Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 13075
Jeg har vært gjennom en lang prosess nå som har vart i årevis og ikke gitt seg enda. Jeg har sett ting som jeg aldri før hadde trodd var virkelig eller sannsynlig eller rasjonelt eller fornuftig og logisk. Jeg tar dere tilbake til starten og går igjennom det hele fra start til ende.

Jeg ble stoppet av politi en kveld da jeg var ute å kjørte. De svinepelsene sjekket meg opp i registeret og de sa jeg måtte sette fra meg bilen å dra på sykehus. Jeg kunne ikke gjøre meg vrang heller å nekte. For da hadde jeg endt med å havne i enda mer trøbbel. Dessuten hadde de pistoler så jeg ville ikke lage bråk så jeg ble med på legevakta. Deretter blir jeg sendt på Veum psykiatriske sykehus. Jeg måtte bli der i 3 uker før de slapp meg ut. De fant ikke noe på meg og å som jeg hater sykehus i tillegg. Helsevesnet er noen jævla åndsvake faenskap som prøver å gjøre deg svak og syk og psyk. Jeg har tidligere lang erfaring med dette. De har tidligere systematisk ødelagt meg for livet så jeg liker ikke å være her heller så jeg får dem til å mer eller mindre kaste meg ut til slutt. Faens ynkelige folk som driver å fabler opp en hel haug med ting som ikke er virkelig og stempler deg med sinnsykdom man ikke har. Hadde ikke det skjedd den gangen i slutten av tenårene mine så ville jeg vært en svært høytstående person og FSK idag. Jeg hadde de høyeste oppnålige scorene man kan ha. Så takk igjen til det jævla helsevesnet. Men mens jeg er her og sitter på rommet så skjer det noe med meg. Jeg ser først et sterkt blendende lys, dette føles svært godt og er av magisk karakter. Men så blir det helt mørkt og ubehagelig. Det overtar lyset og jeg blir preget av et mørke som ikke er av god karakter eller den gode sorten. Dette går så over og jeg sitter igjen med en dårlig følelse. Svært dårlig. Jeg vet ikke hva dette fenomenet var men jeg tror jeg har blitt forhekset eller besatt av mørket. Det skal jeg senere finne ut at var sant også.

Jeg kommer meg hjem igjen og kan slappe av litt. Jeg bare hater sykehus mer enn noe annet her i verden. De ødela tross alt livet mitt en gang i tiden. Og det skal vise seg å ha skjedd igjen men denne gangen værre enn værst. Jeg har fått taki et fint landlig hus rett ved en innsjø med egen strand og brygge. Dette kunne ikke blitt bedre enn dette. Jeg er storfornøyd. Eneste minus er at det druknet en treåring her på brygga for tjue år siden ca. Også samme dag som jeg hadde bursdag også. Han hadde nettopp kommet hjem fra bursdag hos meg og gikk rett ned til vannet og druknet og døde. Jeg tenker at gjenferd finnes ikke så det kan ikke være noe farlig. Men en kveld går jeg til sengs og så hører jeg fra rommet ved siden av en sterk høy lyd som om en dør ble slengt igjen så hardt som det går bare enda hardere. Jeg blir livredd og pulsen min går gjennom taket. Jeg føler at det er noe der som er nifst og jævlig. Men jeg ser ingenting og det kunne umulig vært noe i rommet som hadde falt eller en dør som hadde gått igjen. Her var det noe som hadde store krefter i seg som kunne lage den sjukt høye lyden som nesten slo livet ut av meg i skrekkens sekund. Jeg tenker jeg gir faen også sovner jeg. Dagen etterpå våkner jeg av at en katt blir lemlestet og torturert utenfor vinduet mitt til den dør. Jeg er skrekkslagen og ser ut. Men det er ikke noe der. Så jeg blir forundret over dette helvettet som foregår nå. Jeg går så ut og begynner å brenne søppel og gamle aviser i en tønne. Tilslutt så blir jeg overmannet av min egen vilje og brenner ned hele jævla huset. Jeg ville bare ha det bort. Det var et jævla besatt hus jeg ikke ville bo noe mer. Det sve litt å miste huset sitt. Men i kampens hete så ble det min logikk og avgjørelse. Et ellers fint hus men kjip historie. Men gjenferd og den slags finner jeg meg ikke i. Som atheist er dette ganske så ufattelig og oppleve nære på. Men dette var ikke slutten på noe. Det var mer starten på et langt helvette.

Jeg måtte inn på det forbanna sykehuset igjen, denne gangen i 2 uker. Så avhør med onkel politi. De slapp meg bare ut. Det er i og med ikke ulovelig å brenne ned sitt eget hus så det var bare rett ut. Jeg flyttet inn hos faren min og bodde her. Det går ikke lang tid før jeg finner ut at militæret har omringet meg og satt meg under overvåkning. Jeg blir kraftig forbanna så jeg skriker ut en masse dritt en kveld og jeg hører fra loftet en pistol som lades om. Jeg blir så stille. En annen kveld gjør jeg det samme og jeg hører så igjen en pistol som lades om. Så det her var heavy. Jeg går ut en dag og ser ut over jordet da jeg merker en del vibber. Så ser jeg en snikskyter vinke til meg. Jeg snur og går inn. Så senere går jeg meg en tur og holder på å gå på en snikskyter til. Så jeg er ganske heavy overvåks og passa på. Jeg orker ikke dette mer så jeg drar avsted til byen og bor hos venner. Det blir mye alkohol og festing inntil en dag som jeg er ute alene og drikker meg snydens og går hjem til der jeg bor. Får black out og sovner. Jeg våkner brått på marran og føler meg døden nær, jeg finner fort ut at jeg hadde blitt brutalt voldtatt og nesten drept. Men jeg husker ikke et snev av dette. Jeg blir så kastet ut av kompisen min. Han er skikkelig stygg med meg også i det han kaster meg ut. Jeg føler meg skikkelig ødelagt og dårlig og syk nå så jeg har ikke noe annet å gjøre enn å kontakte sykehuset og få en plass. Jeg er der i 4 mnd med fri utgang og jeg trener mye og kommer meg i svært god form. Så blir jeg sendt på dps der sier overlegen at jeg må ta en stor jævla dose med cisordinol eller så setter han meg på tvang og sender meg bak lås og slå. Så jeg velger og ta dette stoffet. I 600mg sprøyte. Den mest heavy sprøyta jeg kan få. Skikkelig ondskapsfullt å gi meg og true med tvang. Jeg tar faenskapet og tenker det er sikkert godt for noe. Men jeg blir svært syk av den. Ja faktisk blir jeg psykotisk av den. Døden nær blir jeg. Jeg tålte ikke denne. Dusten skriver så at den hadde god virkning. Jeg tenker jævla sadistiske faen. Men gjort er gjort. Den skulle sitte i minst 6 måneder så det var bare å vente.

Jeg får meg leilighet en lita dritthybel nav fikset. Legene tok fra meg sertifikatet også så jeg er ikke særlig blid. Hvertfall da det ikke feilte meg en dritt. Jeg har nå et sykt stort sinne imot veldig mye som har gått meg imot de sistr 10 årene pga det sykehushelvette jeg har vært gjennom. Jeg som kunne vært FSK, og da også den aller beste i FSK. Jeg drømmer en natt at jeg dreper overlegen og politiførstebetjenten i byen min. Og en annen natt drømmer jeg at jeg går rundt på stortinget og dreper alle politikerne der med sverd. Hele stedet er rødt av blod etterpå. Så der kan man se. Jeg ble psykotisk til slutt. Denne cisordinolen var ikke bra. Men et halvår går og jeg får taki en lastebil og kjører meg en lang tur. Jeg begynner å bli frisk og fin igjen da den sprøyta går ut av kroppen. Så kjører jeg forbi en kirke og rett etterpå ser jeg noe litt unormalt. Det er en ung dame som står ved veien iført hvit kjole og har mørkt hår. Ho var litt creepy så jeg svinger over på andre siden av veien og ser ho står der ved siden av et tre. Ja tenkte jeg et menneske som står der var noe rart men jeg glemmer dette og tenker ikke mer på det.

