Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 955
Hei

Har installert half life 2 (kjøpt i 2005, tidligere brukt på XP) på en maskin med vista 64-bit.
Når jeg launcher spillet, kommer det aldri lenger enn til hoved-loadinga. Kommer ingen feilmelding og musa er bevegelig. Det står også "64-bit mode active". Det ender med task mngr hvor "hl2.exe ikke svarer".
Søker litt og finner artikler om at "valve lanserer hl2 i 64-bit kompabilitet" osv.

Da kommer jeg til spørsmålet: Må man kjøpe en et eget half life 2 som er beregnet for 64-bit vista for at en skal kunne spille? Det virker jo helt ulogisk!?
-Eller skal et "normalt" half life 2 fungere på 64- som på 32-bit?

Har prøvd både modify installation og komplett reinstalasjon - samme skiten.
..alt av drivere er i orden, activex etc.

hjeeelp!
Sist endret av sumoivar; 20. november 2008 kl. 23:41.
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Jeg kan hvertfall meddele at jeg har spilt HL2 på min maskin med WinXp x64 installert. Så det skal gå.

Prøvd å oppdatere skjermdriverne dine? Ev. avinstallere de forrige driverene helt før du installerer nye?
Spiller det selv på en pc med vista 64bit. Fungerer fint det, utenom noen kræsj en sjelden gang..
Har steam lastet ned alle oppdateringene?
Viss ikke, så er det sikkert det som kan ta skylda.

Har du sjekket drivere?
Har selv spilt HL2 i mange timer på Vista64 uten noe problem.

Alle 32bits applikasjoner skal uansett gå fint gjennom WoW (Windows on Windows) sin emulering av 32bit miljø.
Steam - oppdatert, også defragmentert hl gjennom steam.
Drivere er som sagt sjekket.
Reinstallerte windows og drivere, samme skiten enda..

Ingen som har en anelse? - opplevd lignende? Skal få tak i et annet litt krevende spill og sjekke om det funker..

Takk for bryet anyways
Har selv runnet half life 2 + begge episodene (kjøpt via steam) på vista x64, så det skal ikke være noe problem.
Sitat av zipp Vis innlegg
Har selv runnet half life 2 + begge episodene (kjøpt via steam) på vista x64, så det skal ikke være noe problem.
Vis hele sitatet...
Ja, har forstått at det egentlig skal funke. Men kom over dennetråden på et hl-forum, og flere ser ut til å ha fått dette problemet nylig.
Det funket for meg, som hos mange andre, å force spillet til å kjøre i 32bit

Da funker det iallefall, og for de med samme problem kan dette være en løsning!