deres egen skyld. Jeg unner ingen å være avhengig av detta stoffet
Paranoy; Dropping som i legge speeden i sigg papir og svelge dette så det utløses i magen.
Har flere venner som har spydd og hostet blod etter mye dropping.

Mye snorting fører som regel til sår nese og neseblod når man sover.
Værtfall, det er ikke no bra tegn når du begynner å kaste opp blod.
Skjønte det da. Men det er uansett ikke vanlig å spy opp blod om du dropper det, snorter det, drikker det eller svelger amfetamin-tabletter. Amfetamina løser seg så fort opp i magesyren at det har ingen som helst påvirkning for surhetsgraden. Drikker du det kan det gå ut over tennene og tannkjøttet ditt men det har endel med bakterier og sånt å gjøre også, ikke bare surheten i oppløsninga. Det er mest sannsynligvis noe annet enn selve amfetamina tror jeg, og kom opp med laktose som et av sikkert mange forslag, fordi det fins noe som heter laktose-intoleranse og jeg vet at det er et av symptomene. Ellers er det ikke vanlig i mine omgangskretser at slikt forekommer, unntaksvis er sterke overjusteringer kalt overdose.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Veldig god post. Får en stor porsjon medfølelse for deg. Når du greier å innrømme at du har et stort problem, tror jeg du har tatt et av de større stegene. Jeg tror du greier det, håper i det minste.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av DonVito
For det første må du forstå, at en misbruker etterhvert ikke opplever og gjerne ikke omtaler amfetamin som noen rus i det hele tatt. For vedkommende blir det heller sett på som en sinnstilstand. Hvor han kan være fri fra hverdagens problemer, og alt annet som i det hele var grunnen til at han startet denne selvmedisineringen.
Vis hele sitatet...
Det var veldig fint, kort formulert
Føler at det er akkurat derfor jeg bruker det..og f.eks nå når jeg er tom og begynner på avtenning her jeg sitter er det bare den sinnstilstanden jeg klarer tenke på, og vil ha, selvom jeg vet jeg ender opp som nå etter neste dose og hver gang. For en time siden var alt bra og bekymringsløst..men nå er det bare å gå rundt i tankesurr til neste smell. Jævla kjipt liv en amfmissbruker har..
Det tror jeg gjelder alle rusmisbrukere, kompis Ikke bare amfetaminmisbrukere.
▼ ... over en uke senere ... ▼
tss, Amfetamin er fantastisk, men kun om du veit hvordan du skal bruke det.
Sitat av ZionRoad
tss, Amfetamin er fantastisk, men kun om du veit hvordan du skal bruke det.
Vis hele sitatet...
Jeg synes cola er mye bedre enn speed. Men jeg blir jævlig mye mer voldelig av cola :/
Amf har aldri funket noe særlig på meg, synes det er sløs av penger. Sikkert fordi jeg har adhd.
Helt enig Cola er bedre, det er rett og slett kongedopet.. Men altfor dyrt, skal for mye kvantum til for å ha en cola fylt kveld, for utilgjengelig (for meg) og vertifall 3 ganger mere avhengighetskapende. Det er vel fordi det er altfor deilig og være cola stein :/
Takk for disse ord.
Da er det ikke "meg" det er noe galt med, men bivirkningene av kjemikaliene man har i seg.
Jeg brukte ordet kjemikalier med vilje, istede for Speed, kommer tilbake til hvorfor.

Ja ,helt enig,. prøv med mindre speed. Dessuten er det luxus problem dere har. Det finner du nok ut av den dagen du oppdager at du sover og spiser "normalt" selv etter å ha inntatt aldri så mye speed.

INGEN har kontroll og kan sette grenser på forbruket (avhengigheten) av SPEED.
Det er nemlig den ene egenskapen (bivirkningen) det har. DEN glorifiserer, og manipulerer og bortforklarer ,ikke bare overfor andre , man blir lurt selv også.
MEN har du bra økonomi, stabile kontakter og et ganske ok sosialt nettverk fra før, så tar det nok mange flere år før man "er der" , I motsetting til en som har "lavere" sosial backup.Sier dette for at du ikke må la deg lure, for en dag, man vet aldri NÅR ,spør man seg selv: hva f... skjedde?
Jeg har vært den "heldige" ,og ble den "uheldige" . Heldigvis sier jeg( eller er det heldigvis)har jeg klart å bli den "heldige".
MITT RÅD OG ØNSKE TIL DEG ER : SLUTT NÅ!!!! HELT!!!!
KOMMER FLERE HISTORIER PÅ HVORFOR.

du lar deg lure du også som oss andre. INGEN har selvkontroll på speed. når dere får den respekten for dette stoffet , da kanske....

