Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 608
Hei!

(må beklage eventuelle skrivefeil, har sølt te over tastaturet, enkelte bokstaver er litt svake )

Har de siste 4 dagene slitt med nettet, og har som vanlig når nettet har vært dårlig, diagnostisert, restarta modem, router, ringt til nettleverandør, fått en fra leverandøren hit for å finne problemet, men ingen ting har hjulpet.


Men så la jeg merke til noe nåå. Om jeg tar en speedtest hos www.bredbandskollen.se før jeg starter spillet League of Legends, så får jeg korrekt hastighet(inntil videre hvertfall) som er fra 19-24mbit.


Men, om jeg åpner LoL, og logger meg på, for å så ta en speedtest, da dropper nettet ned igjen til alt fra 0.5mbit til 10mbit.

Nettleverandøren nevnte på telefonen at det er stadig mye uploading som skjer fra det nettet her, og har mistent torrents såklart, men det har ikke vært tilfelle. Har også skrudd av trådløsantennene fra routern(bruker kabel).


Bare for å få med så mye info som mulig, så nevnte også nettleverandøren at de har sett stadige produksjonsfeiler på router modellen min (Dlink Dir 655 tror jeg), men har også prøvd å koble nettet direkte fra modem til PCen, uten at problemet ble fikset.


Så ja, jeg mistenker at det mulig er noe galt med LoL klienten? noen som har noen forslag til løsning eller hva som evt. kan være galt?



håper på hjelp!


edit: må også si at nettet forsvant helt i 2min rett før jeg kunne poste innlegget her
Sist endret av imba; 7. november 2012 kl. 13:26.
Ah, Pando Media Booster.. den er snikete som fy!