Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 791
Jeg har nettopp kobla keyboardet mitt til pcen dvs. til lydkortet (soundblaster) men MIDI ledninger. så skulle jeg spille på musicmaker 6, men det kommer ikke en lyd! vet noen hva som er galt? må jeg ha en driver?

Keyboard: HyperKeyboard 10
litt styr å få lyd i et midi-keyboard ja. men velg midi-inn på soundblasterkortet ditt under properties (no sånt), så programmet skjønner at det skal motta signaler derfra. riktig midikanal er også viktig. er som regel et sted i programmet du må gå også for å kunne spille, du kan ikke bare spille så lenge du har programmet åpent.

har forøverig ingen erfaring med mm6 og midikeyboard, men funker fett i fruityloops og reason for meg (roland pc-200)
skjønte det, men hvor i programmet? jeg har også fruityloops (eller hva det heter) hvis noen kan hjelpe meg der med det samme problemet.
Må man taste inn no knapp på keyboardet? eller er den bare innstillinger på pc'en!

/me mangler bruksanvisning til keyboardet!
sikker på at den porten ikke står på mute i windows?
åssen sjekker jeg det (i'm newbee on this area!)
Ministry of Love
sptz's Avatar
åpner kontrollpanel >> lyd og lydenheter >> lyd >> lydinnspilling >> volum og ser at ikke MIDI står på "demp alle" eller "mute" u get it?
Bruker du gameport->midi adapter må du endre en switch i biosen for å enable MIDI inn....