Er enig i deg her. Man kan også gå av og på. en viss tid. Men allt dette er opp til hver enkelt. Kommer an på hva for reaksjon man ønsker å oppnå når man SPEEDER, og hvor mye. Går man over tolerans grensa til kroppen(psyken) sliter man litt mer,
Opprettholder man ..... VEt dere hva .... JEG har ikke peiling.
Men sånn blir man bare , etter 30 år med bruk og misbruk , samt lengre perioder, faktisk flere år, uten.
Sorry, jeg vill ikkevirke bedreviten, har tusen spørsmål nåer det gjelder speed og virkning og bivirkninger. SÅ det jeg skriver er egentlig MIN teori,MIN opplevelse av MITT misbruk. IKKE fasiten

[quote=DonVito]Hei igjen!

Folk tror ikke jeg har problemer, siden jeg er så klar over det selv, og kan snakke så "åpent", grundig og "faglig" om dem.

Dette har derfor satt meg i en større emosjonell og psykisk "krise":

Jeg har til tider tenkt, om jeg bare innbiller meg alt sammen. Selv om jeg vet at innerst inne gjør jeg ikke det. Jeg har, som et resultat, blitt usikker på flere ting:

Hvem er "MEG"?

Hva av det jeg tenker er "virkelighet", og hva er ikke?

Når er jeg ruset, og når er jeg ikke?

Når er jeg "normal"?

Er alt selvpåført?

Lurer jeg meg selv?

Dette er ting jeg sliter med å finne svar på. Og jeg vet at jeg har vanskelig for å betro meg til en lege, eller annen "profesjonell" hjelp, så lenge jeg ikke er ruset. Og når jeg er ruset, så vil jeg helst la være å tenke på det.
Du aner ikke hvor glad jeg er som fannt dine sider og dine tanker her . Akkurat presis eksakt.... ja da ... lik de jeg selv sliter med for tiden.hadde blitt glad om kanskje du kan si noe om paranoian jeg opplever er riktig eler ikke. Men tar tid før jeg "tør" fortelle . For jeg føler meg sååååå DUM og dess mer jeg tenker på det , ender jeg opp i tankene mine som en persom , med null intlegens. noe jeg vet jeg har, men .... ja du kjenner sikkert igjen tankerekka.HÅPER VI KAN utveksle erfaringer.???
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hallo!!
Jeg lurer på om noen har noen erfaring med å kombinere cipralex med amfetamin?

Og cipralex med hasj?
Poster dette kanskje feil, men vet dessverre ikke bedre.

Håper på svar
Det er sånn på nedturen, det er noen som ikke tåler speed vet du.. narkisdop
Jeg var så sikker på at etter 4/5 år "våken" og frisk, visste hvordan speed så ut, hvordan det smakte og virket. Så etter å ha vært nøkter`n i flere år , så var jeg "back " igjen.
Men jeg fattet ingen ting til slutt. Jeg var nesten overbevist om at det var meg d var noe galt med...
For det som ble tilbudt ble betegnet som speed , men det virka jo ikke slik som jeg husket.!
Hmmmm.? husket jeg så feil da ? ??? tja ... må nå ha gjort det da ??? men, nei.!! her er noe galt.! For jeg var så heldig og kom over noe bra amf innimellom , og da våknet jeg ppp igjen og forsto det ikke var meg men stoffet jeg pakka inn på. Ble jo ikke lei en gang slik man blir etter noen dager med speed.
Jeg ble jo "rusa" og fjollette... og kåt og ...skikkelig kroppslig avtennt ???og fikk tåkesyn hallisa og humørsvigninga som var helt umulig å takle. Og ett sinne som skremmte livet av meg. Hmmmm? Og sammtidig redd, og forbanna fordi jeg ikke fikk den virkninga jeg forventa meg og ønsket. Kunne spart meg masse penger hadde jeg bare fått opplyst hva det var , det hvite pulveret / eller det klissete kremige som jeg fikk forklart var amf men bare fra en annen leverandør,/land/ you name it, hvor mange ulike forklaringer jeg fikk.
I løpet av ett år var jeg skikkelig forvirra og "ødelagt" mentalt og fysisk.
Sakte men sikkert , samla jeg info , og forstår nå at det var ulike extacy, mmnda, og vet ikke alle bokstav kombinasjonene, samt metamf .
Så lurer på om noen kan si litt om det virkelig finnes ulike sorter amfetamin.? eller er den slik som jeg tror.
HVORDAN LÆRER MAN Å SE DET????.
hÅPER NOEN KAN SVARE, SÅ KANSKJE MANGE BLIR SPART FOR Å FÅ SKADER MAN IKKE ØNSKER.



