Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2412
Kan man ruse seg på Seroquel og/eller quetiapin? Hva slags effekter får man evt?
Begrenset Utgave.
SpeedBenzo's Avatar
Ingen rus. Hvor gammel er du? Alle med litt fartstid vet da dette. Hvis du er 14/15 må du huske på at rus er belønning, IKKE en livsstil!
Nei man bare sovner av de. Brukes mot psykosesymptomer, og av folk som speeder for å sove
blir bare super trøtt, værtfall jeg, og er du skikkelig "heldig" så sover du over 12 timer og får skikkelig hangover der du går rundt trøtt hele dagen.

personlig ikke noe fan, brukes i nød om søvn er klin umulig og ikke har andre alternativ.
jeg har godt på quetapin siden jeg var 6 år gammel. brukte det i all hovedsak for å dempe stemmer i hode og for å få sove. har ned trappet det og er endelig helt ferdig med quetapin. er sant att du sovner av det. det som skjer er att hjernen rett og slett bare blir rolig. du blir trøtt og uopplagt. når du da setter deg i en stol, en seng eller lignende sovner du. har mange ganger sovnet på bussen og sånn på grunn av morgendosen. er ikke noe mening i å kjøpe det. bruk heller pengene dine på noe som faktisk har en bra virkning på deg.
Sitat av nork Vis innlegg
jeg har godt på quetapin siden jeg var 6 år gammel. brukte det i all hovedsak for å dempe stemmer i hode og for å få sove. har ned trappet det og er endelig helt ferdig med quetapin. er sant att du sovner av det. det som skjer er att hjernen rett og slett bare blir rolig. du blir trøtt og uopplagt. når du da setter deg i en stol, en seng eller lignende sovner du. har mange ganger sovnet på bussen og sånn på grunn av morgendosen. er ikke noe mening i å kjøpe det. bruk heller pengene dine på noe som faktisk har en bra virkning på deg.
Vis hele sitatet...
Hvilke doser har du vært på og hvor gammel er du nå? Lurer på hvor lenge du har brukt det og i hvilke doser for å antyde hvor vanskelig det er å gå av noe som har en anticholinergisk effekt
Sitat av wayup369 Vis innlegg
Hvilke doser har du vært på og hvor gammel er du nå? Lurer på hvor lenge du har brukt det og i hvilke doser for å antyde hvor vanskelig det er å gå av noe som har en anticholinergisk effekt
Vis hele sitatet...
¨

jeg startet med quetapin i 2006. jeg har brukt 25 mg siste tiden.
jeg er 18 nå.
Anonym bruker
"Avhengig Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Quetapin og Seroquel er det samme. Et C-preperat som har null rus eller avhengighet potensiale. Du sovner, og om du nå tenker at du kan bli ruset hvis du bare holder deg våknet, så tar du feil. Null rus potensiale. Alt dette kunne du lest deg opp på nettet på egenhånd, på få minutter. Vent til du er gammel nok (minst 20 år, helst 24-25) til å vite forskjell på slike medisinske preperater og lest til deg kunnskap om hva som er hva, og hvordan ting påvirker de forskjellige reseptorene i hjernen, og hvordan kroppen responderer til disse kjemiske endringene, osv. Vit hva du putter i deg og alltid hvilken risiko du aksepterer ved å innta.

Er du under 20, rus deg på alkohol og cannabis.
Er du under 18, rus deg på øl og nikotin. Evt. cannabis en sjelden gang om du er over 15 og det er tilgjengelig uten at du må inn i et knarker miljø.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Jeg blir hissig og sinna dagen derpå etter å ha sovnet på seroquel. Særlig hvis noen maser
Du sovner som en stein etter ca en time. Er du uheldig vente for lenge, kan du snuble på vei til senga.

Du blir både sjangete og snøvlete på quetiapin venter du for lenge med finne senga.

Dagen derpå vil du oppleve som en dårlig influensa, er det første gangen man inntar quetiapin.

Spesielt med dosene legene ofte foreskriver. Holder lenge med 25mg uten toleranse.
Jeg oppnår rus på seroquel, blir rolig og søvnig av det. Som å nodde, men ikke nodde eller enklere forklart for en uviten til nodding; mild opiat-rus.
Jeg tåler ikke serequel eller quetapin. Får intense spasmer og "kløe" i ledd og restless legs. Så ikke no stoff for meg.

C i søpla, B i kjeften, A i åra
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kan bli trøtt av de, de gjør ikke at man sovner, ei heller er det sovemedisin.
Blir det samme med allergimedisiner, de også kan gjøre deg søvnig, men det er ingen selvfølge og absolutt ikke noe som gjelder alle.

Gikk selv på seroquel 25mg for "søvn" etter utredning hos DPS men det var i hovedsak tankekjøret før jeg sovnet det var mot, ikke for å sove.
Sluttet fort på de grunnet u-ønskede bivirkninger.
Jeg vurderer å få de på eventuelt så jeg har noe kraftig til ytterste nøden, når jeg sliter på natta kunne jeg tatt 25mg, så spør jeg om 100mg som kan deles i fire så jeg ikke får nei om jeg trenger større dose. Håper på søvn hvertfall. I natt blir det søvn på ordentlig medisin på meg, fikk endelig noen rivotril her i dag, faen det passet perfekt for meg. Har en til frokost i morgen også, spist tre nå. Er trøtt og god, så litt imovane til kvelds og jeg er good for the night.

s
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Nei man bare sovner av de. Brukes mot psykosesymptomer, og av folk som speeder for å sove
Vis hele sitatet...
Legen min sier det er livsfarlig å blande med speed........... Pga hjertet bla bla bla. Gikk på det før, pga søvnproblemer og angst, nå går jeg på vival pga angst. Anbefaler Klozapin, seroquel gjorde meg bare deprimert og trøtt hele dagen.
Sist endret av vet_ikke_jeg; 29. desember 2020 kl. 02:15.
Kan man ruse seg på Seroquel og/eller quetiapin? Hva slags effekter får man evt?
Vis hele sitatet...
Min personlige erfaring er at det ikke er særlig rus å hente fra sero. Det funker som det skal til akkurat det det er laget for.
Jeg oppnår rus på seroquel, blir rolig og søvnig av det.
Vis hele sitatet...
Svaret vil variere, ut ifra hva du legger i ''rus''. Det er ikke sånn at antipsykotika har forskjellige opplevelser eller virkninger på oss, det er ikke særlig diffust og de fleste antipsykotika slår deg ut (med mindre du tar dem fast). Vi er forskjellige, noen vil vel kalle det en rus også.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ingen rus. Tar 25-50 mg for å slappe av i hodet, ingen rusfølelse eller noe men hjelper på det værste tankekjøret. Gjør meg litt dum så unngår å snakke med noen etter jeg har tatt det. Sovner av 50-75 mg eller høyere tyngre hangover jo mer jeg tar
Jeg tok enten 10 x250mg eller så var det 10 x 250mg + 1g koffein for å holde meg våken. Noe rus var det ikke akkurat, var som om kroppen sov mens du var våken Når jeg lukka øya kunne jeg se gress, fjell osv. Muligens for at hodet var på vei til å ta kvelden for dagen.
Men det var alt annet en behagelig husker jeg.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Quetiapin er virkestoffet i seroquel. Du vil ikke oppnå noe form for rus