Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  88 14228
Selv bruker jeg en helt standar bordvifte som peker ut mot vinduet (som står åpent:P), dette funker veldig bra, hverfall for min del.
Koster heller ikke allverdens, du får dem fra 99.-

Ingen i huset har merket at jeg røyker.
Sitat av Edited Vis innlegg
Selv bruker jeg en helt standar bordvifte som peker ut mot vinduet (som står åpent:P), dette funker veldig bra, hverfall for min del.
Koster heller ikke allverdens, du får dem fra 99.-

Ingen i huset har merket at jeg røyker.
Vis hele sitatet...
Helt klart den beste metoden. Trenger ikke være så mye styr for en liten puff. Da er det mye bedre å bare gå ut, tar jo kun 10 min å røyke.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av downer Vis innlegg
hva med baderomsvifta på dassen?pleier å gå gjennom en mengde rør og shit og kommer ut i felles takvifte så ingen vet hvor lukta kommer fra
Vis hele sitatet...
Haha, nå er jeg stein igjen, og når jeg leste innlegget ditt først trodde jeg du mente at vi skulle stå på kne foran dassen med bongen og trekke ned på utpust for at røyken skulle "bli med ned" for at lukten skulle forsvinne.

KP.
Sist endret av Spesiellgnom; 18. oktober 2010 kl. 20:44.
Et enkelt tiltak er en luftfrisker du dytter i stikk-kontakta.
https://www.toolbox.as/shop/matvarer...G%20INS%2020ML

Den spytter ut litt godlukt med jevne mellomrom (du velger selv intervallene)...

Du får kjøpt de i det fleste dageligvarebutikker.. kjøpte min på bunnpris...
Sist endret av coltBORD!; 18. oktober 2010 kl. 21:11.
Et halvveis slum tips jeg så på et annet forum gikk ut på legge et vått håndkle der luft slipper gjennom. Teknisk sett skal dette funke bra!
Sitat av coltBORD! Vis innlegg
Et enkelt tiltak er en luftfrisker du dytter i stikk-kontakta.
https://www.toolbox.as/shop/matvarer...G%20INS%2020ML

Den spytter ut litt godlukt med jevne mellomrom (du velger selv intervallene)...

Du får kjøpt de i det fleste dageligvarebutikker.. kjøpte min på bunnpris...
Vis hele sitatet...
er ikke det litt svett med en sånn jævel som står og spyr blomestereng med jevne mellomrom egentlig? Vet ikke jeg?
sett den i kontakta når du fyrer deg en og ta den ut litt senere... røkelse funker fjell det også...
Sitat av coltBORD! Vis innlegg
sett den i kontakta når du fyrer deg en og ta den ut litt senere... røkelse funker fjell det også...
Vis hele sitatet...
Ah, brilliant. takk
Sitat av coltBORD! Vis innlegg
sett den i kontakta når du fyrer deg en og ta den ut litt senere... røkelse funker fjell det også...
Vis hele sitatet...
Var da voldsomt styr ut og inn. Er glad i de der jeg og, men de står permanent i på svak, jeg er ikke sikker på om de har neutralizer, og detter den i gulvet så renner gørra ut.

Hvorfor ikke en AirWick 4 in 1 spray?

AIR WICK Aerosols 4in1 actually neutralise odours and leave a light, clean fragrance in your home

Fåes på alle butikker for en billig penge. Funker sikkert opp kjøkkenvifta og hvis man må ta en Chandler.
Sist endret av Marisa; 19. oktober 2010 kl. 00:00.
Tviler sterkt at politiet kommer på weed lukt. Røyka en del der jeg bodde før. Ble etter vært kjent med alle naboene i min etasje og spurte om de noengang hadde merket noe...De hadde aldri merket noe som helst..Nå skal det sies at han andre i etasjen også røyka en del og jeg merket heller aldri noe fra han. Ta å sett deg i sofan med vinduet på gløtt å slapp av er mitt tips. Og om du skulle ha max uflaks å at noen kommer på døra di så er det ikke verre enn å si at det er røkelse..Folk må vell ha bedre ting å gjøre enn å lukte etter weed får så å ringe snuten. I mitt området røyker folk åpenlyst hele dagen, og folk bryr seg lite. Og om parken du nevner er sofienbergsparken så kan man godt sitte midt på dagen å mekke også uten at du vill få onkel på besøk Lykke til og CHILL!!!
Har ikke så god peil. på dette, men kan dra erfaringer ut fra en simpsons episode der de slengte sekker med oppsamlet hår på en bål med cannabis for å gjøre lukten mindre tiltrekkende.

