Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4984
Hei
Jeg bruker pulsklokke og har til vanlig hvilepuls som er noe høyere enn hva som ansees som normalt. Aldri lavere enn 80. Og som oftes mellom 90-100.
Når jeg tar amfetamin så synker pulsen min til 60-70 ca.
Samboeren min sin puls stiger drastisk når han tar amfetamin, og jeg tenker at det er det som er normalt?

Kan noen forklare meg hvordan dette er mulig? Betyr det at jeg har ADHD?

Lurer egentlig på alt rundt dette med puls hvis noen har svar



Takk
Jeg bruker ikke amf selv, men skyter du det eller snorter/dropper? Jeg har hørt folk snakke om at når man skyter makka kan man bli "stein" på det. Kan kanskje ha noe å si hvis man har ADHD fra før?
Ser det har blitt diskutert flere steder på nett, ta en tur gjennom noen av disse: https://www.google.no/search?q=low+p...se+amphetamine
Sist endret av pkk1990; 28. mai 2017 kl. 01:06.
Trådstarter
5 0
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Jeg bruker ikke amf selv, men skyter du det eller snorter/dropper? Jeg har hørt folk snakke om at når man skyter makka kan man bli "stein" på det.
Kan kanskje ha noe å si hvis man har ADHD fra før?
Vis hele sitatet...
Jeg snorter det.... Men det er vanlig å få høyere puls ikke sant? Jeg har sjekket dette på meg selv mange ganger og det er uten unntak slik jeg beskriver. Testet på broren min nå å han fikk også lavere puls
Det er vanlig med høyere puls ja, hvertfall for alle jeg kjenner. Kan godt være grunnet ADHD. De som får medisiner blir jo rolige, mens de som ikke trenger, men tar det likevel, blir hypre. Les noen av de trådene jeg linket til.
Det finnes så mye RC på markedet om dagen så man kan jo ikke alltid være sikker på at det inneholder/bare inneholder amf.
Sist endret av pkk1990; 28. mai 2017 kl. 01:11.
Trådstarter
5 0
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Det er vanlig med høyere puls ja, hvertfall for alle jeg kjenner. Kan godt være grunnet ADHD. Les noen av de trådene jeg linket til.
Vis hele sitatet...
Tusen takk
pkk1990; Det er riktig at man kan bli det vi i mange deler av rusmiljøet kaller makkastein.

Min opplevelse rundt injeksjon av amfetamin er at steinheten er en forbigående effekt, hvorpå man våkner igjen og kommer tilbake til typisk amfetaminform. Dog sitter jeg på mye av samme opplevelsen til trådstarter. Etter å ha injisert amfetamin blir jeg låst i sofaen, gjerne sittende med oppheng i å knipe minst mulig biter av hasjen.

Men det å dra revolveren her før man har tatt tre steg er litt viktig å la vær. Det at man blir rolig av amfetamin tenker jeg, uten å kunne begrunne det annet med feeling og lengre erfaring, er enkelt og greit en individuell sak. Min bror er diagnostisert tung ADHD, uten at det ser ut til å ha særlig påvirkning på rusvirkningen av injisert amfetamin. Jeg på min side er også er alt annet enn hva bokstavene ADHD representerer. Rolig i kropp og sinn og uten særlig vansker for konsentrasjon. Etter injeksjon av amfetamin blir jeg enda mer rolig og avbalansert. Våken, men rolig og tilstede.


Jeg tenker det er individuelle årsaker til hvorfor hjerte og puls blir forstyrret av diverse rusmidler. Denne hypotesen forsterkes av min erfaring rundt cannabis. Mens majoriteten av cannabisbrukere opplever synkende rytme, øker jeg oftest svært økt hjerterytme og puls.
Trådstarter
5 0
Sitat av Investigathor Vis innlegg
pkk1990; Det er riktig at man kan bli det vi i mange deler av rusmiljøet kaller makkastein.

Min opplevelse rundt injeksjon av amfetamin er at steinheten er en forbigående effekt, hvorpå man våkner igjen og kommer tilbake til typisk amfetaminform. Dog sitter jeg på mye av samme opplevelsen til trådstarter. Etter å ha injisert amfetamin blir jeg låst i sofaen, gjerne sittende med oppheng i å knipe minst mulig biter av hasjen.

Men det å dra revolveren her før man har tatt tre steg er litt viktig å la vær. Det at man blir rolig av amfetamin tenker jeg, uten å kunne begrunne det annet med feeling og lengre erfaring, er enkelt og greit en individuell sak. Min bror er diagnostisert tung ADHD, uten at det ser ut til å ha særlig påvirkning på rusvirkningen av injisert amfetamin. Jeg på min side er også er alt annet enn hva bokstavene ADHD representerer. Rolig i kropp og sinn og uten særlig vansker for konsentrasjon. Etter injeksjon av amfetamin blir jeg enda mer rolig og avbalansert. Våken, men rolig og tilstede.


