Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  132 13623
Jeg ser det flere steder på forumet. Folk forsvarer enkelte ting som om det ikke er farlig. Enkelte folk blir litt fornærmet føler jeg, da noen som ikke driver med dop skriver innlegg på forumet og har et syn på dop med hat og frykt.

Jeg tror mange kan bli fornærmet av folk med hat og frykt for de har selv opplevd å bli stigmatisert på grunn av deres eget bruk. Dere har sikkert som meg opplevd at hasj nesten blir stilt på lik linje som Heroin av mange.

For å fortelle litt om meg selv = Røyker hasj så sjeldent som mulig. Så driver vel kanskje litt med dop i noens øyne. Har gjort det i mange år hver dag. Og jeg var den ingen trodde kunne slutte. Jeg jeg var den som hadde mest lyst å slutte/kutte ned, og den som alltid feila med å slutte. Holdt som regel ut 2-3 uker så var det på igjen. Nå i dag røyker jeg 2-3 gram i måneden, bare for kos. I forhold til 1 gram om dagen før. Jeg har prøvd så og si alt utenom syre. Heroin, cola, ghb, subutex, div piller, amf osv.

Det siste jeg leste på forumet som muligens fikk med til å skrive dette var en som sa at ghb, syre og ecstasy ikke er noe hardcore greier.

Jeg har hørt om ei jente fra en kar i min omgangskrets som døde av EN ecstasy pille. Han var der og opplevde det. Jeg har hørt fra kompiser som har måtte dra folk på sykehuset ved flere tilfeller for GHB overdose. Jeg vet også om en dame fra min bo plass som ble meget unormal etter en syretripp. Jeg mener gal.

Jeg føler det er mange på dette forumet som kanskje har holdt på med dop 1-2 år og trur de vet ditt og datt. Vel, det finnes en bakside av mynten. Og hvis dere fortsette med dop så vil dere se mer og mer av denne.

Folk som ser på dop med frykt og hat er de smarte. Noen her tenker kanskje at de er ignorante og blir lett irritert over disse folkene. De vil ikke vite noe annet om dop enn at det er farlig. Klokt valg!
Folk sier les litt mer om det, men det er ved interessen og nysgjerrigheten det begynner.

Jeg har hadd et hasj problem og unner ingen å ha det problemet. Og det er bare hasj. Det finnes mange tinge som er mye verre som foreksempel Amf. Å røyke hasj hver dag blir sykt slitsomt etter noen år, hvertfall for meg som driver med fysiske aktiviter og lever et aktivt sosialt liv med straighte mennesker.

Hasj er ikke det verste, men alt med måte. Å innta for mye av noe er nesten aldri bra.
Og om noen ikke vet forskjell på hasj og heroin så trenger jeg ikke belære dem. De har et bilde av at dop er ille. Fint for dem, det holder dem unna.

Jeg vil at dere som har et problem begynner å løse problemet. Vi lever her og nå. Problemet er nå. Det kan ikke utsettes. Det må komme et punkt der dere begynne å løse problemet. For hvis dere ikke kan bevise for dere selv at dere klarer det så har dere ikke kontroll over dere selv. Og ikke ha kontroll er helt forferdelig! Det kan jeg si i dag da jeg har kontroll. Jeg følte kanskje ikke at det var så forferdelig da jeg drev på hver dag. Men nå i ettertid ser jeg hvor mye bedre jeg har det i dag. I dag tar jeg mine egne bevisste valg, lar ingen styre min hverdag og kan be den kroppen jeg lever i gjøre hva JEG faktisk vil.

Problemet er nå, men man kan ikke leve dag for dag. Dere må se en hel het i det. Om jeg sa for 2 uker siden at jeg ærlig og oppriktig ikke vil ta Amfetamin, at jeg hater det. Og gjør det likevel i dag, da har jeg ikke kontroll. Jeg er ute å kjører. Om alkohol får deg til å gjøre disse tingene du egentlig ikke vil så husk på at alkohol også er et rusmiddel. At det er lovlig betyr ikke at det alltid er greit i alle livssituasjon

Hvem styrer skuta? Du eller dopen?
Det er vel ingen hemmelighet at flere av brukerne her har rusproblemer.
Jeg har et bra forhold til "dop", jeg røyker gjerne en gang i måneden, kanskje to.
Jeg glorifiserer ikke hasj i den forstand, jeg prøver heller ikke å presse noen til å prøve/bruke det.

Det er folk som slenger ut utsagn om diverse rusmidler, uten at dem har kjennskap til stoffer, dette blir veldig feil. Hvem har ikke vært med foreldrene sine etter fylt 18års dag på en fest? Jo, dem aller aller fleste.
Så møter dem på en som røyker hasj en gang i blant, men han har fått stempelet som "stoner". Foreldrene til guttungen gir en avsky av seg for personen, hva slags søppel denne personen er osv.
Sannheten er antakelig at foreldrene er større søppel enn denne personen dem møter den kvelden.
Hvorfor syntes dem dette? Jo, dem har ikke satt seg inn i stoffets virkning, eller forskning rundt cannabis.

Det skal også sies at du nevner misbruk. Dette skjer med alle typer rusmidler, koffein, alkohol og hasj, dette kommer man ikke unna uansett. Det er alltid noen som ikke klarer å kontrollere sitt bruk, mens for dem ytterst fleste går dette helt fint.

Jeg syntes det er flott at du har funnet din vei ut av misbruket, det kan skje den beste. Ønsker deg lykke til fremover, og håper du holder kontrollen over kroppen din!
Nå må du ta med i betrakning at det finnes mange forskjellige personer der ute, dem som klarer å "kontrollere" inntaket av div. rusmiddler. Og dem som sitter fast i kjøret.
Meg selv, bruker hasj, gjort det i 3-4 år nå og har ingen problemer med det. Jeg kan enkelt si til meg selv at "denne månden skal jeg ikke røre noen form for rusmiddler", og ikke ha noe problem ved å utføre det.

Jeg tror det har veldig mye å si på tilgjengeligheten av rusmiddlene, og hvilken vennekrets du henger med også.

Sier overhodet ikke at det bare masse bullshit du kommer med, tvert i mot. Jeg bare vil gjøre alle som leser det oppmerksom på at det også er noe som heter kontrollert inntak, og det noen som klarer å beherske seg. Selv om ,beklageligvis, er et fåtall av dem.
Sist endret av phideph; 28. september 2011 kl. 08:25.
Sitat av chrox Vis innlegg

Problemet er nå, men man kan ikke leve dag for dag. Dere må se en hel het i det. Om jeg sa for 2 uker siden at jeg ærlig og oppriktig ikke vil ta Amfetamin, at jeg hater det. Og gjør det likevel i dag, da har jeg ikke kontroll. Jeg er ute å kjører. Om alkohol får deg til å gjøre disse tingene du egentlig ikke vil så husk på at alkohol også er et rusmiddel. At det er lovlig betyr ikke at det alltid er greit i alle livssituasjon

Hvem styrer skuta? Du eller dopen?
Vis hele sitatet...
Word,
jeg er dårlig på å administrere diverse ting, som alkohol. Ser at en del fjortiser her har ett urealistisk syn på det å ruse seg og jeg er en stor fan av det selv. Har begynt å følge regelen om at man skal være flere dager av rusmidler enn på. Og det hjelper på.

Men frykt og hat? Det er vel en like usunn holdning som å ta i mot dop med omfavnelse og ukritisk åpenhet? Det finnes noe som heter sunn skepsis og denne bør kombineres med kunnskap om seg selv og det narkotiske stoffet før man evt prøver noe. Har rusa meg i lange og korte perioder i livet og mener dette har gitt meg erfaringer og kunnskap jeg aldri ville fått ellers, ting jeg ikke ville vært foruten.

Er forøvrig dårlig på administrasjon av pepper også.
En slik tråd har jeg etterlyst lenge fordi. Dette er et passende sted å komme med hat-talen min, Til ukritiske herion og amfetamin brukerene som ikke burde hatt skrivekunnskaper eller vite hva ytringsfriheten er. Har prøvd før men jeg ble sett på som en ignorant straight edger, som burde sette seg inn i temaet. Dessverre har det seg sånn at jeg ikke kommer med slike påstander jeg kommer til å gjøre helt uten grunnlag.

