Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 3711
Hei, bare for å presisere: Jeg driver verken med salg eller kjøp av noe som helst rus, og har heller ingen planer om å begynne, grunnen til at jeg spør er bare fordi jeg er nysgjerrig:

Tidligere idag fikk jeg en snap av en bekjent som sendte meg en snap hvor han sitter inne i mercedesen sin, med en dyr klokke og veldig mye cash på siden.

Han her har vært i dårlig miljø i mange år, og de siste årene har han bare levd på NAV og gamet.

Nå har han dame, og jobber og tar fag brevet, og "plutselig" ut av det blå har han både hus og bil? neida, jeg er ikke dum, for mest sannsynlig er huset kjøpt på lån sammen med dama, og det samme med bilen, jeg nekter å tro at han plutselig har begynt å selge og tjene masse penger og plutselig har hus og bil uten lån(han har langt ifra den IQen som kreves for dette)

Men alt den cashen han sendte meg snap av, så er det 2 teorier:

1. Han har bare tatt ut deler av lønna månedlig og spart opp,
2. Eller så har han(mest sannsynlig) solgt litt på fritida, og spart opp denne cashen.


Men jeg lurer på, er dette så enkelt? Er det bare "å begynne og selge", og vipps så tjener du masse penger? Hva kan man uansett gjøre med disse "svarte" pengene?

I det jeg skriver dette, kommer jeg faktisk på en annen bekjent som bor i en annen bo, han pleide også å selge for 2-3 år tilbake, og jeg husker faktisk en video snap han sendte når han hadde en koffert full av 500 lapper. Hva skjedde med han? joda, han endte selv på rus klinikk for å bli kvitt avhengigheten, for å si det slik, så fikk jeg ikke flere slike snaps av han

Så avslutningsvis er mine spørsmål:

1.Er det "så lett" som disse kompisene som sender skal ha det til? Det er vel ikke slik at man bare kan starte å selge og vipps så tjener du masse penger?
2. Hva kan han bruke disse pengene til bortsett fra å kjøpe mat og drikke og snacks på kiwi?
1. Ingen selger knark uten å tjene greit med penger på det, knark selger seg selv, og markedet forsvinner aldri, etterspørsel finnes 24 timer i døgnet.

2. Pengene kan du stortsett bruke til det meste som kan betales med kontanter. Du kan kjøpe bil, båt, motorsykkel og nesten det du vil. Du kan handle elektronikk og det meste der de tar imot kontanter. De fleste privatpersoner liker cash, da slipper de futen på nakken.
Cash is king.
1) Nei det er difinitivt ikke bare å ‘selge’ å tjene penger.. Du møter på problemer som man gjør i vanlig businessverden.. eventuelt mye verre ting også. Folk som har bedre priser en deg, få gode kontakter som du får kjøpt til god pris av, finne kunder som er troverdig mtp politi etc etc.. MEN det er lett tjente penger.. Jeg bor i Nord norge å har drevet med det selv, så muligens annerledes her en sør på.

2) Svarpenger kan du bruke på alt av utgifter du har, pusse opp huset, kjøpe prepaid kort med kontanter, hvitevaske. Tja ganske mye egentlig.. Men ikke så attraktivt så hvite penger
Sist endret av Lonely97; 16. april 2020 kl. 19:15.
Gjest
Trådstarter
Ok, så neste spørsmål: Hvordan har disse personene det på privaten med tanke på livskvalitet?

Er det slik at de er happy dagen lang? Jeg regner jo med at som Lonely97 er inne på, det må jo være mye stress og angst inne i bildet?
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
1. Ja, det er så lett. Desto bedre kontakter du har jo bedre marginer får du. Er du flink så kan du tjene uendelig med penger.
Det er selvsagt mange hinder der ute som politi, konkurrenter osv, men helt overkommelig om du får dreisen på det.
2. Du kan bruke pengene på hva du vil, men det kan fort bli brukt mot deg for å bevise omfang av salg dersom du ender i retten. Du kan også miste store verdier. Men dette er en del av gamet, er du smart så legger du alltid til side penger.