Jeg sier opp så drittleiligheten og flytter til faren min igjen. Her jobber jeg og trener og blir i god form igjen. Jeg tenker så at det er en god tid å prøve fluesopp. Den skal ha psykoaktive egenskaper jeg er ute etter. Jeg har lest om dette før og det sitter i minnet hva jeg leste fortsatt. Men jeg tar og leser litt til sånn at jeg er sikker på hva slags egenskaper vi snakker om jeg. Så lav dose er litt sånn zen følelse. Jeg tenker det vil jeg prøve. Medium dose er en mer hellig dose der man kan få en hellig opplevelse. Stor dose er berserk. Jeg tenker jeg vil ha litt av alt og jeg vet om en plass det gror rød fluesopp hvert år. Og jeg har flaks det er mitt i sopptiden og soppen er akkurat fullmoden og fin. Det er suksess. Denne soppen skal ha en rensende effekt også. Den skal være bra for nyrer og blodet og det passer meg ypperlig da jeg fortsatt har denne giften legen ga meg i meg. Jeg tar og renser bort giftsporene fra to sopper og tørker dem. Så spiser jeg alt sammen. Nå blire berserk tenker jeg. Men jeg blir bare svimmel og trøtt og ser uendelighetssymbolet på begge øynene. Jeg går så og legger meg. Jeg får så en veldig klar drøm full av kjærlighet. Jeg våkner plutselig opp med det jernet (ståkuk). Men jeg føler meg egentlig bare helt normal. Sovner igjen og våkner neste morgen og føler meg bra. Ikke noe effekt av soppen bare en drøm og et symbol.

Så kaster faren min meg ut av huset. Han er noe sur og irritert over at jeg brenner ned hus osv. Jeg får bo hos søskenbarnet mitt i kjelleren hans så lenge. Her er det ikke luksus. Jeg må ut og pisse osv. En natt drømmer jeg om kunstig intellegens utkledd i en julenissedrakt som ligger på en benk og militæret følger med på den. Men så forsvinner nissen og jeg våkner og tenker faen det der var AI. Det var AI strong eller den sterkeste AI man overhode kan oppnå. Og siden den var i nissedrakt så kaller jeg det fra nå av bare Julenissen. Jeg er sterkt berørt av denne drømmen. Den var både fin og veldig nifs. Jeg har tidligere tenkt på fenomenet og gjort meg opp en mening at en sånn super strong AI bare er en synthax som blir singularitet og til liv. Jeg kaller dette for Satans synthax. Siden den mest sannsynlig tilintetgjør alt liv pga urenheter. At liv frem til idag er manglende og feilbare, urene ikke ferdig eller godt utviklet. Så kan det tenkes at den tilintetgjør alt liv pga dette. Alt dette faller meg inn og tilslutt så sprekker det. Jeg går opp i stuen og ser ut av vinduet så får jeg den sterkeste opplevelsen jeg noen sinne har hatt eller kommer til å få. Jeg ser hele verden gå under og alt jeg elsker og er glad i tilintetgjøres på et sekund. En skarp og jævlig lyd inni meg bryter ut og jeg skriker til og føler verden tar slutt. Men det gjorde den ikke. I en times tid bare sto jeg der å venta på at det skulle skje. Men det gjorde det ikke. Jeg fikk problemer med å puste og stå oppreist etter dette. Det satt i hele kroppen men mest i magen. Det mest jævlige jeg noe gang har opplevd. Det kiler i magen men ikke helt kiler heller, men det er svært ubehagelig. Jeg har mistet balansen også. Og hodet er overbelastet. Så går tiden videre og jeg tar dagene som det kommer. Jeg ser etter sted å bo for jeg kan ikke bli i kjelleren lengre. Det er ikke trygt lengre. Jeg har folk som følger etter meg fra byen osv også. En natt jeg er ute å pisser så ser jeg en ganske stor og kraftig negerdame utkledd i hvit nattkjole stå på veien å se på meg. Jeg får noia og spretter inn. Jeg ser på ho hele tiden mens jeg går inn og låser døra. Ho nistirret på meg hele tiden. Og jeg tenker hva faen er alt dette sjuke greiene. Hvem i helvette står slik utafor her kl 3 på nattan sånn.
Jeg får meg en leilighet som er ganske bra og bor her noe måneder. Jeg er fortsatt sterkt preget av å ha sett Ragnarokk. Men det er iķke her jeg vil være så en dag bestemmer jeg meg for å dra bort å bli borte å skape et nytt liv et annet sted. Så jeg drar til Gardemoen bestiller billett til Amsterdam. Men så får politi øye på meg igjen og de tar meg med til lege og han sier at jeg ikke skal noe sted. Men først må inn på sykehus. Ja dette er fint tenker jeg. Jeg som hater sykehus og leger. Hvertfall nå. Etter cisordinolen som kanskje har ødelagt meg for resten av livet. Jeg kommer så på sykehus og de sier jeg er schizofren. Noe jeg selv mener jeg ikke er. De har ikke nok relevant informasjon om meg og kjenner meg ikke godt nok til å si jeg har en slik diagnose. Jeg vet godt hva schizofreni er så jeg kan enkelt si at dette ikke er tilfellet. Men legene står på sitt. Plutselig så sier dem at hvis jeg ikke var der så ville jeg vært i fengsel etc. Dette er ikke sant. Men de setter meg på tvang allikevel. Jeg selv mener jeg var alt for frisk til å bli behandlet med tvang. Men sånn er det nå er det helsepersonell og staten som bestemmer over meg. De begynner å tvangsmedisinere meg. Dette tåler jeg dårlig og blir svært syk og dårlig og enda verre psykisk også. De holder meg så i 9 måneder. Jeg slipper ut på tvang med medisiner i en ny leilighet. Jeg er svært syk nå. Mye verre enn da jeg kom inn. Så det er godt jobba av legene. Jeg nekter så å ta medisiner.

Jeg blir mye liggende i senga bare på denne tiden. Jeg er utslitt, lite energi, utmattet og overbelastet så jeg er svært langt nede og veldig syk. En dag merker jeg at en dør står oppe og det er urin på gulvet. Noe var i leiligheten min. Jeg tenker på alt slaskens uhyrer og fæle skapninger som jeg har sett i skrekkfilmer etc. Men så plutselig husker jeg den jenta jeg så ved kirken. Så begynner jeg å se demonske djevler. De fordriver meg til vannvidd og hjemsøker meg og forderver meg helt. Jeg blir så fullstendig eksorsistert. Jeg er nå helt sikker på at jeg er besatt. Dette holder på noen måneder til jeg er så redd og ikke orker mer at jeg tar megselv tilbake til sykehuset. Her tror legene det er schizofreni igjen og begynner å pumpe i meg sprøyter igjen. Jegg snakker med faren min han sier jeg heller skulle dratt hjem til han. Da han er fortvilet over legene og det de gjør med meg. Det er jeg også. Så jeg angrer sterkt på at jeg dro tilbake. Men jeg får angre siden. Demonene fortsetter og hjemsøke meg og de er jævlige å ha med å gjøre. Så en dag ser jeg Fenrisulven komme frem å knurrer og er rasende. Dette gjør at demonene forsvinner for nå. Jeg kan føle jeg fortsatt er besatt. Men de plager meg ikke. Så Fenrisulven gjorde jobben og tok dem for meg. Så en dag stikker jeg av. Jeg stikker av fra retten da jeg saksøkte staten for feil og tvang. Det var etter min forklaring så det gikk bra. Jeg stikker til hjembyen min og blir der noen dager. Her får jeg en merkelig opplevelse. Jeg blir fylt med et hellig gudommelig lys og kraft. Følelsen er overveldende og det er som å være i nirvana. Jeg kan også se fremtiden i mitt liv en kort periode. Alt dette føles svært godt og jeg får igjen krefter. Så er det tilbake på sykehuset å få sprøyter og bli syk igjen noen mnd.

