Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  79 12045
Hei Freaks.

En torsdags ettermiddag dro jeg ut og traff noen venner, det var digg vær og vi spillte litt basket på nærskola i 7-8tia på kvelden. En venn av meg skyldte meg 150,- så han ga meg en bønne ( Et gram hasj ) i stedet. Da vi ble enig om å runde av å stikke hjem, satt jeg meg godt til rette på en benk på plassen utenfor skola og rulla meg en feit en. Det var drøyt 2 mnd siden sist jeg "fyra" så jeg ble grisefjern av å røyke en hel spliff alene.

Jeg spratt en glass-Cola med lighteren og korka landa rett forann meg opp ned, "Kalde føtter?" sto det. Jeg kika meg litt rundt og drakk en god kjeft, da så jeg en mann i dresskjorte, jeans og dressko på en sykkel ca 150m unna, han sto å kjika på meg mens han prata, tilsynelatende med handsfree siden han sto alene. Jeg tenkte dette var merkelig, en kar på en sykkel med dresskjorte står å ser på meg når jeg sitter alene å drikker Cola? Jeg reise meg opp og hadde allerede pakka ned sakene og putta resten av bønna i sigarettpakken, jeg gikk rett mot han, det var samme veien som hjemover. Han sykla avgårde en anna vei og jeg gikk hjemover.

Det er en bakke jeg må opp på ca 600m for å komme meg hjem, sånn ca halvveis bestemmer jeg meg for å gå over på andre siden av veien på gangfeltet der, siden jeg måtte krysse veien lenger opp uansett, da jeg ser meg bakover før jeg krysser veien, går det en kar 20-30 meter bak meg en dame forann meg på ca samme avstand. Da jeg går over veien går også dama som kom i mot over, begynner å småjogge litt og sier "Hei, jeg er fra politiet" jeg snur meg, og han karen som gikk bak meg står rett på sia meg og sier det samme. De spørr om jeg har noe narko på meg, jeg svarer ja og gir han sigarettpakka og ser surt på han. Bli med meg du, sier han.

Vi går alle tre sammen resten av bakken oppåver, når vi nermer oss en parkeringsplass spørr politimannen meg, "du, ser du vilken bil som er politibilen?" De var sivile begge to så jeg peika på en sort Volvo V70 med sota ruter helt fram, og to antenner på taket, det er selfølgelig den V70'en der sa jeg, så at han smilte litt og sa "stemmer det". Utenfor bilen ranksaka han meg kjapt og tok telefonen, satte på meg jærna og jeg satt meg inn med glass-Colan mellom bena og bakte meg en pris snus.

Da vi kom på stasjonen ble jeg strippa helt på glattcella og alle tinga mine ble beslaglagt. Jeg satt én time på glattcella, det kjentes ut som 3.. Da jeg slapp ut fikk jeg et forelegg på besittelse av 0.82 gram hasj og 2000,- i bot. Jeg vedtok og fikk gå.

Fem dager senere ringer det på døra og jeg kikker gjennom kikkehullet og der står det to damer i midten av tjueåra, og jeg tenker. "Faens selgere, hva skal dere selge meg nå?" Jeg åpner døra og det første de sier er jo SELVFØLGELIG : HEI, vi er fra politiet! Vi har ransakningsordre og etterlyst pågripelse på deg. En sivil mannlig politimann sto også litt nedi trappa. Jeg tenker "åfyfaen i helvette dette er ikke bra", dama sitter intetanene på soverommet og gjør lekser, jeg har ikke nevnt en dritt og nå står de inne i gangen.

Vi må komme inn en liten tur, sa hu som sto fremst, og jeg ba dem ta av skoa siden jeg hadde vaska og støvsuga tidligere på dagen, det lukta grønnsåpe og var strøkent i leiligheta. Hu ene ba meg sette meg i sofaen, hu tok seg en runde rundt å kjika i leiligheta, "Her var det veldig fint" sa hu og spurte hvordan jeg hadde betalt for dette og pekte på TV-benken der Mac'en til 20 lapper, 50" TV, Hi-Fi til 35 lapper og litt anna småsnaks. Jeg svarte og sa "Jeg har jobba og tjent pengene som vi alle må gjøre" ( Det har jeg gjort ) hu satte seg på sofakanten lengst mulig unna og dro frem notisblokka. "Hehe, det er det ikke alle som gjør" sa hu. og noterte litt. Dama mi satt på gråten på en stol ved spisebordet og skjønte ingenting.

Politidama spurte meg sikkert 7-8 ganger om jeg hadde noe i leiligheten, noe narkotika? Da sank dama mi helt sammen, jeg så hu ble helt rød på øya, og tårevåt. Jeg svarte nei, det har jeg ikke, få inn bikkja om dere vill og ransak leiligheta men da får dere sette tinga på plass og rydde etter dere. ( Jeg har ting på stell får å si det på den måten ) Jeg var helt nyktern, hadde ingenting i leiligheta, ikke noe spor engang. Det har ikke vært røykt hasj i denne leiligheta som jeg kan bekfrefte på 3 år. Og brukte det som en fordel og var litt småfrekk og spurte "hva blir det til, skal dere ransake eller bare prate piss" Hu ba meg være litt mer samarbeidsvillig, røyste seg opp og gikk til spisebordet i stua der dama mi satt og telefonen lå, å kjika kjapt gjennom telefonen. Gikk og snakka litt med hu andre som hadde stått i gangen hele tiden.