Så du kan jo vurdere å mekke jointen din med hår. Altså bytte ut tobakken med hår er mitt tips.
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Har ikke så god peil. på dette, men kan dra erfaringer ut fra en simpsons episode der de slengte sekker med oppsamlet hår på en bål med cannabis for å gjøre lukten mindre tiltrekkende.

Så du kan jo vurdere å mekke jointen din med hår. Altså bytte ut tobakken med hår er mitt tips.
Vis hele sitatet...
Smarteste idéen på lenge

Vifte er klart en av de letteste utveiene her, kommer selvfølgelig litt an på hvordan leiligheten/rommet er satt opp (hvor det er i bygget/huset) o.l. Men om omstendighetene tillater det, vil jeg si det er den enkleste måten og fjerne lukten.

Ellers vet jeg eddik metoden fungerer bra, om man kombinerer eddik metoden med vifta så er det jo nesten "airtight", selve røyken blir blåst ut, mens den resterende lukta vil bli dekket av eddiken.

Lykke til!
hva med aktivt kull filter ?

noe i denne duren
http://freak.no/forum/attachment.php...1&d=1230762216


en kompis lagde seg et slik, husker ikke om det hvirket men vi ble ikke tatt heller
Sitat av Spesiellgnom Vis innlegg
Jeg bor MIDT i byen, desverre. Men det er en park ikke langt unna! Skal tenke på det.
Vis hele sitatet...
Jeg tar meg ofte en jonas mens jeg går i sentrum. Det fungerer faktisk overaskende bar, folk er for opptatt med sitt...

Uansett, bor du aleine burde det ikke være noe problem...
Helt erlig så tror jeg ikke du trenger å være redd for det med kjøkkenvifta, som regel så har den et fast sug helt opp, og går rett ut i vinden fra toppen av taket :-) , og jeg må si det er mange insane noya folk her , jeg sitter godt å mekker på rommet mitt mens både mor og far er hjemme, bare tar meg en luftetur ut. og så chiller foran pc'en
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Makan til noia på dere :P
Vinduer oppe og eddik i skåler er alltids bra
Har hørt fra en kompis av meg at eddik skal fjærne forskjellige lukter uten å sette en sterk lukt selv. Så vist man røyker inne kan det være et godt alternativ for å fjerne lukten. Har ingen kilder på dette tho.

Edit: Ser nå att eddik var nevnt, må lære meg å lese gjennom hele tråden før jeg svarer ^^
Sist endret av Dantie; 20. oktober 2010 kl. 22:37.
Jeg bor i et bofelleskap med 7 andre personer. Ingen har spurt meg hva jeg fyrer, og jeg sitter i førsteetasje og røyker (enkelte dager dagen lang). Den første perioden fatta ikke han jeg deler stue med at jeg satt ved siden av han å røyka funk, og da hadde jeg til og med vist han shitten og spurt om det var greit for han at jeg røyka inne mens han var der. Da såg han bare dumt på meg og sa at det var bare å fyre. Så etter 2-3 dager spurte jeg han om han ville ha. Han satt jo bare der og glodde på TV eller datan. Da sa han nei, og at han kunne få tak i røyk selv hvis han absolutt ville røyke. Da begynte det å demre litt for meg og jeg spurte han enda en gang om han ville ha. Da såg han igjen bare rart på meg.. så da forklarte jeg. Etter å ha fått litt info lo han litt, og spurte om det var det jeg hadde røykt på hele tiden :P han hadde tydeligvis syntes at det lukte litt søtlig og sterkt, samtidig som det hadde blitt vanskelig å puste til tider. Og det hadde han ikke fatta, for han var vant med folk som røykte inne siden moren hans røykte.