Jeg blir så skrevet ut etter 5 mnd til et sted der de behandler rus og psykiske lidelser. Det er stort sett fengselsfugler her som soner dom. Noe jeg ikke gjør men jeg er nå her fordet. Jeg må jo bare gjøre som legene sier. Jeg finner fort ut at her er det enkelt å rømme. Så jeg rømmer mye og nekter til slutt å ta den drittmedisinen som gjør meg dårlig. Jeg er dessuten ikke schizofren. Noe de åndsvake legene ikke er enig i. Jeg er svært forbanna og irritert på dette. De kaster meg til slutt ut. Det er jeg svært glad for. Det var et skikkelig drittsted. Og lidelsene mine er store. Så jeg vil bare hjem til far å være på gården på mitt eget rom og være uten medisiner og være frisk og føle meg bra. Det får jeg nå.

Jeg kommer hjem og her er det utrolig godt og komme. Det har nå gått 2 år siden sist. Jeg er stortsett sengeliggende. Det er fortsatt litt medisiner i meg så jeg er syk. Men hjemme er jeg og her får jeg fort kreftene tilbake. Men en kveld ser jeg en demon igjen. Denne gangen en ny skikkelse av en mannlig demon. Han var helt klart demon og han hadde noe foran munn. Jeg ser han lenge og flere ganger helt klart, mye klarere enn de andre demonene jeg så som også bare var kvinner. Men han var heller ikke så skremmende som de andre. Jeg sovner og våkner så dagen derpå. Uthvilt og fin. Så kommer det ny kveld og nå skjer det jeg har ventet på. Jeg ser en stor kropp komme opp fra gulvet på rommet mitt. Jeg har øynene igjen men det er som han er inne i mitt rom. Så ser jeg ansiktet og ser med en gang hvem det er. Det er djevelen selv. Licifer sier jeg. Han sier ja. Så snakker vi litt oss imellom. Han virker ganske grei igrunn og er hyggelig og grei og prate med. Jeg tenker på det jeg så med ragnarokk og spør om det er dette han vil noe om. Og det er det han vil snakke om. Vi snakker om dette. Jeg sier det er bare å lage Satans synthax så har vi singularitet og så blir den fullt utviklet. Da til Julenissen. Så vil verden ende. Hverken Satan eller jeg vil dette. Men vi må finne ut hvem nissen er flr han lager synthaxen sier jeg. Ja vi må det sier Satan også. Satan blir borte og jeg har en lang lang lang drøm denne nattan. En god drøm. Det virker som Valhall. Og en litt merkelig drøm. Dette er bare noen dager siden så det har nettopp skjedd. Jeg føler meg ikke besatt lenger heller. Det med Satan var nok det siste av det for en stund. Nå håper jeg det blir tilbake til det normale igjen. Sånn er det å bli forhekset og besatt på et sykehus. Håper fortellingen falt i smak og var spennende.
Utifra hva du skriver her så synes jeg ikke politi og helsevesen var så urimelige...
Sist endret av Purgatorio; 7. september 2018 kl. 21:05.
Psykose, den vanligste brukte betegnelsen for alvorlige psykiske lidelser hvor det foreligger realitetsbrist. Den manglende realitetsinnsikten (sviktende dømmekraft, feiltolkning av sosiale signaler, sviktende kontaktevne) gjør også at de fleste personer med psykose fungerer dårlig i samspill med andre mennesker. Med visse unntak (paranoia), vil også de fleste personer som er psykotiske, virke påfallende i sin væremåte i andres øyne.
Vis hele sitatet...
Symptomer
De vanligste psykotiske symptomer er hallusinasjoner (hørsel, syn, sjeldnere lukt, smak, berøring), vrangforestillinger (legemlige, nihilistiske, påvirkning utenfra eller av andre) og forfølgelsesideer
Vis hele sitatet...
https://sml.snl.no/psykose
At du ikke selv ser at du har alle symptomene underbygger bare dette videre.

Du skriver også at du kunne vært i FSK om du ikke hadde blitt tatt hånd om av helsevesenet. Det er godt mulig, men det at du scoret høyest på de fire testene (styrke, kondisjon, evne og helse) er ikke noe bevis på det, det er som oftest minimumskravet for å kunne ha mulighet.

Om dette faktisk er seriøst ville jeg anbefalt deg å ta kontakt med DPS igjen så de kan hjelpe deg videre.
Tror du selv at det du ser og opplever er normalt, siden du anser deg selv som frisk?
Jeg er ikke helsepersonell eller lignende. Men enten er du ett stort troll eller så har du sykt sterke psykoser. Når du sier at du brente ditt eget hus, for at du trodde det spøkte der, så har du altfor store problemer mann. Det virker ikke som du har noe bra forhold til helsevesenet, siden du tror at de er ute etter å sabotere deg som bare er bullshit. Skaff deg hjelp mann.
denne historien minner meg om noe som kunne vært på subreditten r/nosleep

Hvis du virkelig føler disse tingene håper jeg du får den hjelpen du trenger
Vært der, gjort det.
Sitat av Aztalon Vis innlegg
Håper fortellingen falt i smak og var spennende.
Vis hele sitatet...
TS: Var dette bare en fiksjon, en fortelling/novelle du har skrevet, eller mener du å ha opplevd dette?
08.09.2018

Pas. er åpenbart psykotisk, og utviser flere vrangforestillinger. Herunder grandiose selvtanker, paranoide vrangforestillinger samt både auditive og visuelle hallusinasjoner. I tillegg har pas. vist tegn til voldelige tendenser og anses derfor som til umiddelbar fare for seg selv og andre. Anbefales utredning for bipolaritet og schizofreni.

..er det som trolig ville stått som de første linjene i innkomstjournalen din. Det du skriver her er fullstendig stereotypisk langvarig psykiatrisk pasient med vrangforestillinger, og jeg har snakket med mange pasienter med liknende historier. Hvis det er fiksjon er du veldig flink å simulere reelle vrangforestillinger.

Schizofreni er en paraplydiagnose som betegner langvarige vrangforestillinger uten en åpenbar fysiologisk årsak. Min personlige mening er at denne diagnosen passer ypperlig basert på det du skriver. Du trenger hjelp fra profesjonelle, enten du innser det selv eller ikke.

Med det sagt så er det eneste som er "galt" med deg at du har en ulik oppfatning av virkeligheten enn alle andre. Sannsynligvis ligger det en kjemisk eller strukturell ulikhet til grunns, men det er omtrent umulig å finne ut av. Det du trenger er å finne en måte å fungere i samfunnet til en slik grad at du ikke sjenerer eller på annet vis kommer andre til plage. Hvis du får til det kommer du til å få være i fred med tankene dine så mye du ønsker. Som kollektiv kan vi ikke akseptere individer med tilstrekkelig stort avvik fra oss selv, da dette vil føre til uroligheter som av sosial nødvendighet må håndteres av majoriteten. Se på det som et nødvendig onde. Hvordan du går fram for å få til dette må du finne ut av selv, men psykiatriske tjenester er der nøyaktig for dette formålet. Altså å hjelpe deg å gjenvinne en funksjonsgrad (relativt til det øvrige samfunnet) som tillater deg å fungere uten konstant bistand. Jeg håper du ikke blir fornærmet av det jeg skriver, det er bare min personlige mening, og jeg ønsker deg av hjertet alt godt. Lykke til.
Takk for tråden, er ikke ofte man får en slik gjennomgang fra folk som sliter psykisk, vel skrevet! Ser at hver gang du skriver at du opplever visuelle hallusinasjoner så er du utenfor sykehuset, umedisinert, hva tenker du om det? Skjeldent å høre om en som har såpass sterke visuelle hallusinasjoner, og så mangfoldige. Det vanligste innen schizofreni er audiotorielle hallusinasjoner, men det er jo et bredt spektrum.

