Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2446
Jeg kjøpte et CSGO item for 40€ med paypal, og ble svindlet. Men jeg sendte penga som "Goods and service" og ikke som gift, (family or friends).

Hvordan kan jeg få penga tilbake?
Sist endret av Fleff; 17. september 2014 kl. 20:25.
Uten at dette hjelper deg i særlig grad, du er klar over at det koster 10.99€ i steam store?
Hvor er det du kjøpte det fra?

Og uansett, så ville jeg snakket med PayPal, enten ringt de, eller hvertfall sendt en mail ang saken din

Og til "rolls":
Han kjøpe et CSGO item, og ikke selve spillet, om jeg forsto det rett
Sist endret av Leonardie; 15. september 2014 kl. 23:14.
Sitat av rolls Vis innlegg
Uten at dette hjelper deg i særlig grad, du er klar over at det koster 10.99€ i steam store?
Vis hele sitatet...
Han sa at han kjøpte et item ikke CSGO
Sneakey
Trådstarter
Har åpnet en dispute, får bare vente på respons
Om du vil være helt sikker på at du får tilbake pengene burde du ringe med engang. Så får du pengene iløp av 2 timer!
Åpner du dispute får du så og si kun pengene tilbake om svindleren fortsatt har pengene dine på sin paypal konto. Men det er somregel veldig lite trolig.

Ring dem!
Sneakey
Trådstarter
Noen som kan forklare hva som menes me dette? De blåe jeg ringa rundt er han som svindla meg

http://prntscr.com/4oxth8
Sitat av joacimz Vis innlegg
Noen som kan forklare hva som menes me dette? De blåe jeg ringa rundt er han som svindla meg

http://prntscr.com/4oxth8
Vis hele sitatet...
Ser ut til at han prøver å snu situasjonen ved å si at du har bare betalt 1/3 av totalbeløpet som en førstebetaling, men at han sendte deg "itemen" etter at denne første betalingen var gjort. Og at du nå prøver å "lure" han igjen, ved å kreve tilbake pengene du har sendt, og sitter med "itemen" som han ville selge.
Sneakey
Trådstarter
Sitat av Sethalas Vis innlegg
Ser ut til at han prøver å snu situasjonen ved å si at du har bare betalt 1/3 av totalbeløpet som en førstebetaling, men at han sendte deg "itemen" etter at denne første betalingen var gjort. Og at du nå prøver å "lure" han igjen, ved å kreve tilbake pengene du har sendt, og sitter med "itemen" som han ville selge.
Vis hele sitatet...
Ja akkurat det jeg tenkte, men ja ga screenshot av chat der han sier, "jeg fikk forlite penger, føler meg ganske utrygg så jeg bare kanselerer pengene" så remova han meg som venn... Men hvordan fungerer dette? Ser det ut som han får pengene eller?
Sist endret av joacimz; 21. september 2014 kl. 17:57.
Ring pay pal Norge. Eventuelt legg ved bevis der han ikke har sagt noe om at det er delbetaling(tidligere i kjøpsprosessen). Kanskje screenshot av at kode til item som ikke fungerer etc..
For noen år siden pleide jeg også å kjøpe ting til spill. Ble anbefalt å alltid filme alle transaksjoner.

Needless to say, så fikk jeg bruk for tipset en dag. Og "selgeren" var så smart at han sa I chatten at jeg hadde blitt hustla.

Videoen lastet jeg opp til Youtube, la ved link i PayPal disputen, og etter få dager var pengene tilbake på konto.
Sneakey
Trådstarter
Tapte saken.. Noen muligheter for og få di tilbake nå eller er di lost? hadde tilogme uploada screenshot av chatten
http://prntscr.com/4p7yiw
Sitat av joacimz Vis innlegg
Tapte saken.. Noen muligheter for og få di tilbake nå eller er di lost? hadde tilogme uploada screenshot av chatten
http://prntscr.com/4p7yiw
Vis hele sitatet...
de er nok tapt. Saken ble ikke avvist på grunn av "bevisene" men på grunn av at digitale, ikke fysiske varer ikke dekkes av kjøpsbeskyttelsen til paypal.
Har vært i samme situasjon før, og Paypal hjelper deg aldri dersom det er virtuelle gjenstander du kjøper. Ring banken din og forklar situasjonen. Da jeg gjorde dette, fikk jeg et skjema på mail som jeg måtte fylle ut. Etter en uke hadde banken refundert beløpet.
Sitat av Sethalas Vis innlegg
Ser ut til at han prøver å snu situasjonen ved å si at du har bare betalt 1/3 av totalbeløpet som en førstebetaling, men at han sendte deg "itemen" etter at denne første betalingen var gjort. Og at du nå prøver å "lure" han igjen, ved å kreve tilbake pengene du har sendt, og sitter med "itemen" som han ville selge.
Vis hele sitatet...
Hvorfor lage en stor sak utav dette? Du betalte han bare 1/3 og FIKK ITEMEN. Har full forståelse for selger, virker som du prøver å snitche til deg noen ekstra kroner.
Sitat av Vetz Vis innlegg
Hvorfor lage en stor sak utav dette? Du betalte han bare 1/3 og FIKK ITEMEN. Har full forståelse for selger, virker som du prøver å snitche til deg noen ekstra kroner.
Vis hele sitatet...
Er du seriøs nå? Selgeren preiker jo bullshit for å vinne saken. Herrejesus..