Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3387
Var nettopp i Amsterdam noen dager, og siste dagen (i går) bestemte jeg meg for å røyke meg noe, siden det tross alt ikke er hver dag jeg har muligheten til å gjøre det helt lovlig. Jeg gikk inn i en coffeeshop som solgte cannabis og ba om en ferdigjoint med weed, gjerne noe litt svakt for å være litt på trygg grunn. Jeg ville gjerne ha spliff, og da ble eneste valget Amnesia Haze. Det var visst sterkere enn de andre, men jeg valgte det likevel.

Dro tilbake til coffeeshopen hvor kameraten min ventet på meg og fyrte den opp. Begynte ganske snart å få latteranfall, og humoren til kameraten min er akkurat så speis og lame at det var umulig å ikke få latterkick omtrent hele tiden. Syntes også jeg fikk flere gode ideer enn normalt, men sannsynligvis var det bare jeg selv som oppfattet det slik.

Jeg fikk bl.a ideen om å skrive en bok som skulle være som en vanlig bok bare at alt skulle være helt absurd. Som eksempel kom jeg på setningen "bestemt la han fra seg brillene", noe jeg syntes var noe helt nytt og genialt og selvfølgelig utrolig morsomt. Kom også på noe jeg hadde gjort da jeg var yngre og hørte på dårlig musikk; da pleide jeg å føre hodet helt fram og helt tilbake som om man digger musikken på en utrolig teit måte. Vi gjorde dette litt, og det var selvsagt hysterisk morsomt.

Da jeg hadde røykt omtrent halve jointen begynte plutselig alt å gynge. Jeg gikk inn på toalettet og da jeg kom inn i avlukket hvor dassen var, så var det plutselig en sverm med fluer der inne. "Faen så mye fluer det er her", tenkte jeg. Jeg tenkte faen heller, jeg får lene meg litt tilbake mens jeg pisser. Plutselig fikk jeg flashback til da jeg tok en kaffe på en båt et par dager tidligere. Alt gynget fremdeles og noen øyeblikk trodde jeg at jeg var inni kahytten på en båt. Mens jeg sto og vasket hendene og alt gynget noe sinnsykt tenkte jeg "faen, dette må jo være et jordskjelv", så jeg tenkte at jeg måtte komme meg ut av toalettet med en gang.

Da jeg kom ut fra toalettet var heldigvis ting litt mer normalt. Jeg fortalte kameraten min om hva jeg hadde opplevd på dassen, om at jeg hadde trodd jeg var på en båt og at alt gynget. Da sa han "røyk resten da, så kanskje det blir storm!" Jeg fikk latterkick, men tenkte samtidig at nei, nå må jeg kule an litt. Det virket også som det fungerte bra at han køddet litt med det, for da innså jeg på en måte det absurde i situasjonen, og tenkte at det ikke kunne stemme det jeg hadde opplevd. Jeg fortalte om svermen med fluer på dassen, og da sa han at jeg sikkert hadde innbilt meg det. Jeg ba han gå inn og se for å undersøke, men han ville ikke. Jeg hadde ikke så lyst til å gå tilbake heller.

Kort etterpå kom hun søte servitøren bort, og kameraten min sa at han alltid pleide å spille høy når han var på coffeeshoper, og jeg fulgte opp med at han burde få et diplom og bli utnevnt til ridder av den høye orden. Hun bare så dumt på oss og sa "I don't understand", mens vi hadde maks latterkick, jeg på weed og kameraten min som spilte.

Mens jeg satt der like etter jeg hadde vært på toalettet var det som om jeg gled inn og ut av to dimensjoner; den ene hvor jeg var på en båt og det var ganske hard sjø, og den andre hvor jeg fremdeles satt på en coffeeshop. Jeg måtte kjempe litt med meg selv for å få tilbake en normal og stabil virkelighetsoppfatning. Hele den psykotiske opplevelsen varte sikkert bare rundt fem minutter. Endte med å kaste siste resten av jointen før jeg tok flyet hjem. Hadde heldigvis ingen lignende opplevelser etter det.

Spurte resepsjonisten om det var vanlig at alt gynget når man har røykt, og han sa det var fordi blodsukkeret mitt hadde gått ned. Han ga meg et glass juice og jeg spiste en sjokoladeplate. Satt et par timer i lobbyen og bare tenkte på alt jeg hadde opplevd mens jeg ventet på kameraten min, og følte meg veldig bra.

Alt i alt var det en god opplevelse. Mest av alt var de speise inntrykkene bare morsomme, og jeg kunne stort sett bare le av de etterpå, men det er mulig jeg er litt forsiktig med sterke saker etter dette.
▼ ... over en måned senere ... ▼
"røyk resten da, så kanskje det blir storm!" beste kommentaren! hehe, flirte godt :P men virker som en veldig artig opplevelse :P
Ah, det er få ting som å bli skikkelig balle de første gangene en fyrer
Sitat av Mr.Jack Vis innlegg
Ah, det er få ting som å bli skikkelig balle de første gangene en fyrer
Vis hele sitatet...
Ord...
Likte spesielt godt: ''Jeg fikk bl.a ideen om å skrive en bok som skulle være som en vanlig bok bare at alt skulle være helt absurd. Som eksempel kom jeg på setningen "bestemt la han fra seg brillene", noe jeg syntes var noe helt nytt og genialt og selvfølgelig utrolig morsomt.''