Jeg tenker det er individuelle årsaker til hvorfor hjerte og puls blir forstyrret av diverse rusmidler. Denne hypotesen forsterkes av min erfaring rundt cannabis. Mens majoriteten av cannabisbrukere opplever synkende rytme, øker jeg oftest svært økt hjerterytme og puls.
Vis hele sitatet...
Jeg opplever amfetaminrusen på sammen måte som du beskriver, jeg setter meg ned å for eksempel får totalt oppheng i ting som å lage budsjett/ ukesmeny med fullstendig handleliste og pris... altså fornuftige ting som jeg har har nytte av.
Trives godt alene når jeg tar det, vil gjerne sitte tolv timer på Excel og lage forskjellige oppsett som er nøyaktige og i tillegg skal se perfekte ut. Kan også sitte å tegne hvor lenge som helst - og utrolig mye bedre enn hva jeg gjør som nykter.

Når det gjelder hasj så har jeg ikke sjekket det med pulsen, men det er fordi jeg rett og slett ikke tåler å røyke. Får noia av det :/ Tålte det for mange år siden... prøver i ny å ne å få det til igjen, men det går stort sett galt
Jeg får samme rusfølelse som TS og Investigathor beskriver. Personlig øker ikke pulsen min merkbart før på nedturen, men ligger på rundt 80. Jeg tror ikke dette har noe med ADHD/ADD å gjøre, amfetamin skaper jo åresammentrekning og dermed høyt blodtrykk, men kanskje ikke like mye hos alle.

Nå har jeg selv ganske store konsentrasjonsvansker og får bare lyst til å sette meg ned og slappe av etter å inntatt de første dosene. Den speeda følelsen kommer etter noen timer med redosering.

Jeg får også økt puls på cannabis forresten.

Konklusjonen er vel at vi alle reagerer forskjellig
Sist endret av Pygoscelis; 28. mai 2017 kl. 09:51.
Trådstarter
5 0
Sitat av Pygoscelis Vis innlegg
Jeg får samme rusfølelse som TS og Investigathor beskriver. Personlig øker ikke pulsen min merkbart før på nedturen, men ligger på rundt 80. Jeg tror ikke dette har noe med ADHD/ADD å gjøre, amfetamin skaper jo åresammentrekning og dermed høyt blodtrykk, men kanskje ikke like mye hos alle.

Nå har jeg selv ganske store konsentrasjonsvansker og får bare lyst til å sette meg ned og slappe av etter å inntatt de første dosene. Den speeda følelsen kommer etter noen timer med redosering.

Jeg får også økt puls på cannabis forresten.

Konklusjonen er vel at vi alle reagerer forskjellig
Vis hele sitatet...
Interessant å høre at flere har det sånn :-) Selv synes jeg det er utrolig irriterende at jeg blir det strukturerte menneske som jeg ønsker å være ved å bruke amfetamin. To dager med amf så har jeg fått unnagjort og ordnet opp i alvorlige ting som jeg ikke er i stand til ellers.
Alt jeg klarer å få orden på blir gjort under rus.
Er det ikke noe galt da?
Det er snakk om seriøse ting som å kartlegge gjeld og komme frem til løsninger som redder meg fra gigantiske summer med rente.

Eller skrive ustoppelig i utallige timer, ordene skriver seg selv og når jeg til slutt leser det så blir jeg satt ut av hvorfor jeg ikke har skjønt hva jeg selv tenker tidligere. Gråter når jeg er rusa, for det er vondt å innse at det er dop som gjør meg normal.
Folk gråter vel ikke på pepper!? Jeg gråter så å si aldri når jeg er nykter.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg lever et tilsynelatende stright liv. Er langt oftere nykter enn rusa. Men jeg er håpløs som nykter.

Hva er det som gjør det sånn?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Frk.inpulsiv Vis innlegg
Interessant å høre at flere har det sånn :-) Selv synes jeg det er utrolig irriterende at jeg blir det strukturerte menneske som jeg ønsker å være ved å bruke amfetamin. To dager med amf så har jeg fått unnagjort og ordnet opp i alvorlige ting som jeg ikke er i stand til ellers.
Alt jeg klarer å få orden på blir gjort under rus.
Er det ikke noe galt da?
Det er snakk om seriøse ting som å kartlegge gjeld og komme frem til løsninger som redder meg fra gigantiske summer med rente.

Eller skrive ustoppelig i utallige timer, ordene skriver seg selv og når jeg til slutt leser det så blir jeg satt ut av hvorfor jeg ikke har skjønt hva jeg selv tenker tidligere. Gråter når jeg er rusa, for det er vondt å innse at det er dop som gjør meg normal.
Folk gråter vel ikke på pepper!? Jeg gråter så å si aldri når jeg er nykter.
Vis hele sitatet...
Høres ganske normalt ut dette altså. Har ikke grått på pepper selv, men rusmidler kan bringe frem komforten til å gråte litt. Man tillater seg selv å slippe følelsene litt fri.

Når det gjelder alt det andre du nevner kjenner jeg meg VELDIG godt igjen. Har sittet her på freak og skrevet avhandlinger på 2-3 A4 sider som svar på noe kort og enkelt, og dermed måtte fjerne alt eller kutte det ned til en normal størrelse. Ordene og tida flyr.

Det er veldig normalt å få oppheng f.eks. Sitte i en time og lage striper er ikke uvanlig. Vaske kjøkkenet i 2-3 timer, rydde hele huset osv. osv. Helt standard, ikke stress.

Om jeg har backlog på klesvask eller andre kjedelige ting vet jeg at jeg får gjort det nestegang jeg tar speed