Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 8275
Lyset i gangen er rart. Skrur seg sånn av og på med jevne mellomrom. Regner med at det ikke spøker, men hva kan det være? Kan umulig være trygt i lengden. Er på og av sånn halvtime av gangen og om det skur seg av av seg selv er det mulig å skru det på igjen.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ring elektriker.

Eller kom med meir informasjon. For ut frå det du skriv er det ikkje råd å sei meir enn at lyset går av og på.
Mest sannsynlig dårlig kontakt. Du bør ringe en elektriker og få han eller henne til å komme å undersøke det så fort som mulig, kan være brannfarlig.
Lysstoffrør/tenner?
Trådstarter
Det er vel en tenner ja

Vidarlo, jeg skulle ønske jeg hadde mer informasjon. Men jeg har vedlig lite peiling på slikt.

0xFF, det var noe sånt jeg var redd for.
Hvis det er lysstoffrør og dette er helt gresk for deg, vil jeg anbefale deg å høre med noen bekjente som kan hjelpe deg før du brenner flere tusenlapper på noe du ikke trenger en elektriker til.
Om det er lyspære med skrusokkel kan fiksen være å skru pæra (enten det er LED-, spare- eller god gammeldags glødepære) litt til. Kanskje er den ikke skrudd helt inn, slik at det er dårlig kontakt. Når den står på en stund og metalldelene rundt har blitt varme og utvider seg, så brytes kontakten, og så kommer kontakten på igjen når ting har avkjølt seg igjen. Eller det er små vibrasjoner som får den til å slå seg av og på. Sjekk først om det er dette før du tilkaller elektriker.
Sist endret av Tommel Totter; 26. mai 2017 kl. 00:49.
dersom det er 12v spotter så er dette normal oppførsel rett før trafoen ryker, ellers som tommel totter skriver så er det også en kjent sak at den metalltappen i bunn av pæresokkelen i lampen mister kontakten, dette er kjempelett og fikse men en yrkeshemmelighet
Og er det Spare- eller LED-pærer for 230V sokkel med innebygget tenner/trafo er det fort selve lyspæren som er gåen.
Hadde noen LED-pærer fra Ikea som plutselig ikke ville tenne med en gang. Men som oftest kom de på etter en stund...
(Byttet de dog ut ganske fort)


Har du hallogen/glødepærer og du har sjekket at de er godt tilskrudd, ville jeg ellers kontaktet elektriker. Da er det nok noe galt med kontaktene/dimmeren e.l.

Men enig med ID-Brikke: Hvis du har mulighet, sjekk med noen andre først, før du svir av masse på en elektriker...
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Dette høres ut som helt normal oppførsel for et lysrør som er i ferd med å gå. Det kan være lurt å begynne med å bytte lyskilde først.