Hu henta han mannlige politimannen som var rundt førti og de prata litt alle tre. Politidama som satt på sia meg i sofaen og som egentlig gjorde mesteparten av "jobben", gikk en liten runde. Hu gikk ikke innom badet eller soverommet og walk-in galderoben som ligger innafor soverommet. Heller ikke boden. "Sikker på at du ikke har noe" spurte hu en siste gang, "Nei, det har jeg ikke, få inn bikkja eller kom dere tilbake på stasjonen" sa jeg, og hu ga meg en liten moralpreken om narko og tokk på seg skoa og de gikk alle sammen.

Hva synes dere om dette? Er det virkelig sånn at man blir besøkt hjemme av snuten om man blir tatt for UNDER ett gram hasj på seg? Jeg hadde helt rent rulleblad før dette, ikke en jævla fartsbot engang. Selv om jeg ikke alltid har vært på lovens side, så ble rimelig PISSES OFF kan man si da de kom på døra mi "sånn helt uten videre". Slapp jeg billig unna eller hva faen er det egentlig snuten driver med?

Beklager for evt. skriveleif.

Mann i midten av tjue åra.
Velkommen til verdens frieste land =)
Syke greier. Har ikke noen erfaring ang dette så kan dessverre ikke tilføye noe annet enn at jeg ble jævla overrasket hvor nazi de er ^^
Du må bo på et sted hvor det er ekstremt lite folk for å si det sånn eller?
Utrolig at 84% av voldtektssaker blir henlagt, men en sak om under et gram hasj blir tildelt en haug av ressurser til.
Sitat av Srbija Vis innlegg
Du må bo på et sted hvor det er ekstremt lite folk for å si det sånn eller?
Vis hele sitatet...
Jeg bor til opplysning i en av de tre største byene i Norge.
Dette er hva politiets ressurser brukes til, som de stadig klager over at de har for lite av... Obvious.

HURRA FOR NORSK POLITI!
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Utrolig at 84% av voldtektssaker blir henlagt, men en sak om under et gram hasj blir tildelt en haug av ressurser til.
Vis hele sitatet...
Prioriteringer vet du, staten tjener ingenting på jenter som blir voldtatt, livsnytere derimot...
Dette må være bortimot den groveste historien jeg har hørt. (I denne sjangeren). Har du hørt noe mer om dette?
Syns du foresten taklet det veldig bra.
Jeg også tenkte med engang at du må jo bo på minste tettstedet, men når du melder fra at du bor i en av de største byene.. Også klager politiet på ressurser?! Når de bruker 3 politibetjenter til dette?

Dette er sykt! Rett å slett urealistisk.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Prioriteringer vet du, staten tjener ingenting på jenter som blir voldtatt, livsnytere derimot...
Vis hele sitatet...
Feil. Tror du de tjener på dette? Hah.
Uansett, standard greie? Ikke noe spesielt over dette. Kjipt, men sånn er det.
Sitat av FuNcEd Vis innlegg
Jeg bor til opplysning i en av de tre største byene i Norge.
Vis hele sitatet...
Kjip opplevelse! Høres mistenkelig mye ut som Trondheimspurk. Fikk du se ransakelsesordren, altså skriftlig?

Er nok ikke uvanlig at de kontrollerer nye ansikter, såfremt de ikke har stor arbeidsbelastning i andre saker. 2000 kr høres mye ut men er omtrent det laveste som gis (Opp til 15g sees på som brukerdose).

Søker du rundt finner du kjapt folk som har blitt idømt 10 000 i bot.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Feil. Tror du de tjener på dette? Hah.
Uansett, standard greie? Ikke noe spesielt over dette. Kjipt, men sånn er det.
Vis hele sitatet...
Går på statistikk vet du. Er en politisk greie. Jo flere man tar, dess mer penger blir bevilget til politiet
Det her virket nesten som opplæring av 2 aspiranter syns jeg, og at du var prøvekanin.

Sitat av ne0 Vis innlegg
Kjip opplevelse! Høres mistenkelig mye ut som Trondheimspurk. Fikk du se ransakelsesordren, altså skriftlig?

Er nok ikke uvanlig at de kontrollerer nye ansikter, såfremt de ikke har stor arbeidsbelastning i andre saker. 2000 kr høres mye ut men er omtrent det laveste som gis (Opp til 15g sees på som brukerdose).

Søker du rundt finner du kjapt folk som har blitt idømt 10 000 i bot.
Vis hele sitatet...
Spiller ingen rolle om de har den med seg skriftlig eller ikke. De kan gå inn uansett så lenge juristen har gitt de lov.
..og dette bruker de ressurser på? narkopolitikken er en stor joke!
kan du bekrefte at du bor i Trondheim? :P
Trist. Sykt. Tragisk. Synd. Forjævlig mongolisert. Stake-out på skolen, hva i pokker er det de holder på med? Noen må ha ringt etter å ha sett deg røyke en feit en, eller? Høres veldig rart ut, men har selv hatt noen stunder med en kamerat på en skole siden det er så greit å treffes for å røyke der til tider og har selv opplevd at en politibil har kommet innom minst én gang. Vi møtes aldri der lengre for å si det sånn.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Feil. Tror du de tjener på dette? Hah.
Uansett, standard greie? Ikke noe spesielt over dette. Kjipt, men sånn er det.
Vis hele sitatet...
Staten tjener ikke direkte på dette, men dette ville gått under politiet sine oppklarte saker, som igjen fører til ressurser for politiet i hans distrikt, som IGJEN gir mer ressurser til å oppklare fler saker. Altså, jo flere oppklarte saker, desto mer ressurser. Dette går altså på statistikk som er skrevet tidligere.