Psykiske problemer er så vanlig blandt rusmisbrukere, at det er litt skummelt at så få velger å insee det. Om man tror at det ikke er noe stress å kjøre herion i åra på fredag og møte på jobb på mandag og samtidig tro at du har kontroll.
Heroin står for over 40% av hele det ulovlige markedet i oslo målt i cash(bare søk opp dette, dokumentasjonen er der.) men Herion er jo et av de rusmidlene færrest folk misbruker. Det er litt vanskelig å gjøre seg klok på disse tallene. Men om man tenker seg om 2-3 ganger bør det være veldig klart. At etterspørselen etter heroin er en liga for seg selv.

og med en gateverdi på 1000 kr/g er hele situasjonen dømt til å katastrofale konsekvenser for brukeren. Men alle vet dette. Men til tross for det, hvordan har det seg at folk ender opp som junkier uansett?

Svaret har dere alle sikkert hørt en million ganger før. "Det starta med hasj"
Nei selvfølgelig ender man ikke automatisk opp med nåla i armen hvis man begynner å røyke hasj.
Men hasj er ulovlig, og man må oppsøke et ulovlig marked om man vil skaffe det om du ikke dyrker det selv. Som regel består dette "ulovlige markedet" av folk du har gått på skole med, kompis av kompis elr folk du kjenner fra andre steder.
Også har du jernbanetorget, og diverse andre torg i landet der "bransjen" samles for å distrubuere narkotika. Som regel går det mye i hasj, piller, og amfetamin. Men jeg regner med at ikke de folka står der i pissregn eller 15 minusgrader bare for å ordne seg en bønne. På disse stedene omsettes heroin som det har blit gjort i alle år. Og ingen andre en politiet har i jobb med å blande seg inn. Et eksempel på hvordan markedet fungerer på disse stedene;

Narkomane får resepter på sterke piller av legen sin. Disse pillene er ikke alltid nok for fattige folk som trenger heroin. Så de går å henter det de skal ha på apoteket(som alltid har et utsalg i nærheten av møteplasser for narkomane. Det er ikke mange meterene fra apoteket på oslo S til jernbanetorget.), dolkontin, subutex, etc dette betaler de veldig lite for siden de har resept. Så som den luringen de fleste narkomane i psykose tror de er. Finner de ut en genial måte å tjene penger til heroin på. Fra apoteket til jernbanetorget blir verdien av disse pillene mangedoblet. Og folk som ikke får resepter betaler gledelig 150 spenn for noe de betalte 7-8 kr for. Dessverre er mange av disse folkene 16,17,18 åringer som bare har lyst å ruse seg. Og når man er på et sånt sted for å ruse seg møter man mange folk. Folk som ikke nødvendigvis vil ditt eget beste. Men forhåpentligvis rekrutere nye kunder til til heroin salget sitt. Dette av ren egeninteresse. junkier tjener penger når andre folk må ordne junk gjennom dem. Dette er en ganske alvorlig interessekonflikt med tanke på at varene som blir solgt er veldig avhengihetskapende og folka som selger dem er desperate folk som driter i om du ender opp i rennesteinen så lenge de får ordan spenn til sitt eget forbruk.

Hvordan jeg vet alt dette? Fordi det var sånn broren min ordna dop før. nå driver han bare med dop.. Jeg har røyket mye hasj med broren min. Og røyker fortsatt, Jeg ser folk jeg har kjent i mange år ende opp så ille, at jeg ikke enser dem et gjennkjennende blikk når jeg ser dem på gata engang. Og det som gjør det hele så mye verre, er at jeg er sikker på at det aldri hadde vært slik om man ikke fikk kjøpt heroin der man også kjøpte hasj.
Jeg har hørt om ei jente fra en kar i min omgangskrets som døde av EN ecstasy pille. Han var der og opplevde det. [..]Jeg vet også om en dame fra min bo plass som ble meget unormal etter en syretripp. Jeg mener gal.
Vis hele sitatet...
Beklager hvis jeg høres i overkant kritisk ut, men jeg tviler egentlig litt på dette. Har hørt slike historier utallige ganger, og hver gang har de vist seg å kun være rykter. "En venn av en venn sa..". La meg gjette, hun som tok LSD trodde hun var en appelsin?
At man blir gal av LSD skjer rett og slett ikke med mindre man enten har en latent lidelse, eller bruker det vanvittig mye i lengre perioder ala Syd Barret.
Man kan så godt som heller ikke dø av en pille extacy (med MDMA). Jeg er villig til å vedde hundre kroner på at det ikke er hele historien. Enten er det bløff, eller så tok hun nok andre rusmidler i tillegg/mer enn en pille.
(Erowid sier faktisk at 2 av 100 000 har så alvorlige reaksjoner at man kan dø, men det er altså mye mindre risikofylt enn å ta en kjøretur i trafikken f.eks.)
Sitat av Grix Vis innlegg
Beklager hvis jeg høres i overkant kritisk ut, men jeg (Erowid sier faktisk at 2 av 100 000 har så alvorlige reaksjoner at man kan dø, men det er altså mye mindre risikofylt enn å ta en kjøretur i trafikken f.eks.)
Vis hele sitatet...
Så oddsen er 1 av 50000 dør, og det mener du er mindre risiko enn å dø i trafikken (i Norge)?
Sitat av dggr Vis innlegg
Så oddsen er 1 av 50000 dør, og det mener du er mindre risiko enn å dø i trafikken (i Norge)?
Vis hele sitatet...
208 personer ble drept i trafikken i 2010
208/4 920 300 = 0.42% av befolkningen

1/50000 = 0.2% sjanse å dø av MDMA. Så ja, sikrere å ta "ecstacy" enn å ta en kjøretur i trafikken. Over dobbelt så sikkert faktisk.
Sist endret av Elemental; 28. september 2011 kl. 11:14.
Sitat av Elemental Vis innlegg
208 personer ble drept i trafikken i 2010
208/4 920 300 = 0.42% av befolkningen

1/50000 = 0.2% sjanse å dø av MDMA. Så ja, sikrere å ta "ecstacy" enn å ta en kjøretur i trafikken. Over dobbelt så sikkert faktisk.
Vis hele sitatet...
Unge herremann,

4 920 300 deler på 2 855 937 biler (Kilde: http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Fakt...etoystatistikk)

Fleste kjører bil HVER dag, FLERE ganger om dagen og FLERE i samme bil.

MDMA tar du ikke FLERE ganger om dagen i FLERE dager med MANGE personer, ergo så av antall som tar det x antall MDMA forbruker gjør det til tryggere kjøre bil enn å ta MDMA.

Så må arrestere deg litt på den.

Men inget rusmiddel dreper mer i året globalt enn Alkohol å det er lovlig. Fordi det kan masseproduseres og tildels kontrolleres å skape enorm profit.
Sitat av Sparkieville Vis innlegg
Fordi det kan masseproduseres og tildels kontrolleres å skape enorm profit.
Vis hele sitatet...
Det kan vel de fleste rusmiddler og?
Er litt merkelig at det rusmidlet (alkohol) som gjør folk komplett idioter er lovelig, mens hasj som får deg til å være 'peace and love' menneske er ulovelig.. Tenkt litt på det i det siste, finner ingen lure svar -.-
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Nå skal det også sies at de rusmidlene du nevner å ha prøvd er nesten alle de mest skadelige og avhengihetsskapende rusmidlene som finnes, i tillegg til at ecstasypiller kan inneholde andre stoffer enn det som er sunt (burde alltid testes/sjekke om de er testet). Ren MDMA er, som flere over meg har skrevet, mindre farlig enn en kjøretur i trafikken.

Nå er ikke jeg spesielt erfaren på området, men jeg har aldri i livet hørt om noen som har blitt gale av LSD. Det og mange andre hallusinogene stoffer er noe av det minst farlige du kan drive med, så lenge du har et sunt forhold til det (se på det som en fin ting å gjøre en gang iblant, som å dra på en fornøyelsespark).

