Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 767
Jeg får ikke formatert min bærbare datamaskin, en HP Elitebook 8530p.
Når jeg formaterer vil den når den er på ca 30% på å extracte filer si "Error code 0x80070570 file missing or corrupt".

Jeg har tidligere hatt denne feilen, og det første jeg gjorde var å gå inn i BIOS for å se om HDD'en sto på IDE eller AHCI. Den sto på IDE.

Deretter kjørte jeg memtest, men heller ingenting galt med RAM'en.

Deretter kjørte jeg chkdsk, og fant ut at feilen ligger i harddisken! Jeg lurer nå på om det er helt mulig å formatere uten å skifte harddisk, eller om det finnes en mulighet for å få fikset dette. Jeg har aldri hatt noe problem med harddisken tidligere, og ikke merket noen andre symptomer.

Loggen fra chkdsk ligger vedlagt.

edit: leif
Sist endret av JanitorScruffy; 16. februar 2013 kl. 15:52.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
1. Du formaterer ikke, du reinstallerer.
2. Hvis HDD-test sier at disken er defekt er den defekt.
3. Du må bytte disk for å fullføre reinstallasjonen.
Beklager mister, går som formatering på folkemunne her i gården.
Er ikke så erfaren med dette. Vanskelig å skifte selv? Dyrt? Jeg formaterer PCen fordi den skal selges. Synker PCen drastisk i verdi om HDD'en er defekt/vil det koste mer å skifte enn jeg vil tjene på det?

Takk for svar.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Folkemunne kan ta seg en bolle, formatering er noe helt annet.

Er som å si at du bytter olje når du egentlig tar 120.000 service på bilen (bytte av registerreim, vannpumpe, snurrehjul, olje, kjølevæske, bremsevæske, girkasseolje f.eks).

8530p kommer i mange harddiskstørrelser :

120/160/250 GB 5400 rpm SMART SATA II Hard Drive
160/250/320 GB 7200 rpm SMART SATA II Hard Drive

Men hvis man tar utgangspunkt i en 250GB 5400RPM koster en slik en http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=763530 350,-

Er to skruer, byttes på ca 2 minutter.

Når det er sagt, elitebook har by default 3 års garanti fra HP, sjekk serienummeret ditt på http://h20566.www2.hp.com/portal/sit...4892.199480143 så kan du sjekke om det enda er garanti på den, isåfall kan du få ny disk gratis i posten.
Sist endret av AtXbYeA; 16. februar 2013 kl. 16:17.
Nå synes jeg du overdriver litt her. Når man reinstallerer Windows formaterer man i samme slengen, så slik jeg ser det er det mer korrekt enn den lange listen du slang ut her. Men du tyr vel til slike argumenter når du kun gjør det for å kverulere.

Tusen takk for hjelpen! Garantien har dessverre gått ut, så jeg får ta turen innom Komplett.
Igjen, takk. KP til deg.
Sitat av JanitorScruffy Vis innlegg
Nå synes jeg du overdriver litt her. Når man reinstallerer Windows formaterer man i samme slengen, så slik jeg ser det er det mer korrekt enn den lange listen du slang ut her. Men du tyr vel til slike argumenter når du kun gjør det for å kverulere.

Tusen takk for hjelpen! Garantien har dessverre gått ut, så jeg får ta turen innom Komplett.
Igjen, takk. KP til deg.
Vis hele sitatet...
Formatering vil si å fylle mediet med tomt innhold.

Reinstallering overkjører bare verdiene som allerede ligger på disken.

Ergo, ikke det samme.
Sist endret av MrCryptical; 16. februar 2013 kl. 16:33.
Sitat av JanitorScruffy Vis innlegg
Nå synes jeg du overdriver litt her. Når man reinstallerer Windows formaterer man i samme slengen, så slik jeg ser det er det mer korrekt enn den lange listen du slang ut her. Men du tyr vel til slike argumenter når du kun gjør det for å kverulere.

Tusen takk for hjelpen! Garantien har dessverre gått ut, så jeg får ta turen innom Komplett.
Igjen, takk. KP til deg.
Vis hele sitatet...
Han kverulerer ikke, han påpeker rett og slett at du tar feil. Det er DU som kverulerer. "Slik du ser det" er dessverre for din del ikke korrekt.