Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2857
Sitter og leser litt på FMR (alltid like morsomt), og ser at det blir påstått at hasj inneholder mer tjære enn tobakk, noe som kan føre til tidligere lungesykdommer. Mener tidligere å ha lest at hasj ikke inneholder tjære, men finner ikke noe når jeg søker. Noen som vet noe om dette?
Har hørt at bønne inneholder mye mere tjære en tobakk og man får mye fortere svarte lunger. men hvor mye tjære..det vet jeg ikke.
Menne man røyker somregel ikke like mye hasj som tobakk , tror ikke det er noe du trenger å uroe deg over.
Trådstarter
4-5 ganger så mye blir nevnt her. Men dette er jo en side som fortsatt bruker trappetrinnsteorien som argument.

Jeg like denne:
Ungdom med en forutgående historie med dårlige skoleprestasjoner kan få sine skoleresultater ytterligere begrenset av den tankemessige svekkelse som er forårsaket av kronisk påvirkning av cannabis.
Vis hele sitatet...
Så hvis du er god på skolen kan du fortsatt være god hvis du er kronisk stein? Er vel ikke akkurat no sjokk at man ikke presterer på skolen hvis man er rusa hele dagen.

Edit:

Ønsker egentlig bare klarhet, om det faktisk inneholder tjære, og i disse mengdene.
Kan bare nevne at 1g cannabis (eller weed, husker ikke) tilsvarer rundt 4-5g tobakk med tanke på skadene det påfører lungene. Uansett, de som røyker tobakk røyker gjerne en 10 pakning i løpet av dagen, mens de som røyker cannabis som oftest ikke røyker mer enn 1g bønne om dagen (noe som er ganske mye). Man kan jo røyke på en vaporiser. Det skal vistnok gjøre inntaket mindre skadelig.
Kanskje noe av dette kan oppklare litt?

http://www.erowid.org/plants/cannabi..._health2.shtml
http://www.erowid.org/plants/cannabi...is_info3.shtml

Jeg skummet igjennom, og fant ikke noe om tjære ved første øyekast, men det står en del annet om cannabis vs. tobakk
Hvis det er en bekymring er det bare å ekstrahere/konsentrere THC1, så røyker man den med vaporizer. Null røyk og kostnadseffektivt, åpen flamme bryter ned THC, fordamping ikke.

P.S. Visste dere at en "dose" THC er anslått til å være 2mg? Det vil si at dersomdu har ett g hasj med 5% THC(relativt dårlig) så har du 50mg, det vil si 25 røykedoser! Men siden man som regel setter fyr på hele stappet ødelegges mesteparten av godsakene. Info fra "Psychedelic Chemistry".
Trådstarter
Jepp, leste noe om det. Det å putte mye shit i en joint er bare tull egentlig, eneste grunnen til at jeg gjør er så jeg sikker på å få effekt.
kan godt hende dosen for å merke at du har fått i deg THC er 2mg..men står jeg fast på at det trengs en god del mere for å bli grise fjern=) (kansje ikke hvis du skyter opp 2mg 100% ren THC...men det gjør vi jo ikke så...:P)

Kommer selvfølgelig annpå fra person til person og hyppigheten på paffinga..;P
nå har det jo kommet en ny rapport (vel, ny og ny) som viser at Marijuana ikke fører til lungekreft.
Previous studies showed marijuana tar contained about 50 percent more of the chemicals linked to lung cancer, compared with tobacco tar, Tashkin said. In addition, smoking a marijuana joint deposits four times more tar in the lungs than smoking an equivalent amount of tobacco.

"Marijuana is packed more loosely than tobacco, so there's less filtration through the rod of the cigarette, so more particles will be inhaled," Tashkin said in a statement. "And marijuana smokers typically smoke differently than tobacco smokers — they hold their breath about four times longer, allowing more time for extra fine particles to deposit in the lung."
Vis hele sitatet...