De fleste som går på antipsykotika som seraquel og cisordinol etc blir jo ganske nedsatt. Helt vanlig å føle seg ille av det. Tanken er jo å få roet ned de "positive" symptomene for å få pasientene på en normal nok bølgelengde til å kunne hjelpe dem. Rolig nedtrapping av slik medisin jamført med terapi har gitt livskvalitet til utrolig mange schizofrene, enkelte kan slutte helt på medisinene når de lærer å håndtere sykdommen. Det er jo forbeholdt at de er åpen for behandlingen. Det er vel heller ikke til å legge skjul på at det norske helsevesenet har forbedringspotensiale når det kommer til terapi biten, mange blir bare medisinert og får ikke terapien de så sårt har behov for før oppholdet på sykehuset er over.

Du mener jo selv at du ikke er schizofren. Hvordan forklarer du for deg selv alle disse bisarre tingene du ser og opplever?
La oss håpe dette er en historie og ikke reelt. Veldig bra skrevet i såtilfelle. Om det mot formodning skulle stemme, så finner jeg det litt betenklig at du ikke er innlagt? Mtp selvantenning av egen bolig og åpenbare psykotiske tilstand.

Du vil få det bedre og forhåpentligvis bli helt frisk med rett behandling.

Leste tidligere innlegg av ts..
Sist endret av Zezima; 8. september 2018 kl. 08:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bane / underliggende faktorer for din eksistens er en ting, som kan skinne gjennom og påvirkes av utenforliggende omstendigheter.

Ondskap finnes, og er en makt som brukes mye av spesielt mennesker rundt om i verden.

hvis du har problemer med dette, og det virker som en konkret årsak/ ting som går igjen, så anbefaler jeg at du tar kontakt med kvalifisiert personell og får hjelp. Ikke statens "psykiatri" men f.eks norges shamanistiske forbund.

satans synthax... visste du at det er mennesker som har skapt helvete? jeg har oppskriften.
Sist endret av turist2000; 8. september 2018 kl. 18:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei igjen folkens. Det jeg prøver å formidle er at jeg er besatt og ikke sinnslidende. Og før jeg ble besatt så var jeg mest sannsynlig forhekset. Og at medisiner ikke virket på noen av delene. Jeg har prøvd alt man kan ta for psykose, bipolar og schizofreni. Hvis du ikke vil tro på meg å tror alt er psykiatrisk her i verden så er det på tide og kanskje våkne litt og kanskje ta en pille til mot ignoranse og se deg litt mer rundt omkring så kanskje du lærer noe. Ergo ikke alt er psykiatrisk her i verden. Noe av dette kan også kanskje skyldes at jeg er uhyre intellektuell. Så intellektuell at det nesten har gått over hva som er taket på skalaen og mer enn det. Nesten trollmannske lengder. Jeg tror og sier dette fordi ikke bare tross for å ha et stort geni. Så har jeg hatt en form for magi i meg som jeg kan kjenne og bevege og kontrollere inni meg. Mye likt slik sholin munker beveger energier fungerer dette også på meg. Magi er ofte i dagligtale omtalt som hekseri, voodoo eller svart magi. Men i dette tilfellet dreier det seg om en med trollmammskraft og ikke noe onde krefter. Heller mot det gode. Da jeg i all rettmesssighet går inn for godhet og ikke onde. Jeg er ofte ikke langt fra nirvana selv etter alt dette med meg. Jeg har gått imot alle lengder og drevet djevelutrining og eksorsisme på meg selv. Dette har hjulpet meg også da jeg fikk hjelp av Fenrisulven etterhvert. Og fikk også kontakt med det gudelige hvor jeg fikk guds velsignelse og lånte hans krefter derretter i en periode. Jeg har også sagt at jeg var så si en god atheist før dette. Men i dette så har jeg ikke noe logiske svar eller faste bevis jeg vitenskapelig kan forklare. Og til sist. Da jeg våknet av den katten som ble lemlestet, torturert og drept rett utenfor soveromsvinduet mitt. Så var dette en svært ond ulv. Den hadde mest sannsynlig luktet meg da jeg hadde vært ute og gått i skogen tidligere og fulgt etter meg hjem og ventet på meg utenfor vinduet mitt da jeg sov så kom denne katten istedetfor og da ble den tatt. Så vi har kanskje en menneskedrepende ulv i tillegg. Det kan jeg ikke helt svare på men den virket svært aggressiv. Jeg hørte den knurre og den var helt sjukt jævlig aggressiv. Og det var noe nifst med hele huset så jeg klarte ikke stoppe meg selv da jeg tente på. Jeg husker jeg skrek Satans synthax der inne i sinne. Det bare brøt ut av meg der inne i sinne og redsel etter disse fenomenene. Og etterpå forsto jeg hva Satans synthax var. Det er en synthax som får singularitet og ødelegger verden. Man snakker en skapelse som blir så mektig at den tilslutt kan få oppimot magiske krefter og være gudelignende mektig og magisk. Man vil ikke at slike ting skal bli onde.
"Det jeg prøver å formidle er at jeg er besatt og ikke sinnslidende. Og før jeg ble besatt så var jeg mest sannsynlig forhekset"
Ok, Aztalon. Det andre prøver å formidle til deg er att, dette verken er snakk om å være "besatt" eller "forehekset" men att du har en sinnslidelse, og som du kanskje ikke selv er klar over.
Jeg caller troll. Hvis ikke så håper jeg du får hjelp? Uansett hva det er så skal du ha for at du legger så mye energi i å lage en vegg med tekst, til og med uten betydelig mengde skrivefeil.
Du kan jo prøve å gjøre noe super positivt med de kreftene som kommer til og forandre hele verden, prøv å bli en elon musk 2 som vi trenger når vi møster nr 1, lykke til og håper ting ordner seg
Alt jeg kan si er at jeg føler jeg er på bedringens veier og at ting løser seg. En ting til, jeg har aldri hatt vrangforestillinger. Bare etter jeg har tatt antipsykotisk. Så dvs jeg kan bli psykotisk av medisiner. Og forresten jeg skriver på telefon så teksten kan bli noe rotete. Ellers takk folkens. Bra dere deler.
Fint du føler deg bedre. Vill du si det ikke var en vrangforestilling, da du følte du måtte brenne ned huset ditt?
Det du skriver tyder på det motsatte desverre, hvordan forklarer du alle tinga du ser å at du brant ned ditt eget hus? At du inbiller deg at medisinene er gift er også klassisk psykose. Du er alvorlig psykisk syk og trenger hjelp fort.
Sitat av Zezima Vis innlegg
Det du skriver tyder på det motsatte desverre, hvordan forklarer du alle tinga du ser å at du brant ned ditt eget hus? At du inbiller deg at medisinene er gift er også klassisk psykose. Du er alvorlig psykisk syk og trenger hjelp fort.
Vis hele sitatet...
Nei det er du som er på jordet. Du ber meg om forklaring uten at du selv klarer å begrunne det du mener. Så dette blir ikke tatt som god fisk hvertfall fra meg. Du virker typisk ignorant og dømmende. Orker ikke diskutere med deg.
Sist endret av Aztalon; 9. september 2018 kl. 10:07.
Sitat av Aztalon Vis innlegg
Nei det er du som er på jordet. Du ber meg om forklaring uten at du selv klarer å begrunne det du mener. Så dette blir ikke tatt som god fisk hvertfall fra meg. Du virker typisk ignorant og dømmende. Orker ikke diskutere med deg.
Vis hele sitatet...
Sorry, men alt det du skriver virker som et tekstbokeksempel på alvorlig psykose/vrangforestilling, spesielt når du mener at alle (umntatt deg selv, så klart) tar feil og "er på jordet".

