Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 680
Hei.

Holder på å fikse to gamle skolepcer. Får instalert nettverksdrivere, men får ikke slått de på, fordi jeg ikke får brukt FN knappen, da "knappen" ligger i FN+F9.

Får ikke aktivert de, uansett hva jeg gjør.
Forsøkt noen sånne driverscanner opplegg, men alt koster.

Noen som vet om en som er gratis, som faktisk funker?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ja. Sjekk PCI-ID og google det. Då får du stortsett navnet på produsent, og kan spore ned driver på det viset.

https://duckduckgo.com/?q=check+PCI+ID+windows
Vet hva maskinen heter.

Lenovo ThinkPad Edge 13" 0197

Men jeg har prøvd alle slags drivere, men ingen av de setter i gang det horekortet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av missjones Vis innlegg
Men jeg har prøvd alle slags drivere, men ingen av de setter i gang det horekortet.
Vis hele sitatet...
Du trykte på lenken, fann PCI-ID på kortet, stappa det inn i google, og fant driver på den måten?

Nei? Prøv det.
PCI\VEN_10EC&DEV_8168&SUBSYS_213117AA&REV_03
PCI\VEN_10EC&DEV_8168&SUBSYS_213117AA
PCI\VEN_10EC&DEV_8168&CC_020000
PCI\VEN_10EC&DEV_8168&CC_0200

Jeg har riktig drivere.
Men det fungerer ikke. For jeg får ikke slått på det trådløse nettverket.

Det skal slåes på ved å trykke FN og F9, men det går ikke.

Det står at kortet ikke er koblet til.

LØST!

Lastet ned Thinkadvantage System Update og det gjorde jobben. Gurimalla så enkelt. At ikke Lenovo kan reklamere for det på driver sidene er rart.
Sist endret av missjones; 22. februar 2015 kl. 03:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.