Angående gatewayteorier: Hele internett (og garantert utrolig mange bøker!) står til disposisjon for å finne ut mest mulig om diverse rusmidler. Hvis man leser seg opp godt nok, samtidig som man er kritisk, så er det klart at noen stoffer objektivt er MYE mer skadelig og avhengighetsskapende enn andre. Disse stoffene holder man seg unna, hvis man har selv det minste grann sunn fornuft.

Alt i alt er jeg delvis enig, nemlig i at mange her har et rusproblem, og at man alltid må ha kontroll over substansene man tar, helst ha kontroll på livet sitt. Når jeg derimot ser på listen over stoffer du har prøvd, skjønner jeg at det ikke er mulig å ha et sunt forhold til rus for deg. Jeg er også helt uenig i at alle mennesker som slår alle dop over én kam, gjør et godt valg. Jeg tror mange kunne hatt godt av en MDMA-trip en gang iblant!

Til sist vil jeg bare poste en link til deg, det er et stoff jeg har lest om mye de siste ukene (gikk en dokumentarfilm om det på Vika kino som jeg akkurat ikke rakk): http://en.wikipedia.org/wiki/Ibogaine
Utifra det jeg har lest ville jeg prøvd å få tak i noe av dette! Ønsker deg lykke til med å bli kvitt avhengigheten din.
Synes det blir for dumt å sammenligne rusmidler med fks bilkjöring,det er to forskjellige diskusjoner. Å ruse seg er noe av det mest skadelige man kan gjöre mot psyken sin,og i verste fall kan man dö. Om man havner på kjöret blir dette en lang smertefull og hard mental död om man ikke kommer seg ut av det. Selv helgerus og av og til kan sette spor for resten av livet om man er uheldig. Om man er sterk psykisk og har et fint liv man er glad i,hvorfor gamble alt det for å få litt krydder i hverdagen
Personlig har jeg langt større avhengighet av en god treningsøkt enn cannabis. Og jeg føler et større sug til sjokolade enn til det å røyke. Så noen skrev at det er fåtall som har kontroll på røykingen sin, der må jeg si meg kraftig uenig. De aller fleste som bruker rusmidler klarer dette uten å få problemer.
Det er faktisk ikke registrert noe dødsfall i norge av xtc i seg selv. Men det er registrert dødsfall som følge av overdreven bruk som gir overoppheting av kroppen osv. Merk også at disse tilfellene har tatt langt mere enn en og antgelig danset i timesvis uten å tenke på veskeinntak osv.
Sitat av chrox Vis innlegg
Jeg ser det flere steder på forumet. Folk forsvarer enkelte ting som om det ikke er farlig. Enkelte folk blir litt fornærmet føler jeg, da noen som ikke driver med dop skriver innlegg på forumet og har et syn på dop med hat og frykt.

Jeg tror mange kan bli fornærmet av folk med hat og frykt for de har selv opplevd å bli stigmatisert på grunn av deres eget bruk. Dere har sikkert som meg opplevd at hasj nesten blir stilt på lik linje som Heroin av mange.

For å fortelle litt om meg selv = Røyker hasj så sjeldent som mulig. Så driver vel kanskje litt med dop i noens øyne. Har gjort det i mange år hver dag. Og jeg var den ingen trodde kunne slutte. Jeg jeg var den som hadde mest lyst å slutte/kutte ned, og den som alltid feila med å slutte. Holdt som regel ut 2-3 uker så var det på igjen. Nå i dag røyker jeg 2-3 gram i måneden, bare for kos. I forhold til 1 gram om dagen før. Jeg har prøvd så og si alt utenom syre. Heroin, cola, ghb, subutex, div piller, amf osv.

Det siste jeg leste på forumet som muligens fikk med til å skrive dette var en som sa at ghb, syre og ecstasy ikke er noe hardcore greier.

Jeg har hørt om ei jente fra en kar i min omgangskrets som døde av EN ecstasy pille. Han var der og opplevde det. Jeg har hørt fra kompiser som har måtte dra folk på sykehuset ved flere tilfeller for GHB overdose. Jeg vet også om en dame fra min bo plass som ble meget unormal etter en syretripp. Jeg mener gal.

Jeg føler det er mange på dette forumet som kanskje har holdt på med dop 1-2 år og trur de vet ditt og datt. Vel, det finnes en bakside av mynten. Og hvis dere fortsette med dop så vil dere se mer og mer av denne.

Folk som ser på dop med frykt og hat er de smarte. Noen her tenker kanskje at de er ignorante og blir lett irritert over disse folkene. De vil ikke vite noe annet om dop enn at det er farlig. Klokt valg!
Folk sier les litt mer om det, men det er ved interessen og nysgjerrigheten det begynner.

Jeg har hadd et hasj problem og unner ingen å ha det problemet. Og det er bare hasj. Det finnes mange tinge som er mye verre som foreksempel Amf. Å røyke hasj hver dag blir sykt slitsomt etter noen år, hvertfall for meg som driver med fysiske aktiviter og lever et aktivt sosialt liv med straighte mennesker.

Hasj er ikke det verste, men alt med måte. Å innta for mye av noe er nesten aldri bra.
Og om noen ikke vet forskjell på hasj og heroin så trenger jeg ikke belære dem. De har et bilde av at dop er ille. Fint for dem, det holder dem unna.

Jeg vil at dere som har et problem begynner å løse problemet. Vi lever her og nå. Problemet er nå. Det kan ikke utsettes. Det må komme et punkt der dere begynne å løse problemet. For hvis dere ikke kan bevise for dere selv at dere klarer det så har dere ikke kontroll over dere selv. Og ikke ha kontroll er helt forferdelig! Det kan jeg si i dag da jeg har kontroll. Jeg følte kanskje ikke at det var så forferdelig da jeg drev på hver dag. Men nå i ettertid ser jeg hvor mye bedre jeg har det i dag. I dag tar jeg mine egne bevisste valg, lar ingen styre min hverdag og kan be den kroppen jeg lever i gjøre hva JEG faktisk vil.

Problemet er nå, men man kan ikke leve dag for dag. Dere må se en hel het i det. Om jeg sa for 2 uker siden at jeg ærlig og oppriktig ikke vil ta Amfetamin, at jeg hater det. Og gjør det likevel i dag, da har jeg ikke kontroll. Jeg er ute å kjører. Om alkohol får deg til å gjøre disse tingene du egentlig ikke vil så husk på at alkohol også er et rusmiddel. At det er lovlig betyr ikke at det alltid er greit i alle livssituasjon

Hvem styrer skuta? Du eller dopen?
Vis hele sitatet...
Jeg syns litt synd på deg mann, hvem styrer skuta? La meg spørre deg hvem som styrer din skute, og da mener jeg alt.. Du er så preget av Darwin at du aner det ikke, så hvem styrer skuta? Penisen? Overlevelse? Sult? Reproduksjon? Hvorfor blir du irritert over andre? Kan det ha noe med din selvtillit å gjøre? For meg så virker det som at siden du har sluttet med dop, men enda savner det, så må resten av oss også slutte? Så ikke du skal bli sjalu? Vel slutt å vær sur over valget ditt.. Og la andre være seg selv..