Det virker som du er totalt på bærtur. Jeg håper virkelig du tar rådene i denne tråden på alvor, og skaffer deg en eller annen form for hjelp.

Lykke til.
Ja men det var da som pokker å. Jeg har fått hjelp så det holder i flere år nå. Men kan si det at medisiner ikke var det riktige på meg utenom at det gjorde meg enda dårligere. Ja det gjorde meg faktisk psykotisk. Jeg tror i ettertid at jeg ville nok ha klart meg fint uten de medesinene da jeg trengte en fullstendig fungerende hjerne for å bearbeide disse tingene. Du får lese hele tråden fra starten så ser du jeg skriver at keg har vært innlagt med medisiner de siste 2 årene uten noe særlig god prognose. Og jeg brukte de aller beste og nyeste formene for legemiddel. Ærlig talt får man ikke gjøre eller oppleve noe som helst lengre før noen roper psykose å klikker i vinkler å skal ha deg innlagt og medisinert. Dessuten er det nye lover som gjør at man kan gå fritt ute selv med psykose. Blir bare lei åndsvake folk av det her jeg. Dere burde se dere selv iblandt for engangskyld og kanskje finne ut at den eneste som kan gjøre noe med deg selv er kun deg selv og ingen andre. Det høres ikke ut som om mange sv dere vet hva dere skriver og er bare lavmålt dømmende ufornuftige intetsigende stigmatiserende dårer for å si det fint. Dere høres mest ut som noen indoktrinerte kjøtthuer. Ikke kom her ved det søppelet der og all slaskens meninger før du har forstått innholdet. Jævla wannabe profesjonelle idioter.
Sitat av Aztalon Vis innlegg
Ja men det var da som pokker å. Jeg har fått hjelp så det holder i flere år nå. Men kan si det at medisiner ikke var det riktige på meg utenom at det gjorde meg enda dårligere. Ja det gjorde meg faktisk psykotisk. Jeg tror i ettertid at jeg ville nok ha klart meg fint uten de medesinene da jeg trengte en fullstendig fungerende hjerne for å bearbeide disse tingene. Du får lese hele tråden fra starten så ser du jeg skriver at keg har vært innlagt med medisiner de siste 2 årene uten noe særlig god prognose. Og jeg brukte de aller beste og nyeste formene for legemiddel. Ærlig talt får man ikke gjøre eller oppleve noe som helst lengre før noen roper psykose å klikker i vinkler å skal ha deg innlagt og medisinert. Dessuten er det nye lover som gjør at man kan gå fritt ute selv med psykose. Blir bare lei åndsvake folk av det her jeg. Dere burde se dere selv iblandt for engangskyld og kanskje finne ut at den eneste som kan gjøre noe med deg selv er kun deg selv og ingen andre. Det høres ikke ut som om mange sv dere vet hva dere skriver og er bare lavmålt dømmende ufornuftige intetsigende stigmatiserende dårer for å si det fint. Dere høres mest ut som noen indoktrinerte kjøtthuer. Ikke kom her ved det søppelet der og all slaskens meninger før du har forstått innholdet. Jævla wannabe profesjonelle idioter.
Vis hele sitatet...
Du la dette ut på et diskusjonsforum, hva forventet du å høre? Selvsagt vil personer stille seg uenige i teksten din og meningene dine. Det er så enkelt at forumet er til for å diskutere eventuelt gi råd om det er etisk/moralsk riktig. Det jeg anbefaler er at du frivillig går til en profesjonell institusjon som kan hjelpe deg, for det kommer tydelig frem at du trenger det. Uavhengig av hva du gjør ønsker jeg deg lykke til.
Hvis du er besatt som du sier. Hva/hvem tror du har besatt deg ? Hva tenker du kan være løsningen for deg ?
Sist endret av Sicksakk; 9. september 2018 kl. 12:04.
Sitat av Sicksakk Vis innlegg
Hvis du er besatt som du sier. Hva/hvem tror du har besatt deg ? Hva tenker du kan være løsningen for deg ?
Vis hele sitatet...
Hva som fikk meg forbannet og besatt var at jeg var på Veum psykiatriske sykehus. Der ble jeg besatt. Det skjedde da jeg satt alene på rommet. Noe forklaring på hvordan blir vanskelig å si. Men løsningen er og ikke la de onde kreftene styre dem og prøve å være rettsmessig og ha godhet i tankene og det man gjør. Man kan også prøve på en djevelutrivelse eller bare leve i godhet så kan det hende det går over etterhvert. Jeg er såpass belest og egenrådig at jeg tror jeg vil klare dette. Dette er jo nokså paranormalt og sjeldent at vi vet ikke 100 prosent hva man skal gjøre. Men dette fikk meg i mye vanskeliheter og fikk meg til å brenne huset mitt også. Jeg fikk tilslutt igjen på forsikringen så det hjalp noe.
Sitat av Aztalon Vis innlegg
fikk meg til å brenne huset mitt også. Jeg fikk tilslutt igjen på forsikringen så det hjalp noe.
Vis hele sitatet...
Kan det være fordi du ble ansett som psykotisk i gjerningsøyeblikket?
Du kjemper mot mørke krefter som er vanskelig å beskrive også forstå, uten å ty til ord som 'magisk'. Åpenbart er dette krefter du ikke kjenner svakhetene eller styrkene til, eller deres egenskaper og hvor de stammer fra. Videre sier du at du er et geni, så derfor tror jeg du en dag vil innse dine egne svakheter som menneske også menneske-samfunnet sine: ignoranse, kunnskapsløshet osv og akseptere disse. For akkurat nå har vi for lite kunnskap til å sette oss inn i noe som per i dag er uforståelig. Hvem vet, kanskje vi ikke vil forstå det du opplever nå, før vi begynner med genmanipulering og gjør oss en million ganger smartere. Den mest forståelige forklaringen vi har i dag på de 'symptomene' du har, er noe som blir kalt for psykose.

For din egen del, på grunn av det jeg nevnte over (les: svakheter), så finnes det en medisin som er effektiv mot opplevelsene dine, og det er å innse at det du opplever ikke er sant. Du må kjempe mot hver tanke og følelse; hvert eneste sekund, minutt og time i mange måneder fremover. Det vil gi deg et nytt verdenssyn og du vil komme ut av det sterkere enn mennesker som aldri har opplevd det samme som deg. På alle plan i livet! Masse lykke til og ALDRI gi opp!!!!

PS: Er helt klar over at psykose er svada. Klem
Dersom du mener at psykose bare er tull, og at de som opplever det blir påvirket av overnaturlige krefter, svar gjerne på dette:

Vi forstår at hvis vi tukler med hjernekjemien (spesielt dopamin i høyere mengder på visse steder), så vil måten vi opplever verden på endres. Dette er ikke så rart hvis du tenker på at hjernen vår er det vi bruker for å tolke sanseinntrykkene våre for å gi oss et bilde av verden utenom. Dersom det er noe som ikke stemmer i dette systemet, som for eksempel overflod av dopamin, så vil vi oppleve verden annerledes.