.
Er lenge siden jeg vurderte å teste, og gjorde det også! Nå i det siste har imidlertid bruken eskalert litt og jeg lurer på om noen har gode tips til hvordan jeg skal greie å slutte å TYGGE hele tida Har seriøse problemer med å til tider. Ser utrolig stuka ut, også blir man jo veldig sliten i kjeven etterhvert
Kunne vel alltids anbefalt tyggis? Det gir kjeven noe å jobbe med uten at du plages av det vil jeg tro
Godt med smør
hva med å opprette en tråd om dine problem, denne tråden er vell en slags tankevekker, eller noe som ska folk til å tenke to ganger før de speeder...


Er vell derfor vi har en rusmiddel seksjon her :P


Er ikke ment som flaming.
Sitat av battlecaT
Kunne vel alltids anbefalt tyggis? Det gir kjeven noe å jobbe med uten at du plages av det vil jeg tro
Vis hele sitatet...

Tyggis hjelper ingenting, blir fortsatt like sliten i kjeven, hvis ikke mere.. For meg hjelper det å konstant røyke sigaretter når jeg freaker, hjelper meg å konse med kjeften/holder varmen i munnen..
▼ ... over en måned senere ... ▼
En liten historie om meg, dagen i dag, å min amfetamin catch, pluss spørsmål:

Innledning: (tidligere på dagen)

Akkuratt i denne skrivende stund er jeg amfetamin ruset. I stad kjøpte jeg meg en ziplock pose av en bekjent, ett grammer. Inne i ziplock posen er det alså ett gram stram stinkende(!!) bløt hvit amfetamin. Dealern sa den var byen beste og mest brukte, og at den må tørkes fordi den kommer rett fra labben.

Jeg er å blir alltid like skepsis når jeg kjøper amfetamin, står der lenge lukter, ser å maser om testings.. Men jeg synes det var noe spesielt med denne kremaktige melis lignende amfetaminen, marsipan er vel ikke kremaktig? Når jeg presset på posen så det ut som flytende melk. 400 kr kostet denne posen, så ja, kjøpte den.

På vei til en kompis, er smilet bredt, mens tankene flyter over hvor fantastisk stuka jeg kommer til å blir.. Jeg tar makka max 1 månden, og da koser jeg meg
Jeg velger å stoppe bilen å se litt på makkan, dermed tar jeg en lille finger å gjemmer stolt posen ned i lomma igjen.. Smaken var stram, sikkelig kjemisk. Luktas radius og kraftinghet er noe jeg aldri har opplevd før. Det tok 3 minutter før jeg merka det. Ble forvirra i huet å pustet hardere, svetta mere...

Da jeg kom fram til kompisen (+ en fellesbekjent), var de allerede klar over at jeg hadde ordna det, de sa jeg bare oppførte meg så annderledes. Dette var gledelig tenkte jeg, hvor mye la jeg på lillefingern? Dere fleste vet det ikke er særlig mye, dessuten er det oralt.
Jeg satt meg ned i godstolen å slapp posen oppå ett DVD cover. De to andre stirret på posen, forskrekket. De var veldig tvilsomme å de fikk meg til å få små noia også. Heldighvis var disse 2 hasjrøykerne, uerfarne. De hadde tatt makka endel ganger selv, men aldri i slik melis. De har begge forskjellige typer ADHD, de får alså ikke samme rus som meg uansett.
Så jeg satt litt i klistre, ingen andre enn meg som kan bekrefte kvalitet.