Resten av teksten går ikke til deg:
Politiet kan ikke BARE fokusere på vold og drapssaker. Hasj er i følge norsk lov narkotika, og skal straffes deretter. Politiet må fokusere på all kriminalitet, og må selvfølgelig oppklare saker også.

Ransakelse etter at han ble tatt er slettes ikke uvanlig, og kan ha grunnlag i flere ting, Feks:
flere har sladret på han, og politiet har mistanke om at han har mer narkotika
kanskje politiet i distriktet hans arbeider aktivt mot økt narkotika i distriktet
kanskje OP ikke forteller alt om saken etc, etc etc.

Å "bruke ressurser riktig" er ikke bare å bruke alle ressurser på voldtektssaker. Politiet må selvfølgelig ha oppklarte saker for å vise at de gjør ting riktig, dessuten er narkotika ULOVLIG!
Jeg er politimann, røyker selv og har et veldig liberalt syn i forhold til cannabis, men politiet må SELVFØLGELIG følge loven.


I voldtektssaker er dessuten svært vanskelig å få overfallsmannen dømt, Hater_mordin, av åpenbare grunner!
Sist endret av alphamale; 1. september 2011 kl. 02:24.
Hørtes sykt kjipt ut . Bra du ikke hadde noen piper eller mekk liggende rundt som mange har . Men når straffen gjør mer skade enn stoffet så er det jo noe feil .Selv om du hadde blitt straffet å betalt for deg så fikk du et kjipt besøk med på kjøpet . Hvordan tok dama de det etter de hadde gått ?
Sitat av alphamale Vis innlegg
Staten tjener ikke direkte på dette, men dette ville gått under politiet sine oppklarte saker, som igjen fører til ressurser for politiet i hans distrikt, som IGJEN gir mer ressurser til å oppklare fler saker. Altså, jo flere oppklarte saker, desto mer ressurser. Dette går altså på statistikk som er skrevet tidligere.

Resten av teksten går ikke til deg:
Politiet kan ikke BARE fokusere på vold og drapssaker. Hasj er i følge norsk lov narkotika, og skal straffes deretter. Politiet må fokusere på all kriminalitet, og må selvfølgelig oppklare saker også.

Ransakelse etter at han ble tatt er slettes ikke uvanlig, og kan ha grunnlag i flere ting, Feks:
flere har sladret på han, og politiet har mistanke om at han har mer narkotika
kanskje politiet i distriktet hans arbeider aktivt mot økt narkotika i distriktet
kanskje OP ikke forteller alt om saken etc, etc etc.

Å "bruke ressurser riktig" er ikke bare å bruke alle ressurser på voldtektssaker. Politiet må selvfølgelig ha oppklarte saker for å vise at de gjør ting riktig, dessuten er narkotika ULOVLIG!
Jeg er politimann, røyker selv og har et veldig liberalt syn i forhold til cannabis, men politiet må SELVFØLGELIG følge loven.


I voldtektssaker er dessuten svært vanskelig å få overfallsmannen dømt, Hater_mordin, av åpenbare grunner!
Vis hele sitatet...
Til det første jeg har uthevet, brenner dere pengene dere tar inn på bøter og forelegg? Resten av avsnittet er en lang motsigelse..

Til resten av det jeg har uthevet; Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Er du seriøs? =D
Sist endret av SkyMarshal; 1. september 2011 kl. 03:13.
usertitle import
bleh's Avatar
Det jeg synes er merkverdig ved denne hendelsen er at du klarte å bake deg en snus når du hadde fått håndjern på.

Og det faktum at det er mange andre ting som skurrer i fortellingen, i tillegg til en hel haug detaljer og skriftlige virkemidler som får det hele til å høres mer ut som en novelle som "han tøffe bakerst i klasserommet med fubu og en fuckyall-holdning" kunne ha skrevet på ungdomsskolen.
Sitat av bleh Vis innlegg
Det jeg synes er merkverdig ved denne hendelsen er at du klarte å bake deg en snus når du hadde fått håndjern på.
Vis hele sitatet...
Logisk nok, hadde han sikkert håndjerna FORAN.
Takker for mange svar.

Ja jeg bor i Trondheim, og synes det er helt innihelvette at de kommer 3 stk på døra mi p.g.a besittelse av under ett gram. Synes boten var lav selv, men det var og mengden med narko de fant på meg, så hadde jeg fått mere hadde jeg nok ikke vært så "hyggelig" når de kom på døra mi. Man kan jo ta den slenge igjen døra i det man roper "Skal ikke ha noe besøk nå for faen" men da kommer de vel på nytt med en dør-slegge og går løs på inventar og mere til.

Dama tok det greit etter forholdene. Hu er her fortsatt, men jeg går med halen mellom bena for å si det slik. Ble litt grining og litt godsnakking.

Er heller ikke noe daglig røyker, og har ikke røyka på over 2 mnd, noe som gjør det enda kjipere når man først skal "kose" seg litt, og bli nedspring av 2 sivilsnut og kasta rett i glattcella, noe som i seg selv er et helvette selv bare 1 time. Du får ikke noe tidsperpektiv, du vet heller ikke når man slipper ut eller hvor lenge du har vært der.

