Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2106
Hei, for ikke så lenge siden spurte en "kompis" meg om å stå som ansvarlig på nedbetaling og abb. pga han ikke hadde legg. Nå har jeg fått faktura i posten på litt over 2 lapper. han sier at mobilen er stjelt og han er i utlandet.

Mitt spørsmål er: hva gjør jeg? har selv ikke penger til og betale dette da han sa han skulle overføre hver mnd. Er redd for at han ikke skal overføre i og med han ikke svarer. Vil ikke ha betalingsanmerkninger osv

Noen som har bra forslag på hva jeg skal gjøre?
Ikke anse vedkommende som kompis lengre. Du blir utnytta. Har desverre ingen løsninger siden du har signert frivillig. Prøv å lær av det.

Han hadde ikke legg
Telefonen er borte
Han er i utlandet
Jeg tror noe av dette er tull.
Håper ikke du tapte alt for mye penger, men det er ikke verdiløst å lære hvem du kan stole på.
Sist endret av Bothrops; 26. februar 2020 kl. 14:23.
Ta det som en lærepenge til neste gang.
Men du sier han sa han skulle overføre hver måned? Har han i det hele tatt overført noe? Og hvis han ikke har overført på noen måneder så burde du vel ha skjønt tegninga allerede da.

Å tegne abb. for andre er som regel en svært dårlig ide, og jeg ville sperra abb. så fort som mulig uansett så han ikke bruker enda mer av dine penger.
dancing in the dark
3 0
Et godt tips kan jo alltid være at han skal overføre summen på det som skal betales, FØR du sier ja til noe. F.eks et første avdrag eller noe i den duren..
Er ikke så mye du kan gjøre om han ikke betaler for seg. Det er DU som står juridisk ansvarlig ettersom det var DU som skrev under på avtalen. Eneste du kan gjøre er å betale det du skylder og si opp abonnementet så snart du kan. Du må rett og slett bare finne en måte å skaffe pengene på, slik at hvis "kompis" ikke betaler så slipper du at ting går til inkasso.

Ettersom kameraten din ikke hadde legitimasjon så regner jeg med at han er under 18? Snakk med foreldrene til gutten og forklar at han har "lurt" deg til å gå med på en slik avtale. Kanskje det kan være en løsning.

Ville også tatt en telefon til operatøren og si at mobil er stjålet og be dem om å sperre sim-kort for bruk.
Sist endret av Mirage; 26. februar 2020 kl. 14:36.