Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 7764
Hei jeg skal Omsjæres på et medisinsk grunnlag til uken, og er litt "redd" jeg vet ikke hvordan dette foregår bortsett fra at det er snakk om lokal bedøvelse. Noen som vet hvor bedøvelsen settes? vil gjerne bruke Emla krem, men må da vite hvor den skal smøres (har litt sprøyteskrekk) jeg vet at NFF ikke er helsepersonell, men lurer på om noen har erfaringer/tips til dette! og nei dette er ikke en spøk
Hadde aldri i verden latt det foregå uten narkose. Kniv i penis i våken tilstand? Nei.
For å svare deg, hvis du skal omskjæres så må vel hele forhudet, og mye av skaftet på penis smøres inn m krem?
Går sikkert bra. Har hørt det ikke er så vondt de skal ha det til Ring å hør om det er mulig med narkose.
Sist endret av Kruppy; 16. juni 2011 kl. 22:56.
Penisblokade er visst en sprøyte med lokalbedøvende i penisroten.. Dette går nok bra
Nå vet jeg ikke noe særlig om den kremen, Men kan du ikke smørre på et lite sted og sette sprøyte der.. Evt. be legen ikke vise deg den?
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Er det noe galt å bli omskjært? Slik som jeg ser det så er det rensligere, så kan ikke se noe negativt med det.
Vis hele sitatet...
Var en grunn til at jeg redigerte innlegget
dette foregår på privatklinikk så full narkose er svindyrt (7000 ekstra) og jeg får ingen henvendelse av fastlegen, og jeg planlegger og bruke Sobril for og takle frykten, men er bare usikker på det med bedøvelsen!
Såvidt jeg vet er det ikke noe store smerter inne i bildet, men det er klart det er rart med lokalbedøvelse. Selv fikk jeg det når de skulle "fikse noe" i leggen min. Rart å se de åpne leggen min uten at det gjorde noe vondt.

For øvrig vil jeg tro det mest ubehagelige vil være at det er uvant etter operasjonen, ettersom de fjerner forhuden du er vant til å ha rundt snoppen. Du vil nok ha store hevelser, veldig følsom og irritert hud, du kan ikke (klarer ikke) å ha sex på minst tre-fire uker såvidt jeg har hørt. Og, morrabrød vil være ubehagelig som fy. Har også hørt det er "normalt" å blø litt gjennom bandasjer første dagen, vet ikke hvorfor.

Du får jo råd av legen, samt kremer du må smøre deg med, så det er bare å holde ut etter operasjonen. Du blir nok mest i senga den første uken.

Men, jeg er ingen doktor, så ta disse tipsene med en klype salt! Lykke til, og få deg et skikkelig ligg før du skal inn, for det blir en stund til neste runde!
Si at du vil ligge i narkose under inngrepet, skulle vell gå fint.
Sitat av Anchorage Vis innlegg
Si at du vil ligge i narkose under inngrepet, skulle vell gå fint.
Vis hele sitatet...
Ikke si noe om ting du ikke vet noe om. Desto færre ganger en kan legges i narkose, desto bedre.

Lokalbedøvelse, eller som jeg tror dette vil være, en plexusblokk, vil alltid være forbundet med mindre risiko enn en full narkose.

Dersom TS faktisk skal i full narkose må han intuberes, det er dermed mer invasivt.

Dersom du ikke orker å se, noe jeg vil anta at du ikke gjør, selv om dette inngrepet ikke akkurat er omfattende, ber du dem bare henge opp et forheng.
Da slipper du å bli lagt i narkose, slipper å bli intubert, og slipper å være så hinsides sløv etterpå, med en anestesilege som slapper deg i trynet og skal ha deg til å puste før han vil ta ut tuben som stikker halvveis ned i lungene dine.

Du kan muligens be om noe beroligende under inngrepet, slik som stesolid.
Det at du gjør det av medisinske grunner og ikke "religiøse", er bra.