Jeg mener alle som trener muskler av annen grunn en å kunne løfte det daglige har store komplekser med seg selv mentalt, og derfor prøver å kompensere med muskler i armen, men jeg driter vel langt i om folk vil bole vekk livet sitt..Kan ikke du leve ditt liv så lever jeg mitt?
Sist endret av Zarathustra; 28. september 2011 kl. 13:33.
Har ikke noe mot rusmidler, men er selvsagt alt for mange umodne unge mennesker som bruker rusmidler som ikke i det hele tatt vet hva de går til. Blir som å ta en Boeing 747 opp i lufta uten at man har flysertifikat. Det kan jo gå bra, men alt for ofte så ender det med et kræsj. Vet dette er utopiske tanker, og at folk kommer til å bruke rusmidler uansett, men folk burde i det minste hatt grunnleggende kunnskap om eventuelle bivirkninger og andre faremomenter før de begir seg ut på dette.
Sitat av Grix Vis innlegg
Beklager hvis jeg høres i overkant kritisk ut, men jeg tviler egentlig litt på dette. Har hørt slike historier utallige ganger, og hver gang har de vist seg å kun være rykter. "En venn av en venn sa..". La meg gjette, hun som tok LSD trodde hun var en appelsin?
At man blir gal av LSD skjer rett og slett ikke med mindre man enten har en latent lidelse, eller bruker det vanvittig mye i lengre perioder ala Syd Barret.
Man kan så godt som heller ikke dø av en pille extacy (med MDMA). Jeg er villig til å vedde hundre kroner på at det ikke er hele historien. Enten er det bløff, eller så tok hun nok andre rusmidler i tillegg/mer enn en pille.
(Erowid sier faktisk at 2 av 100 000 har så alvorlige reaksjoner at man kan dø, men det er altså mye mindre risikofylt enn å ta en kjøretur i trafikken f.eks.)
Vis hele sitatet...

det faktiske dødstallet på ecstasy ligger på 1:100.000 og i Usa bruker over 3,5 millioner det vær helg og det blir så godt som aldri noen oppslag om dødsfall som følge av ecstasy selv de fleste dødsfallene som er grunnet ecstasy er pga urene piller da altså "PMA holdige" eller av uansvarlig bruk som og tro man er kul og spise way to mutch.. vis man bruker hodet og er "fornuftig" selvom dette er litt dobbelt moralsk og si siden han som har laget denne tråden og mange andre som skriver her sitter og tenker fy faen og ufornuftige de er osv osv..

Til Chrox

men så hold dere unna rusmiddel tråden og fordriv tiden med noe annet dere liker og finne på forstede for og skrive noe de fleste av oss i rusmiddel tråden som følger med her og som har lest en del og har en bredere erfaring vet er "propaganda" vartfall store deler av det..

alle folk skal hele tiden skremme opp folk og bla bla bla...

liker dere det ikke så hold dere unna det ingen som tvinger det på dere og la oss som syns det er digg og ta en "time out i blant gjøre det" vi vet konsekvensene allerede og vi vet risikoen men det er vel vårt liv?

du btw du kan daue av narkose? da jeg tenker meg om skader paracett leverne dine og alkohol dreper hjerne cellene dine og ibux og alle andre lege middel preparater har skade virkninger på kroppen skal vi forby alt fordi det skader oss? du blir feit og kan få sukker syke vis du overdriver godteriet også.. skal vi tenke slik ang alt ? skal vi slutte og leve da kanskje

ja nå setter jeg det veldig på spisen men blir irritert.
Sist endret av mr-martinss; 28. september 2011 kl. 13:53.
Å dø av en ectasy pille? Skal vel godt gjøres å dø av det frislippet av serotoin og dopamin som skjer under den rusen. Så å dø direkte av en ecstasy tablett har jeg litt vansker for å se. Men har vært tilfeller der noen under en ectasy rus kaster opp og blir kvalt i sitt eget spy. Det skjer.
OG vært tilfeller der man danser seg i hjel og dør av uttørkning på E. Var vel og et tilfelle i Storbritania der en jente døde for de hun drakk for mye vann.

Har jo og vært tilfeller der en person har vært våken på amfetamin i mange dager, røyker hasj og så dør.(denne personen satt vel på glattcelle) Har den personen da død som en følge av hasjbruk?

Kilder til disse påstandene har jeg ikke linker til. Men google er det nye orakelet i delphi i disse tider:P...
Nok en eksmisbruker, eller propagandaspredende løgner, med minimale kunnskaper om rusmidler som skal redde verden..
Sist endret av gorm; 28. september 2011 kl. 14:05.
Sitat: Originalt skrevet av chrox Vis innlegg
Poenget mitt er å svare på en kommentar som jeg mener ufarligjør disse stoffene.

Å sammenligne å dø av dop og dø av å sette mat i halsen er to forskjellige ting. Latterlige sammenligninger. Dop er en ulovelig substans, mat er noe man spiser for å overleve.

"Du høres ut som?" Her er jeg allerede dømt nord og ned etter 4 linjer. Du vet ingenting om meg du.

Ser ned på? Hva er du snakker om.. Om du hater feite mennesker så ser du jo ned på dem.. Jeg vet ikke hva slags koblinger du gjør. Men om jeg hater et menneske, så ser jeg ned på ham. Hvertfall i min verden. Om jeg ikke hater ham, men hater det han gjør, Så ser jeg ned på det han gjør.



virkes vel igrunn ut som du har tatt deg en syretripp for mye du også.. hva folk mener med hat er magnt og er forskjellig fra person til person... og om du hater dop så se drit i og romster rundt i rusmiddel tråden og hold deg til det du liker.. ingen her som i det hele tatt gidder og bry seg om dine meninger annet en de andre dop haterne som føler de vil være med og snakke her..

visste du at ren MDMA blir forsket på til bruk av treumatiske personer som har opplevde vanskelige stiuasjoner? og at det også blir brukt i par terapier osv ? det forskes på MDMA eller lettere sagt hoved innholdet i "Ecstasy" så vis du mener at det er så dødelig? hvorfor i helvete skulle norge vært med på denne forskningen? og hvorfor driver USA med den osv`? heroin er det samme som morfin bare at det er lagt til noen molykiler så da burde du passe på da du eventuelt kommer på sykehus så du ikke dør da eller blir avhengig.. bare tull at man dør av et massivt endorfin og dopamin utslipp.. GHB ja det er farlig og ukontrollerbart men nå er ikke det et utbret party drug ivartfall ikke i stor grad så vidt jeg vet. og igjen det er brukerens ansvar..
Sist endret av mr-martinss; 28. september 2011 kl. 14:06.
Sitat av chrox Vis innlegg
Det siste jeg leste på forumet som muligens fikk med til å skrive dette var en som sa at ghb, syre og ecstasy ikke er noe hardcore greier.

Jeg har hørt om ei jente fra en kar i min omgangskrets som døde av EN ecstasy pille. Han var der og opplevde det. Jeg har hørt fra kompiser som har måtte dra folk på sykehuset ved flere tilfeller for GHB overdose. Jeg vet også om en dame fra min bo plass som ble meget unormal etter en syretripp. Jeg mener gal.

Folk som ser på dop med frykt og hat er de smarte. Noen her tenker kanskje at de er ignorante og blir lett irritert over disse folkene. De vil ikke vite noe annet om dop enn at det er farlig. Klokt valg!
Folk sier les litt mer om det, men det er ved interessen og nysgjerrigheten det begynner.
Vis hele sitatet...
Først og frems så feilsiterte du meg, Jeg sa at det ikke var noe hardcore farlig greier. Jeg ser at eg kunne ordlagt meg bedre, men det jeg mente var at det ikke er det som man bør reagere kraftigs på.
GHB brukt riktig er tilnermet ufarlig.
det samme gjelder E, men muligens hakket farligere
og syre såsant man er psykisk normal og bruker det riktigt.

Død etter en Extc, vel.. som sagt over meg, sjangsen er meget,meget liten.. jeg vet om en som døde mens han var ute og jogget, av hjerteinfarkt. = jogging er skumle greier.

Overdose av GHB og til sykehus.. supert, hvet du hva som skjer på sykehuset? De holder luftveier åpne, thats it.. GHB har ingen motgift, men dreper deg ikke med mindre du blander med andre ting eller tar aaaaaltfor mye. (en "overdose" der karen sover i 4 timer er ikke et slikt tilfelle)

Gal etter syretripp, joda, fult mulig det. men sansynligheten er også her forsvinnende liten.

Hver forsiktig med å bruke dine egne erfaringer som en universiell sannhet, en persons erfaringer er ikke statistisk signifikant.

