Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2180
Fant ingen tråder om dette så, her er en.
spørsmål jeg lurer på
1. Noe man bør passe på for å ikke ødelegge virkningene til stoffet?
2. Er myten om at hasjen blir sterkere når den varmes sann?
3. Hvor mye hasj per pers. anbefales i kake?
skal bake til helga med noen vanner av meg og vil ikke drite på draget med å herpe alt

så håper på gode svar
Søk før du spør! Finnes flere poster om emnet fra før.
1. Noe man bør passe på for å ikke ødelegge virkningene til stoffet?
Sørg for at den er thc gassene ikke unnslipper. f.eks, når du mekker sjokolade, når du smelter sjokoladen og hasjen sammen, ha plast over gryta, så ikke noe av gassene kommer ut, da forsvinner mye av effekten, om ikke all.
1. THC er fettløselig, så det beste er å koke THC sammen med f.eks smøret når du smelter det. Når du først har gjort det vil stort sett ikke varmen skade virkestoffet, siden det ikke kommer oksygen til.
2. Hasj kan bli litt sterkere når det varmes, så lenge det ikke kommer oksygen til.
3. 1g per pers kanskje? hadde 1,5-2g i skakkoen jeg lagde i helgen.. det ble litt for mye

Edit: Anbefaler The Art and Science of Cooking With Cannabis
Sist endret av Skyfex; 4. oktober 2006 kl. 13:16.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Som sagt, det er flere emner om akkurat dette, jeg anbefaler at du tar en titt på disse:
Hasj eller mariuhana som mat
Spise hasj?
Hasj kake
1. Noe man bør passe på for å ikke ødelegge virkningene til stoffet?

- Ikke varm hasjen for mye. THC fordamper ved alt fra 180 til 380 (sånn ca) grader, altså bør du ha god slingringsmonn å utfolde deg på. Bare smelt det sammen med smør og putt det i baksten eller hva det er du skal lage, det byr nok ikke på problemer (med mindre det er altfor mye annet i hasjen enn hasj, for å si det sånn).

2. Er myten om at hasjen blir sterkere når den varmes sann?

- Ikke virkningen iallefall. Smaken kanskje?

3. Hvor mye hasj per pers. anbefales i kake?

- For ikke å herpe alt bør du først og fremst ha noe ordentlig god tjall. Du kan ikke smelte inn en femmer med dritt-soap og tro at det skal bli fantastisk. Ellers... Har du veldig god tjall bør < et gram per person være nok. Er den dårlig må du kanskje opp i flere gram..

Husk at virkningen kommer saktere, men også varer lenger. En vanlig nybegynnerfeil er å begynne å stappe i seg når man ikke merker noe en halvtime etter den første brownien. Plutselig sier det pang..