Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  147 9227
Hei
jeg har den siste tiden sett en hel haug med tråder om AOC, så i stedet for å ha 100 forskjellige tråder, så tenkte jeg at det her kunne være en samletråd.

Når jeg søker på "AOC" på søkefunksjonen, så kom det frem 42 treff, så jeg tror det trengs.

Så om det er noe du lurer på så kan du bare skyte i vei og spørre her!

[Edit:]
Legger ved noen linker:
AoC activation key

Age of Conan - Hvilken server spiller DU på?


AoC - Buddy Card/Trial Account

AoC priser
Age of Conan - Jeg har spillet!
Age of conan koster i måneden?
Age of conan, eller world of warcraft?
Sist endret av sum_user; 23. mai 2008 kl. 17:46.
Tenkte eg vet mange som har collectors edition har problemer med registreringen så her er løsningen:

Email to funcom.

Information what they asked was:

- Where did you bought your CE and what country?
- What numbers does the holosticker contain?
- Attach your gamekey picture (i scanned this and attached it to mail)
- Attach your Proof of Purchase (i scanned this also and attached it to mail)
- i gave also my account nameand the mail address was
and the mail address was:

Sorry er på engelsk men eg lasta opp på Age of conan forumet også.
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Noen som spiller på Wildsoul?

Username : Fuglestad
Jeg har slitt med AoC siden jeg kjøpte det i går kveld, feilen lå i at den ikke vil patche. Og når den patcher er det enten feil med filen eller at den stanger på veldig lav hastighet. Løsningen viste seg å være IE. ConanPatcher.exe bruker IE settings for å koble seg til internett. Siden jeg bruker privoxy til å filtrere reklame gikk selvfølgelig alt gjennom den og hele opplegget skar seg.

Nå er heldigvis alt oppe å går.
Det er en god del av de som har forhåndsbestilt som ikke får noen av in-game items når de skriver "/claim". Det som har hjulpet for veldig mange er å gå inn på kontoen sin på register.funcom.com, og bytte passord på kontoen til hva som helst. Vet det høres ganske ulogisk ut, men det er hvertfall mange som har gjort dette og fått det til.
Trådstarter
Har sett at både VG og Dagbladet har gitt spillet terningkast
http://kentis.files.wordpress.com/2007/08/terningkast_6.gif.
Men hva syns dere her på nFF om spillet?
Sitat av sum_user
Har sett at både VG og Dagbladet har gitt spillet terningkast
http://kentis.files.wordpress.com/2007/08/terningkast_6.gif.
Men hva syns dere her på nFF om spillet?
Vis hele sitatet...
Synes spillet er veldig bra, er bare blitt lvl 11, men det imponerer stort, selv om jeg sliter med dårlig pc'e og alle instillinger på low.


Rahir på Fury
Sist endret av Parkett; 23. mai 2008 kl. 21:34.
For å ikke lage en ny tråd, spør jeg her:

Kan man bruke US preorder keys på en EU-konto?

EDIT: Ellers synes jeg spillet er kjempekjekt, med en assassin på Wildsoul (tror jeg..).
Er det mulig å bytte servers på karakterer?
Sist endret av Plectophera; 23. mai 2008 kl. 23:58.
Sitat av Plectophera
For å ikke lage en ny tråd, spør jeg her:

Kan man bruke US preorder keys på en EU-konto?
Vis hele sitatet...
Nei det er ikke mulig.
har nå sittet siden skolen sluttet og spilt AoC og må si det ikke svarte til forventingene mine av flere grunner

1. forventningene mine var alt for store for spillet, jeg spilte wow helt fra starten og fant ikke den gode stemningen igjen i det hele tatt.

2. BUGS, fy faen så lei jeg ble av alle mulige stucks, minimapp/map bug(noen andre som har den) og andre kjipe ting.

3. raping systemet på white sands island. herregud så tragisk av funcom, det er jo som westfall i wow bare alle mot alle og alltid noen kjerringer som står på ress place og ganker deg. toombstone i pvp er også heeelt latterlig

4. tekniske feil. AoC avsluttet seg selv 4 ganger hvor hver gang jeg ble bedt om å skrive en raport av hva som skjedde. de to første gangene skrev jeg for å være snill akkuratt hva som skjedde, de to siste skrev jeg at jeg hatet funcom så inderlig og håpet de ville bli stuck i tortage forever og lide..

Men! jeg sier ikke at spillet er dårlig, det er et bra spill men har absolutt ikke nådd potensiale sitt. Selvfølgelig er det kjipe bugs i starten men akkuratt noen av de jeg opplevde sugde beinhardt. og det er allerde 3 min que på servern hvor jeg spiller, Wildsoul.

spiller på en kraftig gamer pc hvis noen skulle lure.