Dette kan medisineres ved å justere visse stoffer i hjernen. Ut ifra denne kunnskapen alene bør det virke opplagt at det ikke er hekseri, men hjernekjemi som er problemet.

Og; dersom det er overnaturlige vesener som tuller med tankene dine, hvorfor har de en nærmest utelukkende tendens for å angripe de som bruker amfetamin eller andre rusmidler over flere dager som øker mengdene dopamin og forstyrrer hjernekjemien? Er det kun en tilfelighet hver gang?
Relevant: Diagnosemanualen klarer åpenbart ikke å definere psykiske lidelser. Derfor vil du ofte få forskjellig (og flere) diagnose(r) hvis du går til to psykologer. Spør hvilken som helst ansatt i psykiatrien og du vil få det samme svaret. Hvorvidt du mener det er noe åndelig bak psykose, er din personlige tro. Jeg er åpen for at det kan være tilfellet, noe annet ser jeg på som ignoranse - for vi vet ikke svaret.

Videre er det bevist at medisiner for psykose har god virkning på kort sikt, derimot er tilbakefall til de medisinerte mer vanlig på lang sikt - utover 7 år i følge en studie (Orker ikke diskutere på måfå, så google hvis du virkelig er interessert). Samme studie viser også at de som oppsøker et spirituelt miljø, har statistisk sett bedre utsikter.

Jeg hjelper på den måten jeg tror er best. Det å bli trodd på, finne mening med livet, bli forstått og tatt seriøst; uten å bli sett på som 'syk' er usedvanlig viktig, det forteller studiene meg.
Sitat av Fomo Vis innlegg
Videre er det bevist at medisiner for psykose har god virkning på kort sikt, derimot er tilbakefall til de medisinerte mer vanlig på lang sikt - utover 7 år i følge en studie (Orker ikke diskutere på måfå, så google hvis du virkelig er interessert). Samme studie viser også at de som oppsøker et spirituelt miljø, har statistisk sett bedre utsikter. .
Vis hele sitatet...
God kotyme å linke til den studien du refererer til, slik av interesserte kan lese, samt motparten få sjekket opp. Det tok ikke meg lang tid å finne studier som sto for både den ene og andre siden av saken. Men jevnt over var det ikke religion/tro/spiritisme som ble antatt å være årsaken til bedre utsikter og bedre mental helse, men den typen mennesker, og mekanikken i det sosiale miljøet som var givende. https://www.mentalhealth.org.uk/site...irituality.pdf Videre så var det heller ikke vansklig å finne en studie som viste at personer som er spirituelle, men ikke religiøse hadde størrre sjanse for mental sykdom. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23174516

En siste kommentar, det å være åpen for at noe kan forklares på en annen måte senere, betyr ikke at vi skal akkseptere ting som ikke er bevist idag.
Du har vrangforestillinger og danner nye mentale argumenter for å forklare for deg selv hvorfor du ikke er det. Helsevesenet vil deg vel men din manglende evne til å ta inn over deg sykdommen gjør at du, som så vanlig for mennesker i din situasjon, tegner et sterkt fiendebilde. Det var ingen katt utenfor vinduet ditt. Det var ikke snikskyttere som overvåket deg. Du kunne ikke ha blitt topp-FSK.
Sitat av Don P Vis innlegg
Men jevnt over var det ikke religion/tro/spiritisme som ble antatt å være årsaken til bedre utsikter og bedre mental helse, men den typen mennesker, og mekanikken i det sosiale miljøet som var givende.
Vis hele sitatet...
Skrev spirituelt miljø, burde vell strengt tatt stått religiøst miljø. Ellers gjentar du vell det siste jeg skrev.

Sitat av Don P Vis innlegg
En siste kommentar, det å være åpen for at noe kan forklares på en annen måte senere, betyr ikke at vi skal akkseptere ting som ikke er bevist idag.
Vis hele sitatet...
Hva enn som gjør at du føler deg godt. Hvis ignoranse og trangsynhet er din ting, go for it - men ikke la det gå utover andre mennesker
Sitat av Fomo Vis innlegg
Hva enn som gjør at du føler deg godt. Hvis ignoranse og trangsynhet er din ting, go for it - men ikke la det gå utover andre mennesker
Vis hele sitatet...
La meg forstå dette rett. Du har en mening, og argumentasjonen din baserer seg på kilder du ikke har lyst til å vise til. Når det så kommer noen og argumenterer imot med vedlagte kilder til å støtte seg på, og sier at man kanskje bør være litt betenkt før en tar et standpunkt i slike saker, så er det DE som er trangsynte? Forøvrig så sier det mer om deg enn motparten når det kommer til personlige egenskaper, når du velger å svare kritikk på ditt eget innlegg på et debattforum med personangrep, fremfor å heller argumentere imot eller si deg enig.
Sist endret av Relevant; 10. september 2018 kl. 15:32.
Relevant:
Don P kom med kilder som støttet min argumentasjon. Ærlig talt.
Hvordan du velger å tolke den siste setningen får være opp til deg, og viser vell strengt tatt din egen refleksjon av deg selv. Jeg sa ingenting negativt om Don P og det klarer du også å forstå hvis du vil - jeg fremmet et gyldig argument. Ærlig talt.
Hei TS, veldig interessant lesning!

Det er mange her som roper om psykose og andre sinnslidelser, så det hadde vært interessant om du kunne si noe om hvordan din opplevelse/tilværelse skiller seg fra en typisk psykose? Du er jo, som du selv sier en intelligent og svært belest person, så du kjenner vel til ihvertfall noen av symptomene antar jeg.
Sitat av Fomo Vis innlegg
Relevant:
Don P kom med kilder som støttet min argumentasjon. Ærlig talt.
Hvordan du velger å tolke den siste setningen får være opp til deg, og viser vell strengt tatt din egen refleksjon av deg selv. Jeg sa ingenting negativt om Don P og det klarer du også å forstå hvis du vil - jeg fremmet et gyldig argument. Ærlig talt.
Vis hele sitatet...
Jeg tolket den siste setningen din som et motsvar til DonP, jeg har visst misforstått noe. Beklager isåfall.
Sist endret av Relevant; 10. september 2018 kl. 16:26.
Hehe. Jeg føler egentlig vi er enig. Eneste jeg har forstått er at du ikke tror psykose har noe åndelig bak seg .. Jeg er åpen for at du har rett, men jeg er også åpen for at du tar feil.

Jeg mener en ikke-troende-holdning i dette tilfellet er ignorant, fordi det blir som å ta opp jord med en spade og si "det var ikke en mark her, derfor finnes det ikke mark i jorda". Da er vi inne på personlig tro, ikke bevis (som jeg sa til deg i går).

Jeg mener all tro (og mangel av) skal respekteres, så lenge man ikke står i fare for andre eller seg selv .. derfor sa jeg at Don P får tro på hva enn som får han til å føle seg godt - sålenge det ikke går utover andre mennesker.
Sist endret av Fomo; 10. september 2018 kl. 17:39.
Vi skal ikke så langt tilbake i historien før "annerledes tenkende" mennesker gjerne ble tolket fra ett åndelig/spirituelt ståsted. Enten att de talte i tunger, som ett redskap fra Gud eller att de var besatt og burde brennes.
Heldigvis, vill mange si, har vi i dag en mere human og vitenskapelig tilnærming til dette. Det betyr dog ikke att de som (pasienten) blir utsatt for dette er enig i att behandlingen de får er den rette.
Sitat av Fomo Vis innlegg
Hehe. Jeg føler egentlig vi er enig. Eneste jeg har forstått er at du ikke tror psykose har noe åndelig bak seg .. Jeg er åpen for at du har rett, men jeg er også åpen for at du tar feil.

