Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 5260
Må si jeg savner dem virkelig, tegneserier som: Barbaren Dave, Kvack-pakket, Doug, Timon og Pumba og mange flere. Spesielt Fillmore!

Tar jeg en tur til Disney Channel/ Xd, så har de bare søppel nå.

Blir veldig nostalgisk når jeg tenker på de gamle seriene...

Hva med dere, hvilke tegnserier savner dere/ liker å se på?
Ducktales ! det er så godserie det må vel laste ned igjen hvis jeg finner
Enig. God gammel Disney med skikkelig tegnet animasjon der du kan se at det er gjort godt håndverk supplert av en god story.
Nå lages det nesten bare sjelløse data animerte tegneserier som kun har som mål å være pedagogisk korrekte..
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Disney Channel har blitt MTV for kids. Helt idiotisk. Hadde Walt Disney sett Disney Channel i dag ville han nok tatt livet av seg
gamle walt var visst ifølge ryktene litt forutseende og bannet sine klassikere fra for mye eksponering i framtidens media tv og video. Jeg har ikke fått dette bekreftet men den gang jeg jobbet i videobransjen fortalte disneys representanter at disneys klassikere kun kunne selges på video hvert 7 år og at walts testamente inneholdt strenge reguleringer vedrørende video og tv.
Jeg har fulgt litt med på salget av disneys klassikere på video dvd og det virker som 7års regelen stemmer sånn noenlunde.
Sitat av Spunky Vis innlegg
Må si jeg savner dem virkelig, tegneserier som: Barbaren Dave, Kvack-pakket, Doug, Timon og Pumba og mange flere. Spesielt Fillmore!
Vis hele sitatet...
Noen av seriene du nevner kan jo kanskje kalles "gammel Disney", men Fillmore! hadde jo nye episoder så sent som i 2004, hvordan i alle verdens dager kan dette kalles "gammel Disney"? Barbaren Dave hadde nye episoder frem til 2005. Jeg kjenner til oppfatningen om at "gammel barne-TV var best", men det du nevner er jo ikke engang gammelt.
Spunky's Avatar
Trådstarter
43 4
Sitat av mortalf Vis innlegg
gamle walt var visst ifølge ryktene litt forutseende og bannet sine klassikere fra for mye eksponering i framtidens media tv og video. Jeg har ikke fått dette bekreftet men den gang jeg jobbet i videobransjen fortalte disneys representanter at disneys klassikere kun kunne selges på video hvert 7 år og at walts testamente inneholdt strenge reguleringer vedrørende video og tv.
Jeg har fulgt litt med på salget av disneys klassikere på video dvd og det virker som 7års regelen stemmer sånn noenlunde.
Vis hele sitatet...
Hmm....interessant, har hørt noen rykter om at mannen var litt gal..
Gode tegneserier fra Disney er alltid velkommen.

DuckTales, Chip 'n Dale Rescue Rangers (Snipp og Snapp Redningspatruljen), TaleSpin, Darkwing Duck, Goof Troop (Langbein og Sønn), Quack Pack, Aladdin og Gummi Bears (Bompibjørnene).


Til min glede kan jeg trøste meg med at jeg har -alt- (engelsk), så det lar seg oppdrive der ute for de som vet å søke.
Spunky's Avatar
Trådstarter
43 4
Sitat av waf Vis innlegg

Til min glede kan jeg trøste meg med at jeg har -alt- (engelsk), så det lar seg oppdrive der ute for de som vet å søke.
Vis hele sitatet...
Av en eller grunn likte jeg de alltid på norsk. Ikke det at de er dårligere på engelsk.
@Spunky: Ja, det er nostalgiske følelser å hente fra de norske versjonene. Jeg har noe av alle disse seriene på Norsk, men det er såpass lite at det nesten ikke er til å skryte av. En gjeng som kaller seg for KAViAR har tatt opp hjemme på gutterommet, men de har vært utrolig flink til å navngi episodene helt feil - så det er stor sannsynlighet at noen av de er samme episode da Disney Channel er ekstreme på å sende det samme om og om igjen *sukk*
Darkwing Duck ftw!
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Kanskje litt off-topic men jeg ELSKER den filmen der de kjører campingvogn langt oppe i fjellet
Humphrey The Bear er en av mine favoritter ^^.

Hver jul når jeg sitter med niesene mine så dør jeg litt invendig når 3-D versjonene av "Jul med Disney" kommer... Hvor ble det av de gamle klassikerne?
Haha, lastet nettopp ned komplett samling av Duck Tales, genial serie
Savner Ku og Kylling! Blir ikke det samme og se det på Engelsk.
Savner også Ed, Edd og Eddy.
Sitat av lex123 Vis innlegg
Kanskje litt off-topic men jeg ELSKER den filmen der de kjører campingvogn langt oppe i fjellet
Vis hele sitatet...
Den filmen utgjør 90% av min julestemning Elsker den jeg og
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Toadftw Vis innlegg
Savner Ku og Kylling! Blir ikke det samme og se det på Engelsk.
Savner også Ed, Edd og Eddy.
Vis hele sitatet...
Nå er jo ikke noe av dette Disney, da... disse seriene går/gikk på Cartoon Network. (Og dessuten var Ku og kylling mer møkk enn det meste )

Når det er sagt er vel denne "trenden" på alle tegneseriekanaler jeg pleide å se på. Det virker som om innholdet går fra å være greie serier til noe som prøver å være en krysning mellom "vestlig" animasjon og anime, failer på begge, og ender opp som søppel.
Sist endret av robhol; 9. august 2010 kl. 23:46.
hadde egentlig lite sans for tegneseriegenerasjonen med Ducktales, Goof Troop, Quackpack and so on...

for meg er det de hvirkelig gamle som det står "Technicolor" på. som den campingvognturen og Donalds snakkepiller
Sitat av lex123 Vis innlegg
Kanskje litt off-topic men jeg ELSKER den filmen der de kjører campingvogn langt oppe i fjellet
Vis hele sitatet...
husker den også jeg
må være enig at gamle disney filmer er de beste, synn at modern ga de bort : /
Spunky's Avatar
Trådstarter
43 4
Kom på en til, som jeg pleide og se på før skolen, 101 Dalmatians: The Series.

