Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3271
Noen som har erfaring med lengre opphold av nevnte? Har endel viktige eksamener framfor meg og er i bunn og grunn lei av å kaste bort tid på face der det ikke skjer en dritt. Pils og byen med gutta er i og for seg morro det, men er dyrt og skal fokusere på trening. Noen som har erfaring med å røyke seg en kamerat mens kompiser er på flaska?

Tenker å ikke drikke eller være på face i 6mnd. Så er det frem med pilsen når sommeren kommer
Hva mener du? Ser du etter en tripprapport ang. det å være hjemme på lørdag og røyke en joint fremfor å drikke seg dritings? Dette funker, du blir ikke full, ender ikke opp på nach, får ingen kjønnssykdommer og blir ikke fyllesyk.

Hvorvidt du synes det er gøy å dra på byen upåvirket av alkohol blir jo din egen opplevelse, men du er advart, fulle folk er som regel ganske.. fulle...
Selvkontroll, det er stikkordet.
Finnes ikke noe værre enn fulle folk når man selv er nykter, eller bare fjern. Å dette kommer fra en som drikker 6 av 7 dager i uka, å facebook blir automatisk en del av dritten, der jeg igjen sitter å skriver så mye dritt at jeg får fylleangst bare av å tenke på det.

Be smart, hold deg unna begge deler, å heller kos deg med litt røykings
Sitat av Rambofant Vis innlegg
Selvkontroll, det er stikkordet.
Vis hele sitatet...
Nei, selvdisiplin.
Facebook er da ikke særlig vanskelig.

Har hatt et relativt langt opphold fra fylla (måneder). Tar bare et par uker å komme over "kneiken" der du føler at du går glipp av noe stort hver gang du sier nei til en invitasjon. For meg har det faktisk blitt sånn at jeg rett og slett ikke er fristet til å drikke mer overhodet. Anbefaler det på det sterkeste. Å slutte med helgefylla har vært mer positivt for meg enn å slutte med daglig amfetaminbruk.
Trådstarter
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Facebook er da ikke særlig vanskelig.

Har hatt et relativt langt opphold fra fylla (måneder). Tar bare et par uker å komme over "kneiken" der du føler at du går glipp av noe stort hver gang du sier nei til en invitasjon. For meg har det faktisk blitt sånn at jeg rett og slett ikke er fristet til å drikke mer overhodet. Anbefaler det på det sterkeste. Å slutte med helgefylla har vært mer positivt for meg enn å slutte med daglig amfetaminbruk.
Vis hele sitatet...
Problemet mitt er ikke å ikke drikke, hadde klart det fint i teorien. Problemet er at ALLE drikker, alle de nærmeste samles hver helg. Føler at jeg mister kontakt med kompiser hvis jeg ikke skal fortsette med å kaste bort 1000kr på byen hver helg
Sitat av loupes Vis innlegg
Noen som har erfaring med lengre opphold av nevnte? Har endel viktige eksamener framfor meg og er i bunn og grunn lei av å kaste bort tid på face der det ikke skjer en dritt. Pils og byen med gutta er i og for seg morro det, men er dyrt og skal fokusere på trening. Noen som har erfaring med å røyke seg en kamerat mens kompiser er på flaska?

Tenker å ikke drikke eller være på face i 6mnd. Så er det frem med pilsen når sommeren kommer
Vis hele sitatet...
Uten alkohol: 11mnd
Uten face: 4mnd

Grunn alkohol: Pengesparing og "utfordring"
Grunn face: Lei av det virtuelle "sosiallivet"

Å slutte å "feste" var det enkleste. Jeg fortalte mine nærmeste venner om prosjektet og ba om støtte. Jeg regnet ut hvor mye penger som gikk med når man drakk (taxi, mat, inngangspenger, øl, drinker) gjennomsnittlig per mnd over 6 mnd. Bestemte meg for å spare tilsvarende beløp hver mnd og til slutt dra på all-inclusive sydenferie. Den første mnd var vanskeligst da man følte man gikk glipp av ALT. Men så venner man seg til det og man finner på andre ting med vennene i stedet. Invitere på koselig middag. Pokerkvelder. Filmmarathon. Trening (squash, tennis eller noe som man kan gjøre sammen). Planen var bare å gjøre det i 6 mnd. Men så kjente jeg ikke behovet lenger. Så etter ca 11mnd, en lørdagskveld satt vi og spilte poker. Jeg tente en cigar og kjente at det hadde vært godt med litt rom. Så da drakk jeg litt rom. Helt udramatisk "første gang". Nå drikker jeg sjelden og røyker en joint når jeg føler at det passer.

Ang Facebook. Det var vanskelig. Veldig. Sprakk mange ganger de første mnd, men så klarte jeg 4 i strekk. Fordi jeg innså at Facebook-bruken hang mye sammen med at jeg har pc tilgjengelig og på hele tiden. iPhone, minipc til skole, god hjemmepc.

Lykke til!
Hvis du tar deg en jay mens vennene dine drikker kan du bli friset til å drike seg, hvis du er så glad i alkohol.
Og weed + alkohol er ikke gøy.
Synes det er sykt at Facebook nå omtrent står på linje med rusmiddler, like vanskelig å slutte med. Har selv et skikkelig junkie forhold til facebook, kommer tilbake gang på gang uten at det gir meg noe som helst.
Skumle greier...
Slett alle vennene du har på facebook, da er det mye jobb og begynne igjen.
Har ingen tips angående pils, men har noe rundt det å minimere tidsbruk på Facebook.

