Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 4573
Hei,

Jeg har nylig kjøpt meg en 4K TV (Samsung Q90R) med nyeste Apple TV 4K. Jeg blir bare ikke klok på dette problemet og har prøvd absolutt alle innstillinger nå føler jeg.

Når jeg streamer Youtube direkte fra appen i TV får jeg krystallklart bilde på testvideoen jeg prøver (4K selvsagt).

Når jeg streamer samme video fra Youtube appen på Apple TV mangler det kvalitet. Det virker nesten som om bildet ikke vil laste seg inn i full kvalitet og er komprimert.

Her kjører jeg ethernet kabel på et 500/500 fibernett, så nettet er ikke problemet.
Jeg har vært på Hifi klubben og kjøpt den beste HDMI kabalen de har, så dette kan heller ikke være problemet.
Jeg har prøvd alle HDMI portene og jeg har stilt inn på høyeste kvalitet på alle Video innstillingene på Apple TV.

Er det noen som har opplevd noen lignende?
AFAIK (usikker på om det fortsatt stemmer) så støtter ikke YouTube appen på Apple TV 4k pga. codecs. Kan være det ikke stemmer lengre.

Prøv å manuelt velge kvalitet på en 4K video og sjekk om du får valgt 4k.
Trådstarter
3 0
Takk for raskt svar.
Hvordan velger jeg dette manuelt :-)?

Ser forøvrig etter jeg søkte på dette spesifikt at du har helt rett!

https://support.google.com/youtube/answer/6094411?hl=no
Sist endret av RR35; 4. desember 2019 kl. 13:38.
Sitat av RR35 Vis innlegg
Takk for raskt svar.
Hvordan velger jeg dette manuelt :-)?
Vis hele sitatet...
Gå inn på en YouTube video. Dra så du ser instillingene. Trykk på en logo en eller annen plass hvor det står HD (eller lignende) og velg kvalitet.

Se der ja. Synd at Apple og Google skal krangle om codecs og formater fortsatt....
Sist endret av Freddy_fred5; 4. desember 2019 kl. 13:40.
Trådstarter
3 0
Uansett, tusen takk for god hjelp! Jeg har brukt alt for lang tid på å finne ut av dette :-)