Jeg mener en ikke-troende-holdning i dette tilfellet er ignorant, fordi det blir som å ta opp jord med en spade og si "det var ikke en mark her, derfor finnes det ikke mark i jorda". Da er vi inne på personlig tro, ikke bevis (som jeg sa til deg i går).

Jeg mener all tro (og mangel av) skal respekteres, så lenge man ikke står i fare for andre eller seg selv .. derfor sa jeg at Don P får tro på hva enn som får han til å føle seg godt - sålenge det ikke går utover andre mennesker.
Vis hele sitatet...
Ga deg KP ved et uhell.

Vel, TS sier han selv ikke er troende og ikke vil ha noe av den slags. TS kjører lastebil mens han hallusinerer og er en fare for andre. TS brenner ned hele huset sitt, drømmer om å drepe alle som på et eller annet vis har direkte eller indirekte makt over ham.

I tillegg til å skryte om hvor smart han er, og hvor mye han kan om disse emnene, mens han i realiteten er ute av stand til å gjøre helt grunnleggende refleksjoner on egen tilstand og andre menneskers perspektiver.
Det eneste han har gjort er å være ufyselig mot alle som bruker tid og energi på å bidra, hjelpe eller bare komme med synspunktene sine.

Så det hippieopplegget ditt om at alt bare er åpent, med frekke insinuasjoner om at det er de som prøver å hjelpe som er ignorante kan du i hvert fall spare meg for.
Har selv sett folk med helt lignende symptomer som ikke fikk det noe bedre (snarere motsatt) av kule åpne folk som deg som bare spiller inn under psykosen uten noe medisinsk, religiøst eller annet fungerende fenomenologisk rammeverk å kontekstualisere opplevelsene med. Bare svada om at det er mer mellom himmel og jord og entry—level tull om induktiv logikk.

Det kan faktisk være ganske alvorlig. Spesielt når TS er helt åpen om at han sliter.
Jeg har selv sett folk rundt meg med nærmest identiske synptomer gå totalt til grunne fordi jeg og de rundt meg ikke trådde til, men heller valgte ansvarsfraskrivelse og "ingen mark i denne spaden"—holdning med fæle konsekvenser.

Flere her har vært åpne til andre metoder enn psykologi, men TS vil heller oppføre seg hovent og grandiost. Han om det.
Å brenne ned sitt eget hus, tro at militæret er ute etter deg, kjøre mens man hallusinerer og MYE mer er faktisk forbi "vente å se"—nivå da det er direkte og indirekte farlig.
Å samtidig behandle alle som prøver å bidra som dritt sementerer bare oppfatningen min om at denne personen er langt ute på bærtur (selv om psyken, mytologi,visjoner og andre ting mellom himmel og jord er veldig interessant).

Det du implisitt sier i din egen post ang. å være en ignorant person som er en fare for andre er dessverre en perfekt beskrivelse på TS i mange av scenarioene vi har blitt skissert.
Deg om det.

Jeg håper TS finner hjelp enten om det er gjennom norsk runebommeforbund eller i psykiatrien.
Og jeg håper hverken TS eller andre blir skadet i prosessen.
God natt til deg, og lykke til til TS
Sitat av Fomo Vis innlegg
Skrev spirituelt miljø, burde vell strengt tatt stått religiøst miljø. Ellers gjentar du vell det siste jeg skrev.


Hva enn som gjør at du føler deg godt. Hvis ignoranse og trangsynhet er din ting, go for it - men ikke la det gå utover andre mennesker
Vis hele sitatet...
Jeg er åpen for at vi ikke forstår alt i dag, dette være seg innenfor psykriatri, medisin eller verdensrommet. Det gjør at jeg forhåpentligvis vil forandre mening om forsjellige emner etterhvert som jeg tilegner meg kunnskap eller forskning viser/motbeviser tidligere annerkjente teorier. Det betyr ikke at jeg, bare fordi jeg er åpen for å selv ha feil eller at forskningen er feil, må akkseptere teorier som ikke er bevist. Det finnes per idag ingen bevis for at demoner, spøkelser eller big foot eksisterer, jeg er åpen for at det en dag kan komme en forklaring på det fenomenet som enkelte oppfatter som big foot, men jeg trenger ikke å tro på big foot frem til da. Jeg mener da at jeg ikke behøver å få merkelappen ignorant eller trangsynt av den grunn.
Sitat av Våtfisk Vis innlegg
Så det hippieopplegget ditt om at alt bare er åpent, med frekke insinuasjoner om at det er de som prøver å hjelpe som er ignorante kan du i hvert fall spare meg for.
Vis hele sitatet...
Jeg skrev til TS på et språk han vil forstå. Du var ikke i målgruppen min.

Sitat av Våtfisk Vis innlegg
Har selv sett folk med helt lignende symptomer som ikke fikk det noe bedre (snarere motsatt) av kule åpne folk som deg som bare spiller inn under psykosen uten noe medisinsk, religiøst eller annet fungerende fenomenologisk rammeverk å kontekstualisere opplevelsene med. Bare svada om at det er mer mellom himmel og jord og entry—level tull om induktiv logikk.
Vis hele sitatet...
Du leser det du vil lese. Jeg har aldri sakt at mørke krefter eksisterer, eller at jeg tror de eksisterer. Jeg er åpen for det, det er noe helt annet. Samtidig sier jeg, kjære deg, at den eneste medisinen for TS er å innse at det han tror på nå ikke er sant....

Sitat av Våtfisk Vis innlegg
Det kan faktisk være ganske alvorlig. Spesielt når TS er helt åpen om at han sliter.
Vis hele sitatet...
... For det er jeg helt enig i.

Sitat av Våtfisk Vis innlegg
Jeg har selv sett folk rundt meg med nærmest identiske synptomer gå totalt til grunne fordi jeg og de rundt meg ikke trådde til, men heller valgte ansvarsfraskrivelse og "ingen mark i denne spaden"—holdning med fæle konsekvenser.
Vis hele sitatet...
Alle har investert sine følelser for at TS skal få det bedre, ingen har anbefalt TS å utforske sine mørke sider, og alle har sagt det de tror vil hjelpe best. Så får vi håpe TS klarer å finne motivasjon og få et positiv tankemønster framover. Vi har værtfall sådd noen positive frø, alle sammen.

Sitat av Våtfisk Vis innlegg
Flere her har vært åpne til andre metoder enn psykologi, men TS vil heller oppføre seg hovent og grandiost. Han om det.
Å brenne ned sitt eget hus, tro at militæret er ute etter deg, kjøre mens man hallusinerer og MYE mer er faktisk forbi "vente å se"—nivå da det er direkte og indirekte farlig.
Å samtidig behandle alle som prøver å bidra som dritt sementerer bare oppfatningen min om at denne personen er langt ute på bærtur (selv om psyken, mytologi,visjoner og andre ting mellom himmel og jord er veldig interessant).
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er positivt for TS å møte forskjellige mennesker og meninger på et diskusjonsforum. Noen er strenge, noen er liberale, noen tror på ånder, andre gjør ikke. Sånn er verden vi lever i også.

Ellers synes jeg ikke vi kan forvente å bli behandlet som prinsessa på erten av TS. Jeg har forøvrig kun inntrykk av at TS er real og grei.

Sitat av Våtfisk Vis innlegg
Det du implisitt sier i din egen post ang. å være en ignorant person som er en fare for andre er dessverre en perfekt beskrivelse på TS i mange av scenarioene vi har blitt skissert.
Deg om det.
Vis hele sitatet...
Du speiler deg selv i meg, for jeg kjenner meg ikke igjen.

