Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 682
Hei,

Har en jobb med kun HDMI-utgang for bilde. Jeg har rett og slett behov for VGA utgang. Vil det fungere med en overgang fra HDMI til VGA, eller vil det ikke fungere fordi HDMI er digitalt og VGA er analogt? Hvis ikke, hva trenger jeg?
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
http://www.clasohlson.com/no/VGA-til...er/Pr384705000
Denne skal funke, og de har akkurat fått inn på lager så tar og bestiller en selv
Eh... Trådstarter er på utkikk etter HDMI til VGA, ikke VGA til HDMI.
De selger slikt på komplett, netshop osv. Jeg har kjøpt en selv, da jeg trenger en til laptopen. Aner ikke om det fungerer eller ei.
Du kan ikke ha en overgang, du er nødt til å ha en converter box, helst en med ekstern strømforsyning. Finnes haugevis av dem på eBay.
Sitat av waf Vis innlegg
Metode #1
Evt bare HDMI til VGA
Vis hele sitatet...
Vær litt kritisk til slike adapter, de trekker sinnsykt mye strøm fra HDMI utgangen, så du kan risikere å svi et par sikringer eller resistorer.
Sitat av waf Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ingen av delene vil fungere grunnet manglende aktiv konverter fra digital til analog.

DVI -> VGA fungerer kun på DVI-I eller DVI-A, og fra HDMI ->DVI adapteren får man DVI-D, som er ikke kompatibel med slike adaptere.

Sistnevnte er kun til diverse modeller fra fujitsu siemens(?) med analoge signaler innebygget i HDMIen