Jeg pleier å kjøre en NULL Facebook-strategi i ca 4 uker før eksamen eller noe. Jeg syntes det er lettere å kutte det helt ut enn å begrense det. Første gangen sa jeg bare til meg selv at nå får du kun lov til å åpne nettleseren hvis det er noe skolerelatert (kunne lese RSS-nyheter til frokost) ellers var alt forbudt. Det fungerte faktisk veldig bra. Trangen til å sjekke Facebook forsvant veldig raskt, og etterhvert tenkte jeg ikke på det en gang. Følte jeg ble mye mindre rastløs av å gjøre dette samt lekser virket mere interessant og lystbetont (jeg hadde liksom ikke så mange andre alternativer).

En annen gang prøvde jeg med en extension til nettleseren som kan enten whiteliste eller blackliste websider samt sette på en tidsbegrensning. Det fungerte ikke så bra, siden ved å besøke Facebook 15 min hver dag, vil du fortsatt hele tiden ha tanken om å sjekke siden i huet. Bedre å kvitte seg med det helt. I tillegg er det svert lette å forbigå, bare å disable plugin.

Sånn jeg har det nå er at jeg har generert lange, forskjellige og random passord til alle websidene jeg er registrert på, og har lagret disse i LastPass (plugin/webside som husker alle passordene din). Passordet inn til LastPass krever både et langt passord jeg husker, samt en usb-nøkkelring som genererer et laaangt passord. Så når jeg sitter på skolen (Blindern) og jobber på maskinene der, får jeg rett og slett ikke logget inn på Facebook, jeg har gjort det for komplekst, så jeg sjekker aldri Facebook på skolen.
Jeg skjønner ikke helt hvorfor "alle" skal slutte med Facebook? Jeg ser ikke helt hvorfor, eller hvordan facebook er et problem. Det er jo en fin arena for å kunne chatte og sende meldinger til venner, og mye invitasjoner og informasjon om ting og tang kommer dit. Kan du ikke bare... logge deg av når du skal arbeide? Kan ikke forstå at det skal være værre enn å holde seg unna MSN liksom
Slett facebookprofilen din, det kan iallefall hjelpe.
Sitat av Vemund1 Vis innlegg
Slett facebookprofilen din, det kan iallefall hjelpe.
Vis hele sitatet...
Den blir gjennoprettet med en gang man logger på igjen.
Har vært uten helgefylla og facebook et halvt til et år tidligere uten problemer
Gjør som nevt tidligere, slett profilen, du kan alltids komme tilbake og inviter på middag/filmkvelder
Det er ikke no gøy på byen nå som det er så mørkt og kaldt uansett

Det er faktisk ikke så vansklig å gøre forandringer her i livet når du vet at du kan snu når som helst, noe du vanligvis ikke gjør siden forandringene er til det bedre
Tenkte selv å muligens følge planen din anngående facebook. Det første jeg gjorde etter å ha lest ferdig tråden var å lukke fanen og jeg gikk automatisk å gå inn på Facebook

Er nok mer "avhengig" enn jeg selv tror. Får se hvordan det går, sosial uten Facebook ? Ja, det er mulig! Helgefyllen kommer jeg nok også til å klare å trappe ned.

Freak derimot kommer jeg aldri til å klare å kutte ut
skift passord til noe du aldri kommer til og huske på

jeg sliter ikke med og kutte ut facebook akuratt, jeg har nå ikke vert på face på rundt 1 uke omtrent bare fordi jeg har glemt og logge på. + at facebook er sperret på skolen...
Hvis du har chrome kan du bruke dette programmet for å sperre fb. Denne
Trådstarter
Sitat av MinoDyhes Vis innlegg
Hvis du har chrome kan du bruke dette programmet for å sperre fb. Denne
Vis hele sitatet...
Takk! titegn
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Og weed + alkohol er ikke gøy.
Vis hele sitatet...
Å joda, det er konge!
Jeg har hatt samme problemet, funka dårlig å si til seg selv at "det er forbudt" osv..
Derfor prøvde jeg en omvendt vri.. Hver gang feks. lysta til å henge på face kom, tenkte jeg lignende:
Bare sløs i vei med tid på dette syke nettsammfunnet, kast bort noen timer av livet ditt nå...Gjør det nå du, sett igang!! Osv..

Ble plutselig ikke så attraktivt lenger da av en eller annen grunn
har et lignende veddemål på gang her:
Ikke NOE godteri ol. frem til sommerferien.
Ikke kebab eller fast food heller (1 sjoko-milkshake fra mcdonalds 2 ganger i måneden only)

Grunnen til at jeg gjør dette er at jeg veier 90 kg og skal løpe oslomarathon (21 km) til høsten ("julegave" fra kompis)

Slet med motivasjonen den første uka uten kebab(lol) men etter den første uka går det greit, plutselig går en måned - og du er en fri mann lykke til
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Hvis du tar deg en jay mens vennene dine drikker kan du bli friset til å drike seg, hvis du er så glad i alkohol.
Og weed + alkohol er ikke gøy.
Vis hele sitatet...
Det er ikke gøy, det er chill! høhø
Balance is key. Ikke vits i å kutte alt ut, bare balansere det. Ikke drikk hver helg, eller sjekk facebook konstant.
Jeg er så glad jeg ikke er på facebook, makan til stress..