Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1437
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
La oss si jeg kjøper 30g grønt/pot.
Hvor lenge kan jeg oppbevare det på f.eks norgesglass før det blir dårlig?
Noen sier 2mnd, noen årevis
Lenge. 6 mnd null stress
Kan fint lagres årevis i norgesglass uten problem. Kaldt og mørkt er stikkord.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Tørkt, Kaldt og Mørkt er stikkordene for alt som kan råtne over tid, og selvfølgelig forselget, som i et Norgesglass: Plast kan puste litt over tid, så det styrer man unna.

Det er noe som heter Curing, som går ut på å lufte glassene litt over tid for å utvikle smak og aroma enda mer. Jeg har kommet over sære voksne stonere som nekter å røyke ting som ikke har blitt cura i minst 3-6 måneder.

Pot kan lagres i flere år om den lagres rett.
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Håper det kan lagres i flere år ja, har de i tette bokser i kjøleskap. Lukter på de av og til og synes selv det bare lukter bedre og bedre. Er nå litt over 1 år. Men burde kanskje legge oppi noe så det ikke blir så veldig tørt eller gjør ikke det noe?
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Og jeg synes det blir bedre og bedre også, trenger mindre for samme effekt.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvertfall 2500 år om oppbevart riktig.

2,500-year-old marijuana discovered in an ancient tomb
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Og jeg synes det blir bedre og bedre også, trenger mindre for samme effekt.
Vis hele sitatet...
det er kun vann du merker altså..

enkelt forklart smaker selv flusha weed høy/halm/gress og er harskt og trekke ned om den er fersk og hurtitørka uten curing. (ja du kjenner også weed lukta, men lite på smak).

derfra går det til perfekt cured; ikkeno "grønn(sk)" smak, omtrent kun aromaen av godsakene i strainen, og på lungene kjennes det nesten ut som luft (til du plutselig choker)
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Stæsj den i et norgesglass, og åpn opp glasset med jevne mellomrom for å "cure" produktet.
Man merker det med en gang at mye av pot'n man får i Norge bare er tørket hardhendt, og ikke cura skikkelig.
Møkkafolk.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Håper det kan lagres i flere år ja, har de i tette bokser i kjøleskap. Lukter på de av og til og synes selv det bare lukter bedre og bedre. Er nå litt over 1 år. Men burde kanskje legge oppi noe så det ikke blir så veldig tørt eller gjør ikke det noe?
Vis hele sitatet...
Å legge til noe er særdeles dårlig idé, du har nå tørre fine omgivelser for potten din uten kilder for soppsporer og slik, du vil ikke risikere å ødelegge det med å legge til ting, tørt er bra.
Ville ikke brukt kjøleskap. Virker risikabelt i forhold til kondens. Romtemperatur funker bra. Er det over 30 grader hadde jeg vurdert en annen løsning.
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Å legge til noe er særdeles dårlig idé, du har nå tørre fine omgivelser for potten din uten kilder for soppsporer og slik, du vil ikke risikere å ødelegge det med å legge til ting, tørt er bra.
Vis hele sitatet...
Ok, takk