Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1476
Leste følgende i FK:
"Midler som senker amfetaminnivået: Gastrointestinale syredannende stoffer (reduserer amfetaminabsorpsjonen. Syredannende stoffer i urinen øker konsentrasjonen av ioniserte amfetaminmolekyler og gir økt urinutskillelse, redusert amfetaminnivå og redusert effekt. Midler som øker amfetaminnivået: Gastrointestinale basedannende stoffer øker amfetaminopptak. Basedannende stoffer i urinen øker konsentrasjonen av ikke-ioniserte amfetaminmolekyler og gir redusert urinutskillelse, økt amfetaminnivå og økt effekt."

Vil det si at en vegetarianer trenger mindre mengde/blir " mer speeda" enn oss kjøttetere?
Eventuelt om det vil ha merkbar effekt at man sørger for at matinntaket utelukkende av vegansk dagen før og samme dag som man skal innta amfetamin?
Erfaringsmessig tåler veggiser mindre av alt, jeg ville heller prøvd å spist skikkelige næringsrike måltider dagen før jeg inntok speed slik at kroppen har noe å repparere på, sier ikke at veggismat er dårligere men er du ikke veggis så er det enklere å få i seg alt man trenger av vitaminer og mineraler
Hæ? Nå har ikke jeg noe fysiologisk eller kjemisk kompetanse, men alt jeg kan lese i teksten du har limt inn er at stoffer med høy ph-verdi(syre) i tarmen senker amfetaminopptaket og at stoffer med lav ph-verdi(baser) øker opptaket.

Hvordan du tolker at vegetarianere har mindre toleranse for amfetamin på bakgrunn av den teksten er for meg umulig å forstå.
Mest sannsynlig fordi TS fant noe han trodde var relevant på interwebz og ønsker en bekreftelse her.
Kunnskapsnivået når det gjelder dette her er på det nivået at jeg etter å ha lest dette Googlet "basedannende stoffer" etterpå og forstod det slik at vegant kosthold økte mengden av basiske stoffer i kroppen og dermed slik jeg forstod FK-teksten, ville påvirke opptaket.
Men mulig jeg misforstod helt teksten.
Når vi hadde olm baser og syrer på skolen så satt jeg og sikla på pulten fordi jeg hadde sovna
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det et syredannende mat i begge kosthold.
Det handler mer om spesifikke dietter per pasient enn om man er vegetarianer eller altetende.