Men sjansen er stor for at det er lånte penger, pengene kan også forsvinne like fort som de kom. De fleste ender ikke opp som millionærer i dette spillet, men noen gjør det helt klart.
Selger du grammere til fjortiser, så er det vel god grunn til å være nervøs.

Om man har ett stabilt opplegg med gode kunder som faktisk har penger, så er det plankekjøring i mine øyne.

Vet om folk som ikke har jobbet en dag de siste 20 åra som har det meget greit, butikken går nesten av seg selv.

Varierer nok veldig på hvem, hva og hvor.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av giroud2 Vis innlegg
Ok, så neste spørsmål: Hvordan har disse personene det på privaten med tanke på livskvalitet?

Er det slik at de er happy dagen lang? Jeg regner jo med at som Lonely97 er inne på, det må jo være mye stress og angst inne i bildet?
Vis hele sitatet...
Det kommer helt ann på attituden, lever du i nuet så lever du som en konge, er du en sleip fyr med mange uvenner så går det dårlig.

Det ofte store bølgedaler i disse miljøene, du kan være kongen den ene dagen og bli tatt eller ranet den neste dagen. Den aller største ulempen er manglende sikkerhetsnett.
Tjener du deg rik på knark, blir ranet og havner i rullestol så ender du fort som minstepensjonist resten av livet.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
1. Ingen selger knark uten å tjene greit med penger på det, knark selger seg selv, og markedet forsvinner aldri, etterspørsel finnes 24 timer i døgnet.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer nok for noen. Men det er ikke få som har prøvd seg som dealere opp igjennom og endt opp med å gå i underskudd, og skylde penger til folk man helst ikke bør skylde penger. Hvis det var så lett å være en suksessfull dealer ville mange flere ha drevet med det.
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Til TS: Det virker litt som om du er sjalu på han bekjenten din pga han sendte deg pengene, og det samme har jeg også vært, så her kommer en liten "trøst" fra meg:

Se for deg scenarioet at han kompisen din blir "milliarder", alt er perfekt, og han er søkk rik. Tror du virkelig han har tid til å ta og sende snaps rundt til bekjente? tror du han har lyst til å dele bilder /motivere andre til å begynne med det samme? Han ville nok ha holdt dette for seg selv.

Jeg kjenner mange i den duren, og han nevne i andre eksempler, som f.eks poker, hvor han ene som sjelden vinner, en gang vinner på et bord og vinner mye, og da deler han selvfølgelig bilder på snap til andre, men hvorfor gjør han ikke dette oftere? Nettopp.

Mest sannsynlig vet kompisen din at han har oppnådd noe så stort og må bare dele det øyeblikket med deg og dine kompiser, for han vet nok selv at det kan ta lang tid før han sitter med disse cashene og klokka i bilen sin igjen.

Enten kommer han til å gi opp, eller bli tatt. Så om du laget denne tråden av sjalusi, så slapp av
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av giroud2 Vis innlegg
Ok, så neste spørsmål: Hvordan har disse personene det på privaten med tanke på livskvalitet?

Er det slik at de er happy dagen lang? Jeg regner jo med at som Lonely97 er inne på, det må jo være mye stress og angst inne i bildet?
Vis hele sitatet...
Kommer veldig Ann på, de fleste jeg har møtt fremstår vertfall veldig rolige og kalde på det området. Så det kommer Ann på hvor nevrotisk du er på å begå lovbrudd og hvor mye du klarer å trosse angsten av å bli kriminell.

Nei, ingen er Happy hele dagen lang selv med milliarder på bok. Jada om du plutselig tjener en gigantisk sum penger vil ting bli jævla morsomme og du vil føle en slags lykke en periode. Problemet er følgende: Vi blir vandt til alt vi gjør her i livet. Så om du Spoiler deg selv for ofte vil ting forandre seg og riksmannlivet vil bli helt normalisert og du vil ikke føle deg noe lykkeligere enn den gjennomsnittlige mannen i gata om ikke mindre siden penger ikke kan generere "lykke" lengre.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har selv vært i det gamet der, kan si med en gang det kan være jævlig lett tjente penger, men samtidig ikke noe lukrativt om du ser på selve jobben..

