Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 3522
Du er min venn
niigu's Avatar
Hva mener du Marjo ?
Sikkert blitt sagt tidliger, men for meg som har bodd en god stund i england, g ikke skrevet så mye norsk de siste årene så glemmer man mye, og det hjelper lite når man har litt lett dysleksi. Men at folk som kan skrive, bare gir faen i åssen det kommer ut er jo teit.
En annen ting er overdreven bruk av ....... ...... ...... .............

Det har blitt alt for mye av det i fjortissnorge.
tre pungtum er da en helt ok måte og si at dette er en litt lengere pause en ett vanlig pungtum.

Uansett... Jeg sucker i norsk og har ingen planer om å lære meg å skrive bedre. Jeg skriver bra nok. Hvorfor? Fordi folk skjønner hva jeg mener når jeg skriver.

En ting jeg hater er fremmedord. Det sitter satans idioter å finner på vanskelige ord som betyr det samme som lettforståelige ord... Hvorfor? Jeg blir bare sint. Folk sier at det er viktig å ha ett godt ordforåd... Hvorfor? Jeg blir sint når folk slenger ut så mange framedord som mulig når de skal si noe. Hva faen er vitsen med å åpne kjefen? Jo... nemlig det å fortelle noen andre det man har å si, og den beste måten å gjøre det på er å velge ord og uttrykk som er lettest mulig å skjønne sånn at den andre personen har størrst mulig sjangse til å skjønne hva faen du mener.

Scha
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Opprinnelig postet av Zpawn
Haha, jeg innrømmer at jeg har problem med komma, avsnitt også faktisk, dette kan forsåvidt noen andre lage en annen tråd om men det er faktisk orddeling som er selve poenget her, og jeg kan sterkt si at posten ikke inneholder orddelingsfeil.
Lagde tråden fordi jeg irriterte meg over tittelen på div. tråder
Vis hele sitatet...
Fram til du får orden på norsken din er det å kaste stein i glasshus å lage en tråd om dette. Man kan ikke på noen måte veie ting over hverandre, og si at det er så ufattelig mye viktigere at folk slutter med orddeling. Norskspråket som en helhet trenger å løftes, og da er det absolutt viktig å også ta for seg komma, avsnitt og andre problemer. Hvis du selv vet du har problemer med grammatikk foreslår jeg at du bruker et oppslagsverk som hjelp når du skriver en post som handler om grammatiske feil.

Forøvrig er bruken av tre punktum etter hverandre det som kalles utelatelsestegn/ellipse. Vanligvis brukes det for å markere utelatt tekst, f.eks. i et sitat. Det brukes oftest i hakeparantes [...] men kan også brukes uten i visse tilfeller.
Sist endret av Cadex; 16. desember 2004 kl. 18:36.
Sånn jeg har forstått at det er forbudt å skrive dialekt er at man skriver slik man snakker. (F.esk Æ for meg) Nynorsk er ikke en dialekt, men et skriftspråk som er likestilt med bokmål (på en måte).
Devotio: Det står F.esk i posten din.
Syntes dette var litt morsomt siden du snakket om dialekter.
Sist endret av Lise13; 17. desember 2004 kl. 23:55.
"Hyggelig" av deg å skrive en slik påminnelse til å som har problemer med skriveleifer.