Xvyian- 14 stygian demonologist som blir rapet minst hvert 10 minutt.
Jeg likte spillet veldig godt. Jeg er level 14 og har spillt nå siden skolen sluttet.
Det har som Plopp91xxx sier ikke den sjarmen som jeg iallefall fikk med World of warcraft.
Det er et helt nytt spill, bugs osv blir vel reparert etter en liten periode.

Ellers elsker jeg spillet!!!
Sitat av plopp91xxx
har nå sittet siden skolen sluttet og spilt AoC og må si det ikke svarte til forventingene mine av flere grunner

1. forventningene mine var alt for store for spillet, jeg spilte wow helt fra starten og fant ikke den gode stemningen igjen i det hele tatt.

2. BUGS, fy faen så lei jeg ble av alle mulige stucks, minimapp/map bug(noen andre som har den) og andre kjipe ting.

3. raping systemet på white sands island. herregud så tragisk av funcom, det er jo som westfall i wow bare alle mot alle og alltid noen kjerringer som står på ress place og ganker deg. toombstone i pvp er også heeelt latterlig

4. tekniske feil. AoC avsluttet seg selv 4 ganger hvor hver gang jeg ble bedt om å skrive en raport av hva som skjedde. de to første gangene skrev jeg for å være snill akkuratt hva som skjedde, de to siste skrev jeg at jeg hatet funcom så inderlig og håpet de ville bli stuck i tortage forever og lide..

Men! jeg sier ikke at spillet er dårlig, det er et bra spill men har absolutt ikke nådd potensiale sitt. Selvfølgelig er det kjipe bugs i starten men akkuratt noen av de jeg opplevde sugde beinhardt. og det er allerde 3 min que på servern hvor jeg spiller, Wildsoul.

spiller på en kraftig gamer pc hvis noen skulle lure.

Xvyian- 14 stygian demonologist som blir rapet minst hvert 10 minutt.
Vis hele sitatet...
Jeg er tilbøyelig til å være enig i noe av det du sier, men må bare presisere et par ting/komme med tips:
Du er immun mot alt i flere sekunder etter en resurrect, så spawn point camping skal ikke fungere særlig. Om det er for ille, skift instance eller velg å spawne en annen plass. Er alt for lett å komme seg unna. Har ikke hatt noen bugs hvor jeg har satt meg fast, men synes det er litt rart at man sklir så lett - og at man kan svømme oppover fosser

AoC krever en god del av pc'en din, og om den ikke henger med så kræsjer ting. Eneste gangene det kræsjer hos meg er om jeg er flittig med alt-tab, og hver gang jeg avslutter. Feilrapporteringen kræsjer også forresten - uansett hvor pene setninger jeg skriver...

Sist, men ikke minst, du valgte en FFA PvP-server. Det står til og med i manualen at disse ikke er anbefalt nye spillere. Du VIL bli drept og du VIL bli campet, og har du ikke venner eller guild så er det though luck å spille PvP. Spiller selv på Wildsould (i Mafia), og synes for en gangs skyld det er befriende å kunne knerte de som absolutt skal charge inn og stjele en sjelden spawn jeg har ventet på i evigheter. Akkurat sånn det skal være.
håper ikke månedes-prisen går opp.. etter min erfaring gjør den vanligvis det..

hvorfor er det 18-årsgrense på spillet?? jeg er bare 15, men det skal nok gå greit :P
Fordi det er nudity og mye blod. Det er et voksent spill vil jeg påstå
Sitat av Nike
Fordi det er nudity og mye blod. Det er et voksent spill vil jeg påstå
Vis hele sitatet...
ikkeno for meg mener du??
Aldersgrensene på spill ville jeg si er mer rettningslinjer.. Det finnes 16 år gamle gutter som er mer voksne til sinns enn en 19 år gammel mann. Du vet selv hva du har sett før, og hva du tåler å se. Så kan du jo lese/se div. trailere og se om du er voksen nok for spillet.

Personlig synes jeg det er tåpelig å ha 18 år på et fantasy spill. Med mindre man tror man er en viking så tar ingen skade av litt blod og hode kapping i en virtuell og HØYST usansynlig verden.

Annet enn det, jeg håper å få kjøpt det snart! Gleder meg som en unge!
jeg vet at jeg tåler det..

problemet er foreldrene..

hva krever spillet av pc?
Sitat av tobbe654
jeg vet at jeg tåler det..

problemet er foreldrene..

hva krever spillet av pc?
Vis hele sitatet...
Men da er vi to med det problemet.