Hadde noen år der alt gikk på skinner, kjøpte 2-5 kilo og solgte videre enkeltkilo.. Var jo lett tjente penger, om jeg kjøpte feks 2 kilo og solgte alt samme dagen var det fort 20k tjent rett i lomma. Men det var SÅ uforutsigbart, folk skal alltid ha til lavest pris, plutselig betaler ikke folk for seg, kontaktene dine blir tatt av politet, importøren din får problemer plutselig osv osv.. Var en tid der penger ikke var noe problem for meg for å si det slik, men plutselig 1,5 år senere var det ikke slik pga mange faktorer, folk ble skyldig meg 80-100k osv ..

Jeg drev heller ikke med rus å gjorde det KUN for pengene sin skyld, så tok mange forhåndsregler, typ gjemte hasj i skogen, samt pengene på et depo.. Forholdte meg kun til 2-3 person osv.

Men ikke bli lurt av han kompisen din som sender snap av pengene, det betyr ingenting.. Du ser bare utsiden
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ok, så neste spørsmål: Hvordan har disse personene det på privaten med tanke på livskvalitet?

Er det slik at de er happy dagen lang? Jeg regner jo med at som Lonely97 er inne på, det må jo være mye stress og angst inne i bildet?
Vis hele sitatet...
Kan ikke svare for alle, men kan forklare hvordan jeg hadde det.

Innerst inne var det ikke noe god følelse. Følelsen av at du er 'utenfor' samfunnet og må leve et dobbeltliv pga venner og familie som ikke viste noe om det.

Hele det miljøet er så sleipt å lugubert at, nei det var overall ikke noe god følelse .. Det var egentlig som en mørk sky som hengte over meg, men samtidig så var jo adrenalinet og pengene artig så ja nei.. Har det bedre med meg selv overall når jeg er ferdig med detder
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dette stemmer nok for noen. Men det er ikke få som har prøvd seg som dealere opp igjennom og endt opp med å gå i underskudd, og skylde penger til folk man helst ikke bør skylde penger. Hvis det var så lett å være en suksessfull dealer ville mange flere ha drevet med det.
Vis hele sitatet...
Men det er jo som oftest grunnet eget missbruk.
Du kan ikke si at det ikke er lukrativt å selge is om sommeren bare fordi enkelte spiser all isen selv.

Det er lett å deale, problemet er at mange gjør det for å betale eget missbruk, og da er du allerede fucked i utgangspunktet.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av giroud2 Vis innlegg
Ok, så neste spørsmål: Hvordan har disse personene det på privaten med tanke på livskvalitet?

Er det slik at de er happy dagen lang? Jeg regner jo med at som Lonely97 er inne på, det må jo være mye stress og angst inne i bildet?
Vis hele sitatet...
Jeg hadde en kompis en gang som drev ganske stort. Han solgte kiloer med hasj og kunne tjene 100 000 på en dag, flere ganger i måneden. Han vasset i penger en periode og var konge på byen. Problemet var at han ikke kunne bruke disse pengene på noe fornuftig, så han sløste dem bort fortløpende på kokain, spandering på venner på byen og generell luksus.

Jeg tror det var nervepåkjenningen ved å holde på med dette som gjorde at han etterhvert begynte med heroin. Heroinen gjorde at han begynte å ta dårlige valg og begynte å tape penger. Han ble bøffa for en kilo her og en kilo der, han glemte igjen 80 000 i baksetet på en taxi på vei hjem fra et opplegg osv. Det førte til at han skyldte store penger til tvilsomme typer og måtte begynne å ta større sjanser ved å handle med folk han ikke kjente. Det førte til at han ble bøffa flere ganger, skyldte enda mer penger, fikk enda mer nerveproblemer og tok enda mer heroin. Han kom seg aldri ut av disse problemene og valgte å sette en overdose på seg selv.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men det er jo som oftest grunnet eget missbruk.
Du kan ikke si at det ikke er lukrativt å selge is om sommeren bare fordi enkelte spiser all isen selv.