Men selvfølgelig å få de på døra er jo det værste, litt rart at de ikke sjekka ut leiligheta mere, jeg kunne jo for alt dem visste hatt 10 kilo liggende under senga. Men når hu ene var på tur inn med skoa på og jeg ba hu "Ta av dæ skoen!!!" og ba dem rydde etter seg og det skulle se slik ut som det gjør nå, etter ransakingen ble de vell litt ubekvem kanskje? :P Hadde heldigvis mitt på det rene og kunne være litt småfrekk, det likte jeg. Men dama og snuten derimot....

Sitat av Bravehammer Vis innlegg
Logisk nok, hadde han sikkert håndjerna FORAN.
Vis hele sitatet...
No shit sherlock! Hehe, jeg klarte fint å drikke Cola og bake snus med håndjerna forann.
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av Bravehammer Vis innlegg
Logisk nok, hadde han sikkert håndjerna FORAN.
Vis hele sitatet...
Haha, godt poeng - ved slike uskyldige tilfeller er det vel normalt å få de foran. My bad, ill go hug myself to sleep now.

Btw litt merkelig å få på håndjern hvis man får sitte med en glassflaske cola i hendene uansett, jeg mener - en glassflaske er ganske bra slagvåpen, og hva er vitsen med håndjern da..strange times.
Sist endret av bleh; 1. september 2011 kl. 03:35.
Sitat av bleh Vis innlegg
Det jeg synes er merkverdig ved denne hendelsen er at du klarte å bake deg en snus når du hadde fått håndjern på.

Og det faktum at det er mange andre ting som skurrer i fortellingen, i tillegg til en hel haug detaljer og skriftlige virkemidler som får det hele til å høres mer ut som en novelle som "han tøffe bakerst i klasserommet med fubu og en fuckyall-holdning" kunne ha skrevet på ungdomsskolen.
Vis hele sitatet...
Jeg kan jo scanne deg forelgget og sende om du er i tvil. Meninga med å gå i detalj var ikke for min egen del, men for at andre skulle få vite hvordan politiet faktisk oppererte. Jeg er anonym her på forumet så hvorfor skulle jeg sitte å finne på en hel masse piss?
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av FuNcEd Vis innlegg
Jeg kan jo scanne deg forelgget og sende om du er i tvil. Meninga med å gå i detalj var ikke for min egen del, men for at andre skulle få vite hvordan politiet faktisk oppererte. Jeg er anonym her på forumet så hvorfor skulle jeg sitte å finne på en hel masse piss?
Vis hele sitatet...
Det var mer en anekdote om at teksten var veldig livlig og fargerik, ikke ment som noe mer enn det. I tillegg til min feiltagelse om håndjern foran vs bak, my bad. No pun intended. Forelegget ditt skal du slippe å scanne, har sett nok av de triste brevene.

Forresten virket de ganske hyggelig i forhold til enkelte ransakelser som blir utført, intet rot i leiligheten og 1 time på glattcellen er himmel i forhold til 48 t som man lett kan bli sittende. Æ vil til bartebyen!


[COLOR="White"]nFF-abstinenser resulterer tydeligvis i mye unødig prat, sorry folks[/COLOR]
Sitat av bleh Vis innlegg
Det var mer en anekdote om at teksten var veldig livlig og fargerik, ikke ment som noe mer enn det. I tillegg til min feiltagelse om håndjern foran vs bak, my bad. No pun intended. Forelegget ditt skal du slippe å scanne, har sett nok av de triste brevene.

Forresten virket de ganske hyggelig i forhold til enkelte ransakelser som blir utført, intet rot i leiligheten og 1 time på glattcellen er himmel i forhold til 48 t som man lett kan bli sittende. Æ vil til bartebyen!


[COLOR="White"]nFF-abstinenser resulterer tydeligvis i mye unødig prat, sorry folks[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Tar det som et komplement Glad jeg slipper å scanne det, har mest lyst til å brenne det.

Ja de var hyggelige, det skal de ha. Hvor lenge man sitter på glattcelle avhenger av hvor fort juristen skriver ut forelegget. Det sa de etterpå. Vet ikke hvordan reglene er for hvor lenge man kan holdes på glattcelle, men jeg fikk faktisk beskjed om at om jeg ble sittende lenger enn to timer, hadde jeg krav på advokat.
ArbeidsledigProletar
Sitat av alphamale Vis innlegg
Staten tjener ikke direkte på dette, men dette ville gått under politiet sine oppklarte saker, som igjen fører til ressurser for politiet i hans distrikt, som IGJEN gir mer ressurser til å oppklare fler saker. Altså, jo flere oppklarte saker, desto mer ressurser. Dette går altså på statistikk som er skrevet tidligere.
Vis hele sitatet...
Staten tjener ingenting på å buste folk med kickere i lomma, at det blir forvaltet mer penger til politidistriktet er noe annet. Og til folk som snakker om at forelegg osv. liksom skal tjene staten penger, stemmer ikke i det hele tatt, for å ta de folka de tar må politimennene ha lønn osv.
Sitat av alphamale Vis innlegg
Staten tjener ikke direkte på dette, men dette ville gått under politiet sine oppklarte saker, som igjen fører til ressurser for politiet i hans distrikt, som IGJEN gir mer ressurser til å oppklare fler saker. Altså, jo flere oppklarte saker, desto mer ressurser. Dette går altså på statistikk som er skrevet tidligere.

Resten av teksten går ikke til deg:
Politiet kan ikke BARE fokusere på vold og drapssaker. Hasj er i følge norsk lov narkotika, og skal straffes deretter. Politiet må fokusere på all kriminalitet, og må selvfølgelig oppklare saker også.