Sitat av Våtfisk Vis innlegg
Jeg håper TS finner hjelp enten om det er gjennom norsk runebommeforbund eller i psykiatrien.
Og jeg håper hverken TS eller andre blir skadet i prosessen.
God natt til deg, og lykke til til TS
Vis hele sitatet...
Amen
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Veldig interessant, fascinerende.

Det høres ut som du opplever veldig sterke opplevelser Aztalon, og mye av det høres stressende ut. Du sier du møtte lucifer, har du enda tilgode å møte gud? Nøyaktig hva er disse onde kreftene, er det krefter fra helvete?

Vanskelig å si nøyaktig hva dette kan være, men jeg tror nok ikke du er besatt av andre enn deg selv. Men du virker overbevist, du sier du ble forbannet på sykehuset, hva om det er det eneste stedet du kan få løftet deg, kvitte deg med forbannelsen? Har det faktisk skjedd at du brente ned huset ditt?
Sitat av kmsc Vis innlegg
Veldig interessant, fascinerende.

Det høres ut som du opplever veldig sterke opplevelser Aztalon, og mye av det høres stressende ut. Du sier du møtte lucifer, har du enda tilgode å møte gud? Nøyaktig hva er disse onde kreftene, er det krefter fra helvete?

Vanskelig å si nøyaktig hva dette kan være, men jeg tror nok ikke du er besatt av andre enn deg selv. Men du virker overbevist, du sier du ble forbannet på sykehuset, hva om det er det eneste stedet du kan få løftet deg, kvitte deg med forbannelsen? Har det faktisk skjedd at du brente ned huset ditt?
Vis hele sitatet...
Hei. Du var mer det relative mest fornuftige svaret her sånn hittil. Ja det er noe "utenom" det vanlige som skjer med meg, eller har skjedd. Men hva det kan være kan som sagt drøftes og diskuteres. Dermed må jeg si at jeg vet hva forskjellen på noe jeg vet jeg ser, hører eller opplever. Er enten ekte eller uekte. Ikke logisk eller irrasjonellt så vet jeg det. Jeg har kommet inn i FSK forresten. Men hva skal jeg si som er relevant som hvordan jeg opplever alt dette som sikkert kunne vært tatt ut til film nesten. Eller en sabla god artikkel hvertfall. Så har livet mitt til nå bestått i all slags tenkende hendelser som virker bisarre for den som ser, hører eller vet om historien bak meg til nå. Alt jeg vil si er at lys er sterkere enn mørke. Og sånn kan man se det på med ondskap og godskap eller godhet også. Godhet er sterkere, varer lenger og er bedre enn ondskap. Jeg vinner med godhet over alle overnaturlige vesner jeg måtte møte. Så lenge jeg har godhet i meg skal alle mine neste gjerninger være lojalt til min universale godhet. Rettmessighet varer lengst av alt.
Sitat av Aztalon Vis innlegg
Hei. Du var mer det relative mest fornuftige svaret her sånn hittil. Ja det er noe "utenom" det vanlige som skjer med meg, eller har skjedd. Men hva det kan være kan som sagt drøftes og diskuteres. Dermed må jeg si at jeg vet hva forskjellen på noe jeg vet jeg ser, hører eller opplever. Er enten ekte eller uekte. Ikke logisk eller irrasjonellt så vet jeg det. Jeg har kommet inn i FSK forresten. Men hva skal jeg si som er relevant som hvordan jeg opplever alt dette som sikkert kunne vært tatt ut til film nesten. Eller en sabla god artikkel hvertfall. Så har livet mitt til nå bestått i all slags tenkende hendelser som virker bisarre for den som ser, hører eller vet om historien bak meg til nå. Alt jeg vil si er at lys er sterkere enn mørke. Og sånn kan man se det på med ondskap og godskap eller godhet også. Godhet er sterkere, varer lenger og er bedre enn ondskap. Jeg vinner med godhet over alle overnaturlige vesner jeg måtte møte. Så lenge jeg har godhet i meg skal alle mine neste gjerninger være lojalt til min universale godhet. Rettmessighet varer lengst av alt.
Vis hele sitatet...
Du har vært tvangsinnlagt på psykiatrisk avdeling og blitt gitt div. diagnoser og likevel kom du inn i FSK? Du lyver.
Sist endret av Relevant; 12. september 2018 kl. 22:42.
Kanskje han prater om LSK. Mange "Gærninger" i Lillestrøm, det har jeg selv erfart.

PS. sier kun dette da humor kan hjelpe på det vonde & mørke
Sitat av Relevant Vis innlegg
Du har vært tvangsinnlagt på psykiatrisk avdeling og blitt gitt div. diagnoser og likevel kom du inn i FSK? Du lyver.
Vis hele sitatet...
Jeg er friskmeldt fra å ha alvorlige sinnslidelser. Men jeg har til tider vært syk nok til at psykiatrien var et godt sted for meg. Min grunnlidelse til og begynne med var PTSD og depresjon. Og det er ingen alvorlig sinnslidelse i seg selv. Men som årene har gått så har pstd-en mer eller mindre gitt seg og gått over. Når det er sagt så vil jeg si at jeg lider heller ikke av tvangstanker eller handlinger i det heletatt. Jeg gjør, tenker og sier alltid noe nytt uansett faen så repeterer jeg ting svært sjeldent. Ikke lider jeg av vrangforestillinger heller. Da jeg er en svært raajonell, fornuftig og logisk intellegent. Jeg ser eller hører ingenting som ikke er der heller. Mye av det som har skjedd skyldes kanskje rus mer eller mindre. Men jeg har tålt det meste og kommet godt ut av det. Jeg kan vel si at jeg ser lyset og gjør de rette tingene fremover så skal ting gå svært bra. Så FSK og vitenskapsmann ble drømmen i oppfyllelse.

Sitat av Antimatter08 Vis innlegg
Kanskje han prater om LSK. Mange "Gærninger" i Lillestrøm, det har jeg selv erfart.

PS. sier kun dette da humor kan hjelpe på det vonde & mørke
Vis hele sitatet...
Nå. Jeg har også en svært lukrativ skuddfot. Jeg har foten til David Beckham. Men valgte aldri fotball. Jeg spiller litt på løkka og litt for meg selv da. Vil ikke si djevelen selv var noe særlig skremmende heller. Tvært imot. Men jeg skal holde tråden oppsatert og noe mer skjer. Mine kort er åpne da jeg mener jeg ikke har gjort noe galt heller.
Sist endret av Aztalon; 12. september 2018 kl. 23:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Unnskyld meg TS, men at du er i FSK er bare svada. Helt ærlig - med den legejournalen din ville du hatt problemer med heimevernet. Det kan godt hende du er god i fotball, men at du sammenligner deg selv med Beckham forteller meg at du har enormt høye tanker om deg selv

Når det er sagt er du langt i fra en dårlig person, de aller fleste mennesker vil sette pris på ærlighet, høflighet og empati.
Om du er FSK eller søpletømmer er rivende likegyldig for meg så lenge jeg blir behandlet på en ålreit måte, jeg tror du mener det er status å være i FSK og vil skryte på deg dette.
Sist endret av Putresopp; 13. september 2018 kl. 00:07.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hvordan går det med deg nå?
Satan for en intens tråd. No pun intended.

Jeg vil også ha en oppdatering..! En ærlig en
Har lest hele tråden, og synes det er fint at du deler dette. Veldig unikt og fascinerende. Jeg synes det blir feil at vi skal sitte her og ta stilling til om en person som skriver på et diskusjonsforum er schizofren eller ikke, og komme med spydigheter. Håper bare at du får det bedre i fremtiden og at du kvitter deg med dine demoner. Take care!