Jeg huska jo selvfølgelig alle marispan og krem diskusjonene i denne tråden + andre.
Så jeg vikte bort fra deres mening å åpnet posen. Innholdet er ikke det letteste å få ut av en slik pose, man må jo tenke på å ikke sløse også. Etter mye graving og pirking har jeg samlet alt av pulver verdig ned på DVD coveret. Jeg kjører stil å snuser den fuktinge stinkende makka posen i 5 min or so . Tok overraskende kort tid før det var helt tørt, kan hende jeg husker feil men jeg mener det tok mindre enn 15 min med hakking innimellom.

Nå har vi satt oss foran TV'en, de tar ett par hits, jeg sitter å mekker linere.
De blir selvfølgelig overrasket over hvor fint pulveret er nå. Jeg legger alt på vekta for å sjekke, 0.7 gram var det der, vi ble enige om at tørke prosessen fucka vekta, men er jo kjipt for det.

Rusen/formen/turen/:

Selvsikkert mekker jeg min første liner for dagen, selvsikkert fordi den var alt for stor i forhold til min smerteterskel. Det svei som ett rent helvete, det svei lenge å tåra rant nedover kinnet. Merker det med engang jeg har slutta å tenke på smerte å mengde.
Ganske sikker på at dette er kvalitet amfetamin i forhold til mye av det som er på gata. Vi er alle tre enige i at makkan må være blanda ut med noen lumske greier. Personlig synes jeg ikke rusen var altfor digg, den var chill halvtimen etter hver stripe. Ellers har den vært litt vansklig å få tak på, har ikke kost meg så veldig enda

NÅTID:

Ligger nå i senga med 0.3 på blekke, skal sjekke om jeg får noe mere ut av den ved å ta alt på ei gong.. Det er ikke det at makkan var dårlig, det var den abselutt ikke, var totalt loka ved flere anledninger. I dette sekundet mistenker jeg makkan for å ha inneholdt mye eter.
Er det ikke slik den blir om du overdriver med eter? Når den er bløt er den egentlig uferdig sant? Det finnes tusen hvis av varienter når det kommer til amfetamin, å det er det som gjør det endel mere spennende men også forvirrende. Denne amfetaminen fikk tenna mine/kjeve til å gå fullstendig bananas, kan ikke sitte rolig men kjeven ett sekund.
Alle andre virkninger har vist seg, og det godt, så det er god pepper.. Jeg ble plutselig litt kvalm, så merka jeg at jeg måtte kaste opp.. Kom meg heldighvis bort til vinduet, å kasta opp som faaaaen. Skal nevnes at jeg "gulpa"/spydde opp litt også etter ett bong trekk for noen timer siden etter snortinga. Litt skuffa her jeg ligger, har vel ikke grunn til det men.
Inntatt en halv Grandiss i dag, den har jo gått til helvete nå, det synes jeg er litt nedtur. Nettopp fordi det kommer til å gi meg en hard nedtur om jeg ikke får i meg mat snart, har en endel rev å røyke så det hjelper jo en hel del.

Konklusjon: God pepper var det abselutt, men tror den innholdt for mye eter eller bad shit, som sikkert kan ha gitt meg heftigere rus, men føler noe må stå ansvarlig for spyet mitt.
Teoretisk sett kan jo ikke peppern ha inneholdt så mye bad mix, når den var så god, det er nok heller det at ett produkt ikke skulle vært mixa inn.. Det er en kunst å lage amfetamin som skal selges for inntekt, du må kunne mikse!

PS: Er det vanlig å kaste opp på pepper? Har jo hørt om det før. Flere som har prøvd denne kremaktige peppern? Tror du kjenner den igjen, ved at den er veldig bløt i posen, men så fort den havner i åpen luft, tørker den. Lukten er ubeskrivelig tydelig og Kjemisk. Det svir som ett helvete å snorte den, ikke bare i hele nesa men i hodet også. Derimot glir den lett og raskt ned i halsen, kommer selvsagt ann på pulveret.

PS2: Vanlig å få vondt i hodet på makka? Drikker vann som faen, men går ikke over liksom.
Dessuten, til å med vann er kvalmt å få ned, tror ikke det blir mat på en stund. Noen vitaminer eller kosthold som er bedre å spise. Kjennes ut som jeg må spy igjen, men tviler.

Bør jeg snorte opp resten(0.25)? Tenker på i forhold til spyet og hodepinnen, vil ikke at noen skal oppfordre til rusmisbruk.