Ransakelse etter at han ble tatt er slettes ikke uvanlig, og kan ha grunnlag i flere ting, Feks:
flere har sladret på han, og politiet har mistanke om at han har mer narkotika
kanskje politiet i distriktet hans arbeider aktivt mot økt narkotika i distriktet
kanskje OP ikke forteller alt om saken etc, etc etc.

Å "bruke ressurser riktig" er ikke bare å bruke alle ressurser på voldtektssaker. Politiet må selvfølgelig ha oppklarte saker for å vise at de gjør ting riktig, dessuten er narkotika ULOVLIG!
Jeg er politimann, røyker selv og har et veldig liberalt syn i forhold til cannabis, men politiet må SELVFØLGELIG følge loven.


I voldtektssaker er dessuten svært vanskelig å få overfallsmannen dømt, Hater_mordin, av åpenbare grunner!
Vis hele sitatet...
Politiet plager canabisbrukere for å opprettholde statistikker. Jeg bor i Oslo og her henlegges anmeldelser samtidig med innlevering. Det fører til at politiet ender med elendig statistikk.
Ved å rote i publikums lommer bedres deres statistikk. hvis de ikke finner noe blir det ingen sak, finner de en liten bønne som hos trådstarter har de oppklart en sak.

Det samme gjelder trafikk, der kan politiet kontrollere tusenvis av biler uten å produsere saker, tar de noen anmelder de selv og oppklarer med en gang.
Snuten som skriver innlegget jeg svarer på viser bare hvor hjernevasket man blir av en slik utdanning og jobb.

At det koster 5200,- å bryte heltrukken sperrelinje med to hjul er utelukkende økonomisk. At du har friheten til å rote i tilfeldig forbipasserendes lommer er økonomisk og statistikkfremmende.

Beklager at jeg var den som fortalte deg det men du er en lakei for landets politiske ledelse.
Høres helt sykt ut. Du blir arrestert, ransaket, får et forenkla forelegg som du godtar, saken er ute av verden.

Hvordan kan det da bli utlyst en pågripelseordre for deg, for et tilfelle du allerede har blitt arrestert og bøtelagt for?
Hva stod på papira som grunn for ransakelse?

Enten forteller du ikke alt som har skjedd eller så er det noe over-gjennomsnittet drøyt som foregår. Om det er eksakt slik du forteller det hadde jeg med engang ringt advokat og forklart saken. Så lenge ikke mobilen din var full av meldinger om nark etc. -Nekter- å tro det blir gjennomført en rassia i etterkant av et beslag på 0.82, det er jo dekriminalisert til det punktet hvor du kun får et forenkla forelegg for den forseelsen. Og pågripelseordre for et forhold du har blitt arrestert for+har erkjent høres rimelig døvt ut.
Sitat av hideout Vis innlegg
Høres helt sykt ut. Du blir arrestert, ransaket, får et forenkla forelegg som du godtar, saken er ute av verden.

Hvordan kan det da bli utlyst en pågripelseordre for deg, for et tilfelle du allerede har blitt arrestert og bøtelagt for?
Hva stod på papira som grunn for ransakelse?

Enten forteller du ikke alt som har skjedd eller så er det noe over-gjennomsnittet drøyt som foregår. Om det er eksakt slik du forteller det hadde jeg med engang ringt advokat og forklart saken. Så lenge ikke mobilen din var full av meldinger om nark etc. -Nekter- å tro det blir gjennomført en rassia i etterkant av et beslag på 0.82, det er jo dekriminalisert til det punktet hvor du kun får et forenkla forelegg for den forseelsen. Og pågripelseordre for et forhold du har blitt arrestert for+har erkjent høres rimelig døvt ut.
Vis hele sitatet...
Forenklede forelegg utdeles primært i trafikksaker og forekommer overhodet ikke i narkotikasaker. Han har fått ett forelegg - noe som i praksis er en dom.

Ransakelse for noen små klumper hasj er heller ikke uvanlig. De går nemlig ut i fra at dersom han har noe i lomma, så er det stor sannsynlighet for at han har mer hjemme.
Til han som skrev at han var politimann og røyket cannabis: Du fortjener ikke jobben din, du er noe av det verste som fins. Du lever av å straffe folk for noe, for så å gjøre det selv
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Til han som skrev at han var politimann og røyket cannabis: Du fortjener ikke jobben din, du er noe av det verste som fins. Du lever av å straffe folk for noe, for så å gjøre det selv
Vis hele sitatet...
Det er klart at det er dobbeltmoralsk, det er jeg fult klar over. MEN, hvis/når jeg blir sendt ut på oppdrag ved mistanke om at noen bruker narkotika, hva mener du at jeg skal gjøre? legge meg i bagasjerommet på bilen vår og lukke øyne og ører? Jeg har en jobb å gjøre!

Sitat av bajjaz Vis innlegg
Politiet plager canabisbrukere for å opprettholde statistikker. Jeg bor i Oslo og her henlegges anmeldelser samtidig med innlevering. Det fører til at politiet ender med elendig statistikk.
Ved å rote i publikums lommer bedres deres statistikk. hvis de ikke finner noe blir det ingen sak, finner de en liten bønne som hos trådstarter har de oppklart en sak.

Det samme gjelder trafikk, der kan politiet kontrollere tusenvis av biler uten å produsere saker, tar de noen anmelder de selv og oppklarer med en gang.
Snuten som skriver innlegget jeg svarer på viser bare hvor hjernevasket man blir av en slik utdanning og jobb.

At det koster 5200,- å bryte heltrukken sperrelinje med to hjul er utelukkende økonomisk. At du har friheten til å rote i tilfeldig forbipasserendes lommer er økonomisk og statistikkfremmende.

