Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 11411
Har noen i det hele tatt blitt anmeldt og bøtelagt i Norge for og f.eks se/laste film gjennom Popcorntime e.l.? Hvis man mot formodning gjør dette uten VPN, hvor stor er sjansen reellt sett for og bli tatt. Hvis det i det hele tatt er noen risiko. Bare nysjerrig
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Bare torrent filmene dine, bedre en det dritet der.
Reelt er sjansen ekstrem liten. Det er ikke forbudt å se på, samt å laste ned. Problemet er at du samtidig deler til andre, og der bryter du loven.

Og ja, popcorntime deler mens du ser på. Selv har jeg egen mediaserver som kjører plex, og bruker kun private trackere. Gått fint i mange år. Biblioteket mitt er vell 200tb give or take.
Sitat av NiFlex Vis innlegg
Reelt er sjansen ekstrem liten. Det er ikke forbudt å se på, samt å laste ned. Problemet er at du samtidig deler til andre, og der bryter du loven.

Og ja, popcorntime deler mens du ser på. Selv har jeg egen mediaserver som kjører plex, og bruker kun private trackere. Gått fint i mange år. Biblioteket mitt er vell 200tb give or take.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke lov å se på eller laste ned materiale som er beskyttet av åndverksloven. Nye regler fra 2013

https://itavisen.no/2013/06/10/na-bo...ulovlig-lenger
Sitat av Heinrich55 Vis innlegg
Har noen i det hele tatt blitt anmeldt og bøtelagt i Norge for og f.eks se/laste film gjennom Popcorntime e.l.? Hvis man mot formodning gjør dette uten VPN, hvor stor er sjansen reellt sett for og bli tatt. Hvis det i det hele tatt er noen risiko. Bare nysjerrig
Vis hele sitatet...
Du har advokatfirma som samler inn IP fra sånne tjenester. Bruk en av tipsene som er nevnt i tråden her eller bruk VPN.
Sitat av kamelia Vis innlegg
Bare torrent filmene dine, bedre en det dritet der.
Vis hele sitatet...
Popcorntime er torrenting.
skal si ifra når jeg blir tatt, bruker torrents og streamingsider uten noe vpn osv
Hva med fotballkamper og sport? Premier league koster skjorta hver måned men et kjapt Google-søk lar meg streame favorittlaget mitt hver helg. Risikerer man bot for dette?
Sitat av sjuken Vis innlegg
Hva med fotballkamper og sport? Premier league koster skjorta hver måned men et kjapt Google-søk lar meg streame favorittlaget mitt hver helg. Risikerer man bot for dette?
Vis hele sitatet...

Som alltid når du gjør noe som er ulovlig er det en viss risiko og dersom du blir tatt vil du også få en reaksjon - det kan være forenklede forelegg, bøter eller fengsel.

Blir som å kjøre for fort, det går stort sett veldig greit å bryte fartsgrensen. Helt til den dagen UP har kontroll. Da blir det forelegg da. Har du konstant kjørt litt for fort så blir det kanskje lettere å takle forelegget, for da blir prisen per kjørte km i "superfart" lav.
Har torrentet allt av mainstream filmer og spill siden 2012. Aldri hatt et problem.
De få gangene advokatbyråer fra f.eks Danmark har sendt trusselbrev, så har dataene blitt samlet inn fra egne torrents de har lagt ut selv. Ofte med dårlige danske filmer o.l, som jeg ikke forstår at noen skulle ønske å torrente i det hele tatt.
Men tydeligvis er det altså såkalte "monitored torrents" som er risikoen, slik jeg har skjønt det.

Og det skal nevnes at til og med Forbrukerrådet gikk ut i media og sa at folk ikke skulle betale disse trusselbrevene, da de ikke har noen jurisdiksjon i Norge, og ble strengt talt nesten omtalt som svindelbrev.
Jeg har ikke hørt om noen andre tilfeller enn disse svindelbrevene, så jeg tror det er minimal risiki, uten at jeg kan si det helt sikkert.

Artikkel om danske trusselbrev
Sist endret av Alzo88; 11. februar 2020 kl. 18:23.
Nå er det vel ihvertfall ett norsk advokat firma som har fått tillatelse til å spore folk som laster ned... Simonsen trur jeg. Men har ikke hørt om noen saker...

Risken er liten, men med det tilbudet du får gjennom betalt streaming i dag så har jeg nesten sluttet selv.

Det eneste er fotball som jeg anser som overpriset og hvis man ikke holder med topp fire så kan man ofte glemme å få sett kampen.
Vel det blir så enkelt at om en først velger å være "kriminell" å se filmer man ikke har betalt for så må en også være kar nok til å ta konsekvensen av det om en skulle bli tatt.....eller bare bruke VPN og slippe å tenke noe mer over det.

En stund var det jo mange som brukte seedboxer. Det er jo fortsatt et alternativ for torrenter. Sett opp seedbox hos selskap som ikke logger og last ned filmene hjem og ha null stress. Ip'n som vises for de som logger torrenter er til seedbox og ikke hjem til deg. Anonym betaling gjør det vanskelig å spore deg.

Om du skal knipe på hver minste krone og fortsatt ønsker gratis film og underholdning må du nesten også akseptere risikoen. Vet at mange fortsatt streamer ulovlig og har personlig aldri hørt noen bekjente bli tatt. Men jeg har jo også lest at noen faktisk er tatt, som følge av blant annet det at noen advokater logger IP. Men den risikoen kan du altså velge å systematisere vekk, men det koster noen få kroner hver måned.
Sist endret av _abc_; 11. februar 2020 kl. 21:08.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Og det skal nevnes at til og med Forbrukerrådet gikk ut i media og sa at folk ikke skulle betale disse trusselbrevene, da de ikke har noen jurisdiksjon i Norge, og ble strengt talt nesten omtalt som svindelbrev.
Vis hele sitatet...
Det handler ikkje om jurisdiksjon. Dansker kan utmerka fint gå til søksmål i Noreg, og eg vil tru danske advokater får ganske stor fridom til å prosedere i Noreg - uansett kan det løysast ved å leige inn norske advokater.

Grunnen til at FO anbefalte folk å ikkje betale var vel heller at det var tvilsomt om kravet ville halde i ei rettssak. I eit sivilt søksmål er det rett nok tilstrekkjeleg med sannsynsovervekt, men du må trass alt treffe rett person og...
Sist endret av vidarlo; 11. februar 2020 kl. 21:14.
Som jeg tenkte..det koker ned til at det er mest skremselpropaganda. Ihvertfall i Norge. Uansett, bruk VPN. Men det er klart, bortsett fra det rent moralske, så kan man jo like gjerne betale et abbonement isteden for VPN og se lovlig på film. Da slipper man hele torrent skiten. Av de tusen filmene som ligger på slike sider er en mengde konstant utilgjengelige pga manglende peers.
Sist endret av Heinrich55; 11. februar 2020 kl. 22:50.