Det er lett å deale, problemet er at mange gjør det for å betale eget missbruk, og da er du allerede fucked i utgangspunktet.
Vis hele sitatet...
Jeg sa ikke at det ikke er lukrativt, men at bare noen få klarer det. Nettopp av de grunnene du nevner.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det er lukrativt for folk som ikke bruker selv, og som kan kjøpe kvanta. Det sier seg selv. Bare skatteunngåelsen alene..
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva mener dere om lønna en løpegutt får? Skal kanskje begynne å deale jobbe for noen folk i byen min, vi skulle ha et møte mtp pris og levering av varer osv, disse gutta tjener godt og har ganske høye priser hva tror dere jeg kan forvente?
Rinkebysvorska‘n
WouwseP's Avatar
Om det er lett eller ikke kommer helt an på. Hvis du kommer fra et "streit" miljø og ikke kjenner folk som driver med dop så er det vanskelig.

Jeg tipper at av de som begynner å pushe er det 10 ganger fler som ender med å bli tatt, rana, eller avhengig, kontra de som tjener seg rik på det og lever godt.

Kan også si at det er ikke vanlig å begynne rett på med
å selge stort. De fleste begynner med å selge gram for å finansiere eget bruk og kanskje gå litt i pluss.

Nøklene til suksess er blandt annet:

1. Bra nettverk, gode kontakter. Etter min mening er det bedre å ha 20 kunder som du vet ikke tyster på deg/raner deg, kontra å ha 100+ som du ikke vet hvor du har hen. Kundene dine bør ideelt sett leve normale liv og ha greit med penger.

2. Bedre kvalitet til samme pris som konkurrenter, eller samme kvalitet til lavere pris.

3.Unngå å bli lagt merke til.


Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg hadde en kompis en gang som drev ganske stort. Han solgte kiloer med hasj og kunne tjene 100 000 på en dag, flere ganger i måneden. Han vasset i penger en periode og var konge på byen. Problemet var at han ikke kunne bruke disse pengene på noe fornuftig, så han sløste dem bort fortløpende på kokain, spandering på venner på byen og generell luksus.

