Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 939
Hei.

Kjøpte meg nytt skjermkort på komplett her om dagen : ASUS GeForce STRIX GTX 980 4GB PhysX
PCI-Express 3.0, "DirectCU II OC", DL-DVI-I, HDMI 2.0, 3x DisplayPort

Kjøpte meg og : Corsair Vengeance Pro DDR3 1600MHz 16GB
2x8GB CL9 XMP 1,5V, Red

Har installert driver og alt, og hver gang jeg starter opp for og spille, så går skjermen min av så kommer det opp " No Signal Detected"

Hva har jeg gjort feil?

Min PC :

Intel Core i7-3820 Processor
Socket-LGA2011, Quad Core, 3.6GHz, 10MB, 130W, Box

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB
Kit w/2X HyperX Genesis 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240p

ZOTAC GeForce GTX 760 2GB PhysX CUDA
PCI-Express 3.0

Kingston SSDNow V300 120GB 2.5" OEM
SATA3.0, 7mm, 450MB/

ASUS P9X79 LE, Socket-2011,
ATX, X79, 8xDDR3, 3xG3-PCIe-x16, SLI/CFX, SATA 6GB

Corsair CX 750W PSU


Intel Air Cooling
Har du koblet til strømkablen(e) til skjermkortet?
Første jeg ville sjekket er at RAM-brikkene er skikkelig i! Blir overasket selv over hvor "hardt" jeg må ta i før mine sitter skikkelig i noen ganger

Sitat av amdb73 Vis innlegg
Har du koblet til strømkablen(e) til skjermkortet?
Vis hele sitatet...
Får jeg da håpe siden han kommer langt nok til å begynne ett spill før signalet forsvinner
Sist endret av mo66y; 14. februar 2015 kl. 00:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du nevner ikke om du har prøvd med nyeste drivere for skjermkortet.
No signal detected.
La meg gjette på at det nye skjermkortet sender ett signal til skjermen og skjermen klarer ikke å henge med.
Dette skjer når du starter spillet.
Sjekk hva skjermen klarer av med og still inn grafikkortet til det manuelt. Tving kortet til lavere ytelse.
Alternativt - Koble på en bedre skjerm og se hva som skjer.
Sitat av mo66y Vis innlegg
Får jeg da håpe siden han kommer langt nok til å begynne ett spill før signalet forsvinner
Vis hele sitatet...
Nå er jeg ikke så bombesikker på PCI-express. Men iallfall tidligere så kom strømmen fra hovedkortet til skjermkortet. Og på de første med PCI og AGP var det ikke noe annet en strøm fra hovedkortet. Så jeg antar at PCI-xpress også leverer strøm. Kanskje nok til å vise skrivebordet, og kanskje litt til. Men sunder spilling, så må GPU jobbe mye hardere, og bruke mere strøm. Altså det blir totalt strømmangel fra hovedkortet til GPU. Det var min tanke.