Folk som ser på dop med frykt og hat er kunnskapsløse personer. Eventuelt så er de stokk dum, aka lav iq.
Simple as that.
De bidrar også til å skade samfunnet i form av politikken.
Sitat av Grix Vis innlegg
Beklager hvis jeg høres i overkant kritisk ut, men jeg tviler egentlig litt på dette. Har hørt slike historier utallige ganger, og hver gang har de vist seg å kun være rykter. "En venn av en venn sa..". La meg gjette, hun som tok LSD trodde hun var en appelsin?
At man blir gal av LSD skjer rett og slett ikke med mindre man enten har en latent lidelse, eller bruker det vanvittig mye i lengre perioder ala Syd Barret.
Man kan så godt som heller ikke dø av en pille extacy (med MDMA). Jeg er villig til å vedde hundre kroner på at det ikke er hele historien. Enten er det bløff, eller så tok hun nok andre rusmidler i tillegg/mer enn en pille.
(Erowid sier faktisk at 2 av 100 000 har så alvorlige reaksjoner at man kan dø, men det er altså mye mindre risikofylt enn å ta en kjøretur i trafikken f.eks.)
Vis hele sitatet...
Hadde en samtale med en nevropsykolog, som riktignok hadde hatt flere LSD brukere som pasienter, han sa at i skjeldene tilfeller kunne man få flashbacks av kun 1 trip! men da skulle man være uheldig. ifølge han begynte det og tilte for folk etter 20-30 tripper! han forklarte at det var det vanligste var flashbacks av traumatiske halliser, man ble ikke "gal" i ordets rette forstand.
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Folk som ser på dop med frykt og hat er kunnskapsløse personer. Eventuelt så er de stokk dum, aka lav iq.
Simple as that.
De bidrar også til å skade samfunnet i form av politikken.
Vis hele sitatet...
At jeg hater rusmiddler fordi jeg vet hvilke skader de kan påføre menneskeliv, gjør meg ikke kunnskapsløs/stokk dum/lav IQ. At du blindt forsvarer det, gjør deg alt det du sa.


Ja, det er flere som ikke vet forskjell på cannabis og heroin. Flere som ikke forstår at alkohol også er et potensielt farlig rusmiddel. Og de hadde ikke hatt vondt av å lære om det og forstå virkeområdet slik at de ikke fryktet å bli "smittet av herion". Men at de velger å hate rusmidler, gjør dem ikke kunnskapsløse og dumme.

"De bidrar også til å skade samfunnet i form av politikken" Srsly?
Ingenting galt med å kose seg med en spliff i ny og ne. Saken er når dopet tar overhånd å man mister kontakten med samfunnet. Da bør man ta seg selv kraftig i nakkeskinnet.
Sitat av zelda Vis innlegg
At jeg hater rusmiddler fordi jeg vet hvilke skader de kan påføre menneskeliv, gjør meg ikke kunnskapsløs/stokk dum/lav IQ. At du blindt forsvarer det, gjør deg alt det du sa.


Ja, det er flere som ikke vet forskjell på cannabis og heroin. Flere som ikke forstår at alkohol også er et potensielt farlig rusmiddel. Og de hadde ikke hatt vondt av å lære om det og forstå virkeområdet slik at de ikke fryktet å bli "smittet av herion". Men at de velger å hate rusmidler, gjør dem ikke kunnskapsløse og dumme.

"De bidrar også til å skade samfunnet i form av politikken" Srsly?
Vis hele sitatet...
At du hater rusmidler fordi du har opplevd/sett/VET--(?) hvilke skader folk kan påføre seg selv ved å MISSBRUKE rusmidler. Gir ikke større mening en at jeg skulle hate Biler fordi jeg har opplevd/sett/vet<--? hvordan folk kan ødelegge livene sine ved å kollidere.

De som velger å hate noe de ikke har kunnskap om tenker ikke klart/er dum. PUNKTUM

Jepp, folk som har slike sterke, ubegrunnede fordommer mot noe de ikke har peiling på (derfor ubegrunnede) Burde ikke hatt stemmerett.
Husk på at hat er et veldig sterkt ord burde ha nok info/kunnskap om det man skal hate før man i det hele tatt sier ordet hater
Husk at det er en forskjell mellom å være fysisk avhengig og bare ha lyst på noe.
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
At du hater rusmidler fordi du har opplevd/sett/VET--(?) hvilke skader folk kan påføre seg selv ved å MISSBRUKE rusmidler. Gir ikke større mening en at jeg skulle hate Biler fordi jeg har opplevd/sett/vet<--? hvordan folk kan ødelegge livene sine ved å kollidere.

De som velger å hate noe de ikke har kunnskap om tenker ikke klart/er dum. PUNKTUM

Jepp, folk som har slike sterke, ubegrunnede fordommer mot noe de ikke har peiling på (derfor ubegrunnede) Burde ikke hatt stemmerett.
Vis hele sitatet...
Med mindre det gjelder Justin Bieber, han hater jeg uansett....
Sitat av zelda Vis innlegg
"De bidrar også til å skade samfunnet i form av politikken" Srsly?
Vis hele sitatet...
De gjør faktisk det. Rusmiddelpolitikken vi fører nå til dags koster samfunnet ubegripelige summer hvert år, samtidig som det blir flere og flere narkomane.
Sitat av fth Vis innlegg
Husk på at hat er et veldig sterkt ord burde ha nok info/kunnskap om det man skal hate før man i det hele tatt sier ordet hater
Vis hele sitatet...
Nei, faktisk er hat gjerne noe man har overfor ting man vet lite om. Det forsvinner stort sett alltid om man får hele historien. (Fordi verden ikke er i svart-hvitt)
Sitat av khh Vis innlegg
Nei, faktisk er hat gjerne noe man har overfor ting man vet lite om. Det forsvinner stort sett alltid om man får hele historien. (Fordi verden ikke er i svart-hvitt)
Vis hele sitatet...
Var jo det jeg mente.. Hvorfor si at man hater en ting man omtrent ikke kan noen ting om, for også si at man ikke hater det noen timer etter på
Du hadde en dårlig erfaring, og du klarte ikke å kontrollere en såpass mild substans som hasj. Det er litt som McDonalds, noen klarer ikke å motstå fristelsen og spiser i stykker livet sitt, mens folk flest klarer å kose seg med en dobbel cheesburger uten å la det ta helt overhånd.

Men på samme måte som det er patetisk når McDonalds bebreides av de feite blir det forbanna patetisk når du kommer her og skal belære alle om hvorfor all dop er farlig for alle mennesker.

Skinnhellige x-missbrukere er noe av det verste jeg vet. Synes du forresten ikke det er litt hyklersk å verdsette bevisste valg, samtidig som du tar til orde for vranglære så lenge det gavner folk (i dine allvitende øyne vel og merke)?

Forresten, det går ikke an å dø av en E. Du kan dø av en E som inneholder giftstoffer, på samme måte som du kan dø av en brødskive dyppet i blåsyre. Vranglæren din passer fint inn i den feilslåtte narkopolitikken og 10endeklasse pensum i samfunnskunnskap, men er redd de fleste er på forumet har hørt det pisset der et par ganger for mye.
ja helt utrolig........

driter rett og slett i hva han sier tror han skal begynne og se litt dokumentarer og psykologi uttalelser og statestikker og kanskje skaffe seg et liv i tilegg forstede for og gå et sted og håne oss som trives med og fyre en blunt eller ta en knips iblant eller litt cola på fest og kose oss. du kan starte med og se "Drugged High on ecstasy" du som mener at det er så livs farlig! begynn og les og forstå før du kommer ut av det kindregget ditt og slenger rundt deg med propaganda.

dessuten tror jeg ingen her trenger moral preiken de fleste her har nok innsikt i sitt eget liv til og ta konsekvenser av hva de gjør selv og stå for hva de gjør. vis du hater rusmidler så jævelig så hold deg heller unna rusmiddel forumet og gå heller til samfunn og politikk og prat om det problemet der!

ja helt utrolig........

driter rett og slett i hva han sier tror han skal begynne og se litt dokumentarer og psykologi uttalelser og statestikker og kanskje skaffe seg et liv i tilegg forstede for og gå et sted og håne oss som trives med og fyre en blunt eller ta en knips iblant eller litt cola på fest og kose oss. du kan starte med og se "Drugged High on ecstasy" du som mener at det er så livs farlig! begynn og les og forstå før du kommer ut av det kindregget ditt og slenger rundt deg med propaganda.

