Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 4414
Lurer på hvordan ketamin funker på kroppen.
Hvordan tar du det?
Hvor mye skal du ta?
Hva er det egentlig? Har hørt at det er noe alla smertestillende for hester eller noe haha men vet ikke om det stemmer
Det er ikke smertestillende forsåvidt, mer som en slags narkose. Men du er ikke helt ute, men jeg kan ikke si hvordan hesten opplever det. Tipper den får enorme doser, selv til en hest å være.
Det tærer på blæra hvis du misbruker det heftig.
Begynn smått og ta litt og litt, det baller på seg til du triller du ned i et hull.
Kan ta det akkurat som du vil, men nesa funker bra. Ikke spis det.

Får meg ikke til å legge ut om hvordan det oppleves akkurat nå, men vær sikker på at du får deg en heftig opplevelse som ikke varer hele dagen. Kanskje en utadæsjælåpplevelse
Sist endret av Bothrops; 13. november 2019 kl. 21:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har bare tatt relativt små doser av det så kan ikke uttale meg om opplevelser ala K-hole som visstnok er sykt (og farlig).

Jeg blir lettere euforisk/god stemning, litt flytende i kroppen, som kan føles veldig behagelig men også ubehagelig. Fikk noia en av tre ganger men det gikk fort over.

Det ødelegger blæra (altså ekstremt smertefullt å pisse) og nyrene (?) om man tar ketamin ofte.

Det var gøy å ha prøvd men det er ikke noe jeg har valgt å ta igjen og heller ikke kommer til. Har fått stor respekt for sånne stoffer etter å sett altfor mange kompiser ende opp fucka i hodet og hjernen
https://www.youtube.com/watch?v=XLCmIAB0Ty4

istedenfor å prøve å forklare så kan du se her hva en liten dose gir. husk subs om du ikke kan nederlandsk :P
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
K-hole som visstnok er sykt (og farlig).
Vis hele sitatet...
Kan du utdypet? Alt jeg har lest og hørt om ketamin tilsier at det er svært trygt så lenge man ikke misbruker det over tid.

Det er veldig vanskelig å forklare ketamin-opplevelsen. Det er en rus jeg aldri helt klarer å bli forberedt på. Det vanlige når jeg har brukt det er å bare ha en grei mengde liggende, så lager man linjer og snorter litt og litt utover kvelden. Du vet når du har fått nok for å si det sånn. I starten merker man at finmotorikken begynner å svikte, og det blir litt som å ha høy promille på alkohol, bare at du er normal mentalt. Om du er med venner er det veldig lett å ha dype og åpne samtaler om alt mulig. Jeg har selv hatt noen veldig gode og viktige samtaler under ketaminrus.

Etter hvert vil motorikken din forsvinne mer og mer, og man får et veldig rart perspektiv på virkeligheten. Man føler seg veldig primitiv, om det gir mening. Til slutt kommer man mot det som kalles K-hole. I mine opplevelser har jeg pleid å sette på musikk, enten på anlegget med venner eller bare på ørene selv. Når jeg lukker øynene føles det som om det fysiske meg og "sjelen" min splittes. Dette er vel det man kaller en out of body experience. Det føles som om du faktisk forflytter deg ut fra kroppen din. Utover dette klarer jeg ikke sette ord på mine opplevelser. Det blir på en måte som en veldig veldig veldig intens meditasjon. Man er ikke tilstede i virkeligheten. Andre venner av meg har hatt andre typer oppevelser på dette nivået. Svært forvridd tidsperspektiv er veldig normalt. En god venn fikk en liten bad trip fordi han var sikker på at han hadde sovnet, forsovet seg til jobb, og at det hadde gått minst 24 timer. I realiteten hadde det ikke gått en time engang.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ang k-hole.

https://www.verywellmind.com/what-is-a-k-hole-21861

https://www.drugrehab.com/addiction/...tamine/k-hole/

Noen kommer positivt ut av det, andre blir psykisk ødelagt av det. Jeg holdt meg til lave doser fordi jeg kjenner psyken min godt nok til å vite at jeg ikke hadde trivdes i k-hole.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ang k-hole.

https://www.verywellmind.com/what-is-a-k-hole-21861

https://www.drugrehab.com/addiction/...tamine/k-hole/

Noen kommer positivt ut av det, andre blir psykisk ødelagt av det. Jeg holdt meg til lave doser fordi jeg kjenner psyken min godt nok til å vite at jeg ikke hadde trivdes i k-hole.
Vis hele sitatet...
Pft, det der ser ut som max overdrivelse eller fokus på verst tenkelige utfall. K-hole er ikke noe mer insane enn DMT eller store doser med andre psykedelika; ja det er en annen feeling på det men come on...
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hele verden blir helt bøyd, som om man ser gjennom en fish eye-linse. Om man strekker ut armene foran ansiktet blir de plutselig tre meter lange. Kanskje den merkeligste rusen jeg har vært borti, men er skikkelig gøy!
Ket ligger definitivt på min topp 3 liste.

