Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 5363
Hei,

Jeg reiser veldig mye i forbindelse med jobb. Mye innland men også utland. Denne måneden har jeg reist 10 dager. Over halvparten av disse dagene har jeg måttet overnattet. Mens resten har jeg reist tidlig morgen og kommet hjem sent kveld.

Alle reisene er gjort med fly.

Jeg får dekket alt av reisekostnader, men hva har jeg rett på i forhold til overtid og slikt?
All reisetid er arbeidstid.

https://www.tekna.no/lonn-og-arbeids...eter/reisetid/
Sist endret av gulsaft; 29. september 2019 kl. 21:19.
Fra min arbeidsgiver får vi dekket "aktiv" reisetid. Så lenge vi forflytter oss.
Når vi har sjekket inn på hotell har vi normalt sluttet og føre timer. Uavhengig om dette er klokken 4 om dagen eller klokken 12 om kvelden.
Hos min nåværende arbeidsgiver har jeg ikke overtid når jeg reiser, men betalt i vanlig timesats, så lenge vi er på reis.

Der jeg arbeidet tidligere fikk vi dekket overtid, men mulig det var grunnet det var veldig sjeldent vi var på jobbreise.