For egentlig synes jeg ikke noe om omskjæring, i mine øyne er det legemsbeskadigelse når foreldra til unger som er et par dager gammel bestemmer at de skal få fjernet noe av det helligste uten at de samtykker.

For din egen del ville jeg ha tatt Valium, eller Sobril (etc.) før operasjonen, og sett vekk når selve inngrepet tar sted. Hvis du ser på, vil det gjøre det vondere (mener jeg). Smør inn penisrot,forhud og området rundt med Emla-krem, så blir ting bedre

PS:Vær forberedt på en helvettes svie når du er på do de par-tre første dagene etter inngrepet
Er vel noe som det samme når du skal trekke en tann hos tannlegen? Du hører at det sprekker og at han drar litt, når han egentlig står og vrir i tannen din med en tang, noe som sikkert gjør jævlig vondt uten bedøvelse.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Er vel noe som det samme når du skal trekke en tann hos tannlegen? Du hører at det sprekker og at han drar litt, når han egentlig står og vrir i tannen din med en tang, noe som sikkert gjør jævlig vondt uten bedøvelse.
Vis hele sitatet...
Men så hold kjeft da! Skal og trekke tenner imorgen, og jeg har VIRKELIG tannlegeskrekk. I den grad at jeg har skambanket tannleger mens utstyret fortsatt var i kjeften på meg.

EDIT: Tannlege utstyret, vell og merke.
Sist endret av ghettokid; 17. juni 2011 kl. 00:18.
Det finnes ingen medisinske fordeler eller "grunnlag" for omskjæring. I mine øyne er det like nyttig som å røske av øyelokket, men på en enda edlere kropsdel. Penis vil bli mindre sensitiv (noen sier det bra fordi da holder dem lenger), men jeg sier fuck no, kølla mi er for å gi meg nytelse. Dama er priviligiert som får lov til å gi meg det
Hadde avbestilt pronto!
Sist endret av Doc. Lester; 17. juni 2011 kl. 00:23.
Sitat av Doc. Lester Vis innlegg
Det finnes ingen medisinske fordeler eller "grunnlag" for omskjæring. I mine øyne er det like nyttig som å røske av øyelokket, men på en enda edlere kropsdel. Penis vil bli mindre sensitiv (noen sier det bra fordi da holder dem lenger), men jeg sier fuck no, kølla mi er for å gi meg nytelse. Dama er priviligiert som får lov til å gi meg det
Hadde avbestilt pronto!
Vis hele sitatet...
Nå du er så blottet for kunnskap som du er her, er det da en god ide å skrive noe som helst om kølla si?

Du kan for eksempel lese om fimose, og så kan du lese litt om å utale seg som en bastant idiot når man ikke aner hva man snakker om...
Sitat av Doc. Lester Vis innlegg
Det finnes ingen medisinske fordeler eller "grunnlag" for omskjæring. I mine øyne er det like nyttig som å røske av øyelokket, men på en enda edlere kropsdel. Penis vil bli mindre sensitiv (noen sier det bra fordi da holder dem lenger), men jeg sier fuck no, kølla mi er for å gi meg nytelse. Dama er priviligiert som får lov til å gi meg det
Hadde avbestilt pronto!
Vis hele sitatet...
Tror du virkelig jeg gjennomgår en amputasjon på mitt helligste sted for "morro skyld"
Sitat av Doc. Lester Vis innlegg
Det finnes ingen medisinske fordeler eller "grunnlag" for omskjæring. I mine øyne er det like nyttig som å røske av øyelokket, men på en enda edlere kropsdel. Penis vil bli mindre sensitiv (noen sier det bra fordi da holder dem lenger), men jeg sier fuck no, kølla mi er for å gi meg nytelse. Dama er priviligiert som får lov til å gi meg det
Hadde avbestilt pronto!
Vis hele sitatet...