dessuten tror jeg ingen her trenger moral preiken de fleste her har nok innsikt i sitt eget liv til og ta konsekvenser av hva de gjør selv og stå for hva de gjør. vis du hater rusmidler så jævelig så hold deg heller unna rusmiddel forumet og gå heller til samfunn og politikk og prat om det problemet der for jeg tror virkelig ingen her bryr seg annet enn andre som er på samme stadie som deg som skal blande seg inn i andres liv og prøve og redde verden og tror du er så bra fordi du er eksmissbruker og tror du vet og kan alt. vel ingen vits i og si noe mer..!
Tja, mye piss i denna tråden her, men endel kloke ord også. Er ikke alle tips som blir gitt her som er like gode, men modsa i rusmiddelforumet pleier å være flinke til å luke ut ting.
At det er brukere her inne som har ett usunt bruksmønster når det kommer til diverse stoffer er det ikke tvil om. Er spesielt ei jente her inne jeg er litt bekymra for... De fleste veit vel hvem jeg tenker på : )
Skal også sies at dette er kun denne personen jeg virkelig har fått inntrykk av at har ett problem med ting, ellers så virker det som de fleste er måteholdne
Når det er sagt så er dette en arena der folk kan få svar på ting de spør om, som de kanskje ikke veit hvor ellers de skulle spurt om. Og det er bra, for da kan erfarne brukere dele sin dyrekjøpte erfaring med yngre brukere og farlige situasjoner (overdoser/psykoser++ ) kan unngåes, og det er jo svært positivt.
Tenker også spesielt på tråden for id av fleinsopp, der er det mange som har blitt redda fra å spise potensielt farlig sopp. Nå er det ikke våres jobb å moralisere bruket til andre medlemmer av forumet, om de ikke ber om en moralpreken eller innspill på sitt eget bruk.

Mine tanker om emnet hvertfall
Sist endret av UncleAndy; 28. september 2011 kl. 15:57.
Sitat av chrox Vis innlegg
Jeg ser det flere steder på forumet. Folk forsvarer enkelte ting som om det ikke er farlig. Enkelte folk blir litt fornærmet føler jeg, da noen som ikke driver med dop skriver innlegg på forumet og har et syn på dop med hat og frykt.

Jeg tror mange kan bli fornærmet av folk med hat og frykt for de har selv opplevd å bli stigmatisert på grunn av deres eget bruk. Dere har sikkert som meg opplevd at hasj nesten blir stilt på lik linje som Heroin av mange.

For å fortelle litt om meg selv = Røyker hasj så sjeldent som mulig. Så driver vel kanskje litt med dop i noens øyne. Har gjort det i mange år hver dag. Og jeg var den ingen trodde kunne slutte. Jeg jeg var den som hadde mest lyst å slutte/kutte ned, og den som alltid feila med å slutte. Holdt som regel ut 2-3 uker så var det på igjen. Nå i dag røyker jeg 2-3 gram i måneden, bare for kos. I forhold til 1 gram om dagen før. Jeg har prøvd så og si alt utenom syre. Heroin, cola, ghb, subutex, div piller, amf osv.

Det siste jeg leste på forumet som muligens fikk med til å skrive dette var en som sa at ghb, syre og ecstasy ikke er noe hardcore greier.

Jeg har hørt om ei jente fra en kar i min omgangskrets som døde av EN ecstasy pille. Han var der og opplevde det. Jeg har hørt fra kompiser som har måtte dra folk på sykehuset ved flere tilfeller for GHB overdose. Jeg vet også om en dame fra min bo plass som ble meget unormal etter en syretripp. Jeg mener gal.

Jeg føler det er mange på dette forumet som kanskje har holdt på med dop 1-2 år og trur de vet ditt og datt. Vel, det finnes en bakside av mynten. Og hvis dere fortsette med dop så vil dere se mer og mer av denne.

Folk som ser på dop med frykt og hat er de smarte. Noen her tenker kanskje at de er ignorante og blir lett irritert over disse folkene. De vil ikke vite noe annet om dop enn at det er farlig. Klokt valg!
Folk sier les litt mer om det, men det er ved interessen og nysgjerrigheten det begynner.

Jeg har hadd et hasj problem og unner ingen å ha det problemet. Og det er bare hasj. Det finnes mange tinge som er mye verre som foreksempel Amf. Å røyke hasj hver dag blir sykt slitsomt etter noen år, hvertfall for meg som driver med fysiske aktiviter og lever et aktivt sosialt liv med straighte mennesker.

Hasj er ikke det verste, men alt med måte. Å innta for mye av noe er nesten aldri bra.
Og om noen ikke vet forskjell på hasj og heroin så trenger jeg ikke belære dem. De har et bilde av at dop er ille. Fint for dem, det holder dem unna.

Jeg vil at dere som har et problem begynner å løse problemet. Vi lever her og nå. Problemet er nå. Det kan ikke utsettes. Det må komme et punkt der dere begynne å løse problemet. For hvis dere ikke kan bevise for dere selv at dere klarer det så har dere ikke kontroll over dere selv. Og ikke ha kontroll er helt forferdelig! Det kan jeg si i dag da jeg har kontroll. Jeg følte kanskje ikke at det var så forferdelig da jeg drev på hver dag. Men nå i ettertid ser jeg hvor mye bedre jeg har det i dag. I dag tar jeg mine egne bevisste valg, lar ingen styre min hverdag og kan be den kroppen jeg lever i gjøre hva JEG faktisk vil.

Problemet er nå, men man kan ikke leve dag for dag. Dere må se en hel het i det. Om jeg sa for 2 uker siden at jeg ærlig og oppriktig ikke vil ta Amfetamin, at jeg hater det. Og gjør det likevel i dag, da har jeg ikke kontroll. Jeg er ute å kjører. Om alkohol får deg til å gjøre disse tingene du egentlig ikke vil så husk på at alkohol også er et rusmiddel. At det er lovlig betyr ikke at det alltid er greit i alle livssituasjon

Hvem styrer skuta? Du eller dopen?
Vis hele sitatet...
"Folk som ser på dop med frykt og hat er de smarte. Noen her tenker kanskje at de er ignorante og blir lett irritert over disse folkene. De vil ikke vite noe annet om dop enn at det er farlig. Klokt valg!"

Så er også disse personene gjerne dem som drikker alkohol x antall ganger i året, men det er jo greit siden alkohol er en mye mindre risiko enn hasj?
Jobbet også på en arbeidsplass med 70+ ansatte og her gikk det i enorme mengder paracetter og ibux hverdag på en rekke ansatte, men det er jo greit???
Så kan dem gjerne dra til legen og få utskreven piller til alt fra sovetabletter til smertestillende og alt legen kaster i handa dems. Men det er jo greit siden legen ga det? Verken interesserer dem seg for å lese seg opp på hva i all verden det er di har fått utskrevet. Eneste dem vet er at di skal bruke legemiddlet x antall ganger om dagen.
Så har du disse idrettsfolkene som tar usunne mengder kosttilskudd. Jepp vitaminer og kosttilskudd er faktisk usunt i større mengder. Men det er jo greit?

Så kommer disse folkene og snakker om hvor farlig hasj er. "Det er jo DOP."
Er jo nesten komiskt at slike folk skal uttale seg om mitt stoff bruk.

Nå gjelder ikke dette alle som velger å ta seg en ibux eller får utskreven preparater.

Poenget er at folk skal rette pekefingrene sine mot andre som tar noe som dem har liten eller ingen kunnskap om, og snakke om risiko dop om hvor farlig det er.. Så bruker dem selv en rekke "lovlige" medikamenter/preparater i hverdagen som er mye mer usunt enn mitt cannabisbruk?

Skulle trodd den norske befolkningen aldri utviklet seg. Arrogante mennesker..
I Spania,Portugal,Nederland og sikkert en rekke andre land har det blitt akseptert, i den forstand at folk ikke dømmer deg eller retter pekefingrene mot deg fordi du velger å bruke et annet rusmiddel. Selvsagt, finns det folk der som sikkert syns at cannabisbruk er fyfy. Derimot som landets helhet er det ikke en byrde eller en skam å bruke cannabis.

Nå bruker jeg kun hasj 1 gang hver 1-2 måned.
Sist endret av Khallifa; 28. september 2011 kl. 15:58.
Khallifa; nå er jo paracet og ibux ting du får kjøpt på rimi som har null ruseffekt, så det var vel ikke beste eksemplet.
Jeg støtter trådstarter her.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så jævlig altvitende, en bekjent av xen til min mor prøvde ecstasy/(eller noe lignende) ÈN gang, og han landet aldri.