Jeg tror det var nervepåkjenningen ved å holde på med dette som gjorde at han etterhvert begynte med heroin. Heroinen gjorde at han begynte å ta dårlige valg og begynte å tape penger. Han ble bøffa for en kilo her og en kilo der, han glemte igjen 80 000 i baksetet på en taxi på vei hjem fra et opplegg osv. Det førte til at han skyldte store penger til tvilsomme typer og måtte begynne å ta større sjanser ved å handle med folk han ikke kjente. Det førte til at han ble bøffa flere ganger, skyldte enda mer penger, fikk enda mer nerveproblemer og tok enda mer heroin. Han kom seg aldri ut av disse problemene og valgte å sette en overdose på seg selv.
Vis hele sitatet...
Fy faen for en historie, trist å lese...
Sist endret av WouwseP; 16. april 2020 kl. 23:19. Grunn: Skrivefeil
Anonym bruker
"Takknemlig Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva mener dere om lønna en løpegutt får? Skal kanskje begynne å deale jobbe for noen folk i byen min, vi skulle ha et møte mtp pris og levering av varer osv, disse gutta tjener godt og har ganske høye priser hva tror dere jeg kan forvente?
Vis hele sitatet...
En god regel: never get high on your supply! Vær nøye når du teller penger og gir alt det du skylder til sjefene dine. Så får du ca 30-40 % av inntjeningen, men det forutsetter at du ikke røyker deres shit
Anonym bruker
"Ekstravagant Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei det er ikke bare å starte å selge. Du må ha kundekretsen, tida og sikkerheten. Du må ha tilgangen på gode varer, helst mye variert, og til gode priser. Passe på at de du handler av, og pusher til, er like flinke med sikkerheten selv, så du ikke ender opp i lista på en telefon som er overvåka eller i munnen til en snitch. Pengene kan ikke brukes på annet enn bruksvarer, de fleste bruker vel mesteparten på nytt supply og på å finansiere eget rusbruk, festing, spandering når man leker konge på byn osv. Så er det ting som mat, klær, ting og tang, billig bruktbil osv. Men hus, bil, bestille ferie, spare, investere i firma, fond eller aksjer osv får man ikke gjort med svarte penger. Egentlig er svarte penger mest til å sløse, noe som mange syns er fett i noen år, men ikke like fett ti år seinere når alle andre har hus og formue og gifta seg, og de fortsatt sitter i en leid stonerhybel uetablert selv, ofte med et ganske omfattende rusproblem pga miljøet man er i, stresset og noiaen med dealinga man må døve ned, selvfølelsen man må pumpe opp osv. Og ofte uten CV og arbeid pga livsstil og fengselsstraffer.
Anonym bruker
"Ekstravagant Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva mener dere om lønna en løpegutt får? Skal kanskje begynne å deale jobbe for noen folk i byen min, vi skulle ha et møte mtp pris og levering av varer osv, disse gutta tjener godt og har ganske høye priser hva tror dere jeg kan forvente?
Vis hele sitatet...
Du kan forvente å stresse ræva av deg, leve under stort press, alltid må kikke deg over skuldra, og havne i fengsel. Du høres ung ut og det er mye bedre å heller gå på skole, dealing er ikke en livsstil som varer for alltid.
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei det er ikke bare å starte å selge. Du må ha kundekretsen, tida og sikkerheten. Du må ha tilgangen på gode varer, helst mye variert, og til gode priser. Passe på at de du handler av, og pusher til, er like flinke med sikkerheten selv, så du ikke ender opp i lista på en telefon som er overvåka eller i munnen til en snitch. Pengene kan ikke brukes på annet enn bruksvarer, de fleste bruker vel mesteparten på nytt supply og på å finansiere eget rusbruk, festing, spandering når man leker konge på byn osv. Så er det ting som mat, klær, ting og tang, billig bruktbil osv. Men hus, bil, bestille ferie, spare, investere i firma, fond eller aksjer osv får man ikke gjort med svarte penger. Egentlig er svarte penger mest til å sløse, noe som mange syns er fett i noen år, men ikke like fett ti år seinere når alle andre har hus og formue og gifta seg, og de fortsatt sitter i en leid stonerhybel uetablert selv, ofte med et ganske omfattende rusproblem pga miljøet man er i, stresset og noiaen med dealinga man må døve ned, selvfølelsen man må pumpe opp osv. Og ofte uten CV og arbeid pga livsstil og fengselsstraffer.
Vis hele sitatet...
Har krets og varene dems er prima ( har kjøpt av dem før ) så det blir ikke et problem. Det med sikkerheten skal jeg også ta opp
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja hvis du pusher bare et og et gram.
Vis hele sitatet...
De selger minimum 2,5 (bag) om gangen
Anonym bruker
"Ekstravagant Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av giroud2 Vis innlegg
Ok, så neste spørsmål: Hvordan har disse personene det på privaten med tanke på livskvalitet?

Er det slik at de er happy dagen lang?
Vis hele sitatet...
Absolutt ikke. Alle jeg veit om som har solgt over lengre tid har endt opp som psykiske vrak. Glad med fasaden, baller som en konge på byn og blir kokain avhengig fordi de har røyka så mye hasj at hjernen må ha noe sterkere for å få opp dopaminnivåene, men ligger hjemme i fosterstilling på nedturen av coken og vil dø, tar Emma for å få opptur igjen, blir paranoide av jobben sin, må ta piller for å chille igjen osv. Flere har endt med langvarig rusutløst psykoser fordi de ruser seg når hjernen er under mye stress og i ubalanse og mind fuck (hvem kan man stole på, hvem ikke, var han sivilsnut, hvem er det i bilen der borte, er det oss de tar bilde av nå, han svarer ikke tlf og har ikke paya, fuck nå skylder jeg penger, razziasjokk og noia) og blir deprimerte uten å ruse seg fordi hjernen er fucka og produserer ikke lykkehormoner lengre osv. En ting man heller ikke kan feie under bordet er at mange som driver med dette digger kicket og adrenalinen, og det er også noe hjernen blir avhengig av og toleransen øker, altså at man må gjøre drøyere ting for å få samme kicket og adrenalinrushet og plutselig har man både voldsom, narkodom og biltyveri dom eller ransdom på seg.

Narkobransjen er ikke glamorøs og fet og de aller fleste som er i det vil jo ut av det, men har ikke noen annen måte å tjene penger på fordi de ga faen i utdannelse og å bygge opp CVen sin og hele nettverket deres består av kriminelle så et normalt liv virker skumlere siden man til slutt ikke vet hvordan man er normal lenger.
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
1. Ingen selger knark uten å tjene greit med penger på det, knark selger seg selv, og markedet forsvinner aldri, etterspørsel finnes 24 timer i døgnet.