Takk for at du gadd å lese min stuka lille tekst.
Hvis du kaster opp og har vondt i hodet har du overdosert. Ikke ta mer, men få i deg noe næring..
Og at den pepperen var såpass fersk slik at du ikke merket overdoseringa. Rein pepper blir man klar av. Hadde kanskje holdt med å ta litt mindre?
Overdose? Ja, det kan vel ha vært overdose. Det er jo en logisk forklaring, men det kan jo være andre årsaker også. Tror ikke jeg kan utelukke noen ting.
Hvis noen lurte på hva denne overdosen skulle bestå av så: Tok først litt på fingern(ca 0,05?), venta 30 min, tok 5 striper med 5-10 min mellomrom pr(0.3?). Så hadde jeg ikke rørt noe pepper fra klokka 8 til klokka 3, halvtime siden nå(0.2).

Jeg tror nemlig ikke det er mulig at jeg fikk i meg mere enn 0.6, det var jo bare 0,7 når det var tørt. Så spanderte jeg 4 små striper til 2 kompiser, det var vel kanskje 0.2
Sleika jo alt som var a utstyr, og før den var tørr var det bare klin og jeg skjønner lett hvorfor det manglet 0.3.

RESpekt: Den var garantert fersk, melis rett fra fabrikken sa han.. Han som fiksa er forresten er bekjent, han hustler ikke.
hvem kan selge noe, å tro at tjene penger på å gjøre kundene småsyke og kvalme?
trodde mye av poenge var å melke ut penger av de som hadde litt for lite å gjøre med/for tiden.

jeg hadde vært skeptisk til hva jeg egentlig puttet i meg.
at du i det heletatt greide å sniffe noe som minnet om pisket pulver/krem...
Om du leste hele innlegget, tørket jeg kremen til ett helt fint pulver. Innrømmer at jeg ble små syk, men hadde en fin rus opplevelse. Har ikke sovet enda, selvfølgelig, ikke spist heller, men det kommer i løpet av dagen. Har egentlig ikke noe særlig nedtur, kun litt utmattet å funky i kroppen. Merker at øynene og kjeven har jobbet hardt i natt, fortsatt litt kriblinger i kroppen. Det beste med hele natta var spliffen etter siste stripene, AAH, da ble det need for speed i 6 timer uten å se bort fra skjermen, helt sant, jeg ble sinsykt svimmel når jeg reiste meg opp etterpå
Zionroad: Ic, o.6 nasalt. Og hvis den kom fra "fabrikken". Garantert prima "crank".Og det at nedturen har vært fraværendes, god sign. Husker sjøl en episode med en o.6 i åra. Aldri fått så stor overdose som da. Folka rundt meg kikka rart på meg og lo. Jeg satt og vifta med alle armer og bein, forklarte om 5 ting på en og samme gang. Fyren som ga meg justeringa blei forresten banka hardt, da de rundt meg så hans forsøk på det klassiske-få-deg-hekta, krit varer til deg for så å håpe på at misbrukerern i deg tar alt..Patetisk av han, og meg. For å ikke følge mer med på hvor mye han mixa ut.
RESpekt: Jupp, garantert prima vare! Nedturen var vel fraværende, men for meg er overdose symptomene hodepine og bevisstløshet en nedtur i seg selv. Hodepinnen var intents og varte leenge, mer som en migrene. Det at jeg kun besvimte en gang er kun flaks, da jeg var i næheten av å treffe gulvet med hodet gjentatte ganger. Jeg innser hvor dum jeg var som tok alt på en kveld/natt. Jeg var nemlig ute å kjørte under rusen, og jeg takker høyere makter for at alt gikk bra akkurat bak rattet. Hasj hjelper meg alltid når jeg snorter pepper, og kan ikke huske engang peppern var foruten hasjen. For meg er det en forsikring og ha hasj samtidig. Det hjelper under rusen(om jeg trenger og roe meg ned) og det hjelper bra på nedturen. De fleste har vel hørt denne frasen " En brødskive er som 2 ekstra striper". Det stemmer vel ikke helt, men de fleste merker en opptur om de klarer å dytte i seg noe næring. Det anbefales å røyke så fort du merker den jævligste nedturen for så og prøve å dytte i seg noe. Selvfølgelig skal man vise respekt når det kommer til hasj og amfetamin som blandingsrus, men for dere som er erfarne, ett godt tips.

