Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3237
Noen som vet hva jeg kan gjøre? Oppgraderte til nytt og bedre skjermkort, men fikk ikke fler FPS i Fortnite
Kom gjerne med liste over hvilken maskinvare du har, det er mulig flaskehalsen sitter et annet sted.

Og hva mange fps har du?
Trådstarter
9 0
FPS varierer hele tiden fra 20 og maks 100. Sønnen min som spiller, jeg bare prøver å hjelpe han�� fikk ikke til å laste opp bildet her over spesifikasjonen på pc

BenQ 21,5" LED GW2270H
1920x1080 VA, 5ms, 20m:1, VGA/2xHDMI
Komplett Gamer a05 - RX 460 Edition
Svive Tastatur og Mus
Svart, nordisk, tilkobling med USB kabel, multimediaknapper
KOMPLETT Core 2300 Midi Tower
Fans: Front 1x120mm,Rear 1x120mm mini ITX, Micro ATX, ATX
Cooler Master B500 V2 KOMPLETT Edition
ATX 12V V2.3, 80Plus, 1x 4+4 CPU, 2x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 3x Molex
AMD Athlon X4 845 Excavator Prosessor
Socket-FM2+, Quad Core 3.5GHz, 2MB, 65W, 28nm, inkl. kjøler
ASUS A68HM-PLUS, Socket-FM2+
Hovedkort, m-ATX, A68, DDR3, 1xPCIe-x16, USB3.0, VGA, DVI, HDMI, UEFI
HyperX Fury DDR3 1866MHz 8GB
2x4GB 1866MHz (PC3-14900) DDR3 CL10, Sort
Sapphire Radeon RX 460 2GB Single Fan
Skjermkort, PCI-Express 3.0, GDDR5, 1090/1216MHz, Polaris
Seagate Barracuda 1TB 3.5" HDD
SATA 6.0Gb/s, 7200RPM, 64MB cache, 3.5"
TP-LINK AC600 Wireless USB Adapter
433Mbps ved 5Ghz + 150Mbps ved 2.4Ghz, 802.11ac/a/b/g/n, USB 2.0
MS COA Win 10 Home
Sist endret av Atena76; 18. august 2018 kl. 18:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
For meg kan det virke som cpu er bottleneck. Kanskje også ram.
Trådstarter
9 0
Jeg byttet til geforce GTX 1060 GB

Hvis det er cpu som er årsak, kan jeg gjøre noe med den?
Sist endret av Atena76; 18. august 2018 kl. 18:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Atena76 Vis innlegg
Jeg byttet til geforce GTX 1060 GB

Hvis det er cpu som er årsak, kan jeg gjøre noe med den?
Vis hele sitatet...
Ja, du kan kjøpe ny. Eventuelt så er det mulig å overklokke cpu for at den skal yte litt mer, men gjør dette med forsiktighet, da det er fare for at den ryker.
Trådstarter
9 0
Tror ikke jeg tør overklokke for har ikke peiling på PC. Noen som har en link til prosessor/ram som passer til det jeg har bare bedre? Burde kanskje kjøpt ny PC isteden for skjermkort sukk...
Hvis du har kjøpt kortet i en norsk nettbutikk har du jo 2 ukers angrefrist
Har du installert de nyeste driverne?
ser nå hk ikke støtter 8350.


8gb, 1866MHz ram holder fint det og. vi snakker ikke om noen bra gaming pc. men en OK.
ikke vits og oppgradere ram med mindre du tar resten og.

ellers begynner hardwaren og gå ut på dato (ikke noe problem og bruke det med en 8350 en del år til), og da må en "hel" oppgradering til ram, hk, og cpu dette vil vell koste rundt 5k så antar det er uaktuelt for øyeblikket.
Sist endret av First-Price; 18. august 2018 kl. 20:31.
Sitat av Berre_ein_fyr Vis innlegg
Hvis du har kjøpt kortet i en norsk nettbutikk har du jo 2 ukers angrefrist
Vis hele sitatet...
Du har kun angrerett om du ikke har åpnet esken. Ikke om det er brukt. Det kan dog være att butikken har en 100% fornøyd policy, og da kan man sende det tilbake.

Uansett så ville jeg bytta ram og cpu til noe kraftigere. Kan lite om AMD så usikker på om man må bytte hovedkort også for å bruke de nye AMD cpuene. Nøyaktig hva du burde bytte får noen andre svare på, da jeg er litt utdatert på området.

Har du forresten installert nyeste versjon av driver til skjermkortet? Om ikke vil det garantert gi bedre ytelse.
er fm2+ socket. og er ikke mye mer og hente. så mitt forslag med og kjøpe nytt hk, ram og cpu.

han kan jo kjøpe et am3 hovedkort og en fx8350. dette er da billigre, antar rundt 1600kr ish. siden han da kan bruke ram han har fra før.
Sist endret av First-Price; 18. august 2018 kl. 20:41.
Trådstarter
9 0
Tusen takk for alle svar. Kjøpte kortet på Elkjøp. Mulig jeg kan levere, men er vel greitt å ha et bedre kort. Det passer vel til PC? Har oppdatert til nyeste driver. Tror jeg iallfall. Har ikke CD rom i PC så jeg gikk inn på skjermkortet og oppdaterte. Håper det er ok. Litt i tvil hva jeg skal gjøre nå..
Siste driver kan lastes ned fra https://www.geforce.com/drivers/results/136673

Gpu passer til alt av hovedkort så er jo greit og ha.