Jo, det gjør det. End Of Story, ta deg en bolle.
farlig eller ei, jeg ville definitivt väre i narkose om jeg var i dine sko! Jeg er pussy, som i pingle!
Jeg gjorde dette da jeg var ca. 22. Litt pussig egentlig, for da jeg var 19 hadde jeg kjæreste, og ingen problemer med å trekke ned forhuden for å ha samleie. To år senere var plutselig forhuden trang slik at det var så vondt å ha samleie at jeg heller sto over.

Jeg hadde inngrepet på en privatklinikk i Oslo. De satte en diger(!) sprøyte med bedøvelse i penis, og lot det virke i ti minutter. Da kjente jeg ingenting da de kuttet, men den første sprøyta var definitivt smertefull.

Etter inngrepet var jeg sykemeldt i tre dager, selv om dette egentlig ikke var nødvendig. Blødde en del igjennom bandasjen de satte på og hadde oppsvulmet kuk, men etter et par uker gikk dette over og alt ble normalt.

Jeg ser egentlig ingen grunn til å ikke utføre inngrepet dersom man mener forhuden er for trang. Ok, man har ti vonde minutter under operasjonen, og en uke eller to i etterkant der ting føles litt rart, men hvis alternativet er å ha vondt under sex resten av livet er egentlig dette en no-brainer.

P.S.: Husk at du må lære deg å onanere på nytt etter operasjonen! Har et par kamerater som har gjort samme inngrepet, og begge påpekte at dette med onani måtte gjøres på en helt annen måte etterpå :-)
Sist endret av El-Zorro; 17. juni 2011 kl. 00:56.
Sitat av Drachir Vis innlegg
Ikke si noe om ting du ikke vet noe om. Desto færre ganger en kan legges i narkose, desto bedre.
Vis hele sitatet...
Har selv tatt samme operasjonen, låg da i narkose og det gjekk forholdsvis fint for min del. Men har dog ikke noe kunnskap om skadevirkninger av narkose.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Sitat av Drachir Vis innlegg
Ikke si noe om ting du ikke vet noe om. Desto færre ganger en kan legges i narkose, desto bedre.

Lokalbedøvelse, eller som jeg tror dette vil være, en plexusblokk, vil alltid være forbundet med mindre risiko enn en full narkose.

Dersom TS faktisk skal i full narkose må han intuberes, det er dermed mer invasivt.

Dersom du ikke orker å se, noe jeg vil anta at du ikke gjør, selv om dette inngrepet ikke akkurat er omfattende, ber du dem bare henge opp et forheng.
Da slipper du å bli lagt i narkose, slipper å bli intubert, og slipper å være så hinsides sløv etterpå, med en anestesilege som slapper deg i trynet og skal ha deg til å puste før han vil ta ut tuben som stikker halvveis ned i lungene dine.

Du kan muligens be om noe beroligende under inngrepet, slik som stesolid.
Vis hele sitatet...

Kan jeg spørre deg om grunnlag for og skrive dette pisset?

En slik lett narkose er lite omfattende, og inneholder svært få av punktene nevnt ovenfor.
Når vi anyways er inne på temaet angående narkose er det like greit og spørre her tenker jeg.
Skal til tannlegen imorgen og skal egentlig trekke tenner, noe som ikke blir og skje. Har en syk tannlegeskrekk, og om det skjer noe feil ( som det har gjort 4 av 5 ganger ) så smeller det. Så, rett på sak: Hva må til for og legges i narkose? Om det må søkes og trygles eller betaler x antall sum, whatever, hvor går jeg og hva gjør jeg? Er under 18, så tannlegen er gratis, noe jeg regner med narkosen ikke er, så hva vil det ca koste? Og kan jeg legges i narkose såppass lenge, at de gjør seg helt ferdig med hele kjeften? 3 tenner må trekkes, og noen småhull her og der.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av bavarai Vis innlegg
Kan jeg spørre deg om grunnlag for og skrive dette pisset?