MEN så kommer jo de som vet ALT og sier dette er UMULIG, men HVORDAN vet dere det? Og HVORFOR har han ikke landet enda? (Tatt til betraktning at hjernen kanskje ikke tåler det, men da er det jo mulig)

Jeg tror folk må slutte å tro på alt folk sier, sånn som dere røykere osv sier til oss; "Ikke tro på alt media og foreldre sier!"

Da sier jeg; "Ikke tro på alt rusmisbrukere / legalister sier!".
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Jeg støtter trådstarter her.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så jævlig altvitende, en bekjent av xen til min mor prøvde ecstasy/(eller noe lignende) ÈN gang, og han landet aldri.

MEN så kommer jo de som vet ALT og sier dette er UMULIG, men HVORDAN vet dere det? Og HVORFOR har han ikke landet enda? (Tatt til betraktning at hjernen kanskje ikke tåler det, men da er det jo mulig)

Jeg tror folk må slutte å tro på alt folk sier, sånn som dere røykere osv sier til oss; "Ikke tro på alt media og foreldre sier!"

Da sier jeg; "Ikke tro på alt rusmisbrukere / legalister sier!".
Vis hele sitatet...
Det er snakk om de veldig få personene som får varigmen av en gangs bruk. Flesteparten av folk som tar dette skjer ikke det med. Og det med at du ikke skal høre på folk er riktig, du skal finne ut selv om det er greit eller ikke greit.

Belive nothing, no matter where you read it or who has said it, not even if i have said it, unless it agrees with you own reason and your own common sense - Buddah
Sist endret av fth; 28. september 2011 kl. 16:11.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Jeg støtter trådstarter her.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så jævlig altvitende, en bekjent av xen til min mor prøvde ecstasy/(eller noe lignende) ÈN gang, og han landet aldri.

MEN så kommer jo de som vet ALT og sier dette er UMULIG, men HVORDAN vet dere det? Og HVORFOR har han ikke landet enda? (Tatt til betraktning at hjernen kanskje ikke tåler det, men da er det jo mulig)

Jeg tror folk må slutte å tro på alt folk sier, sånn som dere røykere osv sier til oss; "Ikke tro på alt media og foreldre sier!"

Da sier jeg; "Ikke tro på alt rusmisbrukere / legalister sier!".
Vis hele sitatet...
Eg rister litt av frustrasjon akkurat nå...

Det eneste eg kan være enig med er at folk må slutte å tro på hva andre sier uten sunn skepsis. Og slike påstander som "en bekjent av eksen til mor landet aldrig etter en extc" er så langt ute å kjøre at har man noe som helst kritisk sans så kan man umulig tro på noe slikt.

Det er snakk om å lese forskningsraporter og statistikker og så gjøre seg opp en mening..
TS har ikke tenkt tanken at det finnes sllikt å lese på engang virker det som, og det samme gjelder vel kansje deg også. ?
Sist endret av GrønnUgle; 28. september 2011 kl. 16:15.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Jeg støtter trådstarter her.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så jævlig altvitende, en bekjent av xen til min mor prøvde ecstasy/(eller noe lignende) ÈN gang, og han landet aldri.

MEN så kommer jo de som vet ALT og sier dette er UMULIG, men HVORDAN vet dere det? Og HVORFOR har han ikke landet enda? (Tatt til betraktning at hjernen kanskje ikke tåler det, men da er det jo mulig)
Vis hele sitatet...
Altså, når man gang på gang på fuckings bidige gang hører de samme idiotiske skremsel-historiene fra forskjellige folk, og det alltid er "en bekjent av en kompis av oldefaren til bestekompisen til han som lufter bikkja til søstra mi" det gjelder, og det ikke finnes et fnugg av vitenskaplig bevis på at det kan skje eller har skjedd, så tar jeg det ikke for god fisk.

Det er du som kommer med en påstand, og dermed er bevisbyrden hos deg.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Jeg tror folk må slutte å tro på alt folk sier, sånn som dere røykere osv sier til oss; "Ikke tro på alt media og foreldre sier!"

Da sier jeg; "Ikke tro på alt rusmisbrukere / legalister sier!".
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig skal man ikke tro på alt rusmisbrukere sier, men når man på en logisk måte kan forklare hvordan ting fungerer, og man kan vise til kilder, så er det faktisk du som driter deg ut ved å holde deg for øra og skrike "na na na na na na".

Jeg vil faktisk legge til at moren min i min oppvekst fortalte meg om en god venninne av henne som hadde tatt èn ecstasy-pille og havnet på sykehjem med psykoser og angst resten av livet. Jeg tok det først som fakta, men etter hvert som jeg begynte å lese selv og forstod hvor lite dette hang sammen konfronterte jeg det med henne.

Og, joda, det viste seg jo faktisk det at 1 ecstasy-pille var litt overdrevet. Venninna hadde vært speedfreaker i flere år før det sa pang. Ecstasy tok hun aldri.
Sist endret av fetter; 28. september 2011 kl. 16:16.
Jeg skjønner at dere er kritiske til at "en bekjent av" sa, men jeg stoler på han, og jeg velger å tro det er sant da han er en generelt trofast fyr.

Og ja, det skjer ikke alle, men det er skummelt å tenke "Det skjer ikke meg", fordi det kan faktisk PLUTSELIG være deg, og da har man ikke mye man skulle sagt. = ]

Og jo, jeg vet godt om forskningsrapporter, men de rapportene behøver ikke gjelde alle som vil prøve ting, og jeg skjønner hva dere mener, så ingen grunn til å bli sint. =)
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Eg rister litt av frustrasjon akkurat nå...

Det eneste eg kan være enig med er at folk må slutte å tro på hva andre sier uten sunn skepsis. Og slike påstander som "en bekjent av eksen til mor landet aldrig etter en extc" er så langt ute å kjøre at har man noe som helst kritisk sans så kan man umulig tro på noe slikt.

Det er snakk om å lese forskningsraporter og statistikker og så gjøre seg opp en mening..
TS har ikke tenkt tanken at det finnes sllikt å lese på engang virker det som, og det samme gjelder vel kansje deg også. ?
Vis hele sitatet...
Kan godt hende det er sant også,mye dritt xtc ute og går,og om du tar en större porsjon,kanformen bli meget spesiell,har som oftest bare hatt gode erfaringer med mdma o.l. men sist gang jeg gjorde det fikk jeg noen fölelser på slutten av turen som var såpass ubehagelig og skremmende at jeg ikke har rört det siden og sannsynligvis aldri igjen
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Jeg skjønner at dere er kritiske til at "en bekjent av" sa, men jeg stoler på han, og jeg velger å tro det er sant da han er en generelt trofast fyr.

Og ja, det skjer ikke alle, men det er skummelt å tenke "Det skjer ikke meg", fordi det kan faktisk PLUTSELIG være deg, og da har man ikke mye man skulle sagt.
Vis hele sitatet...
Nei, det kan ikke plutselig skje meg, deg eller noen. Det er bare vås fra ende til annen, og om du mener noe annet må du nesten bevise det. Jeg eller andre kunne ikke gitt mer faen i hvem personen er eller hvor mye du stoler på ham. Det er reinspikka bullshit!

Slik fungerer ikke ecstasy (MDMA), og selv om det skulle vært en pille som inneholdt noe annet enn MDMA, så kan ikke jeg komme på et eneste rusmiddel, selv av research chemicals, hvor det er fare for aldri å "lande".
Sist endret av fetter; 28. september 2011 kl. 16:27.
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Syns det er skremmende at TS har fått såppas KP for alt det pisspreiket.
Vis hele sitatet...
Fortell meg, på hvilken måte gjør rusmidler samfunnet bedre på?

Jeg er delvis enig med TS om at det er mange her som har en tendens til å glorifisere rusmidler, spesielt cannabis, og helt ukritisk forsvare dem. Jeg føler du forsvarer dem, fordi du har et inntrykk av at hvis jeg hater rusmidler, så hater jeg de som driver med det, ser ned på dem og at jeg ikke har kunnskap om det.

Men nettopp fordi jeg føler med mennsesker som har vært i/er i et rushelvete, vet* hvilke effekter forskjellige stoffer har på kropp og sjel og ønsker at de skal få bedre hjelp enn det de får i dag, er jeg er sterkt i mot rusmidler.

