Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 782
Hei.

Har det siste døgnet opplevd at pc'n min skrur seg av helt ut av det blå..
Den skrur seg av for og så skru seg selv på igjen. Jeg har ikke endret noe i instillinger eller spesifike endringer siden jeg bygget den for noen måneder siden. Den har aldri hatt noe lignende problem eller problemer i det hele og store, før nå!

Siste som er gjort på pc'n før dette begynte er oppdatert java og driveren til nvidia gtx 680.. Fikk bekjed om at ny drivere var tilgjengelig via "Nvidia Experience".

Har prøvd systemgjenoppretting til et tidligere punk (3 dager siden) hvor alt var som det skulle..

Pc'n skrur seg av etter oppstart etter 20min - 2timer..

Noen freaks her som har noen peiling på hva som skjer?


Specs:
Corsair 550D | ASUS P8Z77-PRO | i5 3570K@4,2 Ghz | 8GB Corsair Vengeance 1600 Mhz | Samsung 830 SSD 256GB | ASUS GTX 680 | 2TB Seagate | Corsair AX750 | Noctua DH 14 | Qpad MK-85 | Logitech G500 | Corsair Vengeance 1500 Dolby 7.1 | Dell 24" Wide TFT | Windows 7 | 3x Corsair AF120 Quiet Edition | 1x Corsair AF140 Quiet Edition
Jeg har ikke så alt for mye peiling på slikt, men har du renset inne i kabinett? for riggen tilstrekkelig med kjøling? Noe som er Overclocka?
Vice Versa
VVHoax's Avatar
Trådstarter
42 6
Har ikke renset kabinettet faktisk, Men har 4 Corsair vifter, 2 cpu vifter og vifte på gpu og psu så den har tilstrekkelig med kjølig idle temp 25c

Edit: Har renset kabinettet nå og skal se hvordan den oppfører seg...

Merk: Idle temp 25c / load 40c

Prosessoren er overclocket til 4.2Ghz , men har også vært det uten problem i flere måneder..
Prøv å clock ned prosessoren litt, bare for å sjekke at det ikke er det. Hadde noe lignende problem selv.
Vice Versa
VVHoax's Avatar
Trådstarter
42 6
Jeg prøvde dette igår ;/ Jeg gikk inn i BIOS og reseta alt, men problemet fortsatte.. Default er 3,6 Ghz

Jeg har prøvd følgende:

Reset BIOS (3,6Ghz)
Renset maskinen for støv

systemgjenoppretting til et tidligere tidpunkt hvor pc'n ikke slår seg selv av
Sabeltanns høyrehånd
Det skjedde med min gamingpc for en stund siden. Det hjalp hvertfall å installere win7 på nytt
Vice Versa
VVHoax's Avatar
Trådstarter
42 6
Jeg har svært liten lyst å reformatere pc'n før alle andre muligheter er prøvd hvis du skjønner :P
Men jeg begynner å se mørkt på det hele, så kanskje en formatering er nødvendig ;o
Sist endret av VVHoax; 21. februar 2013 kl. 10:42.
Sabeltanns høyrehånd
Sitat av kalem07 Vis innlegg
Jeg har svært liten lyst å reformatere pc'n før alle andre muligheter er prøvd hvis du skjønner :P
Men jeg begynner å se mørkt på det hele, så kanskje en formatering er nødvendig ;o
Vis hele sitatet...
Du kan jo alltid kjøre en backup
Jeghadde lignende problem med en laptop, men den ble over oppheata tror jeg. Har du prøvd fullt antivirus søk? Det kan hjelpe, men jeg er ikke noe dataproff
Vice Versa
VVHoax's Avatar
Trådstarter
42 6
Jeg har kjørt systemgjenoppretting til et tidligere punkt hvor pc'n ikke oppførte seg slik, men uten hell.. Den bare fortsatte å skru seg av!

Har også kjørt full virus scan, ingen virus er funnet ;o
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Start med å se i faktiske logger (tro det eller ei, Windows har logger) og sjekk maskinen for hardwarefeil ved feks memtest86+.
Vice Versa
VVHoax's Avatar
Trådstarter
42 6
Skal sjekke ut memtest86+ nå..

Memtest kjører.. Hva skal jeg se etter når testen er ferdig?

Pc'en har nå stått på over en lengre periode uten å skru seg av både før og mens memtest kjører.. Den har ikke skrudd seg av etter jeg støvsuget inni kabinettet.. Kan dette være årsaken til at den har skrudd seg av? Det var ikke mye støy inni kabinettet btw..