Beklager at jeg var den som fortalte deg det men du er en lakei for landets politiske ledelse.
Vis hele sitatet...

Hehe, holder du meg ansvarlig for oslopolitiets narkotikastatistikker og statens vegregler?

Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Til resten av det jeg har uthevet; Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Er du seriøs? =D
Vis hele sitatet...
Jeg er klar over ironien i det, men jeg kan jo fortsatt ikke drite i jobben min!
Sitat av alphamale Vis innlegg
Det er klart at det er dobbeltmoralsk, det er jeg fult klar over. MEN, hvis/når jeg blir sendt ut på oppdrag ved mistanke om at noen bruker narkotika, hva mener du at jeg skal gjøre? legge meg i bagasjerommet på bilen vår og lukke øyne og ører? Jeg har en jobb å gjøre!




Hehe, holder du meg ansvarlig for oslopolitiets narkotikastatistikker og statens vegregler?
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke du kan holdes ansvarlig for noe som helst og det var ikke det jeg skrev. Jeg skrev at du var en lakei som skriver inn penger til staten mens du selv tror at du er ute i det godes tjeneste.

Det skinner også igjennom at du er for hjernevasket til å forstå dette selv.

Jeg oppfordrer alle til å sende mail til politiet så de får tatt urinprøve denne drittsekken vi her er stilt ovenfor.
Jeg jobber på en statoil stasjon. Jeg ble forbauset da jeg så 3 biler komme å fylle drivstoff med 2-3 minutters mellomrom.
I alle 3 bilene var 3 betjenter.

Vil bare si det med det samme, det var 3 unike betjenter i hver bil ettersom alle 3 bilene kom og kjøpte mat og de alle kom fra motsatt side av stasjonen.



Og de har ikke nok folk?
Flott skrevet!
Har opplevd noe lignende selv, det er når purken har en liten til antydning til noe de blir helt sikker på sin sak.

Jeg var ute å kjørte på scootern, kjørte ganske fort og gjennom en bom. Hadde akkurat vært på kiwi og kjøpt nye batterier til 200mw lasteren min. Syns det er moro å leke med den når jeg er fjern, for jeg var faktisk på vei til ett sted for å røyke. Kjørte videre etter bommen og så en hvit bil som kom bak meg, tenker egentlig alltid at det kan være politibil siden den var hvit. Men denne gangen tenkte jeg at " næh sikkert ikke ".
Det viste seg at det var en politibil, de stoppa meg.

Så var det å spørre ut om mopeden var trimmet, det var den. Men jeg sa den gikk i kanskje 60 nedoverbakke og det trodde de på. Da gikk videre med førerkort og vognkort, hadde alt i orden.
Deretter spurte politikvinnen om jeg hadde noe skarpt hun kunne kutte seg på, "nei" svarte jeg.
Så var det ut med armer og bein, ransakt og alt jeg hadde på meg ble lagt på bilen.
Hadde vært på ferie i 3 uker så hadde ingenting på meg, og var helt nykter.

De testet laseren, men siden jeg hadde brukt den hele dagen var det lite strøm og strålen svak. Derfor sa han, ja den er sikkert lovlig, til hun andre. Tror det er maks 20mw (?) i norge, så det var jo litt komisk!

Men uansett så skulle de plutselig måle pulsen min, det gjorde de. Så sjekket de pupillene mine, lyste med lommelykt og ba meg følge etter med øynene. Så skulle han kjenne på hendene mine, så spurte han om han kunne lukte på dem, "haha greit" sa jeg.

Så stod dem der og var helt sikre på at jeg dreiv med skumle saker eller hadde noen forbindelse, så de spurte og gravde om hasj spesielt.
Jeg avslo alle gangene og de begynte å snakke om blodprøve, jeg sa greit for all del.
Kan garantere at den er ren jeg! sa jeg.
Fastslo det flere ganger og fikk til slutt dra. De var utrolig sikre på at jeg var byens største dealer.

Ganske sikker på jeg er notert ned og at finner de noe som helst på meg skal de prøve å ta det.
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Til han som skrev at han var politimann og røyket cannabis: Du fortjener ikke jobben din, du er noe av det verste som fins. Du lever av å straffe folk for noe, for så å gjøre det selv
Vis hele sitatet...
Dette er vel ingen politimann. Alphamale påstod tidligere at han hadde begått et drap i Oslo flere år tilbake. Den tråden ble raskt slettet.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Faen så kjipt XD uansett, hvor gammal er du egentlig?
Sitat av caperno Vis innlegg
Forenklede forelegg utdeles primært i trafikksaker og forekommer overhodet ikke i narkotikasaker. Han har fått ett forelegg - noe som i praksis er en dom.

Ransakelse for noen små klumper hasj er heller ikke uvanlig. De går nemlig ut i fra at dersom han har noe i lomma, så er det stor sannsynlighet for at han har mer hjemme.
Vis hele sitatet...
Forhasta meg kanskje litt, du får et forelegg ja og slipper innom domstolen så lenge du godtar.

Husransakelse ved 2politibetjenter for 0.82g i lomma er alt anna enn representativt, det går imot hele grunnlaget de innførte det at du kan ha 10-15g på deg til eget bruk og få en bot på lik linje med andre mindre forseelser. For å effektivisere politiarbeid og for å frigjøre rettsinstansene.
Ikke utenkelig at man kan få en ransakelse etter å bli stoppet med hasj på seg, men da er det nok mer innholdet på din telefon/deg som person, ikke det at du har 0.82g med røykings på deg som er avgjørende faktor.