Små doser, så kan det minne litt om alkohol rus med en funky tvist.

Ketamin går og veldig godt sammen med mange andre rusmidler. Noe av det beste er å ta det når du nærmer deg slutten av en MDMA trip.

Høye doser passer seg best alene eller på nachspiel med god musikk. Kombiner dette med minimal techno og lystgass så har du oppskriften på et rått nachspiel!
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er en spesiell rus som jeg ikke likte første gangen. Av psykadelika føler jeg meg mer connected med verden, mens med ket føler jeg meg mer disconnected. Små doser kan være chill det, godfølelse i kroppen og sånn, mens k-hole er ganske sykt. Lå stille i senga etter å ha sniffet to monster linjer, for å så vente på k-hole for første gang. Anbefales og ha god musikk på øret. Husker jeg ble dratt ut av min egen kropp og opp mot stjerner, for å så fly rundt i verdensrommet. Hadde nesten ingen angst over hva som skjedde, jeg bare godtok det. Jeg kunne nesten ikke røre kroppen, jeg ville ikke prøve en gang fordi jeg kjente ikke kroppen min. Husker også at jeg ble dratt inn i et sort hull for så å komme ut igjen. Hadde øynene lukket hele tiden og hallusinasjonene var annerledes enn lsd hallusinasjoner. Ketamin hallissene var veldige fargeløse, mens med psykdelika er det ofte masse forskjellige farger og mønstre man ser. Tidsperspektivet var også helt rart. Jeg kan trygt si at jeg aldri har vært så borte som jeg var på en stor dose ket. Var en kul opplevelse men har ingen trang til å prøve igjen.

Mindre doser er ganske chill. På middels doser blir det vanskelig å gå. Husker jeg måtte støtte meg langs veggen når jeg gikk til kjøkkenet, og vært steg var en kamp. Rusen nytes best liggende i en seng i ett mørkt som imo. Sitter jeg oppreist blir jeg lett kvalm.
Slik jeg har opplevd det føles kroppen veldig rar, men det er morsomt da. Blir på en måte litt bedøvd, så kan være skummelt om man tar for mye med en gang.
Er det lett å få taki
Sitat av GodMorgenJuice Vis innlegg
Er det lett å få taki
Vis hele sitatet...
spørs på kontaktene. er vel vanskeligere enn det meste, men absolutt tilgjengelig.

skal jeg lage en fiktiv skala av hvor vanskelig div ulovlige rusmidler er å oppdrive så vil den fra lettest til vanskeligst bli noe som dette for meg:
cannabis
amfetamin
mdma/benzo
heroin
lsd
ketamin og 2c-X.
..ymse ting sære folk søker etter
...
...
ekte ren meskalin.
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Svar på alt du spør om finnes på erowid, vi er ikke din personlige Google Assistant. Min subjektive erfaring: kjempegøy, på alle terskler, inkludert K-hole. Har enda ikke klart å blande det med noe som ga kjip effekt. Det hadde nok ikke blitt brukt som anestesimiddel verden over om det var ekstremt farlig ved nogenlunde ansvarlig bruk. Stoffet er forresten et dissosiativ med psykedeliske trekk, milevis unna sopp eller syre. Det demper litt som alkohol og tankene spinner heller saktere enn fortere. Aldri vært borti noen som har bæda. Misbruk er selvsagt en annen sak, da får du blæreproblemer og sikkert masse annet dritt. Det som er fint med ketamin er doseringen ligner cannabis; du kan ta keybump (=trekk) etter keybump til du når formen du foretrekker. Begynn forsiktig.
Jeg liker å ta dose på 0.1—0.2g i nesa. Jeg liker å være for meg selv i et mørkt rom og høre på musikk. Hjernen jobber på høygir mens kroppen er helt bedøvet. Deilig!
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Havnet i k-hole, det ødela psyken min.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Havnet i k-hole, det ødela psyken min.
Vis hele sitatet...
Orker du å utdype hvordan/hvorfor psyken ble ødelagt? Personlig har jeg aldri opplevd ketamin som krevende psykisk, man blir jo tross alt dissosiert fra det som skjer. K-hole og gode tunes var noe av det artigste (ikke særlig meningsfullt da) jeg har opplevd.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Orker du å utdype hvordan/hvorfor psyken ble ødelagt? Personlig har jeg aldri opplevd ketamin som krevende psykisk, man blir jo tross alt dissosiert fra det som skjer. K-hole og gode tunes var noe av det artigste (ikke særlig meningsfullt da) jeg har opplevd.
Vis hele sitatet...
Jeg ble lurt i ketamin, og derfor var hele opplevelsen som "hva faen skjer med meg?!". Det var veldig krevende for meg, og i ettertid har jeg store plager med å være dissosiativ. Det har også ødelagt hasj for meg. Hver gang jeg røyker blir jeg sykt dissosiativ (mer enn vanlig)
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg ble lurt i ketamin, og derfor var hele opplevelsen som "hva faen skjer med meg?!". Det var veldig krevende for meg, og i ettertid har jeg store plager med å være dissosiativ. Det har også ødelagt hasj for meg. Hver gang jeg røyker blir jeg sykt dissosiativ (mer enn vanlig)
Vis hele sitatet...
Når du ikke visste hva du tok og fikk en K-hole opplevelse, så skjønner jeg meget godt at det satt sine spor.

