Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 844
Jeg har vært hos legen min å søkt om rehabiliterings penger. Jeg tar også urinprøver ukentlig i forhold til dette.. Hun spurte om jeg var villig til det og jeg sa det var greit uten egentlig i snakke noe mer om dette.

Regner med at det er fordi at jeg tidligere har vært åpen til min lege om mitt daglige bruk av hasj og utskeielser av andre stoffer(mest i helgene) for ca 3-4år siden, at jeg må ta disse prøvene. Har nå nada problemer med rus men røyker spliff en gang iblant. Kanskje 2-3g i mnd.

Min første prøve var negativ og da hadde jeg røyka et par feite nøyaktig en uke før testen.. Så da sjangsa jeg på å røyke en feit etter den neste prøva også.. Noe som i og for seg har et veldig positivt utslag på meg... trener mer enn jeg noen gang har gjort pluss blitt veldig sunn i matveien

Etter jeg hadde avlagt prøve på mandag spurte sekretæren om jeg ville betale nå eller ved neste konsultasjon og jeg sto der som et spørsmålstegn..

Hvis det virkelig er pålagt (?) med tester for en som søker etter rehab.penger så kan det vel ikke være riktig at en skal betale dette selv?
Jeg tok det ikke opp med sekr. dama men kommer til å gjøre det med legen til uka. Så i mellomtida lurte jeg på om noen har peil på dette?
Sist endret av felix_poker; 5. oktober 2006 kl. 13:40. Grunn: Misvisende trådnavn
Det er bare å spørre på sosialkontoret om du kan få dekka utgiftene. Jeg får dekka utgifter til Psykolog (og medisiner hvis det blir skrevet ut) av sosialen. Jeg får også dekka strømregninga av sosialen siden jeg får mindre i rehabpenger enn minsteutbetalingene fra sosialkontoret.
Dessverre går nok dette under egenandelsreglene, dvs at du vil få frikort etter å ha brukt rundtomkring 1600kr i egenandel. Selvfølgelig, har man ikke råd til å betale in the first plae, så får man det dekket av sosialkontoret. Men dette spørs også selvfølgelig hvor mye man får i rehabiliteringspenger.
Jeg får like mye i rehabpenger som jeg fikk fra sosialen tror jeg. Men av rehabpengene må man jo betale skatt også og da forsvinner det et par lapper. Lurer forresten på hva som skjer med frikortet mitt når det er fullt. Siden jeg allerede får det dekket
Sist endret av Worner; 5. oktober 2006 kl. 15:29.
Snakka med legen idag, hun sa disse var frivilige og at jeg fra og med nå av kunne ta de annenhver uke. Greit nok siden jeg mangler 200kr til frikort.. ca 80 kr per test.
Får nok fly ned til sosialen med alle legeregninger før jeg får innvilget rehab, om jeg får det da.

Trodde satsene var mye høyere enn det sosialen utbetaler og også høyere enn yrkesrettet attføring men det avhenger vel av div. vurderinger osv.
Det varierer sikkert endel fra hvor man bor i landet.

Fra sosialen fikk jeg:
4000kr i mnd til mat og sånt
Opptil 3000kr i husleie. (Min var på 2500kr så fikk bare det)
Opptil 700kr mnd i strøm.
Totalt: 7700kr

Jeg får utbetalt 7300kr i rehabpenger etter skatt. Er vel 25% skatt så blir sånn ca 9000kr før skatt.

Siden jeg bare betaler 2500kr i husleie så får jeg jo utbetalt 100kr mere rehabpenger enn jeg fikk fra sosialen. Så jeg skjønner ikke hvordan jeg har klart å snakke meg til at sosialen skal betale strømregninga.
legen min vet at jeg putter i meg masse rart men jeg får rehabiliteringspenger ;S
og jeg har ikke måttet pisse for noen
mye som skal til for å få rehabiliterings penger?
Synes dette er helt sjukt jeg. Dere får mer for å ta stoff en jeg får som student, med maksimalt lån og stipend. Og jeg må i tillegg betale det tilbake.
Om du går arbeidsufør i ett år eller som i mitt tillfelle måtte avbryte yrkesrettet attføring pga sykdom har du mulighet til å få det.

Til studenter under 26 år gis det om de har vært sykmeldt pga alvorlig sykdom etter 20 uker..
Nja... Jeg tar ikke noe særlig med stoff. iallefall ikke nå lenger. Og problemene mine skyldes ikke stoff. Jeg har tatt litt amfetamin det siste halvåret og det ble en liten stund med altfor mye, men etter at jeg har sluttet med det og kjenner hvor bra jeg føler meg, så kommer det nok til å bli VELDIG lenge til neste gang. Har ikke brukt noe betydelig med penger på det heller. Har vel forsåvidt blitt endel blåvalium også når jeg tenker meg om
Sist endret av Worner; 5. oktober 2006 kl. 23:24.
Mulig jeg missforstod ordet rehabiliteringspenger? Rehab fra hva?
Jeg får det for jeg sliter veldig med angst til tider. Så jeg kan ikke jobbe pga det. De vil at jeg skal gå til psykolog og se om de kan fikse problemet mitt. Noe jeg forsåvidt tviler sterkt på. Og jeg må jo ha noe å leve av imens, så da får jeg rehabiliteringspenger. Grunnen til at jeg henger her er fordi jeg alltid har interessert meg for forskjellige rusmiddler. Syns det er gøy å kunne masse om forskjellige stoffer.


Rakkern:
Blir vel ikke rehab fra hva, men for hva.
Sist endret av Worner; 5. oktober 2006 kl. 23:30.
ehh vil ikke si at jeg akkurat får penger for å ta stoff.. Det er heller en slags greie jeg har frem til jeg kommer meg ut i jobb etter endt rehabilitering, på sikt.

Godt mulig jeg jeg sliter "litt" ekstra, ikke mye, etter litt for mye drugs for 3-4år sida men vil påstå at plagene egentlig var der allerede da jeg begynte å ruse meg. Angsten var der allerede før det.

Vet det er andre som er i min situasjon enten med eller uten hjelp av droger.