Lurer fortsatt på hva som stod på ransakelseordren?
Og rimelig spesielt hvordan det kan bli utsendt pågripelseordre for deg på en dom som i teorien har vært oppe og er blitt vedtatt siden du har godtatt boten. Noe som ikke henger på greip litt engang..
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Jeg tror ikke du kan holdes ansvarlig for noe som helst og det var ikke det jeg skrev. Jeg skrev at du var en lakei som skriver inn penger til staten mens du selv tror at du er ute i det godes tjeneste.

Det skinner også igjennom at du er for hjernevasket til å forstå dette selv.

Jeg oppfordrer alle til å sende mail til politiet så de får tatt urinprøve denne drittsekken vi her er stilt ovenfor.
Vis hele sitatet...


Hehe, Hva er det du egentlig mener eller vil?

Du mener jeg er uskikket til å jobbe som politi og at jeg burde si opp jobben min fordi jeg røyker på fritiden?

Jeg gjør en utrolig god jobb som politimann og er absolutt ute i de godes tjeneste, selv om jeg røyker på fritiden.

Lykke til med å finne ut hvor jeg jobber og hvem jeg er
Var nesten som om man leste ett kapittel i en roman gitt.... Utrolig at de skal fyre seg så mye opp for under 1 gram narkotika, MEN GURIMALLE DET ER JO NORGE!

Ang. HiFien, TVen, Macen osv... skjønner purken godt... ikke alle har produktene ved lovlig anskaffelse. Du kan lett bli avslørt hvis du kjører i bil til 1m og tjener 200-300k i året (ang. narkoselgere etc.).
Noen av dine "basket" kamerater så en sjangs til å sleppe billig unna? Skulle bedt de allerede første gangen fremvise juristens papir på at de måtte arrestere deg. Live and learn

Jøsses, politi og røyker cannabis? Begynte vel å røyke etter at du fullførte høgskolen?
Sitat av alphamale Vis innlegg
Hehe, Hva er det du egentlig mener eller vil?

Du mener jeg er uskikket til å jobbe som politi og at jeg burde si opp jobben min fordi jeg røyker på fritiden?

Jeg gjør en utrolig god jobb som politimann og er absolutt ute i de godes tjeneste, selv om jeg røyker på fritiden.

Lykke til med å finne ut hvor jeg jobber og hvem jeg er
Vis hele sitatet...
Ja du er uskikket til jobben din, jeg røyker/gjorde helt til dere banka på døra jeg også. Jeg ble ikke da provosert av dere eller forbanna. Jeg tenkte "ja de gjør jo jobben sin, og jeg bryter faktisk norsk lov" men når det kommer lavpanna idioter som deg på nett, skryter av at de jobber som politi og at på til sier at de også røyker cannabis får meg ganske provosert ja, gjør samfunnet en tjeneste, Bytt jobb!
Når vi begynner å gi skylda på polititjenestemenn så blir det bare for dumt. Det er det politiske systemet bak som er fucked up. Politiet utfører bare jobben sin. Må gå lengre opp i rankene før man begynner å hate på folk.

Og alphamale, om han skulle vise seg å faktisk være en politimann, er neppe den eneste politimannen som nyter Cannabis på fritiden sin.

Om noe er det verre at noen politikere også røyker, men ikke gidder eller tør å forsvare det som rusmiddel.
Jeg har vært med på stakeout langs elva/Oslo S, og her i Oslo virker det som politiet har et litt mer liberalt syn på hasj.

Vi holdt på med en såkalt buy n bust, der vi kler oss i sivilt, kjøper type 5g og setter på håndjern med en gang vi ser hasj. Gikk bokstavelig talt rett rundt hjørnet ved en av broene på Oslo S, og der møter vi to kjekke nigerianere. Han ene politistudenten fomler fært med anholdelsen så negeren beiner og slipper unna. Jeg som ikke er snut, men bare var med for å overvåke, kunne ikke bryte inn. Han andre hadde tre gram på seg, dette ble bare tilintetgjort mot asfalten. Dette var en dealer, ikke bruker, så syns politiet i OP's sak var noget strenge.

Min oppfatning er at politi som har vært i gamet en stund rett og slett ikke gidder å skrive side etter side med rapport for et par gram. Om dette er pga. latskap eller mistro til dagens ruspolitikk, da spesielt cannabis, vet jeg ikke.

Når det er sagt er det helt vanlig at man får ransakelsesordre på dømte narko-kriminelle, selv om faktum er at få gidder å skaffe det, for dem er det lettere å bare avlegge kjappe besøk til alle som er tidligere dømt, lukte litt utenfor døra/oppgaven, lukter det hasj så trenger de ikke ransakelsesordre og kan ta folk på fersk gjerning. Så til dere som er dømt, annbefaler ikke å røyke i leiligheten på dagtid.
Sist endret av loupes; 1. september 2011 kl. 19:41.
Sitat av alphamale Vis innlegg
Hehe, Hva er det du egentlig mener eller vil?

Du mener jeg er uskikket til å jobbe som politi og at jeg burde si opp jobben min fordi jeg røyker på fritiden?

Jeg gjør en utrolig god jobb som politimann og er absolutt ute i de godes tjeneste, selv om jeg røyker på fritiden.

Lykke til med å finne ut hvor jeg jobber og hvem jeg er
Vis hele sitatet...
Politimann som er drapsmann og narkoman? Hmmm...

