Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 467
Heisann!

For noen dager siden så bestilte jeg 4 minnebrikker fra komplett, av typen crucial.

Hentet de for ca. en time siden, tok ut de gamle og satte inn de nye.

Når jeg slår på datamaskinen, starter den men skjerm- bildet vil ikke starte. Dessuten lager maskinen, eller prosessoren ujevne viftelyder i samme ujevne takt.

Jeg tar ut to av de og prøver med bare to stk. Da slutter den ujevne vifte lyden, men skjermen er den samme.

Jeg tar ut alle nye brikker, og prøver de gamle og datamaskinen fungerer som normalt.

Det jeg tenker på er at jeg kanskje har bestilt feil type RAM.?

Legger ved link til hovedkort, gamle brikker og nye.

Hovedkort

Gamle brikker

Nye brikker


Mener nå dette er samme brikken så og si jeg da men kanskje jeg tar feil.

Takker for svar!
Har du helt nyeste bios på hovedkortet? Hvis ikke, oppgrader, det kan hjelpe med tanke på minnekompatibilitet.
Har ikke oppgradert siden jeg fikk datamaskinen for noen år siden, så har nok ikke den helt nyeste biosen nei. Takk four svaret! Skal se om jeg finner de riktige å prøve på dette.
Hvilket hovedkort har du?

Hvor mange GB er det på minnebrikkene?

Hadde det samme problemet. Det var at hovedkortet støttet ikke mer enn 12 GB RAM.

EDIT: Så ikke at du nevnte hvilket hoverkort og minnebrikker du har.
Sist endret av Quantum_; 21. februar 2013 kl. 19:37.
Fikk oppgradert til nyeste versjon av BIOS. Prøvde de nye brikkene og vips, så fungerer alt! =) 16.0 GB Minne. Tusen takk for svar "Nichotin", KP til deg!