At ruspolitikken her i landet er riktig og ultimat, mener jeg ikke. Jeg mener det er flere aspekter ved den som bør endres. "Rene rom" med rene sprøyter og utdannet personell. Et mye, mye bedre tilbud til de som vil ut. Og større åpenhet og kunnskapsdeling om temaet.

Men ja. Jeg er i mot rusmidler. Veldig. Dersom du kan komme med konkrete argumenter på hvorfor rusmidler er bra for samfunnet, så er jeg med på å diskutere dette på en saklig måte. Uten å gå inn på hvem som har høyest IQ og hvem som bør/ikke bør ha stemmerett.

* "Å vite" i denne sammenheng, betyr at jeg har lest medisinske rapporter og utredelser. Jeg har ikke kjemi og biologi på universitetet, så jeg er ikke på det nivået. Men jeg har heller ikke bare bladd i brosjyrer utdelt av helsesøster med info om "hasjsprøyter" og annet svada.
Sitat av fetter Vis innlegg
Nei, det kan ikke plutselig skje meg, deg eller noen. Det er bare vås fra ende til annen, og om du mener noe annet må du nesten bevise det. Jeg og eller andre kunne ikke gitt mer faen i hvem personen er eller hvor mye du stoler på ham. Det er reinspikka bullshit!

Slik fungerer ikke ecstasy (MDMA), og selv om det skulle vært en pille som inneholdt noe annet enn MDMA, så kan ikke jeg komme på et eneste rusmiddel, selv av research chemicals, hvor det er fare for aldri å "lande".
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte generelt på tankegangen "Det skjer ikke meg", ikke bare i situasjonen jeg sa ovenfor.

Og til dere som er klare med kanoner fulle av flame og moralprekner ovenfor min skepsis og valg av kilder, jeg hadde ingen intensjon om å skape en uhyggelig atmosfære eller krangel i tråden.
Sist endret av Bruskork1; 28. september 2011 kl. 16:32.
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Khallifa; nå er jo paracet og ibux ting du får kjøpt på rimi som har null ruseffekt, så det var vel ikke beste eksemplet.
Vis hele sitatet...
Nå hev jeg jo "DOP" i en og samme båt. Må ikke være et rusmiddel for å være dop. Anabole steroider er "dop" men gir heller ingen rus.

Men ser poenget ditt
Sist endret av Khallifa; 28. september 2011 kl. 16:36.
Sitat av fth Vis innlegg
Er litt merkelig at det rusmidlet (alkohol) som gjør folk komplett idioter er lovelig, mens hasj som får deg til å være 'peace and love' menneske er ulovelig.. Tenkt litt på det i det siste, finner ingen lure svar -.-
Vis hele sitatet...
Ja, det er omtrent like hyklerisk som romantiseringen av cannabis som du driver med.
For øvrig kan nok mangelen på kunnskap være en høyst medvirkende årsak til at du ikke finner noen lure svar.
Sitat av zelda Vis innlegg
Fortell meg, på hvilken måte gjør rusmidler samfunnet bedre på?
Vis hele sitatet...
Det blir litt på spissen, men rusmidler har alltid vært en stor del av menneskelig kultur og samhold. Vi benytter oss av rusmidler i utrolig mange sosiale situasjoner og sammenhenger, som alle forbedrer livet vårt og dermed samfunnet. At alle rusmidler er bra, eller at det er direkte sunt med rusmidler er en annen sak.

Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Jeg tenkte generelt på tankegangen "Det skjer ikke meg", ikke bare i situasjonen jeg sa ovenfor.

Og til dere som er klare med kanoner fulle av flame og moralprekner ovenfor min skepsis og valg av kilder, jeg hadde ingen intensjon om å skape en uhyggelig atmosfære eller krangel i tråden.
Vis hele sitatet...
Da ville jeg formulert meg annerledes, for når du først kommer med en av de vanligste og mest motbeviste vandrehistoriene i ecstasys historie, for å følge opp med at du stoler på personen som fortalte det nok til å tro på det, og så sier "det skjer ikke alle, men det kan skje hvem som helst", så skjønner du vel hvordan det oppfattes?
Sitat av zelda Vis innlegg
Fortell meg, på hvilken måte gjør rusmidler samfunnet bedre på?
Vis hele sitatet...
Det har jeg aldri sagt, men ok.
De aller aller fleste som prøver rusmidler har det veldig gøyt der og da, og så fortsetter de med sitt vanlige liv. De fikk altså en langt bedre dag/kveld/helg enn normalt og dette er da utelukkende positivt ?
Sitat av zelda Vis innlegg
Jeg er delvis enig med TS om at det er mange her som har en tendens til å glorifisere rusmidler, spesielt cannabis, og helt ukritisk forsvare dem. Jeg føler du forsvarer dem, fordi du har et inntrykk av at hvis jeg hater rusmidler, så hater jeg de som driver med det, ser ned på dem og at jeg ikke har kunnskap om det.
Vis hele sitatet...
Først og fremst så er jeg enig at det foregår litt glorifisering av rusmidler her på forumet, jeg har selv flere ganger forsøkt å dempe denne glorifiseringen når andre foreksempel kommer med utsagn som "hallo, hasj er jo ufarlig" etc..
Ikke misforstå mitt engasjemang mot å demonisere rusmidler som et forsøk på å glorifisere dem. Det er ikke så svart hvitt som det.
Det jeg er sterkt i mot er måten veldig mange har sterke meninger om ting uten at de har satt seg inn i fakta, og bruker personlige erfaringer som om det var noe annet en en meget begrenset ensidig kilde.
Sitat av zelda Vis innlegg
Men nettopp fordi jeg føler med mennsesker som har vært i/er i et rushelvete, vet* hvilke effekter forskjellige stoffer har på kropp og sjel og ønsker at de skal få bedre hjelp enn det de får i dag, er jeg er sterkt i mot rusmidler.
Vis hele sitatet...
Vi ønsker begge at de skal få bedre hjelp en de har idag. Men løsningen der er ikke å gå til krig mot rusmidler, meget ofte i disse tilfellene er det bakenforliggende grunner til rusproblemet. Oppvekst og miljø f.eks.
Sitat av zelda Vis innlegg
At ruspolitikken her i landet er riktig og ultimat, mener jeg ikke. Jeg mener det er flere aspekter ved den som bør endres. "Rene rom" med rene sprøyter og utdannet personell. Et mye, mye bedre tilbud til de som vil ut. Og større åpenhet og kunnskapsdeling om temaet.
Vis hele sitatet...
her er vi enig.
Sitat av zelda Vis innlegg
Men ja. Jeg er i mot rusmidler. Veldig. Dersom du kan komme med konkrete argumenter på hvorfor rusmidler er bra for samfunnet, så er jeg med på å diskutere dette på en saklig måte. Uten å gå inn på hvem som har høyest IQ og hvem som bør/ikke bør ha stemmerett.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke huske å ha skrevet at rusmidler er bra for samfunnet før denne posten, men rusmidler og rus generelt er noe vi må akseptere at eksisterer i samfunnet. Jeg forklarer mitt syn på dette veldig greit litt ned i dette inlegget
Sitat av zelda Vis innlegg
* "Å vite" i denne sammenheng, betyr at jeg har lest medisinske rapporter og utredelser. Jeg har ikke kjemi og biologi på universitetet, så jeg er ikke på det nivået. Men jeg har heller ikke bare bladd i brosjyrer utdelt av helsesøster med info om "hasjsprøyter" og annet svada.
Vis hele sitatet...
Medisinske raporter er vel og bra, men ikke glem de sosiologiske rapportene som går mer på hvorfor enkelte personer havner i rushelvette. Det er som regel ett valg de selv har tatt på grunn av ting som ikke har med rusmidler å gjøre.
Eksempelet som Arild Knudsen bruker til hvorfor han kom seg ut av heroinmissbruket mens så mange andre ikke klarer det. Var at han hadde aldri hatt det så gale som når han var der, De andre hadde aldri hatt det så bra. (å sitte på plata med en sprøyte i armen var langt å foretrekke fremfor det de hadde opplevd i oppveksten.)