Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 583
En venn av meg klikka litt og ødela harddisken I sin laptop. Vil denne funke funt på en laptop ?http://www.komplett.no/wd-mobile-black-750gb/794882

han trenger ikke mye plass, og tenkte siden den var på 7200rpm så vil det jo gå litt fortere en 5200 diskene.
Om han skal ha en harddisk til laptop og ikke trenger noe særlig plass, så ser jeg ingen grunn til å velge noe annet enn en SSD. Det er jo faktisk en oppgradering som vil gjøre en del for brukeropplevelsen og pga høyere ytelse (mye raskere).
Sist endret av norboost; 6. januar 2014 kl. 13:32.
Mener vel at det ville ha vært litt avhengig av laptopen også da. Det er høyst sansynlig at den skal funke, men det kan ikke garanteres. Du har antageligvis sørget for at det skal være plass til den i laptopen, og om du ikke har sjekket, så burde du sjekke om den har SATA 6Gb/s. Mener på at det var noe man skulle sørge for at var rett.

Ville ikke stolt 100% på mitt svar siden jeg fremdeles lærer om dette.
Hvis hardisken først har røket, så burde han kjøpe SSD. En merkbar forbedring!

@Lemoop: En SATA 6 Gb/s HDD vil være bakoverkompatibel med alle tidligere SATA-kontakter

NB! Hvis PC'en er en gammel modell vil den antagelig bruke IDE istedenfor SATA. Da vil den ikke passe!
Sist endret av Likyhane; 6. januar 2014 kl. 13:43.
Kan ikke tenke meg at den er mer en 3 år. SSD er ikke diskuterbart da han trenger litt mer en 120GB og ikke vil legge ut for mye penger. at den er treg I oppstart osv er ikke så nøye. Jeg tar bare og kjøper den jeg, så håper vi på det beste, om ikke kan jeg jo bare levere den inn igjen
Noe som ikke er nevt her enda er tykkelsen på disken. Den du har linket til er 9.5mm, mens det også finnes 2.5" HDD/SSD som er 7mm.