FOR Å TESTE OM PC'N DIN TÅLER SPILLET:
http://www.nzone.com/content/nzone/s...sp?gameid=4529

Selvforklarende hvor du trykker for å teste. Klarer du ikke det, klarer du ihvertfall ikke spille noe spill der engelsk brukes.
Hei, jeg har då sottet og innstalert, avinnstaler og reinstalert siden igår. all innstaleringen gikk helt fint, borsett fra litt problemer med plass på hardisken.

når jeg starter aoc, hakker musikken litt i intro filmene, men ellers ingen problemer. så logger jeg meg inn, velger meg en server og trykker create characther. så starter loadingen, den loader seg helt ferdig. så slår AOC seg av og det kommer en feilmelding.

noen som har hatt samme problem? eller har en løsning?
Sitat av warrior
Hei, jeg har då sottet og innstalert, avinnstaler og reinstalert siden igår. all innstaleringen gikk helt fint, borsett fra litt problemer med plass på hardisken.

når jeg starter aoc, hakker musikken litt i intro filmene, men ellers ingen problemer. så logger jeg meg inn, velger meg en server og trykker create characther. så starter loadingen, den loader seg helt ferdig. så slår AOC seg av og det kommer en feilmelding.

noen som har hatt samme problem? eller har en løsning?
Vis hele sitatet...
Hvilken feilmelding?
feilmelding, sier bare at ageofconan.exe er det oppstått et problem, vi beklager for det inntruffne. mer står ikje, borsett fra at eg kan sende feil melding og det der.

jeg tok den testen som er linket til her lengre oppe, alt fungerte uten video kortet. det var akkurat under minimums grensen, kan dette være grunnen? og vist ja hvordan skal jeg få ordnet det med video kortet?

takker for hjelpelige svar
Sitat av warrior
Hei, jeg har då sottet og innstalert, avinnstaler og reinstalert siden igår. all innstaleringen gikk helt fint, borsett fra litt problemer med plass på hardisken.

når jeg starter aoc, hakker musikken litt i intro filmene, men ellers ingen problemer. så logger jeg meg inn, velger meg en server og trykker create characther. så starter loadingen, den loader seg helt ferdig. så slår AOC seg av og det kommer en feilmelding.

noen som har hatt samme problem? eller har en løsning?
Vis hele sitatet...
Prøv å google feilmeldingen. Hvis det er masse fancy tall i feilmeldingen er det fint.


Ellers sliter jeg med fulle servere, så får ikke spelt noe nå. Kjedelig.
Bare jeg som måtte laste ned en patch på 2.2gb nå? :/
Kjedelig ass, spillet bugga seg når jeg skulle inn i en instace, så åpner jeg igjen, å blir motatt med en patch på over 2gig - artig.

Jaja, har kommet meg til lvl 11 på soulstorm.
Noen som vet når serverene blir åpna for guestpass?
Fikk nettopp melding fra komplett at dem ikke får inn nye eksemplarer før 4. juni, også er det no snakk om noe AoC lan neste helg, så hadde vært kos om det var åpna til da.
bildet fryser på "generating content" elns..

hva kan jeg gjøre med det???

edit:

jeg har det som er på system requirements bak på koveret
Sist endret av torby34; 24. mai 2008 kl. 21:56.
Jeg lurte, jeg har stasjonær data jeg spiller AOC på nå. Går ganske bra siden jeg kjøte alt for at den sku gå supert på AOC. Men nå har det seg sånn at jeg skal på hytten neste uke (Vi har internett) Og gidd ikke drasse med meg stasjonæren. På AOC har eg "Pass" på alt, men det er mer eller mindre minimalt på alt..

går det for meg og spille med det? Noen som har erfaring? er det et heeeelvete?
Æsj, dette er første gangen jeg har blitt spurt om leg(!) da jeg har kjøpt spill!
Ble nektet å kjøpe spillet på alle butikkene jeg har vært på i Oslo i dag .
Haha Maol33t. Opplevde det samme. Prøvde å x antall butikk, alle var utsolgt eller forhåndbestilt. Så dro jeg til Storo (stress) jaa, de hadde på lager, gikk glad i fornøyd til kassa.

- Har du legitimasjon?

Største nedturen. Sto lenge å prøvde å forklare at det bare var anbefalt aldersgrense, men nei.
Sist endret av Kugie; 24. mai 2008 kl. 22:31.
Sitat av Kugie
Haha Maol33t. Opplevde det samme. Prøvde å x antall butikk, alle var utsolgt eller forhåndbestilt. Så dro jeg til Storo (stress) jaa, de hadde på lager, gikk glad i fornøyd til kassa.

