Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 9313
Hei, jeg byttet strømselskap (ifra hafslund) for en god stund tilbake og fikk nå en regning på 6300kr for ubetalt strøm ifra de. Byttet til akraft.

Hva skal jeg gjøre?
Veggmontert
Plafond's Avatar
Hva med å kontakte Hafslund for å høre hva som er greia? Høy sannsynlighet for at nettopp de vet hvilket grunnlag de har for å sende deg en faktura, og eventuelt kan være behjelpelige med å rydde opp dersom det er noe feil
Ta kontakt med de. https://www.hafslundstrom.no/kundeservice

Edit: Ninjaed (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Sist endret av Erlpil; 20. mars 2020 kl. 10:58.
Har opplevd noe slikt hos Telenor. De ringte meg veldig ofte på forsøk at jeg skal kjøpe mobil abonnement hos dem. Long story short, vi avtalte at de sender meg nummeret og hvis jeg ikke liker det, bør jeg bare ikke aktivere det (Jeg likte mitt nummer veldig godt og det var umulig å bytte til en annen bedrift i mitt tilfelle). Noen måneder senere fikk jeg flere fakturer fra Telenor med purring. Jeg ringte og forklarte min muntlige avtale med deres ansatte, og de forsto det raskt. Noen dager etter på ble alt slettet. De betalte til og med tilbake en faktura jeg hadde betalt som ikke var fortjent.
Sist endret av flere enn en; 20. mars 2020 kl. 11:06.
Er det snakk om differanse mellom målerstand og avlest/stipulert forbruk må du nok betale uansett.

Gikk selv på en smell da forrige leietaker hadde underrapportert målerstand og jeg var for dum til å melde inn målerstand da jeg flyttet inn.

Måtte betale rundt rundt 10k for differansen da jeg flyttet ut.
Sitat av plohg Vis innlegg
Er det snakk om differanse mellom målerstand og avlest/stipulert forbruk må du nok betale uansett.

Gikk selv på en smell da forrige leietaker hadde underrapportert målerstand og jeg var for dum til å melde inn målerstand da jeg flyttet inn.

Måtte betale rundt rundt 10k for differansen da jeg flyttet ut.
Vis hele sitatet...
Da skulle du jo forlangt at dem sendte regninga til forrige leietager, som jo er skyld i det. Du fikk regninga bare fordi det er lettere å få tak i deg. Dette er jo grunnen til at ny og gammel eier (evnt huseier) skal skrive av strømmen sammen for å unngå problemer.
Jeg kommer ikke fram til noen av selskapene. Dette blir moro :/
Det er fredag. Prøv igjen på mandag.
Enn så lenge så kan du sende en mail der du bestrider kravet. Legg gjerne ved dokumentasjonen du fikk fra din nye strømleverandør når de tok over strømmen. De fleste sender ut bekreftelse på epost om at abonnementet er tatt over.

Det bør være nok til at de eventuelt sletter kravet mot deg.
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Enn så lenge så kan du sende en mail der du bestrider kravet. Legg gjerne ved dokumentasjonen du fikk fra din nye strømleverandør når de tok over strømmen. De fleste sender ut bekreftelse på epost om at abonnementet er tatt over.

Det bør være nok til at de eventuelt sletter kravet mot deg.
Vis hele sitatet...
Jeg har en kvittering ifra elskling.no, skal jeg bruke denne?
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Jeg har en kvittering ifra elskling.no, skal jeg bruke denne?
Vis hele sitatet...
Men det står jo på fakturaen fra Hafslund hva det gjelder?

Om du ikke har mottatt noe strømregning fra din nye leverandør enda er det vel heller ikke så lenge siden du byttet.

Elskling.no er vel såvidt meg bekjent ikke en strømleverandør.

Bytt uansett til Tibber. I gjennomsnitt 24% billigere enn andre leverandører i Norge. De dukker ikke opp på elskling.no.
De mener jeg skylder for strøm, men datoene som står på regninga er betalt for inn til nytt selskap. Litt rotete, men håper det gir mening.
Hvis det medfører riktighet så kan du selvfølgelig dokumentere dette for de og unngå å betale dobbelt. Igjen, hvis det du sier er sant.
Dette er desverre grunnen til at jeg er blitt veldig skeptisk til å bytte strømleverandør. Hver gang har det vært ett sirkus uten like og sku jeg hatt betalt for tiden det tar å rydde opp med strøm og nettleverandører hadde det aldri vært lønnsomt å tro man skal spare noe som helst. Mye enklere å bare forholde seg til en leverandør, strøm fra lokal nettleverandør. Alt på samme regning.

Her er det bare å bestride kravet.
Sitat av Dough Vis innlegg
Dette er desverre grunnen til at jeg er blitt veldig skeptisk til å bytte strømleverandør. Hver gang har det vært ett sirkus uten like og sku jeg hatt betalt for tiden det tar å rydde opp med strøm og nettleverandører hadde det aldri vært lønnsomt å tro man skal spare noe som helst. Mye enklere å bare forholde seg til en leverandør, strøm fra lokal nettleverandør. Alt på samme regning.

Her er det bare å bestride kravet.
Vis hele sitatet...
De gangene jeg har bytta har det vært 100 % problemfritt, og det vil det være for majoriteten. Og selvsagt er det penger å spare! Det er ikke nødvendigvis de helt store forskjellene på prisen per kWh, men påslag +++ utgjør potensielt enn del.

Skulle jeg valgt samme leverandør som netteier hadde jeg betalt 25,4% mer enn hva jeg gjør der jeg er nå.
Hei, jeg jobber innen strøm og hjelper gjerne til med å forklare.
Send meg gjerne sensurerte fakturaer i DM så kan jeg godt ta en titt.
(Nei, jeg kommer ikke til å selge deg noe)
Sitat av tafsern Vis innlegg
De gangene jeg har bytta har det vært 100 % problemfritt, og det vil det være for majoriteten. Og selvsagt er det penger å spare! Det er ikke nødvendigvis de helt store forskjellene på prisen per kWh, men påslag +++ utgjør potensielt enn del.

Skulle jeg valgt samme leverandør som netteier hadde jeg betalt 25,4% mer enn hva jeg gjør der jeg er nå.
Vis hele sitatet...
Jeg ser at Tibber skiller seg veldig ut. Nå sier de vel selv opp til 20%.
Verdt å få med her så kan du spare på strømforbruk mens nettleien vil være den samme.
Total besparelse på strømutgifter vil da være langt mindre avhengig av hvor mye du bruker men jeg vil tro ca halvparten.

Uansett, takk for tips ser om det blir å bytte til Tibber her.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Dough Vis innlegg
Uansett, takk for tips ser om det blir å bytte til Tibber her.
Vis hele sitatet...
Om du vurderer å bytte til tibber er godt tips å høyre om du har kjenninger som har det. Dei har rimeleg grei verveordning, som gir den som verver og deg ein femhundrelapp i bonus.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Om du vurderer å bytte til tibber er godt tips å høyre om du har kjenninger som har det. Dei har rimeleg grei verveordning, som gir den som verver og deg ein femhundrelapp i bonus.
Vis hele sitatet...

Noen som vil verve meg?
Sist endret av Dough; 1. august 2020 kl. 00:25.
Nå er ikke jeg kunde av Tibber selv, men har vurrdert lenge, men aldri fått ut fingern siden min avtale idag ikke er så gale. Fant en invite på elbilfrium til Tibber https://tibber.com/no/invite/389d2662 som ser ut til å fungere.

henter fra denne tråden på elbilforum
https://elbilforum.no/index.php?topic=42733.0
Jeg fikk et par raske på pm...