Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 519
Hei!
Jeg fikk et Corsair K70 til jul, og siden jeg ikke hadde den stasjonære PC'en hjemme hos foreldrene mine har jeg ikke fått koblet det til før nå, og innser med én gang at her er et lite problem på gang.

Medietastene, samt rullehjulet for volum, og muteknappen ved siden av denne fungerer ikke i det hele tatt.

Dette synes jeg er merkelig, da samtlige taster fungerte utmerket koblet i min 2012 MacBook Pro.

Er det noen Freaks som har erfart dette og har en mulig fiks på dette?

På forhånd, takk.

- DR
Har du lastet ned drivere?
Kanskje et dumt spørsmål, men har du innstallert driverne til tastaturet.?

Edit: Ninja.
Sist endret av øyvind95; 5. januar 2014 kl. 22:43.
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Trådstarter Donor
Tastaturet har ingen drivere, da Corsair er genier som tilbyr driverløs hardware, som imho er genialt.

Jeg fant forøvrig ut kilden til problemet, som tydeligvis er med andre tastaturer, ikke bare fra Corsair. Det har med at Human Interface Device eller hva det nå heter (Fork. "HID") ikke starter automagisk når en skrur på datamaskinen, og dermed er ikke mediaknappene "globale" dersom jeg har forstått riktig.

HID er nå satt til automagisk ved oppstart, og alt fungerer supert!
Driver og leter etter nytt tastatur nå, har sett en god del på k70 så jeg bare spørr; Har du mx red eller brown, og hva synes du om den??
Jeg fikk også et k70 til jul, og fynket ikke med en gang. Dette gir sikkert ingen mening, men jeg swappet BIOS switchen til forskjellige hakk til det fynket