Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 8934
Hei! Skal drikke snart, men har ikke noe spesiell erfaring. Vet sprit kan være litt drastisk å begynne med, men samma det.

1 - Hvilken smak er best? Ikke interessert i 'Pure'.

2 - Er 60 kg, hvor mange liter må jeg drikke for å kjenne noe? Vil ikke bli full, men godt brisen.

Gjerne si om jeg burde blande med noe, hvor mange timer jeg bør fordele literene på o.l.
1, ta en smak du liker, personlig liker eg den "naturell".
2, Liter? Om du har planer om drikke flere liter med sprit så er legevakta neste. Om du ikke har noe erfaring med fylla så holder det lenge med halv liter.

Det er greit å blande ut, på den måten blir du ikke møkings med en gang og føle mer på foemen
Kjøp Pure. Smaktilsatt sprit smaker forferdelig. Bland det heller ut med noe brus/juice.
Du trenger nok neppe å drikke en liter for å kjenne noe. Ett glass med ren sprit vil nok få deg i god gang.
Husk å ta det med ro, ikke chug hele flaska på en halvtime.

Ville kanskje drukket 1-2 glass utblandet sprit (1/4 sprit 3/4 blandevann) i timen. Det beste er å ikke stresse de første gangene, da går det til helvette.

Og igjen, du trenger absolutt ikke flere liter. Du trenger ikke mer enn 0,5l hvis det er snakk om 20%.
Vikingfjord Lime er ganske god. 0,7L som er en vanlig flaske holder mer enn en kveld, 1,5-2. Bland 1/3 vikingfjord lime som er 20% med sprite i et glass. Drikk ett gladd hvert 20 min til du har drukket halve. Kjenner du at du begynner å bli svimmel må du slutte å drikke å drikke vann til deg går over. Når rommet spinner er det snakk om minutter før kvelden er ødelagt med spysjuke ved mindre du får i deg vann og kommer deg unna med en time eller to med kvalme og tretthet. Lykke til.
Trådstarter
2 0
Oisann, mente ikke flere liter. Burde lest igjennom. Takk for svar
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Husk at alkohol har litt delay før det kicker inn, så når du er i god form trenger du ikke drikke mer, selv om det frister. Chug også mye vann og spis noe god mat før du legger deg.

Håper du ikke spyr for mye & have fun.
This is bat country!
gregory's Avatar
Kjøp deg noe god hjemmebrent, så finner du ut resten selv
Når trådstarter nevner lite erfaring med alkohol, så føler jeg at det er en dårlig idé å begynne med hjemmebrent.
This is bat country!
gregory's Avatar
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Når trådstarter nevner lite erfaring med alkohol, så føler jeg at det er en dårlig idé å begynne med hjemmebrent.
Vis hele sitatet...
Jeg også hadde lite erfaring med alkohol engang. Startet med hjemmebrent. Satt lista noelunde høyt hvertfall.

Uansett. Om du har lite erfaring med alkohol, ville jeg først startet med øl eller vin. Se hvordan man reagerer. Vikingfjord har jeg bare dårlige erfaringer med. Jeg "liker" pure hvertfall. Fin starter.
Hjemmebrent eller kjøpesprit spiller vel liten rolle vel? Hjemmebrent er jo ikke nødvendigvis sterkere enn kjøpesprit. Det vanlige er jo blande hjemmebrent ned til 40-45 % før spriten flaskes. Skulle du mot formodning kun få 90% sprit så bland halvt om halvt så har du 45% og lag drinker og drikk sakte.

Shotting, drikke ren sprit og høyt tempo når en ikke er vant med alkohol er ikke veldig smart. Worst case, pumping hos legevakten eller død. Best case så ender du opp med blackout, har opptrått som en tulling rundt folk du kjenner eller ikke kjenner, du spyr og blir syk eller du spyr over en helt ny sofa etc.

Når du kjenner du har det gøy så må du/bør du bremse litt. Ta noen glass vann. Kjenn på rusen og ha kul. Så kan du sakte ta mer. De første gangene en drikker har en tendens til å ende opp med spying uansett