Uansett... de oppe sier ingenting, og ikke tror jeg de har lagt merke til noe heller.

Det jeg vil fram til er at den vanlige mannen/damen i gata sjeldent tenker "hasj" om en person ved mindre den personen har dreads, t-skjorter med cananbismotiv, hører på Bob Marley dagen lang og sier peace til husverten når det er på tide å betale husleien.

Så jeg tror ikke du bør uroe deg for masse.. sett på kranen (rennende vann funker gull mot røyk), sett opp noen kopper med grønnsåpe og luft godt (da med åpne vinduer) etter på og pass på at det blir skikkelig gjennomtrekk.

Viften på kjøkkenet ditt leder sikkert opp til ventilasjonsanlegget, som enten sender lufte gjennom en vifte for å ta vekk lukt, eller rett ut på toppen av huset.

Chill, smoke and be happy!

Er nok ingen som vil mistenke deg for noe så lenge du betaler regningene dine og følger loven til punkt og prikke ellers

Cheers!
Er veldig lett å bli paranoid å tenke at naboen kommer til å ringe politiet hvis det lukter litt weed i gangen. De som kjenner igjen weedlukt har mest sannsynlig røyket weed selv! Denne tankengangen pleier å hjelpe meg. De som teoretisk sett er jævlige nok til å ringe politiet pga weed kjenner mest sannsynlig ikke til lukten av grønt gress, bare hasj evt.

Dette er vertfall mitt syn på saken etter å ha snakket med utallige mennesker som er negative til weed. De som er negative har heller ikke prøvd det - kanskje en sammenheng?
Sitat av fetter Vis innlegg
Jeg tar meg ofte en jonas mens jeg går i sentrum. Det fungerer faktisk overaskende bar, folk er for opptatt med sitt...

Uansett, bor du aleine burde det ikke være noe problem...
Vis hele sitatet...
stod ved siden av en som gjorde det i sentrum selv jeg,ikke en jævel rundt oss som så rart eller noe sånt,jeg merket det siden jeg har brukt det selv,men det gikk helt fint på ett folksom sted forran en kino faktisk.

folk tenker ikke over lukten på røyken din vet du,og de som tenker over det ringer som oftes ikke politiet når de bruker/har brukt det selv som sagt

var jo en hel hasjplantasje i horten eller noe som ble avdekket,privathus i tett boligfelt med STERK lukt når hele huset ble brukt til dyrking og sikkert uten kullfilter,ingen tenkte ovet at det kunne være det,noen som hadde kjent en spesiell lukt trodde bare det var søppel
Sist endret av downer; 22. oktober 2010 kl. 18:41.
Siden du er til de grader så paranoid kan jeg jo liste en total gardering, hvis du ser bort ifra den 1/100000 sjansen for at en snut tilfeldigvis spaserer forbi med narko bikkja utenfor huset ditt 0_o

Som nevnt på første side av denne tråden (som var så langt jeg gadd å lese lat som jeg er) så burde du lage deg en sploof, basically en dorull med flere lag med papirt inni, noen av dem våte og/eller dynket i parfyme av et eller annet slag, om du lager disse såpass godt som jeg en gang gjorde så vil du ikke kunne se noe røyk komme ut av enden og du blir noe sliten i lungene etter en stund av å blåse ut igjennom dem.
Denne bruker du da til å blåse røyken ut i (tar den med ut til noen andres søppel bøtte etter bruk, kan settes på verandaen til du er i form til å gå ut).

Du sjekker hvor uttaket til kjøkkenvifta er ved hjelp av sterk røkelse slik at du vet hvor lukta er sterkest.

Du har røkelse og/eller duft lys stående i midten av leiligheta og ett under vifta der du røyker.

Du røyker vanelige sigaretter i leiligheten etter at du har tatt deg en blås.