En slik lett narkose er lite omfattende, og inneholder svært få av punktene nevnt ovenfor.
Vis hele sitatet...
Hørte så sent som i går om en dame som hadde vært under enkel narkose hos tannlegen og endt opp med dette

http://en.wikipedia.org/wiki/Foreign_accent_syndrome

Personlig går jeg for lokalbedøvelse utenom når jeg skal ha lengere operasjoner.

Sitat av ghettokid Vis innlegg
Når vi anyways er inne på temaet angående narkose er det like greit og spørre her tenker jeg.
Skal til tannlegen imorgen og skal egentlig trekke tenner, noe som ikke blir og skje. Har en syk tannlegeskrekk, og om det skjer noe feil ( som det har gjort 4 av 5 ganger ) så smeller det. Så, rett på sak: Hva må til for og legges i narkose? Om det må søkes og trygles eller betaler x antall sum, whatever, hvor går jeg og hva gjør jeg? Er under 18, så tannlegen er gratis, noe jeg regner med narkosen ikke er, så hva vil det ca koste? Og kan jeg legges i narkose såppass lenge, at de gjør seg helt ferdig med hele kjeften? 3 tenner må trekkes, og noen småhull her og der.
Vis hele sitatet...
Afaik må du faktisk på sykehus for narkose under tannpleie, er iallefall det jeg har blitt fortalt av andre tannlegepyser.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hørte så sent som i går om en dame som hadde vært under enkel narkose hos tannlegen og endt opp med dette

http://en.wikipedia.org/wiki/Foreign_accent_syndrome

Personlig går jeg for lokalbedøvelse utenom når jeg skal ha lengere operasjoner.



Afaik må du faktisk på sykehus for narkose under tannpleie, er iallefall det jeg har blitt fortalt av andre tannlegepyser.
Vis hele sitatet...

Vet jeg må på sykehuset er jeg fult klar over, men lurte på om hvor vanskelig det er og faktisk få til og bli lagt i narkose under dritten. Og det der http://en.wikipedia.org/wiki/Foreign_accent_syndrome
Høres usannsynlig ut pga lokalbedøvelsen
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Når vi anyways er inne på temaet angående narkose er det like greit og spørre her tenker jeg.
Skal til tannlegen imorgen og skal egentlig trekke tenner, noe som ikke blir og skje. Har en syk tannlegeskrekk, og om det skjer noe feil ( som det har gjort 4 av 5 ganger ) så smeller det. Så, rett på sak: Hva må til for og legges i narkose? Om det må søkes og trygles eller betaler x antall sum, whatever, hvor går jeg og hva gjør jeg? Er under 18, så tannlegen er gratis, noe jeg regner med narkosen ikke er, så hva vil det ca koste? Og kan jeg legges i narkose såppass lenge, at de gjør seg helt ferdig med hele kjeften? 3 tenner må trekkes, og noen småhull her og der.
Vis hele sitatet...
Du kan jo høre om du kan få lystgass under tannlegebesøket, detta pleide jeg å gjøre da jeg var yngre.
Sitat av bavarai Vis innlegg
Kan jeg spørre deg om grunnlag for og skrive dette pisset?

En slik lett narkose er lite omfattende, og inneholder svært få av punktene nevnt ovenfor.
Vis hele sitatet...
Det var da veldig til reaksjon da? Vet du egentlig hva du snakker om?

Dersom de skal gi ham noe mer enn lokalanestesien og beroligende, kanskje kombinert med noe mer iv. smertestillende, legger de ham til å sove. Dersom man legger folk så dypt at de sovner vil man intubere dem, muligens legge en larynxmaske. Siden han vil være en elektiv pasient vil de sannsynligvis kunne legge en larynxmaske, men dette kommer jo an på anestesilegen du møter. Grunnen til dette er at når man legger pasienten til å sove vil de som regel slutte å puste selv. Du som tydeligvis ble født med metning på 50% burde jo vite hvorfor det er kjipt å slutte å puste.

