Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3113
Hei! Jeg har lenge brukt HDMI på skjermen min, og kunne da ikke bruke 144hz. Har nå byttet tilbake til DVI, og får ikke til å displaye noe over 60 hz.

På 100hz får jeg se ett sekund med støy før det blir svart, men på 120 og 144hz er det kun helt svart med noe ørsmå blitzer. Hva er i veien? Klarer å vise 60hz helt fint.

Er en AOC G2460P.
Sjekket at det er DVI Dual Link kabel du har?
Sist endret av Eewee; 20. februar 2015 kl. 14:29.
Hvordan sjekker jeg dette? Antok at det kun var en type DVI.
Må benytte deg av dual-link.
DVI støtter bare 60Hz så.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Må benytte deg av dual-link.
DVI støtter bare 60Hz så.
Vis hele sitatet...
Jeg bruker DVI og kjører 144hz som bare det.
Dette bildet viser forskjellen på DVI-kabler. Det er også flere som har hatt samme problem som deg, uten å løse det. Har du sjekket innstillingene på selve skjermen? Kan være du må endre noe der.

Tilfelle 1: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1556140
Tilfelle 2: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1544853
Sitat av Creeps Vis innlegg
Jeg bruker DVI og kjører 144hz som bare det.
Vis hele sitatet...
Da bruker du en double-link DVI kabel, ikke en single-link.

Måten blackkoz skrev det på var litt klønete, DVI single-link støtter kun 60Hz var det han (antageligvis) mente.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Da bruker du en double-link DVI kabel, ikke en single-link.

Måten blackkoz skrev det på var litt klønete, DVI single-link støtter kun 60Hz var det han (antageligvis) mente.
Vis hele sitatet...
Jepp. Jeg personelig trengte ikke gjøre mer enn å plugge DVI-D(?) fra PCen til skjermen å gå Desktop-> Screen Resolution -> BenqXL2420Z -> Properties -> Monitor -> 144hz