Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 705
Jada, etter at min trofaste stasjonære pc tok kvelden etter er lite uhell med en stikkontakt og et lynnedslag har jeg nå kjøpt meg en Acer 5920g - Med Microsoft Pissta
- Noe jeg nå angrer så bittert på at jeg har bitt hull på leppa mi.

Alt krasjer!
Først krasjet IE to ganger når jeg lastet ned FF. Så krasjet FF tre ganger når jeg skulle laste ned Shockwave. Også måtte jeg ha et eller annet program for å få lov til å laste ned Shockwave, men det programmet fant den ikke, og den vil ikke si hva dette programmet heter.

Så skulle jeg hit på nFF for å høre om noen kan hjelpe meg, men da krasjet først FF, som jeg ikke fikk avlusttet med Taskmanager, også krasjet IE, som jeg heller ikke fikk avsluttet med Taskmanager, også krasjet Taskmanager...
- Ikke får jeg fjernet den greia som setter strek under alt jeg skriver i FF heller, den vil vist nok helst at jeg skal skrive alt på engelsk.

Ikke får jeg byttet farge på den ufattelig stygge kallender greia på skrivebordet heller!
Dessuten dimmer skjermen så mye når jeg tar ut strømkabelen at det er uutholdelig.

1.Hvordan få ting til å slutte med denne krasjingen?
2.Hvordan få lastet ned Shockwave og de programmet jeg trenger for å laste ned Shockwave?
3.Hvordan få bort de røde strekene? Eller byttet den over på norsk?
4.Kan jeg bytte farge på kalenderen?
5.Hvorfor vil den ca. hvert 5.minutt åpne en google side?


Ja, det lurer jeg på... Det kommer vel en skokk med flere spørsmål etterhvert som jeg får ting til å fungere også.
Vista, du e' no' pissta!
Sist endret av GothQueen; 25. juni 2008 kl. 23:13.
Svaret er simpelt:

Formater til Win XP
Kanskje du burde levere inn PC-en din der du kjøpte den og klage?
Jeg har Vista med FF alt funker. Den har ALDRI krasja.
Så er nok ikke Vista?
Har du lagt inn absolutt alt av patcher med Windows Update? At skjermen dimmer stiller du inn i Acers kontrollpanel for strømstyring. Acer ePowerManagement er det vel den heter.
Skjønner ikke hvorfor alle skal skylde på vista hele tiden?
Har hatt en versjon av vista nå i nesten ett år og aldri hatt noe problem med den.
Det at du har hatt uflaks å fått noe av en defekt maskin som tilfeldigvis hadde vista på seg så er det vista sin skyld med engang? Hadde du kommet inn her og snakka masse dritt om xp hvis du hadde kjøpt samme maskinen med xp istedet? (altså samme feil på begge maskinene)
Men det er som AndyCandy sier, jeg hadde levert pcen min og klagd over at enten noe i installasjonen er feil, eller at det bare generelt er en feil som gjør at maskinen fryser seg ofte.
All kriminalitet i Oslo er ikke utlendinger / all feil på pcen din er ikke vista.
Dement
GothQueen's Avatar
Trådstarter
Errr... Når jeg først skrudde på pcen valgte jeg at den skulle laste ned absolutt alt av patchere til både windows og diverse forskjellig acerprogrammvare som fulgte med.

Og å bytte til XP er ikke et alternativ!
Vista har vært på markedet så lenge nå at man skal kunne bruke den til vanlig surfing uten at alt skal krasje og gå rett til helvete.

Men takk takk, nå har jeg hvertfall ikke så sinnsyk dimming på skjermen når jeg tar ut strømmen.
Litt rotete å finne frem til ting her... Men det går seg vel til :-S

EDIT:
Mhm, det er sikkert ikke Vista som ødelegger. Det er sikkert... Hmmm... McAfee eller... Ehm... Kanskje noen av Acer sine programmer!
Tror jeg må installere noen programmer på PCen, til at jeg kan tilfredstille folkets behov og heller skylle på en av dem. Eller kanskje harddisken har støv. Eller prosessoren er full av fuglelus og edderkopper.
Sist endret av GothQueen; 25. juni 2008 kl. 23:25.
Fjern McAfee hvertfall, det er djevelens verk. Sjekk Windows Update i Kontrollpanelet, sjekk at alt faktisk er lagt inn. Med SP1 skal ikke Vista krasje hele tiden med mindre hardwaren er borked.
Dement
GothQueen's Avatar
Trådstarter
Hva i alle dager er McAfee uansett?
Jeg måtte tvangsintallere det ved første oppstart. Jeg fikk velge mellom "Download" eller "Remind me later" xD
Alle veit at pc-ar som kjem med OS førehandsinstallert er noko dritt. Fullt av program du aldri brukar uansett.

Du har tydelegvis vore uheldig. Du har hatt meir problem enn kva eg har hatt etter mitt fyrste år med Vista. Eg ende opp med å installere ein versjon av Vista som ikkje følgte med PC-en, sidan han var så full av drittprogram.

Ting har vorte veldig endra i Vista, noko som forvirrande i starten. Eg tilråder deg til å bruke søkinga så mykje som mogleg, det er mykje raskare enn å leite (både den i start-menyen og den i Utforskaren).

Eg kunne aldri tenkje meg å gå tilbake til XP (saka hadde nok vore ei anna om eg var gamer)
Men uansett.. Acer 5920 er ikke egnet for xp. Har prøvd selv, og den klarer ikke kjøre det pga d e bare Vista så støtte fragmented hard disk eller hva det var de kallte det. Samt Linux da, så hvis det er et alternativ kan du jo trø inn ubuntu. Det virker bra med denne maskinen. Bortsett fra lite optimaliserte lydkortdrivere.
Men jeg synes løsningen med alt bloatwaren til Acer installert var håpløst. Prøv heller å installere vista med en clean install cd som ikke har noe med crap softwaren til Acer å gjøre. Dette er en topp datamaskin, du må bare gjøre litt arbeid for å få den til å yte optimalt.
Dement
GothQueen's Avatar
Trådstarter
Hehe... Jeg er en gamer. Og når bare det å installere shockwave blir noe herk så er det litt slitsomt.
Jeg fant ingen oppdateringer til windows ol. Bare noen til Office, som jeg ikke har uansett.

Nå begynner ting å lukke seg i hytt og pine også. Og til tider fungerer ikke musa, selv ikke nå som jeg har koblet til en vanlig USB mus.
Jobber som et helvette hele tiden og. Haha! Noen har gitt amfetamin til pcen min! Jævlene!
Installere XP på 5920G

Samtidig må jeg si at jeg har kjørt vista siden fjor sommer og ikke opplevd det i nærheten av slik du har. Firefox har sluttet å virke en gang... det var da jeg hadde 950 tabs oppe samtidig. Du har nok bare vært veldig uheldig, men som sagt, rydd opp i alt du har på pcen, avinstaller all dritt og oppdater OS. Eventuelt formater om ingenting ser ut til å virke.

Edit: Ser ingen grunn til ikke å bruke vista om du er gamer heller, etter et stort antall oppgraderinger og SP1, kjører spill like godt på vista som på xp.
Sist endret av zipp; 25. juni 2008 kl. 23:51.
Dement
GothQueen's Avatar
Trådstarter
Blir nok til at jeg tar med pcen tilbake til butikken og ser om jeg får meg en ny en.
Eller... Hvordan er det med disse lovene og reglene da? Vil jeg få ny på stedet eller kommer de til å ville reparere den? Urk... Om de vil reparere den så er det vel kanskje bedre å "miste" den ut vinduet. Idiotforsikring er gøy å ha! :P