Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2996
Hei, jeg og en kompis har bestemt oss for å ta en liten road trip denne lørdagen.
Men vi er veldig usikker på hvilken retning det vil være best for oss å kjøre?
Vi vil helst komme til en plass der det er bra med uteliv!
Nord-Norge!


Bra uteliv, og et fantastisk landskap på veien oppover!
Åre i Sverige. Ganske brukbar afterski der. Tar 2,5time i bil fra Trondheim.
Sitat av moret Vis innlegg
Åre i Sverige. Ganske brukbar afterski der. Tar 2,5time i bil fra Trondheim.
Vis hele sitatet...
Et veldig godt tips! Dumt det ikke er så lenge siden jeg og en annen kompis tok oss en roadtrip dit

Kommer et lite tilleggsspørsmål.
Vi tenker å starte å kjøre i kveld, sånn at vi mest sannsynlig vil ankomme et eller annet hotell midt på natten (må passe på at den retningen vi kjører har døgnåpne resepsjoner)
Så om vi leier oss et hotellrom 03.00 lørdag natt vi vil fortsatt kunne disponere dette rommet frem til søndagen? Da rommet ble bestilt på en lørdag.
Sist endret av Mr.Oxford; 10. februar 2017 kl. 10:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Mr.Oxford Vis innlegg
Et veldig godt tips! Dumt det ikke er så lenge siden jeg og en annen kompis tok oss en roadtrip dit

Kommer et lite tilleggsspørsmål.
Vi tenker å starte å kjøre i kveld, sånn at vi mest sannsynlig vil ankomme et eller annet hotell midt på natten (må passe på at den retningen vi kjører har døgnåpne resepsjoner)
Så om vi leier oss et hotellrom 03.00 lørdag natt vi vil fortsatt kunne disponere dette rommet frem til søndagen? Da rommet ble bestilt på en lørdag.
Vis hele sitatet...
Vanligvis vil det telle som 2 netter siden rommet blir holdt av hele lørdagen.
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Vanligvis vil det telle som 2 netter siden rommet blir holdt av hele lørdagen.
Vis hele sitatet...
Men om jeg hadde forhåndsbooket rommet ville det også vært opptatt hele den lørdagn før jeg kom.
Innsjekk på et hotell er normalt 14:00 - 15:00 og utsjekk normalt 12:00. Utover dette må man vanligvis betale for en ekstra natt.

Man har riktignok tjenester som "tidlig innsjekk" og "sen utsjekk" (gjerne i forbindelse med fordelsprogrammer o.l.), men selv da er det gjerne bare 2-3 timer man får i hver ende.

Om du hadde forhåndsbooket et rom i tidsrommet ditt hadde du booket det fra fredag til søndag, altså to netter.
Sist endret av awt; 10. februar 2017 kl. 12:00.
Sitat av awt Vis innlegg
Innsjekk på et hotell er normalt 14:00 - 15:00 og utsjekk normalt 12:00. Utover dette må man vanligvis betale for en ekstra natt.

Man har riktignok tjenester som "tidlig innsjekk" og "sen utsjekk" (gjerne i forbindelse med fordelsprogrammer o.l.), men selv da er det gjerne bare 2-3 timer man får i hver ende.

Om du hadde forhåndsbooket et rom i tidsrommet ditt hadde du booket det fra fredag til søndag, altså to netter.
Vis hele sitatet...
Ja okei, da forstår jeg bedre
Har gjort dette en gang tidligere, men da kom hjem klokken 8 om morgenen, uten å ha forhåndsbesstilt, fikk dette rommet til mandagsmorgen, selv om jeg kom søndags morgen.
Går alltids an og komme på natten, på holiday club som er det største og da mest populære hotellet i Åre har jeg selv møtt opp kl.1 på natta, er også det jeg vil anbefale da du har spa, badebasseng med sauna, bar, kiosk og garderobe for ski og skiutstyr er også gratis.
Åre er da et veldig populært reisemål på denne tiden så sjangsen for hotell der er liten, jeg skal dit neste helg og fant et hotell med et rom ledig i en dag haha.
Ha en fin tur og kos dere kjempe