Du kan eventuelt lage mat med sterk aroma mens du røyker, på dette viset vil du slå to fluer i en smekk, ha et "dekke" for å kjøre kjøkken vifta i tide og utide og du slipper stanken av røkelse/duft lys i leiligheten.

Du kan gå så langt at du faktisk tetter alle dør sprekker og lignende med fuktige håndklær for å hindre lukt fra å slippe ut.

Du kan videre lufte ut hele leiligheten rett etter at du har tatt deg en blås om du bor høyt nok over bakkenivå slik at ingen ser dette hele tiden og begynner å lure.

Om leiligheten er lydisolert og du ikke trenger å tenke på støy nivå som en faktor kan du alltids skaffe deg en slik liten "kjøkken støvsuger" og fikse filteret dens slik at det fungerer som en sploof slik at du ikke trenger å blåse inn i en toalett rull hele kvelden og bare har et tynt og mye mindre mistenkelig filter å kaste etterpå, men dette kan bli en smule dyrt i lengden om du ikke praktiserer gjennbruk av fiterene og dermed oppbevarer dem over tid med lukt og alt.

Om du drar på chlas ohlsen og kjøper noen baderoms vifter kan du lett lage deg et system med kull filtere som absorberer lukten fullstendig og så blåser den nærmest (noen ganger komplett) luktfrie lufta ut under kjøkken vifta.

Du kan kjøpe deg en "ioniserer" tror jeg de var kalt, noe som er en maskin som lader partiklene i luften med statisk elektrisitet slik at de faller til bakken og dermed ikke kan spre seg rundt i luften og vil da heller ikke spre noen lukt, dette er noe som er veldig populært iblandt serriøse dyrkere som ikke bare tar seg en blås men gjerne har 20-30 planter som stinker til de grader mye mer.

Du kan skaffe deg urter og dyrke disse under noe likt dette:
http://www.instructables.com/id/Simp...able-Grow-Lig/
Dette vil maskere det meste av lukten mye bedre enn røkelse og duft lys om du dyrker urter med sterk duft slik som peppermynte samt at det vil gi deg en sterk følelese av velvære om morgenen og kunne våkne opp til slike gode dufter samtidig som det gir deg tilgang til urter som kan hjelpe deg med hodepine/magepine/trøtthet osv osv og brukes til mat, noe som er veldig tilfredstillende når du oppdager forskjellen på butikk kjøpte og ferske urter.

Du kan lage ett demonterbart avlukke av plastikk med borrelås og vifte inntak som kan settes opp rundt kjøkken vifta slik at ingen lukt kommer ut til resten av leiligheta men kun i det umiddelbare området rundt kjøkken vifta.
Men dette er ganske vanskelig å få til om du ikke har erfaring med slikt fra før da det trenger å være oppimot 100% tett fra tak til gulv og du trenger å bruker spessiell borrelås ment for slike formål samt ett stativ for hele "boksen".

Du kan sette opp 50 brannbomber på forskjellige steder rundt om i byen du bor i men langt fra deg selv og putte disse på en timer slik at de går av 20 minutter før du tar deg en blås og dermed okkuperer all oppmerksomheten til politiet, noe som garanterer at de ikke ville brydd seg om deg omså de hadde spassert forbi utenfor og luktet pot som om de skulle holde på å drukne i det.... 0_o
Men dette igjen er veldig vanskelig å gjennomføre uten å levne spor eller bli oppdaget om du ikke har erfaring med slike ting fra før.

Du kan starte "3 verdenskrig" en time før du fyrer opp slik at absolutt ingen vil bry seg, eller eventuelt bare bombe Finland med en 2-3 atombomber.. Noe som vil ha same effekt for minst den perioden du trenger til å "blåse" ferdig.