Har mange fler, men klarer ikke å huske navnene....
Elsker Den Lille Havfruen... sangene er så fine

Også selvfølgelig Løvenes Konge...den er favoritten til de fleste vel?
Finnes ingen over den..til og med gutta gråt da Mufasa døde.
Spunky's Avatar
Trådstarter
43 4
Sitat av THremm Vis innlegg
Elsker Den Lille Havfruen... sangene er så fine

Også selvfølgelig Løvenes Konge...den er favoritten til de fleste vel?
Finnes ingen over den..til og med gutta gråt da Mufasa døde.
Vis hele sitatet...
Den så jeg over 100 hundre som guttunge, og jeg ble like trist hver gang Mufasa døde, og da Simba tok tilbake tronen.

Og jeg sang med til Hakuna Matata
Gadd ikke lese alle innlegg men, nå sendes kvakkpakket, ole dole og doffen på eventyr, og langbein og sønn på disney xd fra 06.00 (les programoversikt), da kan du enten ta opp (hvis du har mulighet), eller bare stå opp litt tidlig
Spunky's Avatar
Trådstarter
43 4
Sitat av Herû Vis innlegg
Gadd ikke lese alle innlegg men, nå sendes kvakkpakket, ole dole og doffen på eventyr, og langbein og sønn på disney xd fra 06.00 (les programoversikt), da kan du enten ta opp (hvis du har mulighet), eller bare stå opp litt tidlig
Vis hele sitatet...
Det var moro å høre, skal sjekke
Sist endret av Spunky; 12. august 2010 kl. 22:18.
Spunky's Avatar
Trådstarter
43 4
Nå viser de Langbein filmen på Disney Channel.

Husker den filmen som liten
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Etter at FoxKids ble lagt ned har disney channel tatt over noen av programmene derfra.
Ettersom jeg har en bror på 9 år står ofte Disney Channel på her i huset. Og det er elendig voice-acting. De samme stemmene går igjen og igjen og igjen i alle seriene og de skal helst snakke så fort de kan og dialoger går uten pause, slik at det babler i ett, avbrytt av hyl (der alle hyler i kor) av og til. Ikke rart barn får ADHD når de kommer tilbake til det virkelige liv der tempoet er for tregt i forhold til Disney Channel.
Skal ikke si at jeg ikke savner de gamle Disney-seriene jeg heller, men er fortsatt en del gode serier ute å går. Tenker spesielt på "Fairly Odd Parents" og "Phineas and Ferb". Begge disse er serier som i mine øyne kan måle seg med noen av de gamle seriene.
Sitat av binkabi Vis innlegg
Skal ikke si at jeg ikke savner de gamle Disney-seriene jeg heller, men er fortsatt en del gode serier ute å går. Tenker spesielt på "Fairly Odd Parents" og "Phineas and Ferb". Begge disse er serier som i mine øyne kan måle seg med noen av de gamle seriene.
Vis hele sitatet...
Nei, Det kan det ikke. (Ikke technicolor!)
Denne serien lå gjemt i underbevisstheten min i 10 år før jeg oppdaget den igjen for en liten stund siden. Begynner nesten å gråte når jeg hører melodien.. http://www.youtube.com/watch?v=mCZKbTeXuXs. Hvorfor kan ikke barnekanaler sende dette i stedet for alt det shittet de driver på med nå..?

EDIT: Oi, der kom den på tysk, gitt. http://www.youtube.com/watch?v=JloOxKFSDR4
Sist endret av Mokko; 17. august 2010 kl. 01:48.
Sitat av Mokko Vis innlegg
Denne serien lå gjemt i underbevisstheten min i 10 år før jeg oppdaget den igjen for en liten stund siden. Begynner nesten å gråte når jeg hører melodien.. http://www.youtube.com/watch?v=mCZKbTeXuXs. Hvorfor kan ikke barnekanaler sende dette i stedet for alt det shittet de driver på med nå..?

EDIT: Oi, der kom den på tysk, gitt. http://www.youtube.com/watch?v=JloOxKFSDR4
Vis hele sitatet...
Jeg elsket den serien der! Har ikke sett den på sikkert 10 år jeg heller. Må se det igjen, husker jeg syns det var spooky hele greia. Husker du episoden når de er i kjellern, og dama med voodoo-dokka kommer? Tror det var mot slutten av serien.

Av litt nyere Disney synes jeg Goof Troop er veldig bra, utrolig feel-good stemning. Men ingen slår de gamle Technicolor-filmene
▼ ... over en uke senere ... ▼
For de som vil se de gode gamle technicolor filmene fant jeg en kar på youtube som har lastet opp en drøss av dem i rimelig grei kvalitet
Enjoy