Ville anbefalt og bygge ny pc men dette koster ca 4-5k
Det er veldig ustabil fps (jeg skjønner at den varier dersom det skjer mye i spillet) så jeg mistenker også at det kanskje kan være software relatert.

Hvordan er tilstanden på software siden?
Er det mye programvare som kjører i bakgrunnen?
Trådstarter
9 0
Ja han har endel som kjører i bakgrunnen tror jeg, Rosander. Hvordan sjekker jeg det?

Har internetthastighet noe å si for FPS forresten?
Sist endret av Atena76; 18. august 2018 kl. 22:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis du har handlet på elkjøp så har vel de 30 dagers åpent kjøp? Da burde du få det returnert hvis du ikke har hatt det lenger enn det såklart.
Software feil er det litt håpløst å feilsøke seg frem til hva som kan være problemet. Da kan det være bedre å formatere pc'en og legge inn alt på nytt.

Men trykker du Ctrl + Alt + delete, og velger oppgavebehandling får du opp hvilke programmer som kjører i bakgrunnen. Er det noe der som ligger som trekker mye kan du prøve å høyre-klikke og avslutte prosessen.

Her er en video test fra tilsvarende prosessor. Det er ikke verdens kraftigste cpu, men det burde være spillbart på medium settings.
https://www.youtube.com/watch?v=bFMLy5kHMTE

Alternativt må du bygge om pc'en med nytt hovedkort, ny cpu og ny ram for å få bedre resultater. Det koster brått noen lapper, men det er verdt å gjøre det fremfor å kjøpe helt ny pc, synes jeg. Men du må også kjøpe ny lisens til Win 10, da den er låst til hovedkortet.
Trådstarter
9 0
På oppgavebehandling står det prosessor 62% 2,76 GHz og på minne 4,3/7,9 GB 54% kun Fornite som er på 50%

Nå begynner jeg å bli flau.. men er usikker om jeg har rett drivere. Har gått inn på enhetsbehandling, skjermkort og tatt oppdatert driver der.Hvis jeg følger linken til nvidia skjer det ikke noe når jeg prøver å laste ned
Sist endret av Atena76; 18. august 2018 kl. 23:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kan du gå til https://www.geforce.com/drivers og trykke på download på Automatic driver updates.
Trådstarter
9 0
Ja, men når jeg trykker her får jeg advarsel. Velger kjør likevel. Men, får aldri fullført nedlasting tror jeg. Skjerm gikk i svart
I see you...
NAPse's Avatar
Sitat av iColdman Vis innlegg
Du har kun angrerett om du ikke har åpnet esken. Ikke om det er brukt. Det kan dog være att butikken har en 100% fornøyd policy, og da kan man sende det tilbake.
[...]
Vis hele sitatet...
Dette stemmer heldigvis ikke.
Hensikten med angreretten ved kjøp av varer via "fjernsalg" er nettopp fordi kunden ikke har noen mulighet til å prøve produktet i butikk før kjøpet.

Sitat av Forbrukerradet
Kan jeg teste det jeg har kjøpt?
Du kan åpne emballasjen og undersøke varen. Hvis du gjør for omfattende undersøkelser, eller varen blir skadet, kan du risikere at du ikke får tilbake hele beløpet.
Vis hele sitatet...
https://www.forbrukerradet.no/forsid...-et-kjop/#st_2
Sitat av Atena76 Vis innlegg
Ja, men når jeg trykker her får jeg advarsel. Velger kjør likevel. Men, får aldri fullført nedlasting tror jeg. Skjerm gikk i svart
Vis hele sitatet...
Beklager å måtte si det men du har ikke peiling.
  1. Avinstaller gamle driver
  2. Installer ny driver

PS! Nedlasting og installering er ikke det samme.
Last ned og installer GeForce Experience.
Når du har installert GeForce Experience, starter du opp GeForce Experience og klikker på "Drivere" fanen, klikk deretter på søk etter oppdateringer. Om du ikke har den nyeste driveren, vil denne dukke opp, velg installer og la GeForce Experience installere den nyeste driveren for skjermkortet ditt.
Har du Windows 10? Det skal være en Xbox app og der må du skru av Xbox dvr. Cappa fpsen på cs for meg. Gikk fra Max 100 til 3-400.
Trådstarter
9 0
Var dessverre ikke Xbox dvr heller... ja, jeg vet jeg ikke har peiling. Derfor spør jeg her.
Er det også fortnite som bruker 62% av cpuen?