Dersom de skal legge ham under kan de gjøre det på to måter, enten ved hjelp av iv. eller på gass. Siden inngrepet er såpass kort tviler jeg på at de kommer til å bruke gass, jeg tipper heller på intravenøs propofol eller thiopenthal, dersom de skal legge ham under. Om de setter en blokk tviler jeg nesten på at de gir noe mer iv. smertestillende under inngrepet, bortsett fra litt remifentanil eller alfentanil for å holde ham rolig under intubering.

Ja, den narkosen det ville vært eventuelt snakk om er lett, men forbundet med større risiko enn lokalanestesi kombinert med beroligende. Derfor synes jeg at TS like greit kunne bedt dem henge opp et forheng, og fått noe å slappe av på.

Hvilke punkter var det du mener en lett narkose ikke inneholder?

Sitat av ghettokid Vis innlegg
Vet jeg må på sykehuset er jeg fult klar over, men lurte på om hvor vanskelig det er og faktisk få til og bli lagt i narkose under dritten. Og det der http://en.wikipedia.org/wiki/Foreign_accent_syndrome
Høres usannsynlig ut pga lokalbedøvelsen
Vis hele sitatet...
Her må du nok intuberes ja. Jeg er ikke hundre prosent sikker, men løse tenner er en av de tingene anestesilegene er redde for. Tenner i lungene= kjipt.

Kan tenke meg at det blir litt knot å operere inne i munnen din når du har en tube der, men jeg er ikke hundre prosent sikker på hvordan de gjør det, så jeg skal ikke uttale meg om det.

Sitat av bavarai Vis innlegg
Kan jeg spørre deg om grunnlag for og skrive dette pisset?
Vis hele sitatet...
Informasjonen har jeg fra overlege i anestesi ved et stort norskt sykehus...
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Når vi anyways er inne på temaet angående narkose er det like greit og spørre her tenker jeg.
Skal til tannlegen imorgen og skal egentlig trekke tenner, noe som ikke blir og skje. Har en syk tannlegeskrekk, og om det skjer noe feil ( som det har gjort 4 av 5 ganger ) så smeller det. Så, rett på sak: Hva må til for og legges i narkose? Om det må søkes og trygles eller betaler x antall sum, whatever, hvor går jeg og hva gjør jeg? Er under 18, så tannlegen er gratis, noe jeg regner med narkosen ikke er, så hva vil det ca koste? Og kan jeg legges i narkose såppass lenge, at de gjør seg helt ferdig med hele kjeften? 3 tenner må trekkes, og noen småhull her og der.
Vis hele sitatet...
jeg hadde også sinnsyk tannlegeskrekk i mine yngre dager.. Tannlegen prøvde både beroligende og andre midler for å få trekt tennene mine uten at det hjalp.. Satte tenna i handa hennes istedet for. Da avgjorde de at skrekken min var så alvorlig at de ville ta det under narkose. Tok ca 3 mnd til jeg fikk innkallelse, og da jeg våknet opp fra narkosen så var tennene ute og tannlegeskrekken kurert.
Idag så er skrekken kun stor for eventuell regning som kan oppstå
Cookie Monstah ^_^
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Når vi anyways er inne på temaet angående narkose er det like greit og spørre her tenker jeg.
Skal til tannlegen imorgen og skal egentlig trekke tenner, noe som ikke blir og skje. Har en syk tannlegeskrekk, og om det skjer noe feil ( som det har gjort 4 av 5 ganger ) så smeller det. Så, rett på sak: Hva må til for og legges i narkose? Om det må søkes og trygles eller betaler x antall sum, whatever, hvor går jeg og hva gjør jeg? Er under 18, så tannlegen er gratis, noe jeg regner med narkosen ikke er, så hva vil det ca koste? Og kan jeg legges i narkose såppass lenge, at de gjør seg helt ferdig med hele kjeften? 3 tenner må trekkes, og noen småhull her og der.
Vis hele sitatet...
hør på Spierdalai og spør etter lystgass og beroligende tabletter hos legen din ( lystgass koster ingenting i motsetning til narkose )
Jeg skulle trekke 4 tenner og fikse 2 hull, gikk helt fint for jeg var for opptatt med å se på de rosa elefantene som danset i taket og ja, jeg har en helt sick form for tannlege/lege/sprøyte skrekk :S
Sist endret av lordstian; 17. juni 2011 kl. 20:53.
La oss gjerne høre hvordan det gikk! Jeg har selv vurdert dette grunnet en stadig tilbakevendende smertefull tilstand som kalles for balanitt på fagspråket.
Hva er sjansen for at jeg kan fake at jeg "trenger" en omskjæring?
Har alltid hatt lyst på en, men vil ikke betale for det som plastisk-kirurgi.
De sprettet opp venstre beinet mitt mens jeg var våken med en lyd som kunne høres ut som en vinkelsliper. De kunne ikke vente med narkose pga fare for indre blødninger. Med andre ord...lokalbedøvelse funker, selv om det er litt ekkelt å ligge der og vite hva som egentlig foregår.
http://en.wikipedia.org/wiki/Phimosis