Synd at slike rasshøl finnes.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg ble lurt i ketamin, og derfor var hele opplevelsen som "hva faen skjer med meg?!". Det var veldig krevende for meg, og i ettertid har jeg store plager med å være dissosiativ. Det har også ødelagt hasj for meg. Hver gang jeg røyker blir jeg sykt dissosiativ (mer enn vanlig)
Vis hele sitatet...
Er så utrolig trist at folk kan ha så lite respekt for andre at de lar mennesker ta stoff uten å være klar over det. Jeg synes selv at intense ket-opplevelser kan bli litt sterkt. Hadde det plutselig skjedd uten at jeg var forberedt på det, eller i det minste var klar over at jeg inntok det, hadde jeg nok blitt veldig skremt. Jeg håper du får det bedre med tiden!
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av topdogg Vis innlegg
Er så utrolig trist at folk kan ha så lite respekt for andre at de lar mennesker ta stoff uten å være klar over det. Jeg synes selv at intense ket-opplevelser kan bli litt sterkt. Hadde det plutselig skjedd uten at jeg var forberedt på det, eller i det minste var klar over at jeg inntok det, hadde jeg nok blitt veldig skremt. Jeg håper du får det bedre med tiden!
Vis hele sitatet...
Setter pris på det. Hadde jeg vært klar over hva jeg hadde fått i meg, hadde jeg kunne storkoset meg
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fikk tilfeldigvis en litt ketamin av en kompis. Så hvorfor ikke prøve. Startet med å snorte små bumps, mens jeg spilte Sleeping Dogs på pc. Gjorde det en kveld med godt resultat, ble mer fett å spille, musikken ble bedre og ble stimulert. Noen dager etter gjorde jeg det samme men kjørte litt tettere bumps (noe som jeg følte en sterk trang for etter litt inntak), denne gangen merket jeg litt visuelle "streaks" mens jeg spilte. Så når jeg merket at det ble vanskelig å spille, gikk jeg å tok en såvidt jeg husker ca fyrstikk størrelse linje muligens et par. Og etter det gikk jeg å la meg i sengen. Tok ikke lange tiden før det føltes ut som at sengen min skrudde seg oppover og ut i universet. Det var følelsen kroppen gav meg, i hode viste jeg at jeg bare lå i sengen. Men det kjentes helt ut som om sengen min fløy oppover med skru i ganske høy hastighet. Prøvde å løfte hende for å vertifisere at det stemte og ja det stemte, bortsett fra at jeg var helt i ro.

Det var bare starten. Startet å se mønstre, og andre veldig abstrakte close-eyed hallucinations. Er uten for min skriftelige og muntlige forklaringsevne. Og det blir sterke og merkelige helt til jeg ikke føler noen til knyttning til noe sted eller virkelighet. Det er det merkeligste jeg har vært borti. Prøv å se for seg at du ikke er noen plass, vil tro at mange tenke tomrom, men dette var bortenfor tomrommet. Som sagt ubeskrivelig

Var en periode der jeg var intet og ble ganske redd, men så kom den indre dialogen og fortalte meg at jeg lå trygt i senga mi. Og bortsett fra en liten stund så følte jeg meg klar i tankegangen selv om det var mye halliser. Så føler det er veldig forskjellig i forhold til sopp, der jeg føler det er fantasien/sinnet som styrer hallisene og at tankegangen er endret. Mens på ketaminen kommer hallisene fra kroppen. I alle fall følte jeg at tankegangen var lite påvirket og klart (bortsett fra peaket)

Tidramme: Startet med bumpsa rundt 19-20 og linje 22-23. Var på jobb til kl 8 dagen etter relativt bli og fornøyd, men ble mye tenking på hva fan skjedde :P

Slik er min opplevelse av ketamin. Hadde lest meg mye opp på det på forhånd og til nå er det på delt første plass med første gang jeg tok cubensis over fine rusopplevelser.
Elsker ketamine, føler meg dissosiativ i min egen boble. Fantastisk mot angst og depresjoner. Skulle ønske jeg hadde mer tilgang på det som før.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Psykedelisk og dissosiativt. Det sistnevnte er der ketamin skiller seg mest mulig ut. Og så er det mye mer sederende og beroligende enn andre stoffer man innfortolker psykedelisk effekt fra. Det er også mye lettere å ha en ute av kroppen-opplevelse på ketamin, enn andre rusmidler, i min erfaring. Ligger både i kategoriseringen og kjemien!

Syns også man kommer seg ganske fort fra en K-hole, mentalt. Litt groggy og nedsatt fysisk, men ikke ille
Sist endret av meaculpaUIO; 25. november 2019 kl. 14:50.