Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2185
Hei

Her et dilemma angående leie av bolig i sommermånedene.
Har jo som de fleste alle andre studenter studietid fra august til mai/juni.
Jeg har flyttet fra "landet" til en storby som det er en nokså stor avstand i mellom.

Problemet er når jeg er ferdig for semesteret og skal reise hjem. Da er det to måneder da jeg ikke er tilstede i boligen. Da er det litt kjedelig å måtte betale to husleier når selv ikke er der.

Er det derfor noen forslag til hvordan jeg kan løse det? Leier av et firma så det er nok ikke så løst mtp regler og slikt.
du kan jo snakke med utleier om du kan leie den videre disse 2 måndene.
Trådstarter
14 1
Ja, altså uten å betale leie juni og juli?
Sterol referer til "fremleie", du trenger som regel tillatelse fra utleier for fremleie, tross for kortere måneder, men det går seg nok til om du spør pent og forklarer situasjonen.
Sitat av Arnulf Vis innlegg
Ja, altså uten å betale leie juni og juli?
Vis hele sitatet...
Ved fremleie så kan du gjøre det på to måter, enten så betales leia til deg og du betaler den videre til huseier eller så settes den direkte inn til huseier av (frem)leietaker.

Litt avhengig av hvilken by du bor i så er det ofte mer penger å tjene på kortidsutleie i sommermånedene, så den fort bli en grei deal enten for deg som kan kreve høyere leie av (frem)leietaker eller for firmaet om de ønsker å leie den ut selv i de 2 månedene.