Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1659
tok mdma for litt siden. Har gjort det flere ganger, men denne gangen så ble jeg blå/rød/lilla på leppene og hendene mine var helt sinnsykt rød. Hva kan det være? Prøvd å lese litt men føler ikke jeg finner noe klart svar. Flere som har oppleve det før? Tok først en dropp også etter en stund en til, endring av hud og lepper skjedde etter drop nr 2.
Kanskje blodet pumper mer enn normalt? Klarer ikke tenke på så mange logiske forklaringer, kanskje noen andre har mer erfaring?
Psykedelisk bakverk
Bekreftet andre dette også, eller var det du selv som så det? Personlig innbiller jeg meg ofte det om jeg er på en hard tur, men bilder har gang på gang avkreftet det
@FlyvendeVaffel
Ja ble bekreftet av andre, spesielt hvor rød jeg var på hendene, kunne se ett skille mellom armen og hånda. Har jernmangel om det har noe å si?
Begrenset Utgave.
SpeedBenzo's Avatar
Skjer ofte med meg når jeg bruker speed. Veldig sikker på at dette har med sammentrekning av blodårene for å frakte blod optimalt til hjerte&hode. Veldig ofte hendene man merker det først på.
Kan det hende det var noe speed i den mdmaen jeg tok? Var krystaller. Kan også legge til at etter drop nr 2 gikk pupillene mine litt ned igjen og jeg hadde veldig vondt i mellomgulvet og anspent resten av turen.
Begrenset Utgave.
SpeedBenzo's Avatar
Sitat av Hipokondriese Vis innlegg
Kan det hende det var noe speed i den mdmaen jeg tok? Var krystaller. Kan også legge til at etter drop nr 2 gikk pupillene mine litt ned igjen og jeg hadde veldig vondt i mellomgulvet og anspent resten av turen.
Vis hele sitatet...
Tvilsomt at det var speed i krystallene dine. Skjer på begge stoffene uten at det trenger være utblandet. Er sånn kroppen reagerer.
Sitat av SpeedBenzo Vis innlegg
Tvilsomt at det var speed i krystallene dine. Skjer på begge stoffene uten at det trenger være utblandet. Er sånn kroppen reagerer.
Vis hele sitatet...
Har aldri opplevd det tidligere bortsett fra denne ene gangen. Men da regner jeg med at det er normalt at det skjer eller er det noe som skurrer, som jeg burde sjekke opp?
Begrenset Utgave.
SpeedBenzo's Avatar
Sitat av Hipokondriese Vis innlegg
Har aldri opplevd det tidligere bortsett fra denne ene gangen. Men da regner jeg med at det er normalt at det skjer eller er det noe som skurrer, som jeg burde sjekke opp?
Vis hele sitatet...
Helt normalt. Blir selv blå/lilla rundt øynene og litt på leppene når jeg går lenge våken. Så lenge det ikke gjør vondt der du har fargeforandringer hadde ikke jeg tenkt over det.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det her er noe en lege heller kunne svart på. Det eneste vi kan si er at ja, blodet er involvert og at du har jernmangel kan ha hatt noe å si, men jeg ville ha roet ned doseringen din.
Det du beskriver er ikke normalt under MDMA, men det betyr ikke at du fikk i deg noe annet, det kan bety at du ikke tåler mengden eller noe helt annet.

Vi vet rett å slett for lite og du vil ikke kunne få noen nøyaktige svar her, utenom mye synsing og kanskje noen anekdoter som løst har paraleller med din opplevelse.

So, take it easy.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det her er noe en lege heller kunne svart på. Det eneste vi kan si er at ja, blodet er involvert og at du har jernmangel kan ha hatt noe å si, men jeg ville ha roet ned doseringen din.
Det du beskriver er ikke normalt under MDMA, men det betyr ikke at du fikk i deg noe annet, det kan bety at du ikke tåler mengden eller noe helt annet.

Vi vet rett å slett for lite og du vil ikke kunne få noen nøyaktige svar her, utenom mye synsing og kanskje noen anekdoter som løst har paraleller med din opplevelse.

So, take it easy.
Vis hele sitatet...
Ja den er grei, skulle bare høre om det var flere som hadde opplevd det. Har ikke skrevet hvor mye jeg tok i hvert drop, og det var kun 2 drop den kvelden, ikke uvanlig det.
Vet dere ikke er leger, men en som bruker det titt og ofte har gjerne litt mer info enn noen som har lest om det i en lærebok eller på nett når det kommer til forskjellig reaksjoner i og med at alle er forskjellig på ting.
Dette er ikke normalt i mine øyne, tror ikke ditt system takler mdma. Har du for eks høyt blodtrykk fra før kan jo det ha noe med saken å gjøre. Dra til legen. Ikke si hva greia er, men at du lenge har følt deg pjusk. Gjerne av og på. Da blir nok sånne ting testet automatisk vil jeg tro.
rød og tørr hud kan være et symptom på for mye serotonin, også klassisk at folk med serotonin syndrom har disse symptomene.
noe annet det kan høres ut som er vasokonstriksjon, hvordan reagerer du på andre stimulanter, f eks speed/cola?

det sagt så nevner du ingen andre symptomer på SS (noe både du og folk rundt deg garantert hadde merka), så er nok ikke det, men kanskje du er sensitiv for mdma el stimulanter? evt hatt (el manglet) noe i systemet som på en el annen måte reagerte dårlig med noe annet som f eks emma'en
Høres ut som cyanose.