Du kan også holde deg unna weed i et par uker og nykter tenke nøye igjennom gjennomtrekk i leiligheta, styrke på lukt ved disse punktene og kanskje, bare kanskje roe deg ned et par 10 hakk og kose deg med fyringsen....
Åja, og ikke sitt og røyk aleina, det er bare så poengløst.
Du kan røyke ut av vinduet hvis du gjør det rett og det ikke er for sterk vind. Hold jointen høyt og blås ut oppe i vinduet, da vil røyken trekkes ut. Hvis du holder jointen lavt vil alt blåse inn i rommet. Så hvis du er flink til å holde jointen høyt og blåse ut rett kommer det minimalt med røyk inn.
Du kan også kjøpe en luftfrisker på butikken du bare setter et sted i rommet, da vil det bli en lukt som kamuflerer cannabis lukten. Hvis du røyker kan du ta en sigg rett etter jointen, sigarettlukt er sterkere enn ganja lukt.
Røyk inne, luft godt ut. Ta fram en fot deodorant (selgast på skobutikkar - mot fotsvette), og spray ut i rommet. All lukt borte.

Dersom du røyker så mykje at lukta sit i veggane, så sett ei skål med eddik på radiatoren.

Bordvifte funkar og, men det du gjer er jo å flytte lukta ut - noko som jo var et problem for deg?

Røyk bøtte, og blås røyken ut
Altså, jeg kjører en rema 1000 og sier at det enkle er ofte det beste. Duftlys ved under vifta, og paff i vei
Sitat av Spesiellgnom Vis innlegg
Jada, men jeg er mer redd for de som ringer politiet. De kommer sikkert mannsterke hvis de får tlf om weedlukt fra en leilighet. Vet da faen jeg.
Vis hele sitatet...
Tviler sterkt på at de bryr seg så veldig mye om det hvis det ikke er mistanke til dyrking eller selging osv!
Haha, bør det ikke være. Kommer jo ingen utenom meg inn og ut herifra så. takk for svar alle sammen
steik deg en pizza etter du har fyrt fjerner det meste av lukt i mellomtiden,
bor i en kåk hvor det ikke engang er lov å fyre opp en røyk en gang men røyker joint som en svamp og han har ikke merket en skit, btw han er en relativt sær fyr som jeg bor hos
▼ ... over en måned senere ... ▼
Lag en vanlig brusflaska bong, teip rundt en meisel, og press den inn. Ta trekk, holdt inne helt til du er sikker på at røyken er borte, og pust lettet og weedlukt-fritt ut.
Bruk røkelse i leiligheten det maskerer lukten godt.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Lag en vanlig brusflaska bong, teip rundt en meisel, og press den inn. Ta trekk, holdt inne helt til du er sikker på at røyken er borte, og pust lettet og weedlukt-fritt ut.
Vis hele sitatet...
jeg vet ikke hva slags weed du røyker, eller om du har kullfilter i lungene, men når jeg røyker bong er det ihvertfall alt annet en luktfritt i oppgangen...

Mix and match:

* Ut av vifta (selvfølelig leder den ut, ellers hadde du jo fått tikka-masalan til naboteltet rett i fleisen titt og ofte.. mest sannsynlig utsugsvifter på taket).
* Ut av vinduet
* Håndkle ved dørsprekken

MacGyver varianten: Modda støvsuger med kullfilter.
Sitat av wolty Vis innlegg
Åja, og ikke sitt og røyk aleina, det er bare så poengløst.
Vis hele sitatet...
poengløst?!hva er penget da?vise hverandre hvem som blir mest ruset?!

gjør jo dette for ens egen del,hvis man vil føle seg bedre/slappe av når man er alene er det vell ikke det kritikkverdig!
Sist endret av murmade; 13. desember 2010 kl. 17:48.
utrekksvifter er nesten ALLTID på toppen av begyningen. så det er egentlig umulig å lukte hvis det er snakk om ordinære 4-5-6 etgs. leilighetsblokker.
Ta mindre trekk, hold røyken inne så lenge du kan og blås ut under kjøkkenvifta. Holder du inne lenge nok vil nesten all røyk og lukt bli tatt opp i lungene. Ser ikke noe problem i å gjøre dette, og ser ikke noen grunn til å ha noia for å blåse ut i kjøkkenvifta i det hele tatt med mindre du har snuten som nabo. Snuten vil ta dealerne, så ikke tenk at de er etter akkurat deg hele tia. Dessuten, hva er sannsynligheten for at akkurat da du tar en spliff kommer det snut forbi og oppdager at lukta som er spredd rundt i lufta ute kommer fra deg? Den vanlige mann i gata vet jo heller ikke hvordan hasj lukter, med mindre de har prøvd det selv e.l. og da er de som oftest ikke så mye imot det at de er villige til å bruke masse tid på å anmelde en fyr som bare vil være i fred og kose seg med litt weed. Lykke til med noia!