Er det bedre å utføre en slik operasjon privat enn offentlig?
Du kan ta det helt med ro, så lenge du ikke dauer av å se litt blod er lokalbedøvelse ganske greit. Alt som skjer og alle ting legene gjør har du full oversikt over, det var vertfall veldig behagelig for meg når legen satt med et par kniver og opererte nedi foten min. Du får liksom en bedre følelse enn av å være i narkose, jeg høres sikkert jævlig sær ut, men du har overhodet ingenting å frykte. Når jeg tenker tilbake på det satte jeg faktisk og diskuterte den kommende rypejakt-sessongen med legen =)

Lykke til og håper det nye utstyret blir velfungerende.

Edit: de sprøytene de setter for lokalbedøvelse er forresten jævlig vond, jeg fikk tre. Den første kjentes ut som et hagleskudd, den andre som et myggstikk og den tredje kjente jeg ikke noe til.

Jeg har forresten også ligget i narkose, så jeg vet hva jeg snakker om når jeg sier lokalbedøvelse er mer behagelig.
Sist endret av ZELDUR; 18. juni 2011 kl. 04:43.
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Jeg har forresten også ligget i narkose, så jeg vet hva jeg snakker om når jeg sier lokalbedøvelse er mer behagelig.
Vis hele sitatet...
Jeg har også ligget i narkose. Fire ganger faktisk. Min erfaring er at narkose er mye mer behagelig enn lokalanestesi.

Ang narkose ved tannbehandling er dette noe som sjeldent utføres. For det første trenger man anestesiolog og anestesisykepleier tilgjengelig i tillegg til tannlegen og evt tannpleier. For det andre er det dyrt, veldig dyrt. For det tredje kan narkose innebære komplikasjoner. Og tannlegen må spørre seg selv: finnes det andre metoder enn narkose for å operere pasienten? Man vil jo først prøve beroligende eller lystgass.

Sitat av Drachir Vis innlegg
Her må du nok intuberes ja. Jeg er ikke hundre prosent sikker, men løse tenner er en av de tingene anestesilegene er redde for. Tenner i lungene= kjipt.

Kan tenke meg at det blir litt knot å operere inne i munnen din når du har en tube der, men jeg er ikke hundre prosent sikker på hvordan de gjør det, så jeg skal ikke uttale meg om det.
Vis hele sitatet...
Man kan enten intuberes via munnen eller via nesen. Nasal intubasjon er noe mer komplisert enn førstnevnte, og det er også da en av grunnen til at tannleger som regel vil vente med behandling under narkose.