Dette ble litt for mye, og det skal bli mere Spørsmål:
Jeg lurer på dette med drikking av amfetamin. Her om dagen fikk jeg 6-7 poser som hadde inneholdt god pepper, fikk jeg beskjed om. Jeg la posene i en kaffe kopp og helte vann over og i hele koppen. Smakte forsiktig på vannet, smaken var overraskende intens og jeg skjønte dette kom til å få funk. Rusen var veldig bra, utenom at jeg fikk totalt noia under mesteparten av rusen(var dessverre på rømmen). Det jeg lurer på er, hvor lang tid rusen bruker på å funke og hvor lenge den varer i forhold til nasalt. Om det er noen som har gode erfaringer med å drikke amfetamin, vær så snill og del!

Takk for meg(nettopp fått tilbake internett se )
Slutter en amfetamin-misbruker til slutt å bry seg om mennesker han/hun egneltig er veldig glad i?
En gutt som forguda meg for alt på jord,gidder ikke ta kontakt lenger.
Hat blitt egoistisk,grådig og tror han vet alt.
Han lytter ikke til hva jeg sier og gir mer eller mindre faan.
Er det dopet som snakker eller er det hans nye personlighet som er kommet for å bli?
mange her virker så oppegående og omsorgsfull selv om de ruser seg.
Det er IKKE tilfelle her.
Han tar vel speed mer eller mindre hver dag nå.
Endrer man virkelig så mye prsonlighet som amfetamin-misbruker?
Finner ikke noe spes om personlighetsforandringer på nettet.
Bruker det ikke selv.
Kanskje noen her kan svare meg?
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av rednex
Slutter en amfetamin-misbruker til slutt å bry seg om mennesker han/hun egneltig er veldig glad i?
En gutt som forguda meg for alt på jord,gidder ikke ta kontakt lenger.
Hat blitt egoistisk,grådig og tror han vet alt.
Han lytter ikke til hva jeg sier og gir mer eller mindre faan.
Er det dopet som snakker eller er det hans nye personlighet som er kommet for å bli?
mange her virker så oppegående og omsorgsfull selv om de ruser seg.
Det er IKKE tilfelle her.
Han tar vel speed mer eller mindre hver dag nå.
Endrer man virkelig så mye prsonlighet som amfetamin-misbruker?
Finner ikke noe spes om personlighetsforandringer på nettet.
Bruker det ikke selv.
Kanskje noen her kan svare meg?
Vis hele sitatet...
Ja. Alle amfetamin-misbrukere slutter til slutt å bry seg om folk de liker.
Faen er der for no å spørre om? Folk er forskjellige, og får forskjellige problemer.
Det er godt mulig amfetamin ligger over deg på prioriteringslista hans, og det er trist, men det er noe han må rydde opp i selv.

Hvis du får tak i han på en nedtur kan det hende du treffer en ganske liten, tilbaketrukken fyr som ikke tror han er verdt en dritt.
Har du prøvd å prate med han om det? Prating funker ofte
Nei, man gjør ikke alltid det. Noen blir mer hensynsløse, fordi speed gir en følelse av uovervinnelighet hos noen, noen blir bare følelsesløse, og de ser derfor mer ned på andre, mens andre igjen får mer en godfølelse og derfor blir koseligere.

Fellesnevneren er at folk forandrer seg når de er rusa. Det er ikke så mye du kan få gjort med kompisen din, han må nesten velge å slutte selv. Det er alltid synd når kompiser forandrer seg til det verre.
Bothrops: Jepp,er vel flere som har prøvd å prate med han,men i hans hode har ikke han noe problem,så det er ikke noe vits. Og han vet best.
Det er lett å ta oppførselen hans personlig,man føler at man ble kjent med en "falsk" person til å begynne med,så er det hans negative sider som kommer frem nå.
Men jeg har jo begynt å forstå hvor sinnyk effekt et rusmiddel kan ha på folk.
Men det er likevel helt utrolig,at en person som han,som var så smart,empatisk,sosial og med en sterk personlighet det sto respekt av kan fortandre seg til å bli så egoistisk og tilsynelatende følelsesløs,og som foretrekker å sitte alene på et rom foran dataen stort sett.
Det må være utrolig kjipt når han en gang lander å kanskje husker oppførselen sin og skal møte omverdenen igjen.
Jeg vurderte å teste speed en gang. Har ombestemt meg nå.