Sitat av wolty Vis innlegg
Åja, og ikke sitt og røyk aleina, det er bare så poengløst.
Vis hele sitatet...
Hva er galt med å røyke alene? Det må være veldig subjektivt i såfall
Elsker å røyke med andre og for eksempel jamme med djember til elektronika, dele opplevelser..
Men å røyke alene kan også være godt hvis du bare vil slappe av,
nyte en fin kveld, god mat og drikke, filosofere osv.
Sitat av Decapitated Vis innlegg
Ta mindre trekk, hold røyken inne så lenge du kan og blås ut under kjøkkenvifta. Holder du inne lenge nok vil nesten all røyk og lukt bli tatt opp i lungene. Ser ikke noe problem i å gjøre dette...
Vis hele sitatet...
Det er virkelig en del substanser i røyken du vil ha hengende igjenn i lungene altså

Føler du deg kreativ, så bygg en kullfiltervifte Vi bruker slike til lodding, men kullfilteret vil fjerne tilnærmet all lukt fra hasj også!

http://www.instructables.com/id/Smal...le-and-Finish/

Føler du deg lat, så kjøp en på ebay for 60$ inkl frakt..

http://cgi.ebay.com/TGK493-Soldering...#ht_1522wt_905
Sist endret av ReOB; 14. desember 2010 kl. 02:27.
Sitat av ReOB Vis innlegg
Det er virkelig en del substanser i røyken du vil ha hengende igjenn i lungene altså
Vis hele sitatet...
Du får utnyttet mer av THC'en i røyken. Inhale (2 sekunder) exhale er fryktelig sløsing
Hvis du tar et gigahit og holder det inne i bare et par sekunder blåser du jo nesten ut halvparten av weeden.
Da kan du like så godt ta et dobbelt så lite hit og holde det inne i 20 sek.
Men når jeg først røyker joint liker jeg å bare sitte og kose meg med den som en cigar e.l.
Så hvorfor vedkommende skal røyke joint hvis han har så utrolig noia skjønner jeg ikke.

Spis det eller bruk en pipe.
Ta deg en tur på shangri-la og kjøp deg no røkelse

Noe med sandaltre. f.eks vil utkonkurere stanken av weed vil ei si
Kjøkkenvifta mi går rett til naboen, fikk klage fra naboen om at d luktet så mye røyk og mat på badet og de fant ut at vifta går rett til badet deres! Og d samme skjedde med en kompis av meg..
Hva med å ringe vifteleverandøren og høre hvordan ting er satt sammen? Da får du svar på om luften havner ut (og muligens hvor), og hvorvidt noen ville merke om du tok deg en blås eller ikke.
Hvis du røyker fra bong kan du ta en dorull, tette den ene enden av kjernen med en haug papir (slik at dorullkjernen har papir rundt seg, og det er papir i den ene enden av kjernen, slik at du ikke kan se gjennom den).
ta et hit fra bongen slik at det ikke oser ekstra røyk ut i lufta etter du innhalerer, hold det inne noen få sekunder og pust ut langsomt og kontrollert inn i den åpne delen av dorullekjernen. Da kommer det bare litt røyk ut av den andre enden av dorullen, så ut til å funke veldig bra når en kompis av meg viste meg det.

Legg dorullen i en eske eller forseglet pose for å unngå at den gir fra seg lukt til andre ting hvis du får noia for det.