2. Pengene kan du stortsett bruke til det meste som kan betales med kontanter. Du kan kjøpe bil, båt, motorsykkel og nesten det du vil. Du kan handle elektronikk og det meste der de tar imot kontanter. De fleste privatpersoner liker cash, da slipper de futen på nakken.
Cash is king.
Vis hele sitatet...
Mitt inntrykk er at de aller fleste som selger knark tjener ganske dårlig.
De har ofte høyt forbruk selv og dårlig businessans.

Klart det går ann å tjene greit, men det krever arbeid.

Det svarte penger og det begrenser jo hva du får brukt de på.

Energien det tar for å unngå bli tatt og straffe potensial fra både miljø og myndigheter gjør at det blir lite lukrativt målt opp mot ærlig arbeid.

Sjeldent jeg har møtt noen dealere av knark som virker no særlig smarte og det gir jo mening.

Skal du være kriminell og tjene greit bør du gjøre mer lukrative og mer risikofrie ting enn å selge knark.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har krets og varene dems er prima ( har kjøpt av dem før ) så det blir ikke et problem. Det med sikkerheten skal jeg også ta opp
Vis hele sitatet...
Det virker som du tenker at du skal på et helt ordinært jobbintervju. I innlegget før dette skrev du at du skal i et møte med dem, og lurte på hva du kan forvente av lønn. Er du sikker på at dette er veien du ønsker å gå?
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva mener dere om lønna en løpegutt får? Skal kanskje begynne å deale jobbe for noen folk i byen min, vi skulle ha et møte mtp pris og levering av varer osv, disse gutta tjener godt og har ganske høye priser hva tror dere jeg kan forvente?
Vis hele sitatet...
Ser ut som den andre posten din er sletta, der du håpte på 50% av salgssummen. Det er totalt urealistisk. Da du skrev at de folka tjente 10000 tror jeg du glemte å trekke fra deres innkjøpspris. Så 10000 er brutto inntekt, mens netto inntekt for dem er kanskje 4000.

Jeg hadde en kort karriere som smådealer (ikke løpegutt) for mange år siden. Ved små kvanta tjente jeg 20% av bruttoprisen. Hvis jeg f.eks. solgte for 1000, så tjente jeg 200. (Ble sjelden tatt ut i cash, men det gikk til eget bruk.)
Om du skal deale rusmidler så ikke rus deg selg. Vinninga går ofte opp i spinninga.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva mener dere om lønna en løpegutt får? Skal kanskje begynne å deale jobbe for noen folk i byen min, vi skulle ha et møte mtp pris og levering av varer osv, disse gutta tjener godt og har ganske høye priser hva tror dere jeg kan forvente?
Vis hele sitatet...
Hele greia høres ut som at du kommer til å bli utnyttet. Skjønner at de bruker løpegutter i ung alder, da ingen med litt vett og erfaring ville holdt på på det viset for småpenger.
Om du har en kundekrets av folk du kjenner som har penger, eller betaler tilbake lån fort hver gang tjener du lett penger og er ganske trygg. Men driver du å selger til folk du ike kjenner står det plutselig to politimenn kledd ut som narkomane foran deg og du gir de dopet rett i henda på dem. Så det er som alt annet, du må være smart, og flink til det du driver med. Men de fleste jeg kjenner som selger, bruker det stoffet de selger selv hele uken, og tjener ikke noe utenom at de kan ruse seg gratis hver dag. For mange er jo bare det nok til å gjøre det.

Men skulle jeg solgt noe ville jeg for det første bare solgt hasj, andre stoffer ødelegger folk sine liv veldig ofte, og potensielt dreper noen av kundene. Selger du speed får du telefoner døgnet rundt fra folk som kanskje ikke har penger engang. Men å selge hasj, i stor skala, dvs å selge til de som selger små mengder til røykerne, er den riktige måten å gjøre dette på. Da har du en fast kundekrets av folk du kan stole på, og du treffer ikke masse folk for småpenger. Du møter heller noen få folk, som du tjener skikkelig mye på hvert møte med=)

saviour