Hyggelig lesning dette, minner meg om min første amstertur.
du ble dritfjern og glemte hvor du egentlig var.... det er meninga med amnesia haze, derfor den vant cannabis cup
Sist endret av Dagdriver; 29. september 2011 kl. 05:07.
Amnezia første gang du røyker ja, hehehe... Det fungerte jo ut i fra hva du fortalte hvertfall
Amnesia haze var det frøste jeg kjøpte meg da jeg var i Amsterdam! Ble helt rar selv! Syke greier!
hahaha "røyk resten da kanskje det blir storm" så jævelig genialt sagt :P
For det første, om du var i Amsterdam, hvorfor fyrte du bare siste dagen?! Kanskje det bare er meg, men når jeg reiser, skal jeg kjøre hardt!

Pleier du å røyke da? For cannabis kan jo virke forskjellig fra person til person. Jeg har aldri merket noe slikt, men jeg har heller aldri røyket i Amsterdam da Men det var vel en blanding av for lite mat/lavt blodsukker og for høyt inntak av THC?

- Serenity
Sitat av Dagdriver Vis innlegg
du ble dritfjern og glemte hvor du egentlig var.... det er meninga med amnesia haze, derfor den vant cannabis cup
Vis hele sitatet...
Hehe, kan virke sånn. Tross alt betyr jo amnesia hukommelsestap. Lurer på hvordan de får det til.

Sitat av selvmord Vis innlegg
Amnezia første gang du røyker ja, hehehe... Det fungerte jo ut i fra hva du fortalte hvertfall
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvor folk har det fra, det var ikke første gangen jeg røykte men det var første gangen jeg prøvde amnesia. Og forrige gangen (første gangen) jeg var i amster røykte jeg stort sett orange bud, som er langt mildere.

Sitat av imba Vis innlegg
Amnesia haze var det frøste jeg kjøpte meg da jeg var i Amsterdam! Ble helt rar selv! Syke greier!
Vis hele sitatet...
Hva skjedde? Hvordan rar ble du?

Sitat av SeReNiiTy Vis innlegg
For det første, om du var i Amsterdam, hvorfor fyrte du bare siste dagen?! Kanskje det bare er meg, men når jeg reiser, skal jeg kjøre hardt!

Pleier du å røyke da? For cannabis kan jo virke forskjellig fra person til person. Jeg har aldri merket noe slikt, men jeg har heller aldri røyket i Amsterdam da Men det var vel en blanding av for lite mat/lavt blodsukker og for høyt inntak av THC?

- Serenity
Vis hele sitatet...
At jeg bare fyrte siste dagen var litt fordi han jeg reiste med ikke røyker, fordi vi hadde mye annet gøy å finne på, og fordi jeg har hatt litt blandede erfaringer med cannabis. Men hadde jeg reist alene hadde jeg sikkert røykt litt mer.

Nei, jeg pleier ikke røyke, siste fem-seks årene har jeg kanskje røykt en gang i året i snitt, da som regel på ferier. Tror nok folk er veldig forskjellig når det gjelder hvordan vi reagerer, og så er nok bl.a amnesia og generelt det du får i amster relativt sterkt. Lite mat/lavt blodsukker spiller nok også inn.

Takk for tilbakemeldinger.
Sitat av Xector Vis innlegg
Var nettopp i Amsterdam noen dager, og siste dagen (i går) bestemte jeg meg for å røyke meg noe, siden det tross alt ikke er hver dag jeg har muligheten til å gjøre det helt lovlig.
Vis hele sitatet...
Det er ulovlig for nordmenn å røyke uansett hvor du måtte være.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av causa Vis innlegg
Det er ulovlig for nordmenn å røyke uansett hvor du måtte være.
Vis hele sitatet...
Er det? Besittelse og salg er regulert i straffelova, i ein paragraf som gjeld i utlandet. Men besittelse er meint å ramme dei som har større mengder, og ikkje brukerdoser. Ut frå det eg har lese på wikipedia så er ikkje besittelse aktuelt så lenge det er snakk om 1-2 brukerdoser, og bruk av narkotika er ikkje regulert i straffelova, men i legemiddellova, som ikkje gjeld i utlandet, av openbare årsaker.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Er det? Besittelse og salg er regulert i straffelova, i ein paragraf som gjeld i utlandet. Men besittelse er meint å ramme dei som har større mengder, og ikkje brukerdoser. Ut frå det eg har lese på wikipedia så er ikkje besittelse aktuelt så lenge det er snakk om 1-2 brukerdoser, og bruk av narkotika er ikkje regulert i straffelova, men i legemiddellova, som ikkje gjeld i utlandet, av openbare årsaker.
Vis hele sitatet...
http://www.ba.no/nyheter/article764926.ece

Mener å ha sett minst et eksempel til hvor en nordmann faktisk ble dømt. Prøver å finne en kilde.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av causa Vis innlegg
http://www.ba.no/nyheter/article764926.ece

Mener å ha sett minst et eksempel til hvor en nordmann faktisk ble dømt. Prøver å finne en kilde.
Vis hele sitatet...
Jo, det er forsåvidt eit poeng i den artikkelen der: det er i prinsippet ikkje lovleg i nederland heller, bare de facto ikkje straffbart. Det er eit poeng eg ikkje har tenkt over, og eg vil anta at du faktisk kan bli straffa for det i Noreg, all den tid det òg er ulovleg i det landet der handlinga vart begått.