- Har du legitimasjon?

Største nedturen. Sto lenge å prøvde å forklare at det bare var anbefalt aldersgrense, men nei.
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde også å si at det var et nødstilfelle og at det var min onkel som skulle ha det. Funket selvfølgelig ikke, og det var overhodet ikke sant :P.
Skjønner ikke at det skal være aldersgrense på det. Det er blod og nakenhet = Kan jo bare se en film med 12 års aldersgrense, så er det det samme der.
Noen som har hvert borte i det samme:
Jeg åpner spillet, men så kommer det opp at jeg må laste ned en patch på over 12GB - ingen ander av de jeg kjenner, som installerte spillet likt som meg har måtte gjort det. Blir irritert her, det vil ta flere døgn..
Sitat av Nike
Jeg lurte, jeg har stasjonær data jeg spiller AOC på nå. Går ganske bra siden jeg kjøte alt for at den sku gå supert på AOC. Men nå har det seg sånn at jeg skal på hytten neste uke (Vi har internett) Og gidd ikke drasse med meg stasjonæren. På AOC har eg "Pass" på alt, men det er mer eller mindre minimalt på alt..

går det for meg og spille med det? Noen som har erfaring? er det et heeeelvete?
Vis hele sitatet...

Du har en dell latitude D531 om eg har riktig:P? Husker deg enda fra errors hehe..

Tror det vil gå, men sucky as hell. am i right?
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av Kugie
Største nedturen. Sto lenge å prøvde å forklare at det bare var anbefalt aldersgrense, men nei.
Vis hele sitatet...
Prøv å sett deg i selgerens posisjon når Mamma Over Protektiv kommer inn to timer senere fly forbannet med den lokale avisa på slep? Og nei - når et spill har fått 18 år så ansees den ikke som anbefalt lengre, men en faktisk grense.
Sitat av Restyle
Noen som har hvert borte i det samme:
Jeg åpner spillet, men så kommer det opp at jeg må laste ned en patch på over 12GB - ingen ander av de jeg kjenner, som installerte spillet likt som meg har måtte gjort det. Blir irritert her, det vil ta flere døgn..
Vis hele sitatet...
Har du funnet ut av problemet? jeg sliter med det samme -_-

edit: driver å reinstalerer nå, men sjekk ut den linken her hvis du har samme problem. link
Sist endret av Damio; 25. mai 2008 kl. 18:37.
Uansett hvor anbefalt aldergrensen er, er det opp til butikken/selgere om han vil selge det til noen under 18 år.

Selv synes jeg det er bra at de som er under 18 år ikke får kjøpt spillet. De som virkelig skal spille AOC seriøst, og er under 18 år, fikser det uansett.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Reinstaller, eventuelt last ned via torrent fra funcom og installer.

Det har vært rapportert om flere cd\dvd-medium som har feil og dette kan sikkert skyldes mye av det samme.
For svak data til å spille det. Både den bærbare og den stasjonære har 2-3 punkter som er fail... Triste saker!
greit at de nekter folk på 16- minus å spille spør du meg.. (no offence)

men det er så forbanna mange folk som ødelegger hele opplevelsen i wow (LOLOLOL JÆVLA LAWLFACEZORX ER LITT FULL JEG DAH, VOR ER SNUSEN MIN INN I HELVETTE?? OMGOMG JÆVLA IDIOt. DU ER SIKKERT GINGER OG HAR AIDS, LOLOL!"

get my point? synd alle blir dradd under en kam da..
Sitat av Damio
Har du funnet ut av problemet? jeg sliter med det samme -_-

edit: driver å reinstalerer nå, men sjekk ut den linken her hvis du har samme problem. link
Vis hele sitatet...

Har dere prøvd løsningen jeg postet over, pivoxy gjorde at jeg fikk feil størrelser på patcher og slikt, mulig andre programmer også gjør det samme.
Når jeg lukker AoC så fortsetter aoc prosessen og kjøre og jeg må lukke den manuelt inne på task manager, noen som vet hva problemet er og hvordan jeg kan fikse det?
Sitat av Volch0k
Selv synes jeg det er bra at de som er under 18 år ikke får kjøpt spillet. De som virkelig skal spille AOC seriøst, og er under 18 år, fikser det uansett.
Vis hele sitatet...
Helt enig i deg. Nå sluttet jeg med WoW i hovedsak på grunn av umoden oppførsel blandt 90% av de kjente. Ble lei av alle mulige dårlig spøker, "disser" osv.
Så tenkte at AoC kom til å bli et miljø for de litt mer voksne .
Hehe sant det du sier. Men er 17 nå, og har skaffa AoC, men å reise rundt halve byen for å bli nekta er ikke alltid like spennende.
Når jeg logger inn på servern min må jeg vente i 3 min. Når kompisen min prøver, med samme account, samme character, så kommer han rett inn. Prøvde 10 ganger begge to, jeg måtte ALTID vente, ikke han.. WOOOOOOTT???????? any fixx?
Noen som IKKE har spilt wow før, som spiller AOC nå?

