Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 622
Hei, jeg har to corsair 3 series ssder en 60GB og en 240GB dem har vell rundt 550/520 read write elns, men jeg kjører dem i sata 2.0 pga hovedkortet ikke støtter sata 3.0, men når jeg tester crystalDiskmark får jeg sånn 120-150 read/write på begge disken. Begge disken har koblet til gigabyte sata controller på hovedkortet. Vet siden de kun kjører sata 2.0 att jeg ikke kommer til å få 550/520 read/write, men tenkte kanskje rundt 250-300Mb/s.
Noen som vet hvorfor jeg ikke får mere enn 120-150 read/write?

Btw får sånn 6,9 på windows indeks score.
Sist endret av tennbrikket; 16. februar 2013 kl. 13:38.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Plugget den i sata3 kontakt, noe du nødvendig vis ikke har, og sikker på at du har brukt sata 3 kabel?
satt ssd'en i ahci mode?
Sist endret av Frufsa; 16. februar 2013 kl. 13:42.
Når jeg prøvde og bytte til AHCI mode starta pcen greit osv, også kom det en sånn sjekk der det sto att alt var okey. Også bluescreener jeg med engang. For å kunne bytte til bake til IDE fra AHCI så måtte jeg koble ut alle diskene. Pga den bare hoppet over bios post bilder.
Note: når jeg prøvde AHCI så hadde jeg 3 harddisker, hadde en western digital green 1TB i også
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Du må slå på achi mode i windows før du bytter i bios for å unngå blåskjerm.

Windows 7:
1. "Regedit
2. Åpne HKEY_LOCAL_MACHINE / SYSTEM / CurrentControlset / Services
3. åpne msahci
4.trykk på Modify
5. skriv inn verdien "0" trykk "ok"
6. restat maskinen å velg achi mode slik som du gjorde tidligere.
ah, takk : D
okey, så jeg prøvde å gå inn i regedit og endre verdien til 0, restarta pcen gikk i bios endra til ahci der. Kommer sånn harddisk sjekk der det stod att diskene var okey. Kommer til det windows flagget, BOOM blåskjerm
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Oppdater fw på ssd'en, force 3 er ikke kjent for å være den mest stabile disken
Sist endret av Frufsa; 18. februar 2013 kl. 22:54.