Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 8872
Jeg har nå sett meg lei av DRM-sperre på de fleste android-applikasjonene som tilbyr streming. Grunnet jeg har root-tilgang og en uoffesiell android-versjon fungerer et fåtall apps (Forsåvidt kun netflix som jeg har kommet over) De siste dagene har jeg blitt nektet innpass til ViaPlay, HBO Nordic, Altibox.

Noen som vet om noen muligheter å skjule root-tilgang? Har testet ut Rookcloak, denne appen har enda ikke støtte for de følgende appene.

Er hovedsaklig Altibox jeg ønsker tilgang til. Tips mottas med stor takk :-)
http://www.xda-developers.com/androi...ess-from-apps/ (ikke testet selv, bare husker å lese om det)

xposed framework er helt genialt for mange nydelige hacks og viser ikke en blip på batteri bruk. To av jeg bruker er

http://repo.xposed.info/module/xeed.xposed.cbppmod
http://forum.xda-developers.com/show...55737&page=162
Sist endret av mocp; 19. august 2014 kl. 21:08.
Trådstarter
20 3
Jeg er veldig godt kjent med xposed, og som sagt har jeg allerede testet ut rootcloak, uten at det hjalp meg. Jeg er ute etter andre hacks/applikasjoner som kan blokkere root-tilgang/hvilken versjon av android jeg kjører.

Igjen, om noen har en løsning mottas dette med stor takk. Kan ikke se for meg å kjøre stock-android uten root-tilgang!

Beklager mye skrivefeil, sender fra telefon :-)
beklager, misforstod. Skal si om jeg finner noe.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Har det samme problemet.
DNB, Get TV, Viplay virker ikke med root.
Rootcloak fikser HBO nordic for meg, men ikke de resten....
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Kan du ikke bare slå av roottilgangen for apps og la ABD være? Eller slå av root når du har installert ROM-en?
Jeg bruker DNB, Viaplay og CanalDigital Go med root. Note 3 med stock lollipop bob6. Akkurat hva er det disse appene slår ut på egentlig?
Sist endret av bo1e; 22. april 2015 kl. 13:42.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Innstillinger > Om telefonen > tapp 7 ganger på byggnummer > tilbakepil > Utvikleralternativer > Root-tilgang > Kun ADB
Uvaksinert 👍
Sitat av bo1e Vis innlegg
Jeg bruker DNB, Viaplay og CanalDigital Go med root. Note 3 med stock lollipop bob6. Akkurat hva er det disse appene slår ut på egentlig?
Vis hele sitatet...
Hm, har en HTC One M8 og den lar ikke CanalDigital Go kjøre fordi jeg har root på den, selv om jeg har lagt inn stock lollipop.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av NorskFreak_One Vis innlegg
Har det samme problemet.
DNB, Get TV, Viplay virker ikke med root.
Rootcloak fikser HBO nordic for meg, men ikke de resten....
Vis hele sitatet...
Har du funnet en løsning på dette?
Jeg har Get TV-app'en, og den virker ikke selv om jeg har disabled root.
Prøvde også å slette superuser-app'en uten at det hjalp (Mistet root, men Get TV-app'en påsto fortsatt at jeg hadde en rooted enhet...)
Kan jo også bruke xposed! Funker på endel apper, men vet at den ikke fungerer på Snapchat
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Det går an å legge til egendefinerte apper i rootcloak.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Eneste mulighet jeg har funnet, er å bruke en unrooted versjon, installere og konfigurere apper med sperre, for så å roote. inkl snap.