Tør du stå for alle dine rare påstander?
Sist endret av 001; 1. september 2011 kl. 20:26.
Noe som vekket oppsikt var vell kanskje din "Høye alder".

Ser man bort ifra alle de ungdommene (Inkludert megselv) som holder på med cannabis, er de fleste litt opp i systemet slik jeg har oppfattet det.
Tar man en 25 åring i besittelse av "narkotika", så er det mye sannsynlig at denne personen enten har mer på lager eller har kontakter som sitter høyt oppe.
Grunnen er enkel, en person i midten av 20 årene har flere muligheter økonomisk enn det en ungdom har.
Derfor er det større sannsynlighet for at de vil ha "narkotika" i større kvantum.

Hadde du vært 16-20 tviler jeg på at de ville dukket opp på døren med ransakingsordre.
Det er jo fult mulig at det kunne skjedd, men sjansen ville vært mindre tror jeg.

Alt i alt, du fikk gjennomgå fordi du er eldre tror jeg.
Angående forelegget og tiden på glattcella så slapp du billig unna. Bor i samma by som deg og hver gang jeg har sittet på glattcella har jeg blitt holdt de 4 timene de kan holde deg uten siktelse, aldri hørt noe om at man har krav på advokat etter 2. Og første boten min for samme ting som deg var på 3500. Dog har jeg sluppet unna husransakelse da selv om de har truet med og sagt at de har vært hjemme hos meg flere ganger.
Sist endret av Sonic; 1. september 2011 kl. 21:35.
Dette er jo på en måte svært rutinert gjort av politiet . Det de oppnår med fremgangsmåten sin er å sette et skikkelig støkk i en som her blir tatt for aller første gang.

Aldri i livet om de hadde gått til det skrittet og skaffe ransakeselsordre om dette var en som ble tatt for tjuende gang hvis ikke de hadde hatt mistanke om dealing. Skrem dem mens de er unge og uerfarne og muligens blir de så skremt at de holder seg unna hasjnarkohelvete...
haha. Jeg bare løper fra politiet, uansett. Får så mye adrenalin at jeg kan løpe fra Usain Bolt!
Sitat av loupes Vis innlegg
Jeg har vært med på stakeout langs elva/Oslo S, og her i Oslo virker det som politiet har et litt mer liberalt syn på hasj.

Vi holdt på med en såkalt buy n bust, der vi kler oss i sivilt, kjøper type 5g og setter på håndjern med en gang vi ser hasj. Gikk bokstavelig talt rett rundt hjørnet ved en av broene på Oslo S, og der møter vi to kjekke nigerianere. Han ene politistudenten fomler fært med anholdelsen så negeren beiner og slipper unna. Jeg som ikke er snut, men bare var med for å overvåke, kunne ikke bryte inn. Han andre hadde tre gram på seg, dette ble bare tilintetgjort mot asfalten. Dette var en dealer, ikke bruker, så syns politiet i OP's sak var noget strenge.

Min oppfatning er at politi som har vært i gamet en stund rett og slett ikke gidder å skrive side etter side med rapport for et par gram. Om dette er pga. latskap eller mistro til dagens ruspolitikk, da spesielt cannabis, vet jeg ikke.

Når det er sagt er det helt vanlig at man får ransakelsesordre på dømte narko-kriminelle, selv om faktum er at få gidder å skaffe det, for dem er det lettere å bare avlegge kjappe besøk til alle som er tidligere dømt, lukte litt utenfor døra/oppgaven, lukter det hasj så trenger de ikke ransakelsesordre og kan ta folk på fersk gjerning. Så til dere som er dømt, annbefaler ikke å røyke i leiligheten på dagtid.
Vis hele sitatet...
"Kler oss i sivilt og kjøper 5gram hasj og arresterer vedkommende når vi ser hasjen." Du skriver det på en måte hvor det er fritt frem å tolke det som at dere faktisk går i sivilt rundt elva og spørr folk om å få kjøpe hasj, for så å arrestere dem, noe som selvsagt er strengt ulovlig for politiet..
Sist endret av et eller annet; 1. september 2011 kl. 22:46.
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Ja du er uskikket til jobben din, jeg røyker/gjorde helt til dere banka på døra jeg også. Jeg ble ikke da provosert av dere eller forbanna. Jeg tenkte "ja de gjør jo jobben sin, og jeg bryter faktisk norsk lov" men når det kommer lavpanna idioter som deg på nett, skryter av at de jobber som politi og at på til sier at de også røyker cannabis får meg ganske provosert ja, gjør samfunnet en tjeneste, Bytt jobb!
Vis hele sitatet...
Jeg skryter ikke av noe som helst, jeg prøvde å fortelle / vise en annen side av saken. Politiet må selvfølgelig følge opp en sak, om det er tilfellet. At de oppførte seg om drittsekker er veldig trist å høre. Jeg ville aldri opptrådt sånn i en slik sak.

Gjøre samfunnet en tjeneste? Hva snakker du om? Skader jeg samfunnet ved at jeg røyker cannabis? Fordi du er irritert/provosert av at jeg kommer unna med å røyke OG være politi gjør meg ikke til en skade for samfunnet.

En av mine beste venner dyrker cannabis til seg selv, så jeg får cannabis av han. Denne personen selger ingen ting til noen andre, så det er ingen vinningskriminalitet eller svartmarked som jeg støtter ved å røyke. Vennen min ville dyrket AKKURAT samme mengde uansett, så at jeg røyker og er politimann gjør vel deg bare provosert, ikke til et samfunnsproblem. Sorry