har aldri hatt sansen for wow egentlig og vil høre hvordan folk som ikke har spilt wow oppfatter AOC.
Sitat av Kugie
Hehe sant det du sier. Men er 17 nå, og har skaffa AoC, men å reise rundt halve byen for å bli nekta er ikke alltid like spennende.
Vis hele sitatet...
Venner på over 18 er finfin ting

Men er enig at det er bra med 18-årsgrense. Spesielt i wow er det dritirriterende å plutselig bli ganka av en liten 12-åring som kommer tassende. Samtidig hører jeg folk si at aoc hår så voksent miljø... vel, ser jo på OOC-panelet hele tiden hvor folk stadig spør hvordan man klatrer og at de hele tiden kaller hverandre artard osv. enkelte slenger også ut fraser som: "cvome on and battle me in real life, i'm way too high level 4 you" f.eks....veldig modent, absolutt
Hehe skjønner hva du mener. Skal ikke nekte for at 18 årsgrensa vil luke bort de værste sneipene som er tøff på nett. Men har fått kloa i spillet nå sannsyneligvis, så skal prøve å ikke bidra med de kommentarene, (siden jeg er under 18)

Men virker som det er utrolig mye problemer med spillet? Mtp innstallasjon, patching osv?
har to problemer jeg gjerne skulle hatt hjelp med. Ene er at ingen av npc snakker lenger, det vil si det kommer bevegelse med munnen og skrift men ingen snakk. andre er at aoc slutter helt random og jeg blir bedt om å skrive hva som skjedde. dette har skjedde 10 ganger på en time før jeg gikk ut en tur og orket ikke det drittspillet lenger som jeg nå holder på å logge inn på igjen....
Hadde vært digg å stifte en organisasjon som hadde sporet opp, dratt hjem til og helt syre i fjeset på alle som er "tøffe på nett"

hvilken strafferamme er det snakk om? 2-5 år max? totally worth it!
Må høre her nå.

Sitter atm på en Hp NC8430

2gb ram
2ghz intel centrino duo
256 mb ATI radeon x1600

Jeg kan kjøre spillet i redusert oppløsning og på low, da får jeg i gjennomsnitt 30-40fps

Men! skal kjøpe meg Imac snart(ja, jeg vet! mac er ikke spillemaskin) og tenker på å kjøre bootcamp med xp og Leopard.
Specsa på den maskinen er :

* 3,06 GHz Intel Duo 2 Extreme
* 2 GB hukommelse
* 500 GB harddisk1
* 8x to-lags SuperDrive-stasjon
* NVIDIA GeForce 8800 GS med 512 MB

Vil den kunne kjøre spillet på ihvertfall høyere oppløsning enn førstnevnte?
Sitat av pwner2k
Må høre her nå.

Sitter atm på en Hp NC8430

2gb ram
2ghz intel centrino duo
256 mb ATI radeon x1600

Jeg kan kjøre spillet i redusert oppløsning og på low, da får jeg i gjennomsnitt 30-40fps

Men! skal kjøpe meg Imac snart(ja, jeg vet! mac er ikke spillemaskin) og tenker på å kjøre bootcamp med xp og Leopard.
Specsa på den maskinen er :

* 3,06 GHz Intel Duo 2 Extreme
* 2 GB hukommelse
* 500 GB harddisk1
* 8x to-lags SuperDrive-stasjon
* NVIDIA GeForce 8800 GS med 512 MB

Vil den kunne kjøre spillet på ihvertfall høyere oppløsning enn førstnevnte?
Vis hele sitatet...
uten tvil. men desverre må jeg fortelle deg at macene stiller med RÆV-ram. sitter på en macbook atm, og bare glem å "sette opp specsen på applestore" lkøp mushkin eller noe utenom, og sett dem inn selv
Sitat av Tremere
uten tvil. men desverre må jeg fortelle deg at macene stiller med RÆV-ram. sitter på en macbook atm, og bare glem å "sette opp specsen på applestore" lkøp mushkin eller noe utenom, og sett dem inn selv
Vis hele sitatet...
det har jeg fått meg med at er lurt ja