Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1257
Hei!

Jeg driver å ser på ebay og de har veldig mange kraftige spill pcer der med selgere som har 100% feedback. Jeg lurer på om det er billigere å bestille fra de enn det er å kjøpe alt i Norge?
Nei komponenter/data er billig i Norge. Pluss at det blir mer en prisen det står på Ebay, kommer mva, og frakt.
Man kan spare greit, men i de fleste tilfeller er det bare snakk om en hundrelapp eller to. Ofte er det virkelig ikke verdt det med tanke på ventetid.
Trådstarter
Ok, takk for raske svar !

Er det komplett det lønner seg å kjøpe fra da, eller?
Komplett og Dustinhome er de jeg har brukt mest, og kan trygt anbefale deg!
Komplett er litt dyrere, men servicen deres er knall.
Trådstarter
Ok

Er det noen nye prosessorer eller grafikkort jeg burde vente på?
Sitat av veltins Vis innlegg
Ok

Er det noen nye prosessorer eller grafikkort jeg burde vente på?
Vis hele sitatet...
Det kommer alltid noe nytt, så det blir litt dumt å vente på at akkurat den nye prossesoren kommer, for da den er ute, kommer plutselig AMD med en 2x bedre, så fortsetter det slik hele tiden.
Sist endret av Erlendman; 1. juli 2012 kl. 14:54.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av veltins Vis innlegg
Ok

Er det noen nye prosessorer eller grafikkort jeg burde vente på?
Vis hele sitatet...
Eneste som er verdt og vente på nå er 660 og 685(ukjent navn, men kommer til og bli nvidia sitt neste monsterkort)

ellers har du IVY-Bridge-e de nye prosessorene til intel, som skal bli dems nye toppmodell
Trådstarter
Så litt på dustinhome sine sider, de ferdigbygde pcene de har der er veldig dårlige IMO, er det bedre å bare bygge selv igjen?
Sitat av veltins Vis innlegg
Så litt på dustinhome sine sider, de ferdigbygde pcene de har der er veldig dårlige IMO, er det bedre å bare bygge selv igjen?
Vis hele sitatet...
Jeg bygde pc selv på dustinhome.. Var mye billigere der enn på komplett.
Trådstarter
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Jeg bygde pc selv på dustinhome.. Var mye billigere der enn på komplett.
Vis hele sitatet...
Hmm ok.. Får vel bygge selv.. Forrige pcen jeg skulle bygge selv gikk det ikke så bra med da <_<...
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Jeg bygde pc selv på dustinhome.. Var mye billigere der enn på komplett.
Vis hele sitatet...
jeg kjøpte deler både fra komplett og dustin, da komplett ikke hadde alt jeg skulle ha, og jeg tørr påstå komplett har større utvalg en dustin

Edit: er forresten ikke alt som er billigere på dustin heller
Sist endret av Frufsa; 1. juli 2012 kl. 15:08.
Trådstarter
Noen som vet en bra tutorial for å bygge pc? Sist gang endte det med mye slit.. Og måtte få folk til å hjelpe meg :P... Var bare 13 da, så går nok bedre nå.. Men still..
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Google og Youtube er fantastisk!
Det er faktisk bare å skrive inn det man lurer på, og VIPS så spretter det opp svar. Det er heeeelt sant!

ON topic:

Pc bygge guide tingy
Trådstarter
Jeg klarer å velge deler, jeg snakker om å sette dem sammen. Og jeg har lett før uten å finnet noe bra, du trenger ikke å være frekk.
Ruudi har en utrolig grei og utfyllende guide her på forumet. Ved å søke litt finner du den nok ganske fort

EDIT: Her er den
Sist endret av McLovin; 1. juli 2012 kl. 15:57.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av veltins Vis innlegg
Jeg klarer å velge deler, jeg snakker om å sette dem sammen. Og jeg har lett før uten å finnet noe bra, du trenger ikke å være frekk.
Vis hele sitatet...
For det første, du har ikke letet godt nok.
Og den videoen jeg linket deg består av 3 deler, hvorav hovedfokuset under del 2 er selveste byggingen, men du leste tydeligsvis ikek beskrivelsen i/under filmen.

Og jeg ikke frekk, bare forundret over at folk ikke aner hva google er.

HER har du del to, som du åpenbart overså, enda det er store tags i filmen jeg linket til første med link til del 2!

EDIT: Det var en dårlig setning det. Beklager, men du tar poenget...
Sist endret av CHillZoNE; 1. juli 2012 kl. 16:26.