Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 4585
Heisann folkens. Jeg ser etter et spill og okkupere meg med. Fant ut i dag at jeg ville game litt igjen, men er lei spillene jeg har. Ser helst etter et (mmo)rpg, men strategi spill er artig også.

Har før brukt mange timer på WoW, skyrim/oblivion, icewind dale, diablo og dragonage. Dette er den typen spill jeg liker, og det jeg ser etter. Vil ha et spill der jeg har en character jeg lvler opp, får bedre items underveis og gjerne med litt boss fights. Det kan være single player eller online, det er ikke så viktig. Spillet skal helst ha en god historie.

Innen strategi spill har jeg spillt age of empires, heroes 3, stronghold crusader, medievil 2 total war o.l. Spiller helst strategi spill der man bygger seg opp med en by og kriger i vei mot andre.

Tips taes i mot med stor glede da jeg er ganske utdatert innen spillverden
Jeg hadde mye gøy med Age Of Conan før i tiden, vet ikke hvordan det er i dag, men skal være gratis å spille.
Så du kan jo alltids sjekke det ut
Rift husker jeg at jeg hadde det veldig gøy med. Neverwinter kan også sjekkes ut.
Rift er et godt MMORPG, hos meg får det en naturlig andreplass etter WoW. Det er blitt free2play, så er lite å tape på å prøve spillet
Ikke mmo eller strategi, men spiller en del Chivalry for tiden og synes det er knall! Sjekk det ut
Sist endret av Hobby; 6. august 2013 kl. 11:51.
Lord of the ring: Battle for middle earth I&II

Elles har jo en remake av AoE 2 blitt sluppet på Steam.
Har du testet ut Civilization V? Det er et utmerket strategispill. Men skummelt igrunn, plutslig har hele uka forsvunnet.
EVE Online er et utmerket MMO spill. En av de vanskelige å lære vel og merke. Når du begynner å bli "god" (Tjene 600 mill i mnd) kan du spille gratis om du vil.
Til strategispill burde du sjekke ut andre Total War titler. Som Shogun 2, Napoleon, Empire og nå snart (3. september) kommer Rome 2! Sjekk ut facebook siden til Total War, og se den nyeste traileren med Hannibal. Det er en av de beste trailerne jeg noen gang har sett, og jeg blir sjeldent imponert.
Sist endret av Xernox; 6. august 2013 kl. 12:50.
MMORPG: The Secret World
Soul Master (http://www.youtube.com/watch?v=esc4kkI7X_s) MMORPG

Divine Souls (http://www.youtube.com/watch?v=7j94O7Y5L5k) MMORPG

Prius(?) tror jeg det heter, har ikke prøvd det selv, men hørt at det er bra!

Alle disse spillene er kinda som WoW, quest, slossing, magi, races, classes osv osv
Final Fantasy VII har alle kvalitetene du leter etter. Spillet er riktignok 16 år gammel, og kan ikke måle seg med dagens spill når det gjelder grafikken, men det er fantastisk på alle andre måter. Har spilt gjennom det mange ganger.
Sist endret av caperno; 6. august 2013 kl. 13:04.
World of Warcraft har fortsatt førsteplassen hos meg innen kategorien MMORPG
Sitat av doffen67 Vis innlegg
World of Warcraft har fortsatt førsteplassen hos meg innen kategorien MMORPG
Vis hele sitatet...
Se linje 4 i åpningsinnlegget.
Sitat av caperno Vis innlegg
Se linje 4 i åpningsinnlegget.
Vis hele sitatet...
Og World of Warcraft har fortsatt førsteplassen hos meg innen kategorien MMORPG
Som sagt ovenfor, Age of Conan. Subscription er ikke et must når du bare levler, men når du er level 80 er subscription høyt anbefalt.
Trådstarter
5 1
Hei igjen! Har sjekket ut tipsene og ble mest opphengt i age of conan og rift, jeg. Virker dog som spillene er litt "død" - er det riktig? Noen som spiller dem aktivt som kan fortelle litt mer om de er verdt og sette seg inn i? Takk for hjelp som har kommet og kommer.
Rift er ikke dødt iallefall. Gikk free2play for ikke så veldig lenge siden og folk har strømmet til. Spilte det rundt 3 uker etter free2play og rundt 6 måneder i 2011 men gikk over til sc2 nå nylig og ble lurt tilbake til wow av en kompis i 2011.
Er ikke lenge til Final Fantazy XIV: A realm reborn er ute.

Har spilt Beta og jeg digger det Er et Final Fantazy MMO basically
gothic serien. ikke onlline rpg men med meget god historie. verdt en tit.

http://www.worldofgothic.com/
Hva med Mass Effect-serien eller The Witcher 2? En av de bedre RPG på markedet etter min mening.
Sitat av Beurre Vis innlegg
Hei igjen! Har sjekket ut tipsene og ble mest opphengt i age of conan og rift, jeg. Virker dog som spillene er litt "død" - er det riktig? Noen som spiller dem aktivt som kan fortelle litt mer om de er verdt og sette seg inn i? Takk for hjelp som har kommet og kommer.
Vis hele sitatet...
Age of Conan er ikke helt dødt. Kan fylle opp ei gruppe ganske kjapt. Spesielt hvis du er i et guild.
Sitat av Beurre Vis innlegg
Hei igjen! Har sjekket ut tipsene og ble mest opphengt i age of conan og rift, jeg. Virker dog som spillene er litt "død" - er det riktig? Noen som spiller dem aktivt som kan fortelle litt mer om de er verdt og sette seg inn i? Takk for hjelp som har kommet og kommer.
Vis hele sitatet...
Er mange som spiller Rift nå i alle fall. Er ikke noe problem å finne et guild osv.
Ikke drep meg for ikke og foreslå RPG, men MTA san andreas og United gaming RP er noe av det mest spennende og artige jeg spiller for tiden, har sikkert brukt 3000 timer totalt igjennom årene på Sa-mp og MTA
Final Fantasi XIV. Release er 27. august, ser veldig lovende ut.
Skal prøve Rift i natt! Flere som spiller dette?
Sitat av villalobos Vis innlegg
Har du testet ut Civilization V? Det er et utmerket strategispill. Men skummelt igrunn, plutslig har hele uka forsvunnet.
Vis hele sitatet...
Veldig bra spill, ellers så anbefaler jeg forgjengeren CIV IV Beyond the Sword (ekspansjonspakken). Noe vanskeligere enn 'vanlige' CIV V, flere sivilisasjoner, og andre - om ikke nødvendigvis bedre - features i selve spillet.

Men hvis du er femmeren, så få med ekspansjonspakkene! Flere sivilisasjoner, mer mangfoldighet, mer artig, og enda flere timer og dager brukt på å lage et verdensimperium.