"Cyanose er en blålig misfarging av hud eller slimhinner. Cyanose er et symptom som skyldes en økt andel av ikke-oksygenholdig hemoglobin i blodet. Cyanose kan oppstå hvis blodet inneholder mindre oksygen enn normalt, eller hvis vevene tar til seg en økt mengde oksygen fra blodet."
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
rød og tørr hud kan være et symptom på for mye serotonin, også klassisk at folk med serotonin syndrom har disse symptomene.
noe annet det kan høres ut som er vasokonstriksjon, hvordan reagerer du på andre stimulanter, f eks speed/cola?

det sagt så nevner du ingen andre symptomer på SS (noe både du og folk rundt deg garantert hadde merka), så er nok ikke det, men kanskje du er sensitiv for mdma el stimulanter? evt hatt (el manglet) noe i systemet som på en el annen måte reagerte dårlig med noe annet som f eks emma'en
Vis hele sitatet...
Tar ikke speed, tatt cola en del, reagerer ikke noe annerledes en noen andre.
Har tatt det flere ganger før så må være et eller anna som skjedde når jeg tok det da, tok kun mdma.
Både jeg og kompisen min var veldig anspent og hadde vondt i mellomgulvet. Jeg var eneste som hadde fargeendring

Sitat av 420master Vis innlegg
Dette er ikke normalt i mine øyne, tror ikke ditt system takler mdma. Har du for eks høyt blodtrykk fra før kan jo det ha noe med saken å gjøre. Dra til legen. Ikke si hva greia er, men at du lenge har følt deg pjusk. Gjerne av og på. Da blir nok sånne ting testet automatisk vil jeg tro.
Vis hele sitatet...
Har tatt det flere ganger før, mye større doser en den kvelden også. Har ikke høytblodtrykk, har ganske lavt.

Sitat av bewaah Vis innlegg
Høres ut som cyanose.

"Cyanose er en blålig misfarging av hud eller slimhinner. Cyanose er et symptom som skyldes en økt andel av ikke-oksygenholdig hemoglobin i blodet. Cyanose kan oppstå hvis blodet inneholder mindre oksygen enn normalt, eller hvis vevene tar til seg en økt mengde oksygen fra blodet."
Vis hele sitatet...
Hva vil det si?
At jeg hadde dårlig med oksygenopptak? Kan sikkrt stemme da jeg har jernmangel og jernet frakter vel oksygen rundt.
Sist endret av Hipokondriese; 9. januar 2020 kl. 10:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Blå lepper og blå fingernegler kan tyde på cyanose ja, som ble beskrevet lenger opp. Amfetaminer har en seretonerg effekt på de perifere blodårene i kroppen din, som gjør at blodårene trekker seg sammen og frakter mindre oksygen til vevet. Jernmangel kan nok også spille en rolle her. Jeg ville vært forsiktig, som Dodecha sier.

Hvis det i tillegg har vært kaldt ute, eller du har vært kald har det også en additiv effekt!
[quote=bendiks;3555302]Blå lepper og blå fingernegler kan tyde på cyanose ja, som ble beskrevet lenger opp. Amfetaminer har en seretonerg effekt på de perifere blodårene i kroppen din, som gjør at blodårene trekker seg sammen og frakter mindre oksygen til vevet. Jernmangel kan nok også spille en rolle her. Jeg ville vært forsiktig, som Dodecha sier.

Hvis det i tillegg har vært kaldt ute, eller du har vært kald har det også en additiv effekt![/QUOTE

Kun blålig på leppene, rød og varm på hendene. Jeg var ikke kald heller, tvertimot.
Opplevd blå lepper, fingertupper og tær én gang da jeg døgnet på amfetamin, fant ut at det var cyanose pga for hyppig justering. Ble bekymret, gjorde det aldri igjen (altså døgning og hyppig justering).

MDMA tilhører jo amfetaminer (ikke slakt meg, kjemikere, jeg bare forenkler) og har mye av de samme bivirkningene som speed har.

Har du jernmangel i tillegg, så senkes terskelen for å få cyanose også.

Den rødmen som du så på hendene har jeg også erfaring med. Kan hende det ikke er det samme, men har pleid å få eksemaktige utslett på hender etter MDMA, LSD, amfetamin og for mye koffein, ikke så altfor ofte, men det hendte. Antok at det skyldtes stress, men fant senere ut på egen hånd at årsaken til eksemen er en type sopp som forårsaker en autoimmun reaksjon som resulterte i eksem på hendene. Hvorfor kroppen bestemmer seg for å reagere etter å ha fått i seg droger, det aner jeg ikke.